آیا قهوه چرب است و راه های جلوگیری از چرب شدن قهوه

3.4/5 - (47 امتیاز)

آیا قهوه چرب است

این سوال ” آیا قهوه چرب است ” بسیار مورد بحث است و باز هم کاملاً درک نشده است. لوبیاهای روغنی لزوما چیز بدی نیستند. من شنیدم که مردم قهوه روغنی را به خاطر نتایج ضعیف دم کردن مقصر می‌دانند و حتی بعضی‌ها می‌گویند که قهوه به دلیل روغن فاسد است.

هیچ کدام از اینها درست نیست. روغن موجود در دانه های قهوه برای نتیجه نهایی دم کردن بسیار مهم است. دانه های قهوه حاوی روغنی است که در فرآیند برشته کردن با رست تیره تر آزاد می شود. بدون روغن موجود در حبوبات، اسپرسو “کرما” نخواهد داشت، لایه کفی آن وجود نخواهد داشت. بسیاری از عطرها و طعم‌های تیره‌تر دانه‌های برشته از روغن‌ها می‌آیند. بنابراین روغن موجود در حبوبات طبیعی است.

اکثر افراد عاشق اسپرسو هستند و در هر زمان می توانند این نوشیدنی را دم و سرو کنند و شما با اسپرسوساز اصل می توانید این نوشیدنی گرم را به خود و اطرافیان هدیه دهید.

هیچ چیز مانند یک فنجان قهوه تازه دم در یک صبح نسبتاً سرد و کند نیست که شما را آماده کند و برای آنچه روز به ارمغان می آورد، آماده باشید. اما آیا تا به حال یک فنجان قهوه دم کرده اید که بقایای روغن روی قهوه شما شناور است؟

قهوه چربی دارد

قهوه هایی تولید شده و موجود در جهان به دو بخش کلی قهوه عربیکا و قهوه ربوستا تقسیم می گردند و حدودا چیزی مابین ۷ تا ۱۷ درصد چربی خالص دارند.

 میزان چربی های موجود در دانه‌های سبز قهوه عربیکا به طور متوسط ۱۵ درصد است، در حالی که دانه‌های سبز قهوه ربوستا چیزی در حدود ۱۰ درصد چربی دارند.

 اکثر چربی‌ها و روغن قهوه در درون دانه دانه‌های سبز قهوه قرار داشته و میزان کمی از آن در لایه خارجی وجود دارد.

چربی در قهوه در اصل از تری گلیسیرید با اسیدهای چرب تشکیل شده که مشابه با بقیه روغن‌های گیاهی است. در جدول زیر انواع چربی‌های موجود در دانه‌های سبز قهوه و درصد متعلق به آنها آورده شده است. برای کسانی که به میزان زیادی بر روی تغذیه خود حساس هستند این جدول میتواند اطلاعات مفیدی را به همراه داشته باشد.

آیا قهوه چربی خون را بالا میبرد؟

اسپرسو با ریختن آب داغ به طور مستقیم به تفاله های خوب قهوه، به جای چکه کردن آهسته از طریق فیلتر به روشی که اکثر قهوه سازهای خانگی انجام می دهند، دم می شود.

 نتیجه قهوه ای است که دارای سطوح بالاتری از دو ترکیب افزایش دهنده کلسترول است، سایر روش های مشابه که در آن آسیاب و آب در تماس مستقیم هستند عبارتند از: قهوه جوشانده، قهوه تهیه شده از پرس فرنچ، قهوه ترک، و روش پرطرفدار پرطرفدار.

از طرف دیگر، فیلترهایی مانند فیلترهایی که در غذاخوری محلی یا خانه شما در صبح استفاده می شود، میزان این روغن ها را در قهوه کاهش می دهد. محققان به این نتیجه رسیدند که با توجه به میزان قهوه ای که آمریکایی ها از آن لذت می برند، نتایج آنها مهم است و باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

 در اظهار نظر در مورد این تحقیق، کارشناسان توصیه کردند کسانی که می خواهند کلسترول بالا را کاهش دهند یا از آن جلوگیری کنند، قهوه فیلتر شده را مصرف کنند.

بدون کافئین را در نظر بگیرید

برخی تحقیقات نشان می دهد که قهوه کافئین دار بیشتر از قهوه بدون کافئین کلسترول را افزایش می دهد. ارتباط ثابت شده ای وجود ندارد، اما اگر در مورد سطح کلسترول خود نگران هستید، تغییر به کافئین بدون کافئین یا نیم کافئین نیم بدون کافئین ممکن است انتخاب خوبی باشد.

مراقب آنچه در قهوه خود می ریزید باشید

اگرچه تحقیقات در مورد اینکه آیا قهوه به خودی خود می تواند سطح کلسترول شما را افزایش دهد یا خیر، متفاوت است، محققان می دانند که چربی اشباع شده سطح کلسترول شما را افزایش می دهد. و چربی های اشباع شده را می توان در بسیاری از چیزهایی که در قهوه قرار می دهیم پیدا کرد.

 در اینجا چند مورد از آنها وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید یا از آنها لذت ببرید.

خامه و نیم و نیم. روشن کننده های قهوه کلاسیک ساخته شده با شیر پرچرب دارای سطوح بالایی از چربی اشباع شده هستند که نشان داده شده است که سطح کلسترول LDL را افزایش می دهد.

 گزینه‌های دوستدار کلسترول بیشتر شامل گزینه‌های بدون چربی یا کم‌چرب یا شیرهای گیاهی بدون چربی اشباع است.

نوشیدنی های شیرین قهوه. آن قهوه‌های کف‌دار و شیرین که در کافی‌شاپ‌های بیشتر و بیشتر ظاهر می‌شوند، شباهت‌های بیشتری با میلک شیک دارند تا یک فنجان قهوه، و علاوه بر بسته‌بندی قند زیاد، ممکن است حاوی موادی با چربی اشباع بالا باشند. قبل از اینکه زیاده روی کنید در مورد مواد تشکیل دهنده بپرسید.

قهوه ضد گلوله که در بین طرفداران رژیم کتوژنیک محبوب است، جایگزینی برای صبحانه است که نیاز به افزودن کره و روغن نارگیل که گاهی اوقات MCT نیز نامیده می شود را به فنجان جو روزانه خود می زند. هر دو دارای سطوح بالایی از چربی اشباع هستند و چندین مورد گزارش شده است که افرادی که به طور منظم قهوه ضد گلوله می نوشند دارای افزایش شدید کلسترول LDL خود هستند.

اسپرسو چربی دارد

بنابراین اکنون برای خبر خوب، اسپرسو حاوی مقدار ناچیزی کالری است، بنابراین نیازی به نادیده گرفتن کافئین صبحگاهی نیست!اسپرسو زمانی تولید می‌شود که آب داغ با فشار بالا به دانه‌های قهوه آسیاب شده وارد شود. نتیجه یک شات غلیظ، پیچیده و غلیظ از قهوه است.

 یک شات اسپرسو حدود ۳۰ میلی لیتر است، در حالی که یک شات دوتایی یا ۶۰ میلی لیتر است.

 بر اساس USDA ، تقریباً سه کالری در یک شات اسپرسو و شش کالری در یک شات دوبل اسپرسو وجود دارد.

تک شات اسپرسو ۳ کالری

دو شات اسپرسو ۶ کالری 

این چگونه با قهوه سیاه مقایسه می شود؟

اسپرسو همتراز با سایر نوشیدنی های قهوه سیاه است. کالری آن کمی بیشتر از قهوه دم شده است زیرا غلظت آن بسیار بیشتر است. یک فنجان قهوه سیاه ۸ اونس حاوی حدود دو کالری است. 

آیا قهوه چرب است

اگر کاملاً مراقب بوده‌اید، تابش‌های درخشان ناشی از آثار روغن روی قهوه‌تان باید سطحی از کنجکاوی را افزایش داده باشد. در حالی که بسیاری از آنها بیش از حد غرق در احساس طراوت و طراوت هستند، دیگران نمی توانند قهوه خود را دور بریزند. فقط یک فنجان دیگر بریزید تا در همان مخمصه قرار بگیرید.

آیا این دلایل برای خرید دستگاه قهوه ساز جدید کافی است؟ این همه نفت از کجا می آید؟ آیا قهوه روغنی برای مصرف بی خطر است؟ برای پاسخ و بینش بیشتر در مورد روغن قهوه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

نه، قهوه ساز شما کثیف نیست و نیازی نیست آن را دور بیندازید. اما هیچ کس نمی خواهد قهوه روغنی بنوشد. می خواهید بدانید روغن از کجا می آید؟

دانه های قهوه دارای روغن های طبیعی به عنوان بخشی از ترکیب خود هستند. ۷۱ درصد این روغن ها را اسیدهای چرب تشکیل می دهند. همان چیزی که در مارگارین، برخی از انواع گوشت و سایر حبوبات یافت می شود.

اگر خودتان قهوه را آسیاب و دم کنید، ممکن است متوجه تفاوت جزئی در دانه های قهوه خود شوید. برخی از دانه های قهوه خشک به نظر می رسند در حالی که دانه های دیگر قهوه روی سطح روغنی/براق به نظر می رسند.

چربی قهوه اسپرسو

دانه قهوه حاوی یک بخش لیپید است که برای ایجاد کرم اسپرسو اهمیت اساسی دارد. نه تنها این، بلکه لازم است طعم ها را به حسگرهای طعم خود منتقل کنیم.

از دو نوع قهوه پر مصرف، عربیکا تقریباً ۶۰ درصد چربی بیشتری نسبت به روبوستا دارد ۱۵-۱۷ درصد در مقایسه با ۱۰-۱۱٫۵ درصد. از برخی مطالعات به نظر می رسد که ارتباط مستقیمی بین محتوای لیپید قهوه و کیفیت آن در فنجان وجود دارد.

نکته جالب توجه این است که در طول فرآیند برشته کردن، مقدار چربی موجود در قهوه بدون تغییر می ماند (مانند کافئین!)

بنابراین این قسمت چرب قهوه برای به دست آوردن کیفیت بالا ضروری است. با این حال، این روی تمام سطوحی که با قهوه در تماس است رسوب می‌کند و آن را اکسید می‌کند و اگر به موقع از بین نرود، می‌تواند فنجان قهوه ما را با نکات ترش آلوده کند.

نظافت روزانه تجهیزات با محصولات مناسب یکی از مهمترین اقدامات برای به دست آوردن یک فنجان خوب است.

دانه‌های قهوه دارای روغن‌هایی هستند (به همین دلیل است که یک باریستا اغلب باید دستگاه اسپرسوساز خود را تمیز کند تا از تجمع چربی جلوگیری کند) گاهی اوقات یک قهوه واقعا بد می‌تواند به دلیل فاسد شدن روغن‌های موجود در آن باشد (این اغلب به دلیل برشته شدن تیره رخ می‌دهد که باعث آزاد شدن روغن‌های بعدی می‌شود اگر دانه‌ها برای مدت طولانی نگهداری شوند، ممکن است روغن‌ها کمی فاسد شوند).

این توضیح نشان می‌دهد که قهوه برشته‌شده تیره‌تر و قهوه کهنه‌تر می‌تواند کالری بیشتری نسبت به یک برشته روشن‌تر داشته باشد جالب هست.

فقط در مورد چند کالری صحبت می کنیم؟ من چند سایت را جستجو کردم و تعداد کالری یک اسپرسو بین ۱ تا ۵ کالری متغیر بود. یک فنجان قهوه دم کرده بین ۲ تا ۹ کالری داشت.

اسپرسو بدون شیرینی دارای ۱ کالری، ۰٫۱ گرم چربی و ۰٫۰ گرم کربوهیدرات در هر شات (۱ fl.oz) است.

دم کرده، Percolated دارای ۲ کالری، ۰٫۰ گرم چربی و ۰٫۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده (۶ fl.oz) است.

آیا به چیز عجیبی در این اعداد توجه کردید؟ اسپرسوی غنی از روغن ۰٫۱ گرم چربی دارد. چربی در هر گرم ۹ کالری دارد که تعداد کالری آن ۰٫۹ است. آن را تا ۱٫۰ گرد کنید. این منطقی است، با این حال، CalorieKing قهوه دم کرده را بدون چربی لیست می کند، اما کالری بیشتری دارد.

با کاوش بیشتر در داده ها متوجه شدم که قهوه دم کرده ۰٫۳ گرم پروتئین دارد. پروتئین در هر گرم ۴ کالری دارد.

این به قهوه دم کرده ۱٫۲ کالری می دهد.

 

چربی کمتر در دانه قهوه برشته شده

دانه های قهوه خوشمزه برشته شده سبک یا متوسط، روغن کمتری روی سطح دارند. از طرف دیگر، دانه های قهوه بو داده تیره، مقدار قابل توجهی روغن روی سطح دارند.

برخلاف آنچه بسیاری از قهوه خورها و علاقه مندان تصور می کنند، روغن موجود در قهوه لزوماً به این معنی نیست که قهوه شما بد شده است. یافتن باقیمانده روغن روی سطح فنجان قهوه یا در دانه های قهوه نیز به این معنا نیست که دانه های قهوه مورد استفاده در دم کردن، کیفیت پایینی دارند.

بنابراین، نه، روغن موجود در قهوه چیز بدی نیست. در هر صورت، بیشتر قهوه سازها و تولیدکنندگان می توانند به شما بگویند که قهوه روغنی یا دانه های قهوه تازه ترین هستند. با این حال، اکثریت معدودی هرگز فرصتی را برای ابطال این ادعاها از دست نمی دهند. آنها سریعاً متذکر می شوند که قهوه روغنی در واقع کیفیتی مشکوک دارد.

بر اساس تحقیقات ، ادعاهای هر دو طرف مخالف تا حدودی حقیقت دارند. ببینید، روغن موجود در قهوه می تواند خوب یا بد باشد. برای تصمیم گیری در مورد خوب یا بد بودن روغنی که روی قهوه خود می بینید، باید روی چندین عامل تمرکز کنید.

آیا قهوه چرب است

فرانسه ساز اصل از راحترین دستگاههای قهوه ساز در بازار جهانی می باشد که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه قهوه ساز آن را تهیه نمایید.

هر گاه در قهوه ای که از دانه های قهوه برشته شده سبک یا متوسط ​​تهیه کرده اید باقی مانده روغن مشاهده کردید، این نشانه بدی است. در این صورت، به این معنی است که دانه های قهوه شما تاریخ مصرف گذشته است یا برای مدت طولانی به اشتباه نگهداری شده اند.

شاید از ظرف اشتباهی استفاده کرده اید، آبی که روی دانه های قهوه شما ریخته شده است، یا شرایط/دمای هوا برای حفظ تازگی مطلوب نبوده است.

از طرف دیگر، روغن موجود در دانه‌های برشته شده تیره، نشان‌دهنده این است که قهوه شما بسیار تازه و سالم برای نوشیدن است.

درجه دانه قهوه

دانه های قهوه بسته به نوع دانه قهوه، تازگی و فرآیند تولید در درجات مختلفی وجود دارد. قهوه با عیار بالا نه تنها طعمی صاف و ترد دارد، بلکه اسیدی آن نیز بسیار کمتر است. این امر باعث می شود که به دلیل فرآیند تولید پیچیده و در عین حال ملایمی که آنها طی کرده اند، احتمال تولید قهوه روغنی کمتر شود.

دانه های قهوه درجه پایین تر اسیدی تر هستند و می توانند تفاوت قابل توجهی در طعم داشته باشند. این نوع قهوه مطمئناً دارای مقدار بیشتری باقیمانده روغن خواهد بود زیرا اسیدی تر است و فرآیند تولید سختی را طی کرده است.

فیلترهای آب

اگر نمی خواهید روغن را در قهوه خود ببینید، فیلترهای آب یک راه عالی برای خلاص شدن از شر آن است، البته نه همه آن. اکثر فیلترهای آب با پوشش کربن فعال طراحی شده اند که می تواند بقایای آلی را در طول فرآیند فیلتراسیون جذب کند. فیلتر خود را به شیر خود وصل کنید تا آبی که کمترین ناخالصی را دارد جمع آوری کنید.

قهوه ای که با فیلترهای آب کربنی ساخته می شود به میزان قابل توجهی روغن کمتری دارد. با این حال، اگر نرم‌کننده آب اضافه کنید، می‌توانید یک بار برای همیشه قهوه‌های روغنی را از بین ببرید. این به این دلیل است که آب نرم شانس کمتری برای واکنش با ترکیبات موجود در دانه‌های قهوه دارد. حتما فیلترهای آب را هر شش ماه یکبار تعویض کنید تا نتایج موثری داشته باشید.

در فروشگاه قهوه دارک می توانید انواع دستگاه های قهوه ساز به خصوص ترک ساز اصل را با بهترین قیمت و کیفیت سفارش دهید.

آیا قهوه چرب است

استفاده از فیلترهای آب یکی از راه های جلوگیری از چرب شدن قهوه است. اما در مورد فیلترهایی که در دستگاه قهوه ساز خود استفاده می کنید چه می توان گفت؟

ترفندی که بیشتر مردم برای فیلتر کردن موثر روغن قهوه خود استفاده می کنند، استفاده از دو فیلتر به جای فیلتر معمولی در هنگام دم کردن قهوه است. در حالی که ممکن است مقدار کمی روغن هنوز از بین برود، اما در فنجان قهوه/قهوه شما بسیار کمتر آشکار خواهد بود.

خرید قهوه ارگانیک و تازه و دست نخورده از فروشگاه قهوه دارک که یکی از فروشگاه های معتبر است .

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت