طرز تهیه آیس لاته با ۵ روش خوشمزه در خانه

3/5 - (46 امتیاز)

طرز تهیه آیس لاته

باید قهوه را در ظرفی دم کنید که تا حد امکان نزدیک به دمای قهوه گرم شده باشد. این کار برای جلوگیری از شوک زدن قهوه است که باعث ایجاد طعم کهنه می شود.

زمان شروع ساخت است! اسپرسوی خود را در کف فنجانی که برای نوشیدنی خود استفاده می کنید بریزید.

البته برای درست کردن لاته سرد به یخ نیاز دارید! آیا شما از آن دسته ای هستید که می خواهید یخ را تا بالای آن قرار دهید، یا فقط چند مکعب را ترجیح می دهید؟ این مرحله کاملاً به شما بستگی دارد!

ما یک لیوان شیر را توصیه می‌کنیم، اما می‌توانید به مقدار دلخواه یا کمتر در آن شیر بدهید. دلیل اینکه ما این مقدار خاص را ترجیح می دهیم این است که فکر می کنیم نسبت کامل قهوه به شیر است. اگر می خواهید نوشیدنی بزرگتری درست کنید و نسبت قهوه به شیر را حفظ کنید، همیشه می توانید قهوه بیشتری اضافه کنید!

این روزها همه جا لاته و لاته سرد می بینید ، اینطور نیست؟ اگر می‌پرسید لاته سرد چیست، من اینجا هستم تا به شما بگویم!

یک لاته سرد به سادگی شیری است که در اسپرسو با یخ در لیوان مخلوط می شود. آره! ساده است!

از چه نوع شیری باید استفاده کرد؟

می‌توانید از هر نوع شیری که می‌خواهید استفاده کنید، از شیر گاو کامل گرفته تا شیر بادام، سویا یا نارگیل. یا هر نوع شیری در این بین به شرطی که آن را دوست داشته باشید!

خامه سنگین و نیم و نیم واقعاً برای لاته توصیه نمی شود. شما ۸ اونس شیر به لاته یخی خود اضافه می کنید و محتوای چربی بیشتر در خامه غلیظ و نیم و نیم آن را به گزینه ای عالی برای این نوشیدنی تبدیل نمی کند.

ترکیبات آیس لاته

قهوه داغ یک سنت جهانی است. در پاییز و زمستان، هیچ چیز بهتر از احساس هوای مطبوع صبحگاهی و به دنبال آن یک فنجان داغ از محبوب ترین نوشیدنی جهان نیست. اما تابستان چطور؟ را وارد کنید: لاته سرد.

تمام اسپرسوهای غلیظ و شیر صافی که دوست دارید تا دمای خنکی خنک شوند.

حتی بهتر از آن، لازم نیست در صف منتظر بمانید یا قیمت کافی شاپ را بپردازید تا یکی بخرید! با پیروی از این راهنمای گام به گام، می توانید یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه بدون نیاز به ترک آشپزخانه خود درست کنید.

ساختن لاته یخی یک پروژه نسبتاً آسان است، بنابراین ما به ترکیبات زیر برای تهیه ی آیس لاته نیازمندیم:

  • شیر دلخواه شما
  • دانه های قهوه تازه آسیاب شده
  • تکه های یخ

و تجهیزات زیر را هم آماده کنید:

  • قهوه ساز یا روش های دیگر دم کردن
  • فنجان قهوه

طرز تهیه آیس لاته

آیا برای یک لاته یخی کف شیر می دهید؟

اگر یک لاته داغ از کافی‌شاپ سفارش داده‌اید، می‌دانید که شیر داغ و کف‌دار با اسپرسو در یک فنجان ریخته می‌شود. باریستاهای بزرگ اغلب با شیر بخار پز آرت لاته زیبایی درست می کنند لاته هایی که در خانه درست می کنید در صورتی که سلیقه به خرج ندهید هرگز زیبا به نظر نمی رسند.

اما برای یک لاته سرد، نیازی به کف کردن شیر نیست. دلیل این امر این است که شیر داغ یخ شما را آب می کند. بنابراین شما می خواهید از شیر سرد برای لاته های سرد استفاده کنید.

استفاده از شیر سرد به این معنی است که درست کردن لاته یخی بسیار سریعتر از تهیه لاته داغ است زیرا زمانی برای بخارپز کردن شیر ندارید. به علاوه! هیچ تمیز کردن اضافی برای بخارپز شیر وجود ندارد

طرز تهیه آیس لاته در خانه

لاته یکی از نمادین‌ترین نوشیدنی‌های اسپرسو است که به‌خاطر رویه کف‌دارش مورد علاقه است. در این نسخه سرد با طراوت، می توانید به راحتی با شیر سرد کف ایجاد کنید – بدون نیاز به بخارپز در اینجا چگونه است.

یک لیوان بلند را پر از یخ کنید و اسپرسوی تازه دم شده را داخل آن بریزید.

شیر و شیرین کننده اختیاری را در یک شیشه مزون بریزید و وقتی ظرف ¾ پر شد متوقف کنید.

شیر و کف را با یخ و اسپرسو داخل لیوان بریزید.

شیشه را محکم ببندید و تکان دهید، تکان دهید، تکان دهید

سرو کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه آیس لاته با قهوه فوری

در کمتر پنج دقیقه یک قهوه سرد با قهوه فوری درست کنید و در صورتی نیاز برای خرید آنلاین قهوه فوری گلد وارد فروشگاه قهوه دارک شوید سریع‌ترین راه برای تهیه قهوه سرد استفاده از دانه‌های قهوه فوری است، زیرا فورا حل می‌شود،

بنابراین زمانی برای دم کردن قهوه وجود ندارد، با این حرکت کوچک، از آب گرم کمتری استفاده می کنید، بنابراین به معنای واقعی کلمه زمان خنک شدن وجود ندارد، فقط قهوه خوشمزه و فوری سرد و قوی را سرو می کنید .

برای تهیه قهوه سرد با قهوه فوری، یک کتری آب بجوشانید و تمام مواد خود را جمع آوری کنید و همچنین یک لیوان بلند یا شیشه ای بلند برای سرو کنید.

یک قاشق غذاخوری قهوه فوری به لیوان خود اضافه کنید تقریبا به همین مقدار آب داغ اضافه کنید و هم بزنید.

یک قطره آب سرد اضافه کنید این کار همه چیز را خنک می کند و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام یخ فوراً آب نمی شود.

یخ را اضافه کنید لیوانم را تا بالا پر می کنم.

با شیر و خامه تمام کنید هم بزنید و لذت ببرید!

طرز تهیه آیس لاته

طرز تهیه آیس لاته با کارامل

امروز بیایید یکی دیگر از قهوه خانه های یخی مورد علاقه خود را درست کنیم، یک لاته کارامل سرد.

با خرید آنلاین قهوه فوری کلاسیک اصلی بهترین نوشیدنی را به خود و خانواده هدیه دهید و یک آیس لاته کارامل نوشجان نمایید.

اگر می‌خواهید طعم قهوه را واقعاً تقویت کنید، از هر قهوه‌ای که در دسترس دارید استفاده کنید. اگر می خواهید به جای قهوه از یک شات اسپرسو استفاده کنید، فقط شیر موجود در دستور غذا را به ۳/۴ فنجان برسانید.

شیر: استارباکس از ۲ درصد شیر در نوشیدنی های قهوه خود استفاده می کند، اما شما می توانید از هر شیری که دوست دارید از جمله شیرهای غیر لبنی استفاده کنید. هر چه شیر شما چربی بیشتری داشته باشد، نوشیدنی شما خامه تر خواهد بود.

خامه: خامه اختیاری است، اما من دوست دارم کمی از آن را برای غنای بیشتر اضافه کنم. اگر این همان چیزی است که در دست دارید، می توانید یک اسپلش نصف و نیمه را جایگزین کنید. و شما قطعا برخی باقی مانده کرم های سنگین دارند، بنابراین چک کردن پست من چه چیزی را با پس مانده شلاق کرم برای راهنمایی ذخیره سازی و ایده های دستور غذا برای باقی مانده.

سس کارامل: از سس کارامل مورد علاقه خود در اینجا استفاده کنید.

طرز تهیه آیس لاته با قهوه ترک

یک چهارم  فنجان خامه غلیظ

یک قاشق چایخوری. لیکور پرتقال

پوست پرتقال، برای تزئین

یک فنجان قهوه اصل قوی، خنک شده

یک فنجان تکه های یخ

دو قاشق غذاخوری به علاوه یک قاشق چایخوری قند

در یک کاسه کوچک: خامه، لیکور و ۱ قاشق چایخوری شکر تا قله های سفت در مخلوط کن، یخ، قهوه، هل و ۲ قاشق غذاخوری باقیمانده را پوره کنید قند بین ۲ لیوان تقسیم کنید روی آن را با خامه فرم گرفته و پوست پرتقال بریزید.

طرز تهیه آیس لاته با نسکافه

این نوشیدنی خنک با طعم‌ها و روش‌های متنوعی آماده می‌شود، خرید انلاین پودر و قهوه فوری با کیفیت برتر در فروشگاه قهوه دارک را تجربه کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی آیس لاته با نسکافه به شرح زیر است:

قهوه فوری یا نسکافه: یک قاشق مرباخوری

یخ: چند قالب

آب: یک لیوان

شیر: یک چهارم لیوان

ابتدا قهوه‌ی فوری یا نسکافه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. سپس چند قالب یخ به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا نوشیدنی خنک شود. بعد از آن می‌توانید شیر را به آن اضافه کنید. آیس کافی شما به همین سادگی آماده‌ی نوشیدن است. مهمترین نکته‌ای که در آماده سازی آیس کافی باید به آن توجه کرد، میزان غلظت آن است. اگر نوشیدنی شما به اندازه‌ی کافی غلیظ نباشد، پس از ترکیب شدن با یخ رقیق خواهد شد و کیفیت خودش را از دست خواهد داد. برای تزئین آیس کافی می‌توانید از خامه، چند برگ نعنا، پودر نسکافه و بستنی استفاده کنید.

با توجه به اینکه برخی از افراد قهوه را شیرین تهیه و مصرف می‌کنند، برای شیرین کردن نوشیدنیِ خود، می‌توانید به میزانِ لازم، به آن شکر هم اضافه کنید.

طرز تهیه آیس لاته

طرز تهیه آیس لاته با نارگیل

۳۰ لاته شیر نارگیل کامل، بدون گلوتن، آسان و فوق العاده خوشمزه، با افزایش کافئین اضافی که به آرامی با شروع ذوب شدن مکعب های اسپرسو آزاد می شود.

اسپرسو

شیر نارگیل۲-۳ سی سی شیرین نشده + ارگانیک

۴ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک یا شربت افرا + بیشتر به سلیقه شما

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ پیمانه نمک دریا

دستورالعمل ها

با دم کردن ۲ سی سی اسپرسو شروع کنید

۱ فنجان از اسپرسو را در یک قالب یخ بریزید و یک شب در فریز کنید.

اسپرسو داغ را با عسل، نمک دریا، وانیل و شیر نارگیل ترکیب کنید

شیرینی را به سلیقه خود تنظیم کنید و یک شب در یخچال بگذارید.

صبح، مکعب های اسپرسو یخ زده را از فریزر خارج کرده و بین ۲ شیشه میسون تقسیم کنید

در صورت تمایل، تکه های یخ ساده بیشتری اضافه کنید تا شیشه ها را پر کنید

لاته خنک شده را روی آن بریزید و با کمی شیر نارگیل به پایان برسانید

از هر جرعه بدون احساس گناه لذت ببرید!

 

آیس لاته با بستنی

هیچ چیز در فصل گرم تابستان لذت بخش تر از آیس لاته با بستنی نیست و همه چیز با یک شات اسپرسوی قوی شروع می شود.

شما می توانید آیس خود را با یک دستگاه قهوه ساز با فشار بخار یا یک قابلمه موکا اجاق گاز یا با اسپرسو درست کنید و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، آنچه بیش از همه قابل اهمیت می باشد این است که قبل از اینکه بخواهید لاته وانیلی سرد خود را جمع کنید، بگذارید اسپرسوی خنک شود.

شما قرار نیست همه چیز را رقیق کنید، بهتر است معمولاً قهوه را در یک قابلمه کوچک بریزید و اجازه دهید تا حدود پنج دقیقه در یک مکان خنک یا روی یک تکه یخ بماند، پس آن را امتحان کنید!

سپس ما به شیر نیاز داریم و هر شیری جواب می دهد(البته نه شیر جنگل) همراه با یک قاشق بستنی، قوام غلیظ و طعمی دوست داشتنی به دست می آورد.

مقداری شکر هم اضافه می کنیم، پس سعی کنید از شکر مرغوب استفاده نمایید و شیرینی آن را به دلخواه تنظیم کنید.

وقت آن است که از مخلوط کن آشپزخانه مطمئن استفاده کنید. اگرچه ما این نوشیدنی را روی یخ سرو می کنیم، اما شما می خواهید که مواد به خوبی ترکیب شوند، بنابراین قهوه، بستنی، شیر و شکر را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. همچنین مخلوط کن باعث ایجاد کف در نوشیدنی می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این زیبایی را روی یخ بریزید تا یک لاته یخ زده خارق العاده داشته باشید.

فرق آیس کافی و آیس لاته

تفاوت بین آیس لاته و قهوه سرد یا آیس لاته در مواد تشکیل دهنده و نحوه تهیه آنهاست. مواد تشکیل دهنده برای تهیه لاته شامل شیر بخار پز، قهوه اسپرسو و فوم است، در حالی که قهوه سرد با قهوه دم کرده معمولی که در یک لیوان با یخ ریخته می شود، تهیه می شود.

برای کسی که قهوه خور نیست، تفاوت بین لاته و آیس لاته ممکن است منطقی نباشد. بنابراین، اطلاعات جالبی را می توان در زیر در مورد لاته و قهوه سرد مشاهده کرد.

ممکن است بلافاصله فکر کنید که تفاوت اصلی بین لاته و قهوه سرد این است که لاته یک نوشیدنی گرم است و قهوه سرد یک نوشیدنی سرد است (البته شما می توانید یک لاته سرد نیز سفارش دهید که یک نوشیدنی سرد است و به روشی متفاوت تهیه می شود).

طرز تهیه آیس لاته با دستگاه اسپرسو

این نوشیدنی فوق‌العاده ساده و خوشمزه یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌ها است و به‌راحتی می‌توان آن را درست کرد امتیازات پاداش برای تغییراتی مانند افزودن شربت وانیل یا شکلات (موکای سرد) برای این لاته سرد، از ترکیب زیر استفاده نمایید .

دستورالعمل:

شیر مورد علاقه خود را در یک فنجان (حتما فضای کافی برای اسپرسو و یخ بگذارید)

یک شات اسپرسو را مستقیماً روی شیر بکشید

آن را سریع هم بزنید

یخ را اضافه کنید

نکته سریع: باید مطمئن شوید که به اندازه کافی یخ اضافه کنید تا همه چیز خنک شود، بنابراین مطمئن شوید که در لیوان خود فضای کافی برای مقدار قابل توجهی یخ بگذارید در غیر این صورت بیرون ریخته خواهد شد.

 

خرید قهوه فوری

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت