طرز تهیه قهوه سرد به چندین روش خوشمزه و خوش طعم

4.6/5 - (23 امتیاز)

طرز تهیه قهوه سرد

 

بهترین راه برای تهیه یک قهوه سرد و پر انرژی بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید و حتما قبل از دست به کار شدن حتما دانه قهوه های خود را آسیاب کنید در صورتی که دستگاه ندارید با خرید آنلاین آسیاب قهوه خانگی دانه های قهوه را آسیاب کنید و تا ادامه مقاله کمتر از سه دقیقه با ما باشید.

درست کردن قهوه سرد خودتان بسیار آسان است اگر به طور منظم قهوه دم کرده درست می کنید، همه چیز مورد نیازتان را دارید کافی است چند شیشه یا بطری شیشه ای را برای نگهداری قهوه سرد دم کنید و هر زمان که بخواهید می توانید یک فنجان میل کنید.

لوبیاهای درشت آسیاب شده را در هر ظرفی بریزید (معمولا بهترین کار شیشه ای است) از کباب مورد علاقه خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که خیلی درشت آسیاب شود تا آب را کدر نکند.

به آرامی در آب سرد و صاف شده با نسبت ۴ به ۱ بریزید (به عنوان مثال، ۴ فنجان آب برای ۱ فنجان تفاله).

به آرامی هم بزنید تا مطمئن شوید همه زمین ها خیس هستند و ظرف را با پلاستیک بپوشانید.

بگذارید ۱۲ تا ۲۴ ساعت در دمای اتاق بماند هر از گاهی آن را بچشید و وقتی قهوه به محل شیرین شما برخورد کرد تفاله آن را دور بریزید.

قهوه سرد خنک و خنک یک نوشیدنی فوق‌العاده برای لذت بردن در یک روز گرم است.

  1. ابتدا ۱ قاشق غذاخوری قهوه فوری را به یک کاسه اضافه کنید.اگر از قهوه فیلتر یا اسپرسو دم کرده استفاده می کنید، می توانید ¼ فنجان را مستقیماً به شیشه مخلوط کن همانطور که در مرحله ۳ زیر نشان داده شده است، اضافه کنید.
  2. ¼ فنجان آب گرم (نه داغ) را به قهوه فوری اضافه کنید. هم بزنید و خیلی خوب مخلوط کنید.
  3. محلول قهوه را به ظرف مخلوط کن اضافه کنید.
  4. بعد ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
  5. یک دقیقه یا تا زمانی که محلول قهوه کف کند و رنگ آن به رنگ قهوه ای روشن تری از بین برود، مخلوط کنید.
  6. ۶یا ۷ تکه یخ اضافه کنید. برای یک قهوه سرد مخلوط غلیظ تر، فقط از ۲ تا ۴ مکعب یخ استفاده کنید.
  7. سپس ۲ فنجان شیر سرد یا سرد شده بریزید. برای تهیه این دستور از شیر کامل استفاده کردم. سوالات متداول زیر را برای نکات قهوه سرد کم چرب ببینید.
  8. یک بار دیگر فقط چند ثانیه هم بزنید تا همه چیز خوب مخلوط شود و یک لایه کف آلود و کف آلود روی آن به دست آورید.
  9. در لیوان های بلند بریزید و بلافاصله قهوه سرد سرو کنید. لایه رویی کف‌دار هنگام نشستن در نوشیدنی ته نشین می‌شود، بنابراین بهتر است فوراً از قهوه یخی مخلوط شده لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه سرد

میکس کلد

قهوه سرد خنک و خنک یک نوشیدنی فوق‌العاده برای لذت بردن در یک روز گرم است.

درباره دستور پخت قهوه سرد

قهوه سرد یخی بهترین نوشیدنی برای لذت بردن در روزهای گرم تابستان است. با وجود اینکه تمایل دارم بیشتر چای خور باشم، گاهی اوقات یک فنجان قهوه خوب را دوست دارم و این نوشیدنی قهوه ترکیبی به سبک کافه مورد علاقه من است!

مشابه آنچه در تقریبا هر کافی‌شاپ محلی پیدا می‌کنید، این دستور پخت قهوه سرد شیک مانند با شکر و شیر مخلوط شده با یخ درست می‌شود. این یک نوشیدنی با طراوت و غنی ایجاد می کند، با لایه ای کف آلود در بالای آن.

طعم آن مانند فراپوچینو یا فراپه سبک تر است، اما می توانید شربت های طعم دار را اضافه کنید تا تقریباً هر طعم قهوه یخی مخلوط شده را بازسازی کنید.

من از پودر قهوه فوری برای تهیه این دستور العمل سریع و آسان استفاده کرده ام. می توانید از قهوه فوری پودری یا دانه ای استفاده کنید.

همچنین می توانید قهوه سرد خوشمزه ای را با استفاده از قهوه فیلتر یا اسپرسو دم کرده سنتی درست کنید. قهوه یا اسپرسو را طبق معمول آماده کنید و اجازه دهید قبل از استفاده برای تهیه شیک قهوه مخلوط یخی (در دمای اتاق یا در یخچال) خنک شود.

 طرز تهیه قهوه سرد

مخلوط قهوه درست کنید

  1. ابتدا ۱ قاشق غذاخوری قهوه فوری را به یک کاسه اضافه کنید. اگر از قهوه فیلتر یا اسپرسو دم کرده استفاده می کنید، می توانید ¼ فنجان را مستقیماً به شیشه مخلوط کن همانطور که در مرحله ۳ زیر نشان داده شده است، اضافه کنید.
  2. ¼ فنجان آب گرم (نه داغ) را به قهوه فوری اضافه کنید. هم بزنید و خیلی خوب مخلوط کنید.

مخلوط قهوه معجون

  1. محلول قهوه را به ظرف مخلوط کن اضافه کنید.
  2. بعد ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
  3. یک دقیقه یا تا زمانی که محلول قهوه کف کند و رنگ آن به رنگ قهوه ای روشن تری از بین برود، مخلوط کنید.

قهوه سرد سرد درست کنید

  1. ۶یا ۷ تکه یخ اضافه کنید. برای یک قهوه سرد مخلوط غلیظ تر، فقط از ۲ تا ۴ مکعب یخ استفاده کنید.
  2. سپس ۲ فنجان شیر سرد یا سرد شده بریزید. برای تهیه این دستور از شیر کامل استفاده کردم. سوالات متداول زیر را برای نکات قهوه سرد کم چرب ببینید.
  3. یک بار دیگر فقط چند ثانیه هم بزنید تا همه چیز خوب مخلوط شود و یک لایه کف آلود و کف آلود روی آن به دست آورید.
  4. در لیوان های بلند بریزید و بلافاصله قهوه سرد سرو کنید. لایه رویی کف‌دار هنگام نشستن در نوشیدنی ته نشین می‌شود، بنابراین بهتر است فوراً از قهوه یخی مخلوط شده لذت ببرید.

نکات تخصصی

قهوه: پس از خرید قهوه فوری از فروشگاه برند و بزرگ قهوه دارک باید  قهوه فوری را می توان ریز آسیاب کرد یا به صورت گرانول.

شیرین کننده: شیرین کننده دلخواه خود را اضافه کنید. از شیرین کننده حدالامکان طبیعی استفده کنید، اما می‌توانید انواع شکر مانند شکر خرما یا نارگیل یا شیرین‌کننده‌هایی مانند شربت افرا یا عسل را آزمایش کنید.

برای طعم قوی تر قهوه: اگر طعم قوی تر و کمی تلخ را در قهوه سرد خود ترجیح می دهید، مقدار قهوه فوری را به ۱٫۵ یا ۲ قاشق غذاخوری افزایش دهید.

قوام خامه ای: در حین مخلوط کردن، حدود ¼ فنجان خامه سبک یا خامه بزنید تا قهوه سردتان غنی و خامه ای شود. در صورت اضافه کردن خامه ممکن است لازم باشد مقداری شکر اضافه کنید. بنابراین پس از مخلوط شدن قهوه، طعم آن را بررسی کنید و در صورت نیاز شکر بیشتری اضافه کنید.

طرز تهیه قهوه سرد با قهوه فوری

یاد بگیرید چگونه قهوه سرد با قهوه فوری درست کنید – و در کمتر از پنج دقیقه. سریع‌ترین راه برای تهیه قهوه سرد استفاده از دانه‌های قهوه فوری است، زیرا فورا حل می‌شود ، بنابراین زمانی برای دم کردن قهوه وجود ندارد.

با این هک کوچک، از آب گرم کمتری استفاده می کنید، بنابراین به معنای واقعی کلمه زمان خنک شدن وجود ندارد، فقط قهوه فوری سرد خوشمزه و قوی بنابراین می خواهید برای خود و بهترین هایتان قهوه یخی درست کنید تا با دمای آتش جهنم در این تابستان مبارزه کنید؟

دانه های قهوه فوری را از مارک مورد علاقه خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید اگر این مورد شماست.

آب گرم: فقط کمی آب داغ برای حل کردن دانه های قهوه فوری

یخ: یک دسته یخ برای تحقق رویاهای قهوه یخی شما

شیرین کننده (اختیاری): من قهوه ام را شیرین نمی کنم اما می توانید از هر شیرینی که دوست دارید مانند شکر قهوه ای، شکر سفید، شربت ساده، شربت افرا، عسل یا شکر نارگیل استفاده کنید.

شیر + خامه – دوباره از آنچه دوست دارید استفاده کنید. شیرها و خامه های گیاهی را ترجیح می دهیم اما مطمئناً می توانید از شیر گاو با درصد چربی که دوست دارید استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید خامه را حذف کنید، برای این دستور غذا را دوست دارم شیر نارگیل شیرین نسیم بادامو جو دوسر ابریشم + نارگیل نصف و نیم.

 طرز تهیه قهوه سرد دم

مراحل تهیه قهوه سرد

روش کار به این صورت است: قهوه را درشت آسیاب کنید، که می توانید خودتان در خانه یا هر جا که دانه ها را می خرید انجام دهید. زمین را با آب ترکیب کنید، سپس بگذارید یک شب یا حدود ۱۲ ساعت دم بکشد.

در این مدت قهوه به آرامی وارد آب می شود و دم کرده ای قوی و غلیظ ایجاد می کند. صبح روز بعد صاف کنید و آماده حرکت هستید.

چرا باید قهوه خود را سرد دم کنید؟

این روش قهوه‌سازی چند ویژگی دارد:

تزریق آهسته تمام طعم عالی قهوه را از دانه ها می گیرد (و بله، کافئین – نگران نباشید!).

اما بسیاری از ترکیباتی را که می‌توانند طعم قهوه را تلخ و ترش کنند، به جای می‌گذارد.

این بدان معنی است که قهوه دم شده سرد فوق العاده صاف و تقریباً شیرین است. مناسب برای قهوه سرد

همچنین می‌توانید غلظت قهوه سرد دم خود را تنظیم کنید و آن را قوی‌تر یا قوی‌تر کنید تا مطابق با ذائقه‌تان باشد.

با یک فنجان لوبیا خیسانده در چهار فنجان آب شروع کنید. این یک قهوه نسبتاً غلیظ به خودی خود ایجاد می کند، اما برای ریختن روی یخ یا مخلوط کردن با شیر – یا هر دو بسیار مناسب است.

اگر این نسبت لوبیا به آب کاملاً مطابق با ذائقه شما نیست، آن را بالا یا پایین تنظیم کنید تا زمانی که تعادل کامل را برای خود به دست آورید.

من همچنین واقعاً دوست دارم که این روش برای تهیه قهوه در واقع باعث صرفه جویی در وقت من در صبح می شود. من در آخر هفته یک دسته بزرگ درست می‌کنم، آن را از شنبه یا یکشنبه شب شروع می‌کنم و صبح روز بعد آن را صاف می‌کنم و سپس آن را در یخچال می‌گذارم تا یک قهوه آسان در تمام طول هفته بخورد.

قهوه سرد خانگی

یک فنجان ۲۰۰ میلی لیتری قهوه سیاه را طبق دستورالعمل های بسته درست کنید، سپس اجازه دهید قهوه کاملا سرد شود. در صورت استفاده، شیر را به همراه ۲ یا ۳ مشت یخ و شربت افرا در مخلوط کن بریزید، سپس مخلوط کنید تا یکدست و کف کند.

در یک لیوان بلند سرد بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه قهوه سرد بدون شیر

دو فنجان قهوه فوری یا پودر قهوه با یک قاشق غذاخوری آب. یک لیموترش یا ۱ آب لیمو به همراه ۱/۲ فنجان شکر. مقدار آب این بطری ۵ فنجان است. ۴ قاشق غذاخوری شکر ریخته و با تکه های یخ پر می کنیم. وقتی با برش ها یا برش های آهک تزئین می کنید، می توانید برش ها یا برش ها را جدا کنید.

  قبل از استفاده از جوشیدن آب اطمینان حاصل کنید.

  در یک فنجان قهوه و شکر را با مقدار زیادی آب داغ مخلوط کنید.

  سپس آب اضافی را اضافه کرده و با سایر مواد مخلوط کنید.

  گرم سرو کنید.

یک و نیم فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ و دو قاشق چایخوری (۱۱ میلی لیتر) قهوه فوری باید با هم مخلوط شوند. ۳۰ تا ۱ دقیقه باید زمان خوبی برای گرم کردن آب در مایکروویو باشد. بعد از اینکه قهوه و آب را با هم مخلوط کردید، می خواهید دانه های قهوه را حل کنید. قهوه خود را با مخلوط کردن آن در یک لیوان یا لیوان دیگر و مخلوط کردن جداگانه برای هر فنجان قهوه آماده کنید.

طرز تهیه قهوه سرد تایلندی

این قهوه یخی آسان تایلندی واقعاً شما را شگفت زده خواهد کرد این چشم را باز می کند، فک را از بین می برد. حتی ما خودمان هم نمی توانستیم باور کنیم که ساختن چنین جادویی در یک فنجان، فقط با ۳ ماده کوچک چقدر آسان است.

قهوه خوب، قوی و صاف

یک قوطی شیرغلیظ و شیرین شده که در اصل فقط خوشمزه ترین ترکیب شیر + شکر است

عصاره بادام، اگرچه فقط یک قاشق چای خوری است، اما این یک قطعه ضروری است، بنابراین آن را نادیده نگیرید

کمی هل آسیاب شده اختیاری است، اما یک اسانس خوشبو و معطر ارائه می کند

می توانید قهوه قوی و پررنگ دم کنید و بگذارید قبل از استفاده خنک شود یا از یک دم نوش سرد عالی استفاده کنید بسیاری از شما می دانید که دم نوش سرد پس از انفجار آن در صحنه قهوه چندین سال پیش چقدر هیجان انگیز است دم نوش سرد، تند تند جادویی تفاله‌های قهوه در آب سرد است که طعمی فوق‌العاده صاف و غنی را می‌دهد که غیر از این نمی‌توانید به دست آورید دستیابی به آن در خانه بسیار آسان است.

در صورت نیاز برای آسیاب لوبیا ها بصورت خرید آنلاین آسیاب قهوه دستی را تهیه کنید و برای همیشه استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه سرد کره ای

اگر از آن دسته افرادی هستید که از خوردن کاکائو لذت می برند، می توانید با استفاده از مواد اولیه زیر قهوه کره‌ ای با طعم کاکائو درست کنید

آب جوشیده نصف فنجان

شیر نارگیل نصف فنجان

کره طبیعی بدون نمک یک الی دو قاشق

روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری

عصار وانیل ۴/۱ قاشق چایخوری

پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری

پودر دارچین به اندازه لازم

برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا قهوه و روغن نارگیل را بجوشانید در ادامه سایر مواد را به این ترکیب اضافه کنید. بنابراین اگر دلتان می خواهد به قهوه کره ای خود شکلات اضافه کنید. البته بهتر است که در این حالت میزان کالری دریافتی روزانه خود را به حداقل برسانید. از طرفی می توانید شیر نارگیل را با شیر کم چرب جایگزین کنید. طعم نهایی تفاوت چندانی نخواهد داشت اما کمی از غلظت قهوه کم می شود.

طرز تهیه قهوه سرد

طرز تهیه قهوه سرد با شیر و بستنی

برای تهیه قهوه سرد با بستنی۱ قاشق غذاخوری آب را در ظرف مناسب مایکروویو گرم کنید و به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. پودر قهوه را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و ۳۰ ثانیه بیشتر در مایکروویو قرار دهید. از مایکروویو خارج کنید و ۲ تکه یخ اضافه کنید و بگذارید خنک شود. همه مواد را در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. در ۴ لیوان جداگانه ریخته و خنک سرو کنید.
انتخاب بسیاری در کافی‌شاپ‌ها، میلک شیک قهوه هندی با بستنی، حتی برای کسانی که قهوه نمی‌نوشند نیز دوست دارند، زیرا تلخی قهوه با افزودن بستنی وانیلی کاهش می‌یابد. با این وجود، عطر و طعم بسیار غنی قهوه کاملاً واضح است، زیرا قهوه سرد با استفاده از یک جوشانده عالی که فوراً با استفاده از کمک دستی ما، اجاق مایکروویو دم می‌شود، تهیه می‌شود!
این ۴ ماده قهوه سرد با بستنی بافت لذیذ خود را از استفاده از شیر پرچرب و بستنی وانیلی به دست می آورد. آن را از قبل هم بزنید و زمانی که مهمانانتان آمدند سرد سرو کنید. همچنین می توانید قهوه سرد سریع و بدون بستنی را امتحان کنید .

نکاتی برای درست کردن قهوه سرد با بستنی

  1. ما از پودر قهوه نسکافه استفاده کرده ایم.
  2. بستنی وانیلی حالت خامه ای خوبی می دهد پس از آن استفاده کنید.
  3. همیشه بلافاصله سرو کنید یا در یخچال بگذارید و خنک سرو کنید.
  4. از یک مخلوط کن بزرگ یا یک شیشه میکسر بزرگ استفاده کنید تا قهوه هنگام مخلوط کردن نریزد.
  5. می توانید قبل از سرو قهوه سرد یک قاشق بستنی وانیلی اضافه کنید.

میلک شیک قهوه یک نوشیدنی محبوب تابستانی است و اساسا از ترکیب قهوه با شیر و بستنی تهیه می شود. بنابراین به قهوه سرد همراه با بستنی نیز معروف است دستور تهیه شیک قهوه که من به اشتراک می گذارم روشی است که من در خانه قهوه سرد درست می کنم، جایی که از روش کمی متفاوت استفاده می کنم این تکنیک یک قهوه سرد خامه ای و غلیظ به سبک کافه ای واقعا خوب می دهد که شما دوست خواهید داشت

قهوه سرد با بستنی یکی از آن نوشیدنی‌هایی است که وقتی با دوستانم در بمبئی به کافه یا رستورانی می‌روم می‌نوشم. برخی از نوشیدنی ها همیشه مورد علاقه من بودند و از این رو اغلب آنها را سفارش می دادم. در کنار قهوه سرد با بستنی یا بدون بستنی، حتی  فالودا ، آب کوکتل، آب هندوانه ، شیک انبه، لیسی و شیک موز نیز وجود داشت .

در سایت فروشگاهی قهوه دارک خرید آنلاین آسیاب قهوه صنعتی با بهترین کیفیت و برند های معتبر عرضه می شود.

معمولاً هنگام تهیه نوشیدنی  قهوه، قهوه، شیر یا آب داغ را با قاشق می زنند تا معجون سبک و کف کند. در اینجا من از مخلوط کن برای انجام همین کار استفاده کرده ام. درست کردن میلک شیک با این معجون قهوه کف‌دار طعم بسیار بهتری دارد، در صورتی که همه چیز را مستقیماً مخلوط کنید.

در یک کاسه کوچک، ۱٫۵ قاشق غذاخوری قهوه فوری بریزید.

یک چهارم فنجان آب گرم یا کمی داغ اضافه کنید. با قاشق خیلی خوب مخلوط کنید.

حالا این مخلوط را در ظرف مخلوط کن بریزید.

چهار قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. می توانید شکر را به سلیقه خود اضافه کنید. حتی می توانید قهوه، آب گرم و شکر را مستقیماً در ظرف مخلوط کن اضافه کنید.

یک دقیقه یا تا زمانی که محلول قهوه کف کند و رنگ آن کمی روشن شود، مخلوط کنید.

حالا ۴ تا ۵ تکه یخ کوچک اضافه کنید.

یک یا دو قاشق بستنی وانیلی اضافه کنید.

سه فنجان شیر سرد شده بریزید.

یک بار دیگر هم بزنید تا همه چیز خوب مخلوط شود و کف خوبی روی آن به دست آید.

در لیوان ها بریزید.

مقداری فضای بالا را برای اسکوپ های بستنی نگه دارید.

حالا شما می توانید سرو کنید.

قهوه با یخ 

قبل از اینکه به همه چیز بپردازیم، به یک دستور العمل اولیه قهوه سرد نیاز داریم نوعی که بتوانیم آن را همانطور که می‌خواهیم و هر زمان که می‌خواهیم تطبیق دهیم و از آنجا کار کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما از متخصص قهوه و بنیانگذار قهوه مدرن استاندارد، لینزی هارلی، پرسیدیم که چگونه بهترین قهوه سرد را درست کنیم و او چند نکته و ترفند را به ما ارائه کرد و همچنین کافئین‌دار مورد علاقه‌مان را کم‌کم دانست.

برای اینکه بخواهید یک قهوه سرد بلند بخواهید، نیازی به گرم بودن آن نیست. و هیچ دلیلی برای رفتن به یک کافی شاپ وجود ندارد، وقتی می توانید آن را درست در آشپزخانه خود درست کنید. تنها چیزی که لازم است کمی برنامه ریزی از قبل است. دستورالعمل های گام به گام به همراه پاسخ به تمام سوالات مرتبط با قهوه سرد را بخوانید.

تفاوت بین قهوه با یخ و دم کرده سرد چیست؟

قهوه یخی از قهوه داغ که به طور منظم دم می شود تهیه می شود که سرد شده و سپس روی یخ سرو می شود.

از طرف دیگر، دم‌کردن سرد با خیساندن زمین‌هایی در آب با دمای اتاق تهیه می‌شود تا یک غلیظ قهوه ایجاد شود که سپس باید آن را با آب یا شیر رقیق کنید. از حرارت استفاده نمی شود، به این معنی که کنسانتره هیچ یک از نت های تلخ قهوه سرد را ندارد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد دم کردن سرد و طرز تهیه آن هستید، به داستان ما چگونه قهوه سرد دم کنیم سر بزنید .

طرز تهیه قهوه با یخ

برای تهیه قهوه با یخ ، باید از قبل کمی برنامه ریزی کنید. ما توصیه می کنیم قهوه خود را حداقل ۱ ساعت (و حداکثر ۱۲ ساعت) قبل از اینکه بخواهید آن را به قهوه سرد تبدیل کنید دم کنید تا زمان خنک شدن آن را داشته باشید.

  1. قهوه دم کنید

قهوه مورد علاقه خود را هر طور که معمولاً می خواهید دم کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نسبت ایده آل قهوه به آب، به داستان ما سر بزنید نسبت ایده آل قهوه به آب چیست ؟ 

  1. قهوه را خنک کنید

اجازه دهید قهوه دم کرده بیرون بماند تا در دمای اتاق خنک شود. یا برای تسریع فرآیند سرد شدن، قهوه را در یخچال بگذارید. سومین گزینه هوشمندسازی پیش رو؟ قهوه را در قالب های یخ بریزید و آن را فریز کنید. هنگامی که می خواهید از آن لذت ببرید، به سادگی اجازه دهید مکعب های قهوه سرد در یک لیوان ذوب شوند.

  1. قهوه خنک شده را روی یخ سرو کنید

برای سرو آیس کافه، یک لیوان یخ پر کنید و یخ قهوه خنک شده را روی آن بریزید.

  1. سفارشی کنید

زیبایی آیس قهوه خانگی این است که می توانید آن را کاملا سفارشی کنید. شیر، شکر یا شربت مورد علاقه خود را اضافه کنید. 

آیا می توانید برای تهیه قهوه سرد فقط یخ به قهوه اضافه کنید؟

شاید از خود بپرسید: آیا می توانم قهوه داغ را با افزودن یخ به قهوه سرد تبدیل کنم؟ از تمام مرحله ای که صبر می کنید تا قهوه به دمای اتاق خنک شود، بگذرید؟ و پاسخ مثبت است، اما شما باید مراحل زیر را دنبال کنید، در غیر این صورت ممکن است قهوه یخی آبکی داشته باشید.

  1. قهوه فوق العاده قوی دم کنید

قهوه خود را با نصف مقدار آب معمولی دم کنید تا یک کنسانتره قوی ایجاد کنید.

  1. سرد تا دمای اتاق با یخ

قهوه داغ را در یک پارچ یا لیوانی که تا بالای آن با یخ پر شده است بریزید. به محض اینکه قهوه یخ زده به دمای اتاق رسید (آن را با چسباندن یک انگشت تمیز به آن تست کنید؛ یخ در این مرحله بیشتر آب شده به نظر می رسد)، قهوه را به یک فنجان یخ جدید منتقل کنید.

طرز تهیه قهوه با یخ و  قهوه فوری

اگر به دنبال میانبر هستید، می توانید به راحتی از قهوه فوری برای تهیه قهوه سرد استفاده کنید. این روش همچنین یک راه سریع برای تهیه یک وعده قهوه سرد است. در اینجا چه باید کرد.

  1. قهوه فوری را طبق دستورالعمل بسته دم کنید

ظرف نسبت صحیح قهوه فوری به آب جوش را به شما می گوید. ۲ قاشق چایخوری قهوه فوری به ۱ فنجان آب جوش نسبت بی خطری است. قهوه فوری را در آب جوش حل کنید.

  1. قهوه فوری را خنک کنید

اجازه دهید قهوه فوری تا دمای اتاق خنک شود و آن را روی پیشخوان بگذارید یا با گذاشتن آن در یخچال، فرآیند را تسریع کنید.

  1. روی یخ سرو کنید

قهوه فوری خنک شده را روی یخ با مخلوط های مورد علاقه خود سرو کنید.

آیا یخ با قهوه طعم خوبی دارد؟

قهوه یخی با طراوت تر و کمتر اسیدی است . طعم قهوه سرد بسته به مواد تشکیل دهنده آن ممکن است متفاوت باشد. یک قهوه سرد معمولی متشکل از شیر، قهوه و یخ ممکن است کمی طعم تلخ داشته باشد. افزودن شکر یا شربت آن را شیرین تر می کند.

طرز تهیه قهوه سرد با شیر

برای تهیه قهوه سرد فقط به ۳ ماده نیاز دارید ۱ بسته شکر شیر منجمد و پودر قهوه فوری این شیر پاستوریزه است. بنابراین لازم نیست این را بجوشانید، من از بسته ۵۰۰ میلی لیتری یا نیم لیتری استفاده می کنم که آن را یک شبه منجمد کرده بودم، شیر یخ زده ام را با وردنه له می کنم.

قهوه را در یک لیوان بلند و ضخیم بریزید و شیر را با جریانی ملایم اما سریع در آن بریزید . با این کار مخلوط قهوه/شیر خنک می شود و لایه ای از کف در بالای لیوان تشکیل می شود. پس از این، شکر را اضافه کنید تا شیرین شود و از قهوه خود با شیر لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه فوری با شیر سرد

قهوه سرد آسان | یاد بگیرید چگونه قهوه سرد با قهوه فوری درست کنید و در کمتر از پنج دقیقه. سریع‌ترین راه برای تهیه قهوه سرد استفاده از دانه‌های قهوه فوری است، زیرا فورا حل می‌شود، بنابراین زمانی برای دم کردن قهوه وجود ندارد.

بنابراین می خواهید برای خود و بهترین هایتان قهوه یخی درست کنید تا با دمای آتش جهنم در این تابستان مبارزه کنید؟  اگر دستگاه اسپرسوساز یا حتی دستگاه پرکولاتور نداشته باشید چه؟ دانه های قهوه فوری برای نجات ! در کمترین زمان ممکن نوشیدنی‌های سرد کافه‌ای خواهید داشت (مثلاً پنج دقیقه!).

قهوه سرد معمولا با شات های اسپرسو، آب سرد و سپس شیر یا خامه درست می شود. اما می‌توانید اسپرسو را برای ترکیبی قوی از قهوه فوری جایگزین کنید به جز کتری یا مایکروویو برای گرم کردن آب به ابزار خاصی نیاز نیست. پیزی آسان، درست کردن قهوه سرد با قهوه فوری فقط چند دقیقه طول می کشد!

قهوه بدون شیر

قهوه ای که بدون شیر تهیه می شود، قهوه سیاه یا قهوه ساده نامیده می شود. این غذا بدون افزودنی های شیر یا افزودنی های گیاهی (از جمله خامه) تهیه و سرو می شود. انواع مختلفی از قهوه سیاه وجود دارد و هر کدام در روش دم کردن، طعم و سطح کافئین متفاوت است.

قهوه بدون شیر چه طعمی دارد؟

قهوه ای که بدون شیر سرو می شود، طعم قهوه قوی تری دارد. این به این دلیل است که چیزی برای رقیق کردن طعم لوبیا اضافه نشده است.

بسیاری از دوستداران قهوه قهوه خود را به این شکل ترجیح می دهند: قوی و حتی اسیدی یا تلخ. آنها قهوه خود را دودی، تند، گیاهی، تند، آجیلی یا خاکی توصیف می کنند.

برخی دیگر از ترکیب قهوه با شیر، خامه، شکر و/یا طعم‌های مختلف لذت می‌برند.

در واقع، قهوه های صنعتگر در حال حاضر دارای طیف پیچیده ای از مواد هستند که همه آنها به پایه قهوه سیاه ساده اضافه می شوند .

چرا بدون شیر قهوه می نوشیم؟

دوستداران قهوه که از طعم دانه های قهوه لذت می برند، معمولا قهوه خود را بدون شیر – یعنی ساده و سیاه – می نوشند. به این ترتیب، آنها در واقع می توانند عناصر طعم را در خود قهوه مزه کنند.

صنعت قهوه جهان از چهار نوع اصلی دانه قهوه استفاده می کند: عربیکا، روبوستا، لیبریکا و اکسلسا. از نظر کارشناسان قهوه، هر دانه طعم و عطر خاص خود را دارد.

عربیکا – نرم، شیرین و لطیف و ملایم ترین از همه لوبیاها. همیشه در قهوه خانه ها به عنوان پایه تمام نوشیدنی های قهوه دست ساز استفاده می شود

روبوستا – شدید و تیره، گاهی اوقات شکلاتی و دارای بالاترین کافئین است.

لیبریکا – میوه ای، گلدار، گاهی چوبی یا دودی، و معمولاً با لوبیاهای دیگر مخلوط می شود.

اکسلسا – تارت و میوه ای و همچنین در ترکیبات استفاده می شود. کافئین سبک تر از دانه های دیگر است.

در حالی که خود لوبیا به طعم و عطر کمک می کند، فرآیند برشته کردن و دم کردن نیز به تجربه نوشیدنی نهایی اضافه می کند.

آیا قهوه بدون شیر قوی تر است؟

قهوه‌ای که بدون شیر سرو می‌شود مطمئناً طعم قوی‌تری دارد، اما اینکه نوشیدنی از نظر کافئین نیز قوی‌تر باشد به نحوه تهیه و اندازه سرو بستگی دارد.

قهوه سیاه به طور سنتی به عنوان قوی ترین شکل قهوه به دلیل نحوه نوشیدن آن در نظر گرفته می شود. قهوه ساده از نظر طعم، عطر و رنگ قوی تر و تیره تر است.

قهوه سیاه که در وعده های کوچک و رقیق نشده مانند دوپیو سرو می شود، انرژی سریع و قابل اعتمادی را ایجاد می کند.

یک قهوه شیر بزرگتر (یا حتی یک نوشیدنی شیر یخ بزرگتر) ممکن است حاوی همان مقدار قهوه (و کافئین) باشد، اما طعم و بافت آن احتمالا صاف تر، خامه تر، غنی تر و شیرین تر خواهد بود.

کواد با یخ

اسپرسو چهار شات اسپرسو در یک وعده است . بنابراین، به جای نیم گرم ، یک فنجان با ۲ اسپرسو دریافت می کنید. بسیاری از مردم یک اسپرسو چهارگانه را به تنهایی سفارش نمی دهند. این نوشیدنی اغلب توسط افرادی سفارش داده می شود که عاشق فعالیت کردن زیاد هستند، اما شیر کمتر و اسپرسوی بیشتری می خواهند.

قهوه کره ای

این محصول با ۴ ماده ساده، قهوه فوری، شکر، آب داغ و شیر درست می شود. قهوه، شکر و آب داغ را در یک کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا به حالت خامه ای، مخملی و سفت برسد.

نحوه درست کردن قهوه با پودر قهوه

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک یا دو قاشق چایخوری از پودر قهوه را با یک فنجان آب داغ مخلوط کرده و هم بزنید . اگر همه چیز را تغییر دهید و پودر قهوه را با یک فنجان آب سرد یا شیر مخلوط کنید، همچنان قهوه فوری دریافت خواهید کرد – هرچند ممکن است پنج دقیقه طول بکشد تا پودر قهوه کاملا حل شود.

طرز دم كردن قهوه بدون دستگاه

طرز تهیه قهوه در قابلمه

لوازم آشپزخانه کم است؟ بدون نگرانی؛ چند اصول اولیه و یک اجاق گاز باعث می شود در کمترین زمان یک جرعه جرعه جرعه جاوای داغ بنوشید.

آب و تفاله قهوه را به یک قابلمه اضافه کنید. نسبت آب به تفاله باید همان باشد که در قهوه ساز استفاده می کنید.

به جوش بیاورید. مشعل را روی متوسط ​​رو به بالا قرار دهید و قهوه را به جوش بیاورید. هر از گاهی هم بزنید و ۲ دقیقه بجوشانید.

قهوه را صاف کنید، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید ۴ دقیقه بماند، سپس با استفاده از ملاقه قهوه تمام شده را در یک لیوان بریزید. ملاقه نداره؟ فقط آن را به آرامی از تابه بریزید تا تفاله در تابه بماند و در فنجان شما فرو نرود. یا بهتر است اگر فیلتر قهوه دارید، از آن برای صاف کردن قهوه از تفاله استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه در شیشه میسون

چه کسی می دانست که یک دستمال فروتن می تواند نقش کلیدی در تولید قهوه داشته باشد؟ برای این روش به چند گیره کلاسور یا گیره لباس قدیمی نیاز دارید.

پارچه را به شیشه سنگ بست. هانکی را (می توانید از هر پارچه نخی تمیزی نیز استفاده کنید) روی شیشه قرار دهید و با گیره ها یا یک کش محکم محکم کنید. اجازه دهید به اندازه کافی شل شود تا پارچه به شکل کیسه ای در شیشه فرو برود.

قهوه را داخل پارچه بریزید. یک فنجان تفاله قهوه را داخل کیسه حنکی بریزید و کمی آب روی تفاله ها بریزید و بگذارید خیس بخورند.

آب را روی زمین بریزید. به آرامی بقیه آب را روی زمین بریزید، هانکی و خاک را بردارید و بنوشید!

با قهوه چه چیزهایی میشه درست کرد

شب استیک است و دانه های قهوه آسیاب شده مورد علاقه شما دعوت شده است! می دانیم، می دانیم. قهوه برای استیک استیک شما همراه عجیبی به نظر می رسد، اما به ما اعتماد کنید: طعم غنی تفاله های شما به خوبی با سایر ادویه های مورد استفاده در این مالش ترکیب می شود.

تفاله‌های درشت قهوه فقط برای فرنچ پرس شما خوب نیستند، بلکه برای هم زدن یک دسته از پوسته شکلات اسپرسو نارگیل نارگیل نیز عالی هستند! جو شما طعم شکلات تیره این دستور غذا را برانگیخته است. شما آن را دوست خواهید داشت – فقط سعی کنید همه آن را در یک جلسه نخورید.

قهوه با شیر بادام

شیر بادام چربی و کالری کمتری نسبت به شیر گاو معمولی دارد – انتخابی سالم در قهوه صبح شما. علاوه بر افزودن آب به فنجان، نوشیدنی‌های قهوه شیر بادام زیادی وجود دارد که می‌توانید در خانه درست کنید!

در اینجا ۱۰ دستور پخت قهوه شیر بادام مورد علاقه ما است. امیدواریم آنها به شما الهام بخشند تا از نوشیدنی های شیر بادام لذت ببرید! برای گسترش افق شیر بادام خود آماده شوید:

دم کرده سرد با شیر بادام

اگر اهل تهیه غذای منظم هستید، این دستور غذا را دوست خواهید داشت! دم نوش سرد را قبل از موعد به قالب های یخ تبدیل کنید. وقتی برای نوشیدن قهوه آماده شدید، چند مکعب سرد را در یک فنجان بریزید و شیر بادام را روی آن بریزید.

طرز تهیه شیک اسپرسو

بستنی وانیلی، شات اسپرسو، عصاره وانیل و قهوه فوری را به مخلوط کن اضافه کنید.

مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

پس از مخلوط شدن، میلک شیک اسپرسو را در یک لیوان بریزید.

روی آن را با خامه فرم گرفته و با یک دانه قهوه با پوشش شکلاتی تمام کنید.

لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه سرد با یخ

آب رو بزار جوش بیاد.

آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​بجوشانید یا به سرعت در یک کتری برقی بجوشانید.

ریختن روی تنظیم را آماده کنید.

قهوه را آسیاب کرده و داخل فیلتر بریزید.

قهوه را دم کنید.

قهوه سرد شده را روی یخ بیشتری صاف کنید و لذت ببرید.

قهوه یخی خانگی نیازی به مواد خاصی ندارد، به این معنی که هر زمان که هوس کردید می توانید یک فنجان درست کنید! در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

قهوه

قند

شیر

برای تهیه یک فنجان با کیفیت کافی شاپ، به قهوه خوب نیاز دارید. من هیچ چیز تلخی را دوست ندارم، بنابراین ترجیح می دهم از کباب متوسط ​​استفاده کنم. با خیال راحت از قهوه مورد علاقه خود استفاده کنید (تقریبا هر چیزی کار می کند).

طرز تهیه قهوه سرد

اگر به خصوص جاه طلب هستید (و می خواهید خوشمزه ترین فنجان را درست کنید)، با لوبیا کامل شروع کنید و خودتان آن را آسیاب کنید. من یکی از این مینی آسیاب های قهوه مقرون به صرفه را دارم و استفاده از آن بسیار آسان و سریع است

شکر و شیر اختیاری هستند، اما من هرگز آنها را حذف نمی کنم. من از شکر گرانول قدیمی معمولی استفاده می کنم، اگرچه شربت شکر ساده یا طعم دار گزینه دیگری است.

و هر نوع شیری کار می کند … من شیر بادام یا نارگیل را دوست دارم. اگر از شیر معمولی استفاده می کنید، ۲٪، شیر کامل یا حتی نصف و نیم را توصیه می کنم. شیر بدون چربی می تواند نوشیدنی تمام شده را کمی آبکی به نظر برساند.

نصف یک لیوان قهوه دم کرده، دمای اتاق

نصف یک فنجان خامه

یک سوم فنجان شکر سفید

یک قاشق چایخوری عصاره وانیل

یک فنجان شیر
دو قاشق غذاخوری خامه کاکائو

در یک پارچ، قهوه خنک شده، شیر و نصف و نیمه را با هم ترکیب کنید. شکر، وانیل و کرم دکاکائو را با هم مخلوط کنید در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

 

خرید قهوه

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت