مضرات قهوه + عوارض خوردن قهوه هر روز

3.6/5 - (29 امتیاز)

عوارض خوردن قهوه هر روز

قهوه خوب برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. نوشیدن بیش از ۶ فنجان در روز ممکن است باعث “کافئینیسم” با علائمی مانند اضطراب یا بی قراری شود افرادی که هر روز مقدار زیادی قهوه می نوشند، ممکن است نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری داشته باشند تا اثرات مشابهی داشته باشند آنها همچنین ممکن است به حدی به «وابستگی» به قهوه تبدیل شوند که اگر ناگهان نوشیدن قهوه را متوقف کنند، علائم ترک را ایجاد کنند.

قهوه حاوی کافئین می تواند باعث بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس و سایر عوارض جانبی شود. مصرف مقادیر زیاد قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری، صدای زنگ در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

نوشیدن قهوه بدون فیلتر می تواند کلسترول تام، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و سطح دیگری از چربی خون به نام تری گلیسیرید را افزایش دهد. این ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد استفاده از فیلترهای قهوه به کاهش این اثرات روی کلسترول کمک می کند.

شما می توانید یک قهوه ناب و خوش طعم را با بهترین کیفیت با دستگاه ایروپرس اصل دم و سرو کنید.

عوارض قهوه تلخ

قهوه تلخ برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. نوشیدن بیش از ۶ فنجان در روز ممکن است باعث “کافئینیسم” با علائمی مانند اضطراب یا بی قراری شود.

افرادی که روزانه مقدار زیادی قهوه می نوشند ممکن است نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری داشته باشند تا اثرات مشابهی داشته باشند. همچنین ممکن است آن‌ها به حدی وابستگی زیادی به قهوه پیدا کنند که اگر ناگهان نوشیدن قهوه را متوقف کنند، دچار علائم ترک شوند.

یکی دیگر از عوارض قهوه تلخ برخوردار بودن از کافئین زیاد می باشد و این امر سبب می شود بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس و سایر عوارض جانبی گردد.

مصرف مقادیر زیاد قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری، صدای زنگ در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

نوشیدن قهوه بدون فیلتر می تواند کلسترول تام ، لیپوپروتئین با چگالی کم ( LDL ) و سطح دیگری از چربی خون به نام تری گلیسیرید را افزایش دهد.

این ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. استفاده از فیلترهای قهوه به کاهش این اثرات روی کلسترول کمک می کند.

نگرانی هایی وجود دارد که نوشیدن بیش از ۵ فنجان قهوه در روز ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بی خطر نباشد. اما برای افرادی که بیماری قلبی ندارند، نوشیدن چندین فنجان در روز به نظر نمی‌رسد احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که نوشیدن گاه به گاه قهوه ممکن است باعث حمله قلبی در برخی افراد شود. به نظر می رسد افرادی که معمولا بیش از یک فنجان قهوه در روز نمی نوشند و همچنین دارای چندین عامل خطر برای بیماری قلبی هستند، در عرض یک ساعت پس از نوشیدن قهوه در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. اما به نظر نمی رسد افرادی که به طور منظم مقادیر بیشتری نوشیدنی می نوشند این خطر را داشته باشند.

قهوه تلخ ممکن است زمانی که از طریق مقعدی به عنوان تنقیه داده شود ناامن باشد. تنقیه قهوه با عوارض جانبی شدید از جمله مرگ مرتبط است.

 

مضرات قهوه چیست

قهوه چه ضرری دارد ؟

نگرانی هایی وجود دارد که نوشیدن بیش از ۵ فنجان قهوه در روز ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بی خطر نباشد. اما برای افرادی که بیماری قلبی ندارند، نوشیدن چندین فنجان در روز به نظر نمی‌رسد احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

عوارض خوردن قهوه هر روز | مضرات قهوه

همچنین این نگرانی وجود دارد که نوشیدن گاه به گاه قهوه ممکن است باعث حمله قلبی در برخی افراد شود.

به نظر می رسد افرادی که معمولا بیش از یک فنجان قهوه در روز نمی نوشند و همچنین دارای چندین عامل خطر برای بیماری قلبی هستند، در عرض یک ساعت پس از نوشیدن قهوه در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. اما به نظر نمی رسد افرادی که به طور منظم مقادیر بیشتری نوشیدنی می نوشند این خطر را داشته باشند.

وقتی قهوه از راه مقعدی به عنوان تنقیه داده شود، ممکن است خطرناک نباشد. تنقیه قهوه با عوارض جانبی شدید از جمله مرگ مرتبط است.

عوارض خوردن قهوه هر روز در شرایط زیر ضرر دارد

ما اینجا در ۸ شرایط مختلف میگیم مضرات قهوه یا  قهوه چه ضرری دارد ؟

مضرات قهوه در بارداری و شیردهی:

قهوه کافئین دار به میزان ۲ فنجان در روز یا کمتر احتمالاً برای زنان باردار بی خطر است. این مقدار قهوه حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین فراهم می کند با این حال، نوشیدن بیش از این مقدار با افزایش خطر سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مرتبط است. این خطرات با افزایش میزان قهوه ای که مادر در دوران بارداری می نوشد افزایش می یابد.

نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان قهوه در روز برای مادران شیرده و نوزادان آنها بی خطر به نظر می رسد اما کافئین در مقادیر بیشتر می تواند دستگاه گوارش نوزاد شیرخوار را تحریک کند و همچنین باعث مشکلات خواب و تحریک پذیری شود.

مضرات قهوه در کودکان :

ممکن است نوشیدن قهوه کافئین دار برای کودکان خطرناک نباشد عوارض جانبی مرتبط با کافئین معمولا در کودکان شدیدتر از بزرگسالان است.

مضرات قهوه در اختلالات اضطرابی:

کافئین موجود در قهوه ممکن است اضطراب را بدتر کند.

مضرات قهوه در اختلالات خونریزی:

نگرانی هایی وجود دارد که قهوه ممکن است اختلالات خونریزی را بدتر کند.

مضرات قهوه در بیماری قلبی:

نوشیدن قهوه بدون فیلتر (آب پز) میزان کلسترول و سایر چربی ها را در خون افزایش می دهد و همچنین سطح هموسیستئین را افزایش می دهد که همه اینها با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند. برخی تحقیقات ارتباط بین حملات قلبی و نوشیدن قهوه را نشان می دهد.

مضرات قهوه در دیابت:

برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه ممکن است نحوه پردازش قند را در افراد مبتلا به دیابت تغییر دهد.

گزارش شده است که کافئین باعث افزایش و همچنین کاهش قند خون می شود. اگر دیابت دارید با احتیاط از کافئین استفاده کنید و قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

مضرات قهوه در اسهال:

قهوه حاوی کافئین است. کافئین موجود در قهوه، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال را بدتر کند.

عوارض خوردن قهوه هر روز

اگر به مدت یک ماه هر روز قهوه بخوریم چه اتفاقی در بدن رخ میدهد

 

در حالی که توصیه می شود هر روز مقدار توصیه شده آب بنوشیم، بسیاری از افراد ممکن است راه های مختلفی را برای آبرسانی انتخاب کنند. قهوه و چای دو انتخاب نوشیدنی مورد علاقه هستند، به خصوص در طول روز کاری ولی برای شادابی و استقامت بیشتر در مقابل خستگی، کافئین قدرتمندتر از سایر نوشیدنی ها عمل می کند. اما برخی ممکن است بپرسند، “آیا نوشیدنی های کافئین دار بدن شما را کم آب می کند؟”

در یکی از مقالات منتشر شده، دکتر علی وبستر، دکترا، RD ، دانشیار مدیر ارتباطات تغذیه در بنیاد بین‌ المللی اطلاعات مواد غذایی، بینش‌هایی را در مورد اینکه اگر تمام روز فقط قهوه و چای بنوشید و آب ننوشید چه اتفاقی برای بدن می‌افتد به اشتراک می‌گذارد.

جنبه های آبرسانی در مقابل اثرات دیورتیک

پس اگر تمام روز فقط قهوه و چای بنوشید واقعا چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟ وبستر می گوید: «شما احتمالاً بیش از حد کافئین خواهید داشت! هنگامی که کافئین در دوز های زیاد مصرف می شود، برای مثال اگر شما در روز پنج شات یا فنجان قهوه صرف کنید، باعث می شود که بدن شما آب زیادی را دفع کند ولی در حد تعادل اینگونه نخواهد بود. با این حال، این بدان معنا نیست که کافئین آبرسانی کمتری دارد.

وبستر می‌گوید: «جنبه‌های آب‌رسانی قهوه و چای بر کیفیت ادرار آوری تاثیر بیشتری دارد. افزایش تحمل کافئین، زمانی رخ می دهد که مصرف یک فنجان قهوه شما در تایم صبح به سه فنجان تبدیل شود، همچنین به کاهش اثر ادرار آور کمک می کند.

آیا مصرف قهوه باعث خشکی دهان می شود؟

وبستر توضیح می دهد که چگونه برخی از افراد ممکن است پس از میل نمودن، نوشیدنی های کافئین دار دچار خشکی دهان شوند. این احساس، آنها را به این باور می رساند که این نوشیدنی ها باعث کم آبی بدن می شوند. قهوه و چای بیشتر از آب ساخته شده اند، به این معنی که احساس خشکی به معنی کم آبی نیست. این حس از تانن ها ناشی می شود که در چای، قهوه، برخی میوه ها و حتی شکلات تلخ یافت می شود.

آیا قهوه و آب دارای خواص آبرسانی مشابهی هستند؟

یک مطالعه بر روی ۵۰ مرد مصرف کننده قهوه که سه تا شش فنجان قهوه در روز مصرف می کردند، بررسی شد و اثرات مصرف قهوه را با آب مقایسه کرد. در طیف گسترده ای از آزمایشات وضعیت هیدراتاسیون تفاوت معنی داری پیدا نکرد.

این نتایج نشان می دهد که وقتی قهوه در حد اعتدال توسط مردان معمولی مصرف می شوند متوجه اینکه قهوه دارای خواص آبرسانی مشابهی با آب است، می گردند.

توجه به این نکته مهم است که این یک مطالعه کوچک بود و فقط یک دوره زمانی کوتاه را پوشش می داد به این معنی که هیچ اثر بلند مدتی قابل تجزیه و تحلیل نیست.

آیا مصرف زیاد کافئین می تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند؟

طبق دستورالعمل های غذایی ایالات متحده، بزرگسالان سالم می توانند با خیال راحت تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند. این معادل حدود چهار فنجان قهوه معمولی یا هشت فنجان چای سیاه است. وبستر هشدار می‌دهد در حالی که کافئین می‌تواند به شما کمک کند بیشتر هوشیار، پرانرژی و متمرکز بمانید، «مصرف زیاد کافئین پتانسیل ایجاد عوارض جانبی ناخواسته دیگری مانند ناراحتی معده، سوزش سر دل، بی‌قراری، افزایش اضطراب یا عصبی بودن، بی‌خوابی، لرزش عضلانی را دارد و افزایش ضربان قلب.

با در نظر گرفتن این موضوع، وبستر پیشنهاد می کند از مایعات دیگری که حاوی کافئین نیستند، بخصوص آب استفاده کنید.

نوشیدن مایعات ۸۰ درصد از آب مصرفی ما را تشکیل می دهد، در حالی که ۲۰ درصد دیگر از غذاها، به ویژه میوه ها و سبزیجات تامین می شود. همچنین توصیه می شود که زنان ۱۱ لیوان آب در روز مصرف کنند در حالی که مردان باید ۱۳ لیوان آب مصرف کنند.

وبستر می گوید: «نوشیدن آب کافی برای از بین بردن مواد زائد ناشی از متابولیسم طبیعی بدن مهم است. او توضیح می دهد که برای فردی که کلیه هایش به درستی کار می کند، آب اضافی در دستگاه گوارش جذب می شود، از طریق کلیه ها فیلتر می شود و سپس از طریق ادرار از بدن خارج می شود.

یک راه ساده برای نظارت بر هیدراتاسیون

وبستر توصیه می کند: “بهترین راه برای حفظ تعادل آب در بدن، نظارت بر رنگ ادرار است .” باید زرد کم رنگ باشد، مانند رنگ لیموناد و به احساس تشنگی خود توجه کنید. اگر احساس تشنگی می کنید، به احتمال زیاد در حال حاضر کمی کم آب شده اید. اگر تشنه نیستید و ادرارتان زرد کم رنگ است، احتمالاً آب کافی دریافت می کنید.

همه ما فنجان(های) قهوه و چای روزانه خود را دوست داریم. کافئین نگه داشتن خود در طول روز به شما آسیبی نمی رساند. اما خوردن چند لیوان آب در طول روز نیز ضرری ندارد.

عوارض خوردن قهوه غلیظ مضرات آن

خوردن قهوه غلیظ چه ضرری دارد ؟

رابدومیولیز یک بیماری بسیار جدی است که در آن فیبرهای عضلانی آسیب دیده وارد جریان خون می شود و منجر به نارسایی کلیه و سایر مشکلات می شود.

علل شایع رابدومیولیز عبارتند از: ضربه، عفونت، سوء مصرف مواد مخدر، فشار عضلانی و نیش مارها یا حشرات سمی.

علاوه بر این، گزارش های متعددی از رابدومیولیز مربوط به مصرف بیش از حد قهوه غلیظ وجود دارد، اگرچه این امر نسبتاً نادر است.

در یک مورد، زنی پس از نوشیدن ۳۲ اونس (۱ لیتر) قهوه حاوی تقریباً ۵۶۵ میلی گرم کافئین دچار حالت تهوع، استفراغ و ادرار تیره شد خوشبختانه او پس از درمان با دارو و مایعات بهبود یافت.

نکته مهم این است که این مقدار زیادی از کافئین است که باید در مدت زمان کوتاهی مصرف شود، به ویژه برای افرادی که به آن عادت ندارند یا به اثرات آن بسیار حساس هستند.

به منظور کاهش خطر ابتلا به رابدومیولیز، بهتر است مصرف خود را به حدود ۲۵۰ میلی گرم کافئین در روز محدود کنید، مگر اینکه عادت به مصرف بیشتر داشته باشید.

به طور کلی، به نظر نمی رسد کافئین دارای غلظت بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را در بیشتر افراد افزایش دهد. با این حال، در چندین مطالعه نشان داده شده است که به دلیل اثر تحریکی آن بر روی سیستم عصبی، فشار خون را افزایش می دهد.

فشار خون بالا یک عامل خطر برای حمله قلبی و سکته است زیرا ممکن است به مرور زمان به شریان ها آسیب برساند و جریان خون به قلب و مغز شما را محدود کند.

خوشبختانه، اثر کافئین بر فشار خون موقتی به نظر می رسد. همچنین، به نظر می‌رسد که قوی‌ترین تأثیر را روی افرادی که عادت به مصرف آن ندارند، دارد.

همچنین نشان داده شده است که مصرف زیاد کافئین باعث افزایش فشار خون در حین ورزش در افراد سالم و همچنین در افرادی که فشار خون خفیف آن بالا است.

بنابراین، توجه به دوز و زمان مصرف کافئین مهم است، به خصوص اگر در حال حاضر فشار خون بالا دارید.

یکی از قهوه ساز های همراه و با دوام جهت مسافرت ها وی ۶۰ اصل می باشد که می توانید در قهوه دارک آن را تهیه نمایید.

عوارض خوردن قهوه هر روز

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت