بهترین قهوه عربیکا برای کدام کشور است

4.5/5 - (14 امتیاز)

بهترین قهوه عربیکا برای کدام کشور است

به طور کلی اعتقاد بر این است که بهترین شرایط برای رشد قهوه خوب در کشورهای در حال رشد تثبیت شده مانند کشورهای آمریکای مرکزی وجود دارد. با این حال، برخی از کشاورزان کمتر شناخته شده اما به همان اندازه معتبر در کشورهایی مانند ماداگاسکار وجود دارند که برخی از با کیفیت ترین دانه های قهوه را نیز دارند. تنها ۸۰ کشور در جهان وجود دارند که شرایط آب و هوایی متناسب با نیاز درختان قهوه دارند. در حالی که تنها ۵۰ کشور قادر به تولید قهوه صنعتی هستند.

قهوه نیز مانند انگور، طعم خود را تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند شرایط اجتماعی، اقلیمی، ارتفاع از سطح دریا و سایر شرایط رشد دارد بنابراین، هنگام تلاش برای تشخیص اینکه کدام کشور دارای بالاترین کیفیت دانه های قهوه است، چه چیزی مهم است؟ از این گذشته، همان گونه و نوع قهوه بسته به میزان بارندگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ترکیب خاک، طعم و طعم آن به طور چشمگیری متفاوت است بیایید نگاهی به کشورهایی با بالاترین کیفیت دانه های قهوه بیندازیم.

شما برای خرید آنلاین قهوه عربیکا حتما به سایت قهوه دارک مراجعه نمایید.

بهترین قهوه عربیکا مال کجاست

کلمبیا

کلمبیا به عنوان یک غول در تجارت قهوه شناخته می شود و ۱۵ درصد از قهوه جهان را تامین می کند کلمبیا مقداری عربیکا با کیفیت بالا تولید می کند که در سراسر جهان مشهور است.

کلمبیا به طور کلی قهوه با کیفیت های مختلف مانند سوپرمو ، اکسترا و اکسلسو تولید می کند سوپرمو بهترین نوع قهوه است و با استفاده از آخرین تکنولوژی فرآوری می شود این در دانه های درشت و صاف موجود است، دارای طعم بسیار غنی و رایحه مخملی است تهیه قهوه کلمبیایی درجه سوپرمو اصلی بسیار دشوار است.

قهوه کلمبیایی درجه فوق العاده از نظر کیفیت کمی پایین تر از Supremo است با این حال، آن نیز بسیار خوب است. اندازه دانه قهوه Extra فقط کمی کوچکتر از Supremo است. دانه های قهوه اغلب بر اساس اندازه شان دسته بندی می شوند طعم اکسترا گرید کاملا قوی و انرژی زا است.

Excelso ترکیبی از Supremo و Extra است طعمی کاملاً اسیدی و شبیه به مزه شراب دارد.

بهترین قهوه عربیکا برای کدام کشور است

گواتمالا

گواتمالا کشوری است که به دلیل تولید قهوه با کیفیت بالا شناخته شده است قهوه گواتمالا به عنوان یکی از بهترین انواع قهوه در جهان در نظر گرفته می شود، زیرا در مناطق کوهستانی رشد می کند که طعم ترش و تندتری پیدا می کند، البته بسته به شرایط آب و هوایی که در آن کشت شده است.

نوع قهوه معروف به “Antigua Volcanic” معروف ترین نوع قهوه گواتمالا است. طعمی پیچیده و سنگین و همچنین رایحه ای قوی و تصفیه شده با رگه هایی از دود دارد. به دلیل تماس مکرر با بادهای اقیانوسی، قهوه گواتمالا گهگاه ممکن است طعمی روشن و روشن با رنگ های اسیدی مشخص داشته باشد.

خرید آنلاین قهوه را بصورت آنلاین ثبت و درب محل تحویل بگیرید.

کاستاریکا

قهوه کاستاریکا طعمی کلاسیک دارد و به دلیل این واقعیت که دانه های قهوه آن از همه طرف به خوبی گرد شده اند، شهرت خوبی دارد. قهوه های کاستاریکا عموماً عربیکاهای فرآوری شده مرطوب هستند. دانه‌های قهوه‌ای که در خاک‌های آتشفشانی کاستاریکا رشد می‌کنند، صاف، نرم و دارای طعم غنی گردویی هستند.

معروف ترین انواع دانه های قهوه در کاستاریکا عبارتند از Margarita،Cashier و Costa Rica

شبه جزیره عربستان

قهوه ای که به “موکای عربی” معروف است یکی از معروف ترین قهوه های جهان است که قرن هاست در کوه های یمن در جنوب غربی شبه جزیره عربستان کشت و کار می شود واقعاً یکی از بهترین قهوه های دنیا محسوب می شود.

موکای عربی طعمی شکلاتی و نت های ملایم شرابی نیز دارد. با این حال، ظاهر دانه های قهوه می تواند مردم را از خرید قهوه موکای عربی منصرف کند آنها کاملاً کوچک، با شکل غیر استاندارد هستند و معمولاً شکسته می شوند موکای عربی به دلیل حجم کم تولید قهوه معمولاً هرگز صادر نمی شود ارقام اصلی صادراتی ماتاری، شارکی و سنانی هستند.

بهترین قهوه عربیکا برای کدام کشور است

اتیوپی

برخی از بهترین انواع قهوه در اتیوپی رشد می کنند مخصوصاً به نام “حارار” معروف است که در ارتفاعات شرق کشور مزارع کوچک دهقانی می روید طعم شراب و مقداری گس دارد بسته به شرایط رشد ممکن است طعمی تند یا میوه ای داشته باشد.

برخی از بهترین انواع قهوه جهان در اتیوپی رشد می کنند این کشور به ویژه به دلیل انواع Harrar خود که در ارتفاعات بخش شرقی اتیوپی در مزارع کوچک دهقانی رشد می کند، مشهور است هرار شرابی مانند طعم دارد و کمی قابض است بسته به نحوه رشد آن، ممکن است طعمی تند یا میوه ای نیز داشته باشد.

خرید بهترین قهوه عربیکا

اگرچه قهوه برای هزاران سال نقش مهمی در زندگی اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده است، قهوه برای اولین بار از خاک های غنی از مواد مغذی اتیوپی سرچشمه گرفت: زادگاه دانه های قهوه عربیکا.

امروزه انواع مختلفی از لوبیا عربیکا در مناطق مختلف در سرتاسر جهان کشت می شود. بهترین راه برای قضاوت در مورد تفاوت بین لوبیا عربیکا؟ به کیفیت های تک مبدا نگاه کنید.

در هنگام خرید دو زاویه هستند که باید هنگام تعیین بهترین قهوه های عربیکا در نظر بگیرید.

مرتب کردن هزاران برند مختلف قهوه، انواع مختلف قهوه، دستگاه‌های برشته‌کننده و موارد دیگر بسیار مشکل است، اما محدود کردن آن بر اساس مکان‌های منحصربه‌فرد می‌تواند به حذف گزینه‌های بی‌درخشش کمک کند.

برای بسیاری از قهوه‌نوش‌ها، رتبه‌بندی قهوه‌های عربیکا بر اساس کیفیت برندهایی که آن‌ها را توزیع می‌کنند بهترین مسیر برای رفتن است.

در این سناریو، عواملی مانند روش‌های برشته کردن ، پروفایل طعم، گزینه‌های بالقوه قهوه طعم‌دار و موارد دیگر وارد عمل می‌شوند، در نقطه مقابل، بسیاری دیگر ترجیح می‌دهند کیفیت و طعم طبیعی کلی خود دانه‌ها را رتبه‌بندی کنند، معمولاً با استفاده از عواملی مانند مکان منبع، روش‌های کشت، روش‌های فرآوری و شهرت منطقه خاصی که بوته‌های قهوه در آن قرار دارند.

برای اهداف خود، ما هر دو را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. ما با بهترین مارک های قابل اعتماد برای تضمین یک فنجان قهوه با کیفیت بالا شروع می کنیم و سپس تجزیه و تحلیل می کنیم که کدام دانه های تک اصل بهترین گزینه برای دوستداران قهوه عربیکا هستند.

رتبه اول در لیست ما قهوه Lifeboost است . این قهوه ارگانیک که به خاطر غنای کلی و ته رنگ های شیرین شکلاتی و کاراملی اش شناخته شده است، یکی از سالم ترین قهوه های دانه کامل موجود است.

لایف بوست با بدنه صاف و لذیذ است و همچنین یک برند قهوه ارگانیک و دارای گواهی تجارت منصفانه است.

قهوه های کنیایی با کیفیت زیادی در بازار وجود دارد، اما Cooper’s Kenya AA این کار را مانند هیچ برند دیگری انجام نمی دهد. دانه های قهوه کنیا یک نوع دانه بسیار محبوب است و توسط بسیاری از شرکت های بزرگ قهوه خریداری و به بازار عرضه شده است. با این حال، هیچ کس قهوه برشته شده را بهتر از شرکت‌های زنجیره‌ای کوچک‌تر قهوه انجام نمی‌دهد.

شما می توانید با تحقیقات بیشتر در همین فروشگاه به جزئیات بیشتر قهوه عربیکا برای خرید پی ببرید.

خرید قهوه عربیکا

 قهوه عربیکا چه طعمی دارد

قهوه عربیکا حاوی بیش از ۱۰۰۰ ترکیب طعم دهنده است که بیشتر از هر نوع قهوه های دیگر است. بسیاری از این ترکیبات در طول فرآیند برشته کردن زمانی که دانه‌های خام و سبز قهوه به رنگ قهوه‌ای آشنا تبدیل می‌شوند، ایجاد می‌شوند.

فرآیند برشته کردن بسیار مهم است زیرا می تواند قهوه را درست کند یا شکسته شود.

اکثر قهوه عربیکا با کیفیت خوب به شکل روست سبک یا متوسط ​​برشته می شود که طعم طبیعی دانه های قهوه را حفظ می کند.

طعم و حس قهوه را می توان به پنج دسته زیر تقسیم کرد:

طعم و عطر

شیرینی

اسیدیته

تلخی

احساس دهان

 

بهترین مارک قهوه عربیکا

هنگام انتخاب اینکه آیا قهوه عربیکا بهترین از بهترین ها هستند یا خیر، دو عامل هستند که باید در نظر گرفته شوند.

الک کردن بین هزاران مارک قهوه، نوع برشته‌کننده و سایر امکانات مرتبط با قهوه می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما تمرکز بر مکان‌های منشأ واحد می‌تواند به حذف انتخاب‌های کمتر مطلوب کمک کند.

رویکرد ایده آل برای بسیاری از علاقه مندان به قهوه، رتبه بندی قهوه های عربیکا بر اساس برندهایی است که آنها را می فروشند. چندین متغیر در این مورد نقش دارند، از جمله تکنیک های برشته کردن، تعیین طعم، گزینه های قهوه طعم دار آینده نگر و موارد دیگر.

از سوی دیگر، بسیاری دیگر، کالیبر و طعم کلی خود دانه‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند، معمولاً عناصری مانند محل منشأ دانه، روش‌های کشت و فرآوری آن، و وضعیت منطقه خاصی که در آن گیاهان قهوه رشد می‌کنند، در نظر می‌گیرند.

ما هر دو را برای اهدافمان بررسی خواهیم کرد. قبل از خواندن اینکه کدام دانه های تک اصل بهترین انتخاب برای طرفداران قهوه عربیکا هستند، با مارک هایی شروع می کنیم که می توانید برای تهیه یک فنجان قهوه با بالاترین کالیبر به آنها اعتماد کنید.

قهوه لایف بوست

قهوه Lifeboost در رتبه اول لیست ما قرار دارد. یکی از سالم‌ترین قهوه‌های با دانه کامل موجود، این قهوه ارگانیک به دلیل غنای کلی و رنگ‌های شکلاتی و کاراملی خوشمزه‌اش مشهور است.

Lifeboost یک برند قهوه لذت بخش، ارگانیک، دارای گواهی تجارت منصفانه، با بدنه صاف است.

Lifeboost اسیدیته فوق‌العاده پایینی دارد که مسلماً مهم‌ترین کیفیت آن است. برخلاف قهوه‌های اسیدی ‌تر از برندهای دیگر، تعادل قلیایی موجود در Lifeboost به آن طعمی شاداب می‌دهد و آن را روی معده راحت می‌کند.

Lifeboost از چه طریق این کار را انجام می دهد؟ Lifeboost با برداشت انحصاری ۰٫۵ درصد از دانه‌های عربیکا که بیشتر آنها از نیکاراگوئه هستند، تضمین می‌کند که فقط رسیده‌ترین دانه‌های قهوه برای پردازش انتخاب می‌شوند.

علاوه بر این، Lifeboost تضمین می کند که هر گونه مایکوتوکسین بالقوه ای که ممکن است در قهوه وجود داشته باشد در طول فرآوری حذف می شود.

در نهایت، قهوه Lifeboost از نظر توجه به جزئیات و تعهد به کیفیت بی رقیب است.

ما قهوه برشته شده متوسط ​​Lifeboost و قهوه برشته تیره Lifeboost را برای سازگاری لذیذ با مشخصات طعمی که Lifeboost به عنوان یک معرفی فوق العاده برای برند ارائه می دهد، پیشنهاد می کنیم.

قهوه کوآ – بهترین قهوه عربیکا

هر طعمی از این کباب خوشمزه و متعادل به دلیل طعم عمیق میوه و شکلات، شما را مشتاق یک فنجان دیگر می کند. قهوه کوآ با نت های کارامل و شکلات، یک فنجان قهوه لذت بخش را دم می کند که صاف و پر بدن است.

قهوه کوآ ، کمی گران‌تر، تضمین می‌کند که هر کیسه قهوه‌ای که می‌گیرید با دقت رشد کرده و دست‌ساز شده است. قیمت بالاتر هم نشان از برتری و اصالت خود دانه های قهوه و هم از جایگاه برند کوآ دارد.

عالی ترین بخش در مورد قهوه کوآ این است که شما ۱۰۰٪ دانه های قهوه کونا را دریافت می کنید، بر خلاف مارک های دیگر که ترکیبات آنها عمدتاً دانه های عربیکا است و تنها ۱۰٪ آن دانه های کونا با کیفیت بالا است.

قهوه آتشفشانی 

قهوه Volcanica به طور مداوم قهوه با کیفیت بالا، به خصوص دانه های عربیکا تک منشا را ارائه می دهد، علی رغم این واقعیت که قبلاً در لیست ما ظاهر شده اند.

Volcanica با Cooper’s Coffee قدردانی تحسین برانگیز از جزئیات گرایی را به اشتراک می گذارد، و تعهد این شرکت به کیفیت چیزی است که آن را قادر می سازد جایگاه دیگری در لیست ما داشته باشد.

در کباب AA کنیایی  Volcanica، همراه با طعم های میوه ای تمشک و کرن بری و رنگ های چوب قرمز عمیق، انتظار اسیدیته ای پر جنب و جوش را داشته باشید که زیاد نباشد.

کباب کنیایی Volcanica تعادل زیبایی بین برشته سبک و برشته متوسط ​​ایجاد می کند، برخلاف دانه های برشته شده عمیق تر کوپر. این نشان می دهد که نسبت به اکثر نوشیدنی ها کافئین بیشتری دارد و همچنین لذت بخش است.

قهوه AA کنیا

اگرچه تعداد زیادی قهوه کنیایی با کیفیت بالا در دسترس است، کوپر کنیا AA آن را بهتر از هر شرکت دیگری انجام می دهد. دانه های قهوه کنیایی انواع بسیار محبوبی از دانه ها هستند و چندین شرکت قهوه در مقیاس بزرگتر آنها را خریداری و به بازار عرضه کرده اند.

با این حال، کافی شاپ های زنجیره ای کوچکتر در برشته کردن قهوه بهترین هستند.

Cooper’s یکی از برترین روست‌کننده‌های قهوه زنجیره‌ای کوچک در کنیا است. به همین دلیل، جایگاهی در لیست ما به دست آورده است. Cooper’s Coffee از سال ۲۰۱۴ قهوه را برشته می کند و تمام قهوه آن ۱۰۰٪ تجارت منصفانه و ارگانیک است.

در واقع، کوپرز تنها پس از مرتب‌سازی دقیق دانه‌های کنیایی خود، بهترین دانه‌های AA کنیایی از نوع بوربون را برشته می‌کند.

قهوه هلنا

هلنا JSC تامین کننده، پردازشگر و صادر کننده قهوه روبوستا و عربیکا در ویتنام است. علاوه بر این، ما به عنوان یکی از پیشگامان موفقیت در صادرات فلفل و قهوه به کشورهای سراسر کشور از جمله آسیای جنوب شرقی، چین و جهان محسوب می شویم.

مشتریان ما شرکت هایی با اشتیاق بی پایان برای دانه های قهوه سبز خالص، اخلاق تجاری، و نام محکم در صنعت هستند.

کشورهای تولید کننده قهوه عربیکا

برزیل

برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه عربیکا در جهان است.

برزیل با نام رسمی برزیل که با نام رسمی جمهوری فدرال برزیل شناخته می شود، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است.

برزیل با بیش از ۲۱۴ میلیون نفر، پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و جمعیت است. برزیل تنها کشور پرتغالی زبان در قاره آمریکا و بزرگترین کشور جهان است. علاوه بر شهرت در ورزش کینگ، فوتبال. 

برزیل همچنین بزرگترین تولید کننده و صادرکننده قهوه در جهان است. قهوه عربیکا برزیل همچنان برترین کشور است.

برزیل تولید قهوه عربیکا ۳۹٫۹ میلیون کیسه یا ۲٫۳۹ میلیون تن دارد که ۴۱٫۷ درصد از قهوه تولیدی در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

کلمبیا

کلمبیا یکی از هفده کشور متنوع در سطح جهان است و دارای دومین سطح تنوع زیستی در جهان است.

قلمرو آن شامل جنگل های بارانی آمازون، ارتفاعات، مراتع و بیابان ها می شود و این تنها کشور در آمریکای جنوبی است که دارای خط ساحلی و جزایر در امتداد اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است.

کلمبیا ۱۴٫۳ میلیون کیسه قهوه عربیکا تولید می کند که معادل ۸۵۸ هزار تن است که ۱۴٫۹ درصد از تولید را تشکیل می دهد. 

اتیوپی

جمهوری فدرال دموکراتیک اتیوپی کشوری جزیره ای در شاخ آفریقا است.

اتیوپی با بیش از ۱۰۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹، دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. دومین کشور پرجمعیت قاره آفریقا و کشوری بدون زمین. مساحت این دولت ۱٫۱ میلیون کیلومتر مربع است.

اتیوپی تولید قهوه عربیکا ۷٫۳۵ میلیون کیسه یا ۴۴۱ هزار تن دارد که ۷٫۷ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

هندوراس

جمهوری هندوراس که قبلا اسپانیا هندوراس نامیده می شد، آمریکای مرکزی است.

هندوراس تولید قهوه عربیکا ۶٫۵ میلیون کیسه یا ۳۹۰ هزار تن دارد که ۶٫۸ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

پرو

کشور تولید کننده قهوه عربیکا در جایگاه پنجم قرار دارد.

پرو کشوری چند قومی با جمعیت تخمینی ۳۰٫۴ میلیون نفر است. ترکیب قومی شامل هندی ها، مردم اروپایی تبار، آفریقایی ها و آسیایی ها است.

زبان اصلی که صحبت می شود اسپانیایی است. ترکیبی از سنت های فرهنگی، پرو دارای تنوع زیادی در هنر، آشپزی، ادبیات و موسیقی است.

پرو دارای تولید قهوه عربیکا ۴٫۵ میلیون کیسه، معادل ۲۷۰ هزار تن است که ۴٫۷ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

مکزیک

ایالات متحده مکزیک یک جمهوری فدرال در آمریکای شمالی است. مکزیک کشوری بزرگ با بیش از ۱٫۹ میلیون کیلومتر مربع است. رتبه ۱۴ جهان و جمعیت حدود ۱۰۶ میلیون نفر، یازدهمین در جهان.

مکزیک ۴٫۳۵ میلیون کیسه قهوه عربیکا یا ۲۶۱ هزار تن تولید می کند که ۴٫۵ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

گواتمالا

جمهوری گواتمالا کشوری در آمریکای مرکزی است.

گواتمالا ۳٫۵ میلیون کیسه قهوه عربیکا یا ۲۱۰ هزار تن تولید می کند که ۳٫۷ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

قهوه چینی عربیکا

جمهوری خلق چین، کشوری مستقل که در شرق آسیا واقع شده است، با جمعیتی بالغ بر ۱٫۴ میلیارد نفر پرجمعیت ترین کشور است.

چین یک کشور تک حزبی است که توسط حزب کمونیست چین رهبری می شود. چین با مساحت ۹٫۵۹ میلیون کیلومتر مربع، چهارمین کشور قاره ای بزرگ جهان است.

خط ساحلی چین در امتداد اقیانوس آرام امتداد دارد و ۱۴۵۰۰ کیلومتر طول دارد و با دریاها هم مرز است: بوهای، دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی.

چین تولید قهوه عربیکا ۲٫۳ میلیون کیسه یا ۱۳۸ هزار تن دارد که ۲٫۴ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

ویتنام 

 سیزدهمین کشور تولیدکننده قهوه عربیکا

ویتنام رسما به عنوان جمهوری سوسیالیستی ویتنام شناخته می شود. این کشور در شرقی ترین قسمت جنوب شرقی آسیا در شبه جزیره هند و اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور با لائوس، کامبوج، چین، دریای چین جنوبی و خلیج تایلند همسایه است.

ویتنام به عنوان کشوری با تولید قهوه روبوستا پیشرو در جهان، اما از نظر قهوه عربیکا، تنها در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

ویتنام دارای تولید قهوه عربیکا ۱٫۱۲ میلیون کیسه، معادل ۶۷٫۲ هزار تن است که ۱٫۲ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

پاپوآ گینه نو

پاپوآ گینه نو با نام کامل کشور مستقل پاپوآ گینه نو کشوری مجمع الجزایری در اقیانوسیه در ساحل اقیانوس آرام است.

پاپوآ گینه نو با بیش از ۸۵۰ زبان بومی و گروه های قومی از این دست، اما تنها حدود ۵ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان از نظر قومیتی است.

این کشور همچنین یکی از کشورهایی است که بیشترین جمعیت روستایی را دارد و تنها ۱۸ درصد از مردم آن در مراکز شهری زندگی می کنند.

این کشور نه تنها از نظر جغرافیایی بلکه از نظر فرهنگی نیز کمترین اکتشاف را در سطح جهان دارد. تصور می شود بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری فقط در پاپوآ گینه نو یافت می شوند.

پاپوآ گینه نو تولید قهوه عربیکا ۰٫۸۵ میلیون کیسه یا ۵۱ هزار تن دارد که ۰٫۹ درصد از تولید را تشکیل می دهد.

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت