قهوه برای چه کسانی مضر هست چه بیمارانی نباید قهوه بخورند

4.2/5 - (27 امتیاز)

قهوه برای چه کسانی مضر هست

این سوال همیشه ذهن مارو درگیر میکنه که قهوه برای چه کسانی مضر هست ؟

در صورت مصرف خوراکی: قهوه در صورت مصرف متوسط ​​(حدود ۴ فنجان در روز)  به احتمال زیاد برای اکثر بزرگسالان سالم بی خطر است قهوه حاوی کافئین می تواند باعث بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس و سایر عوارض جانبی شود.

قهوه کافئین دار اگر به مدت طولانی یا در دوزهای بالا (بیش از ۴ فنجان در روز) از طریق دهان مصرف شود ، احتمالاً ناامن است . نوشیدن مقادیر زیاد قهوه کافئین دار ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری، صدای زنگ در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

دوزهای بیشتر ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری و درد قفسه سینه شود.
هنگامی که به صورت تنقیه (مستقیم) داده می شود قهوه احتمالاً ناامن استهنگامی که از طریق مقعدی به عنوان تنقیه تجویز می شود تنقیه قهوه با عوارض جانبی شدید از جمله مرگ مرتبط است.

قهوه برای چه گروه خونی مضر است؟

تاکنون در جوامع پزشکی به طور کلی هیچ گونه آزمایشات قطعی و موثقی اثبات نکرده است که قهوه برای گروه خونی خاصی مضر و یا دچار صدماتی بر بدن باشد و اگر همچین اطلاعاتی جهت تفکیک شدن گروه خونی برای مصرف قهوه وجود داشته باشد، کذب می باشد.

اما بهتر است بگوییم که یک سری بررسی های اولیه نشون داده است که مصرف بیش از حد کافئین برای گروه خونی O می تواند باعث افزایش سطح آدرنالین تولید شده در بدن شود و به همین دلیل، به افرادی که گروه خونی (او) هستند توصیه می شود که این افراد از نوشیدنی ‌های گازدار، چای، قهوه و انواع نوشیدنی هایی که غیر عرف در کشور هستند و دارای کافئین می باشند تا حدی پرهیز کنند.

ولی بهتر است بگوییم اگر  افرادی که دچار بیماری های کلیوی می باشند به توصیه های پزشکان خود و همچنین تیم متخصص قهوه دارک توجه کنند.

توصیه می شود افرادی که دچار بیماری های کلیوی هستند، بیشتر از دو فنجان قهوه در طول روز مصرف نکنند و همچنین تحقیقاتی نشان نداده است که نوشیدن قهوه در طول روز اگر به چهار فنجان رسید، خطر بیماری کلیوی و سرعت عملکرد و پیشروی در آسیب رساندن را افزایش دهد. پس بیماران کلیوی ترجیحاً با پزشک معالج خود قبل از خوردن قهوه مشورت نمایند.

کدام گروه از افراد نباید قهوه مصرف کنند؟

افراد مبتلا به اختلالات خواب

نوشیدن یک فنجان قهوه (یا بیشتر) بعد از یک خواب بد شبانه شما را بیدار نگه می دارد. اما مراقب باشید که نوشیدن قهوه می تواند چرخه مشکلات خواب و خستگی را طولانی کند. حداقل ۶ ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید. به خصوص برای افرادی که اختلالات خواب دارند، کاهش میزان قهوه مصرفی بسیار مهم است.

افرادی که نگران هستند

کافئین محرکی است که می تواند استرس را در برخی افراد بدتر کند، بنابراین افراد مضطرب باید از مصرف قهوه اجتناب کنند.

افراد مبتلا به رفلاکس معده به مری

کافئین می تواند اسفنکتر تحتانی مری، دریچه بین مری و معده را شل کند و به اسید معده اجازه ورود به مری را بدهد و منجر به علائم ناخوشایند ریفلاکس مانند تنگی نفس، سرفه و حالت تهوع شود.

افراد مبتلا به بیماری قلبی

کافئین موجود در قهوه می تواند باعث افزایش موقت فشار خون و ضربان قلب شود. افراد مبتلا به بیماری قلبی باید با پزشک مشورت کنند. یک متخصص تغذیه باید چقدر قهوه بی خطر بنوشد.

افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

کافئین می تواند فعالیت روده را افزایش دهد، از جمله خطر اسهال (یکی از تظاهرات سندرم روده تحریک پذیر).

قهوه برای چه کسانی مضر هست

قهوه برای چه بیمارانی مضر هست

بارداری و شیردهی: قهوه ارگانیک کافئین دار به میزان ۳ فنجان در روز یا کمتر، احتمالاً برای زنان باردار بی خطر است این مقدار قهوه حدود ۳۰۰ میلی گرم کافئین فراهم می کند مصرف مقادیر بیشتر در دوران بارداری یا هنگام شیردهی احتمالاً ناامن است نوشیدن بیش از ۳ فنجان در روز در طول بارداری با افزایش خطر سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مرتبط است.

این خطرات با افزایش میزان قهوه ای که مادر در دوران بارداری می نوشد افزایش می یابد. همچنین، کافئین می‌تواند به شیر مادر منتقل شود، بنابراین مادران شیرده باید میزان دریافت کافئین را به دقت کنترل کنند تا مطمئن شوند که کافئین کم است (۱-۲ فنجان در روز).

یکی از پر طرفدارترین دستگاه های قهوه ساز در دنیا کمکس می باشد و شما را با یک قهوه بی نظیر آشنا می سازد، خرید دستگاه کمکس در کشور ما آمار بسیار بالایی دارد و شما هم جزء آن دسته از عزیزان باشید.

مصرف زیاد کافئین توسط مادران شیرده می تواند باعث مشکلات خواب، تحریک پذیری و افزایش فعالیت روده در نوزادان شیرده شود.
کودکان: قهوه کافئین دار است احتمالا SAFE زمانی که توسط کودکان و نوجوانان در مقادیر معمول در غذا ها و نوشابه یافت شده است.

اختلالات اضطرابی: کافئین موجود در قهوه ممکن است اضطراب را بدتر کند.
اختلال دو قطبی:  کافئین موجود در قهوه ممکن است علائم شیدایی را بدتر کند.
اختلالات خونریزی: نگرانی هایی وجود دارد که قهوه ممکن است اختلالات خونریزی را بدتر کند.

بیماری قلبی: نوشیدن قهوه بدون فیلتر (آب پز) میزان کلسترول و سایر چربی ها را در خون افزایش می دهد و همچنین سطح هموسیستئین را افزایش می دهد که همه اینها با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند. برخی تحقیقات ارتباط بین حملات قلبی و نوشیدن قهوه را نشان می دهد.

دیابت: برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه ممکن است نحوه پردازش قند را در افراد مبتلا به دیابت تغییر دهد. گزارش شده است که کافئین باعث افزایش و همچنین کاهش قند خون می شود.

اگر دیابت دارید با احتیاط از کافئین استفاده کنید و قند خون خود را به دقت کنترل کنید.
اسهال: قهوه حاوی کافئین است کافئین موجود در قهوه، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال را بدتر کند.

صرع : قهوه حاوی کافئین است. افراد مبتلا به صرع باید از مصرف کافئین در دوزهای بالا خودداری کنند دوزهای کم کافئین باید با احتیاط مصرف شود.

گلوکوم: نوشیدن قهوه کافئین دار فشار داخل چشم را افزایش می دهد. افزایش در عرض ۳۰ دقیقه شروع می شود و حداقل ۹۰ دقیقه طول می کشد.

قهوه برای چه کسانی مضر هست

فشار خون بالا: نوشیدن قهوه کافئین دار ممکن است فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد. با این حال، این تأثیر ممکن است در افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند کمتر باشد.

راستی در صورتی که دنبایل یک دستگاه قهوه ساز روگازی هستید می توانید با مناسب ترین قیمت داخل همین فروشگاه سفارش دهید جهت خرید دستگاه موکاپات روگازی در قسمت فروشگاه سایت سفارش خود را ثبت نمایید.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS): قهوه حاوی کافئین است. کافئین موجود در قهوه، به ویژه زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است اسهال و سایر علائم IBS را بدتر کند.
از دست دادن کنترل مثانه: قهوه حاوی کافئین است. کافئین می تواند با افزایش دفعات ادرار و میل به ادرار کردن، کنترل مثانه را بدتر کند.

استئوآرتریت: نوشیدن ۷ فنجان یا بیشتر قهوه در روز با احتمال بیشتر آرتروز زانو در مردان کره ای مرتبط است، اما نه زنان.

نازک شدن استخوان ها (پوکی استخوان): نوشیدن قهوه کافئین دار می تواند میزان کلسیمی را که از ادرار دفع می شود افزایش دهد این ممکن است استخوان ها را ضعیف کند. اگر پوکی استخوان دارید، مصرف کافئین را به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز (کمتر از ۳ فنجان قهوه کافئین دار) محدود کنید.

مصرف مکمل های کلسیم ممکن است به جبران کلسیم از دست رفته کمک کند. اگر به طور کلی سالم هستید و کلسیم کافی از غذا و مکمل های خود دریافت می کنید، به نظر نمی رسد مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم کافئین (حدود ۴ فنجان قهوه) خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد.

زنان یائسه که دارای یک بیماری ارثی هستند که آنها را از پردازش طبیعی ویتامین D باز می دارد، باید به ویژه در مصرف کافئین محتاط باشند.

شما برای خرید دستگاه موکاپات برقی اصلی با مراحعه به سایت فروشگاهی قهوه دارک می توانید با مناسب ترین قیمت محصول خود را سفارش دهید.

افرادی که دچار افسردگی هستند و داروهای فنلزین (ناردیل)، ترانیل سیپرومین (پارنات) و سایرین را مصرف می کنند دچار اختلال و مشکلاتی در وی ایجادمی کند و همچنین کافئین موجود در قهوه می تواند بدن را تحریک کند.

قهوه برای چه کسانی مضر هست

 برخی از داروهای مورد استفاده برای افسردگی نیز می توانند بدن را تحریک کنند نوشیدن قهوه کافئین دار و مصرف برخی از داروها برای افسردگی ممکن است باعث تحریک بیش از حد و عوارض جانبی جدی از جمله ضربان قلب سریع، فشار خون بالا، عصبی بودن و غیره شود.

چه کسانی نباید قهوه بخورند

قهوه را قطعا می توان به عنوان یک اکسیر سلامتی تعریف کرد. مشخص شده است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد، خطر نارسایی قلبی را کاهش می دهد و حتی خطر کم شنوایی را کاهش می دهد و نوشیدن کباب تیره حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند .

اما برای برخی افراد، قهوه ممکن است در واقع عوارض جانبی منفی بیشتری نسبت به اثرات مثبت داشته باشد. ما از متخصصان تغذیه درباره افرادی که برای سلامتی بهتر باید از نوشیدن قهوه خودداری کنند، پرسیدیم و در اینجا چیزی است که آنها می گویند.

افراد مبتلا به IBS

Angel Planells ، MS، RDN ، متخصص تغذیه در سیاتل، متخصص تغذیه و رئیس سابق آکادمی ایالت واشنگتن می گوید: کافئین می تواند منظم بودن روده را افزایش دهد، از جمله افزایش احتمال اسهال یکی از علائم اصلی سندرم روده تحریک پذیر یا IBSتغذیه و رژیم غذایی و انجمن رژیم غذایی سیاتل بزرگ، بنابراین اگر IBS دارید، توصیه می‌شود نوشیدنی‌های کافئین‌دار را محدود یا اجتناب کنید.

افراد مبتلا به گلوکوم.

پلانلز می‌گوید: فشار داخل چشم در افراد مبتلا به گلوکوم هنگام مصرف قهوه افزایش می‌یابد، بنابراین توصیه می‌شود مصرف آن را محدود یا اجتناب کنید، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

افرادی که مثانه بیش فعال دارند.

Sue Heikkinen، MS، RD، متخصص تغذیه در MyNetDiary می گوید: همه ما می دانیم که بهتر است قبل از یک سفر طولانی از یک فنجان قهوه زیاد خودداری کنیم، به خصوص اگر استراحت در دستشویی محدود است. مصرف کافئین می تواند هم دفعات ادرار و هم فوریت را افزایش دهد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی، مانند آریتمی.

Kelli McGrane MS می گوید: «از آنجایی که کافئین قهوه می تواند باعث افزایش موقت فشار خون و ضربان قلب شود، برای هرکسی که از قبل بیماری قلبی دارد، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد اینکه آیا یا چقدر قهوه برای مصرف بی خطر است صحبت کنند.

افرادی که باردار هستند.

هیکینن می گوید ” کالج آمریکایی زنان و زایمان به زنان باردار توصیه می کند که کافئین را به ۲۰۰ میلی گرم (تقریباً در دو فنجان قهوه) در روز محدود کنند تا خطر سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را به حداقل برسانند.

با این حال، یک بررسی در سال ۲۰۲۰ که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد به این نتیجه رسید که هیچ سطح ایمن مصرف کافئین در دوران بارداری وجود ندارد. زنان باردار باید در مورد مصرف کافئین خود با پزشک خود صحبت کنند.

قهوه اسپرسو برای چه کسانی مضر است

شما احتمالاً بسیاری از چیزهایی را که دوست دارید خوردن را در زمانی که انتظار دارید قربانی کنید و اسپرسو ممکن است یکی از آنها باشد.

مطالعات متعدد نشان داده اند که مقدار زیاد کافئین ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود. با این حال، مطالعات و تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع باید انجام شود.

همانطور که BabyCenter می گوید، زمانی که مقدار زیادی قهوه می نوشید، مقدار زیادی کافئین وارد مایع آمنیوتیک جفت شما می شود. بنابراین، راهی به جریان خون کودک شما پیدا می کند، در حالی که بدن یک بزرگسال قادر به متابولیسم کافئین است و جنین برای مقابله با آن مشکل دارد.

اسپرسو زمانی که در حد متعادل مصرف شود برای سلامت قلب مفید است. از طرف دیگر، نوشیدنی های حاوی کافئین زیاد ممکن است باعث افزایش سطح قند خون در بدن شما شود. این مبتنی بر نظریه ای است که کافئین می تواند نوعی هورمون را مسدود کند که به حفظ شکل خوب عروق کمک می کند.

نکته کلیدی این است که بدانید کجا می توانید یک خط کشی برای توقف زیاده روی که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد، ترسیم کنید. متخصصان مصرف کافئین به طور متوسط ​​تا ۴۵۰ میلی گرم را برای یک بزرگسال سالم توصیه می کنند، با این حال، لطفاً به خاطر داشته باشید که هر فردی ظرفیت متابولیسم متفاوتی دارد، بنابراین این تعداد ممکن است کمی متفاوت باشد.

همه نمی توانند نوشیدنی های کافئین دار زیاد را تحمل کنند. افراد مبتلا به مشکلات معده، مری یا روده ممکن است به اسیدیته ناشی از نوشیدنی های اسپرسو حساس باشند. پس از قرار گرفتن در معرض بافت های حساس این ممکن است باعث احساس سوزش شود.

خبر خوب این است که لازم نیست نوشیدنی مورد علاقه خود را به طور کامل ترک کنید. در عوض، ممکن است فنجان صبحگاهی خود را از اسپرسو به روست فرانسوی و انواع دیگر قهوه های برشته تیره تغییر دهید که به دلیل ترکیبی به نام N-methylpyridium کمتر تحریک کننده هستند.

قهوه برای چه کسانی خوب است

افرادی که زیاد در حال تردد و موقعیت شغلی سنگینی دارند و همچنین رانندگان و ورزشکاران بسیار مفید است.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن یک فنجان اسپرسو می تواند کافئین فوری را به شما بدهد که به گیرنده های مغز می رسد و به نورون ها انرژی سریعی می بخشد. همچنین باعث افزایش آدرنالین می شود تا به شما کمک کند برای تمرین صبحگاهی یا ورزش خود انرژی داشته باشید.

با این حال، کافئین بیش از حد ممکن است منجر به واکنش کمتر حاد شود. از این رو، اکیداً پیشنهاد می کنیم که از یک یا دو صبح اسپرسوی صبحگاهی استفاده کنید و از نوشیدن قهوه در ساعات دیگر روز خودداری کنید. اگر از این روال پیروی کنید، می توانید در طول روز با تقویت روزانه اسپرسو خود انرژی داشته باشید و از تاثیر منفی آن جلوگیری کنید.

اسپرسو می تواند به کاهش چربی کمک کند

اگر در تلاش برای کاهش وزن بوده اید، یک فنجان نوشیدنی اسپرسو در صبح می تواند به شما در این امر کمک کند. فنجان شما پر از منیزیم و پتاسیم است، هر دو از انسولین بدن برای تنظیم سطح قند خون استفاده می کنند. زمانی که قند خون شما ثابت بماند، این میل نابهنگام به خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم را کاهش می دهد.

در حالی که قهوه به کاهش چربی کمک می کند ، مطمئن شوید که فنجان خود را با مقدار زیادی خامه و شکر پر نکنید. این کار هرگونه اثر کاهش وزنی که نوشیدن قهوه روی بدن شما دارد را خنثی می کند و در عوض باعث افزایش وزن می شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت