بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

4.6/5 - (12 امتیاز)

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

در این مقاله ” بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا  ” میخوایم توضیح بدیم عربیکا به طور کلی به دلیل طعم لطیف و عدم تلخی که می تواند لوبیا روبوستا را آزار دهد، به عنوان لوبیا با کیفیت بالا شناخته می شود.

تقریباً تمام ترکیبات پیشرفته امروزی ۱۰۰٪ عربیکا هستند و تولیدکنندگان با افتخار این کیفیت را برجسته می کنند. ممکن است متوجه شده باشید که رست قهوه دستی مورد علاقه شما نیز همین کار را می کند.

در حال حاضر، این به معنای تخفیف کامل روبوستا نیست، زیرا دلیلی وجود دارد که ۲۵٪ از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد. با این حال، منتقدان بسیار زیاد، زمانی که انتخابی برای دم کردن قهوه داده می شود، عربیکا را ترجیح می دهند.

خرید انلاین دانه قهوه روبوستا درقهوه دارک با بهترین قیمت موجود می باشد.

کافئین روبوستا بیشتر است یا عربیکا


این یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که ما می‌پرسیم، تفاوت بین دانه های روبوستا و عربیکا چیست؟

اینها دو نوع اصلی قهوه هستند که ما در برشته کردن قهوه تجاری خود استفاده می کنیم. اکثر مخلوط هایی که ما داریم ۱۰۰% عربیکا هستند، اما ما از روبوستا در برخی از مخلوط های خود استفاده می کنیم.

تفاوت ها

دانه روبوستا، همانطور که از نامش پیداست، دانه‌ای سخت‌تر است که می‌توان در ارتفاعات پایین‌تر رشد کرد و عملکرد بالایی دارد و نسبت به قهوه عربیکا نسبت به آفات بسیار مقاوم‌تر است. این بدان معنی است که آنها می توانند مقدار بیشتری از آن را در همان فضا رشد دهند و بنابراین در واقع لوبیا ارزان تری است. عربیکا در ارتفاعات بالاتر رشد می کند، عربیکا دارای قند بیشتری است، لوبیا شیرین تر و لوبیا کم بازده است.

ظاهر لوبیا کاملاً متفاوت است، روبوستا کوچک‌تر، گردتر و به وضوح رنگ قهوه‌ای تیره‌تری دارد، در حالی که عربیکا یک لوبیا سبز خوب، صاف‌تر و به طور کلی بزرگ‌تر و نه چندان گرد است.

دانه های قهوه عربیکا

دانه‌های عربیکا طعم شیرین‌تر و ملایم‌تری دارند و دارای تن‌هایی از شکر، میوه و انواع توت‌ها هستند. اسیدیته آنها بالاتر است، با طعم شرابی که قهوه را با اسیدیته عالی مشخص می کند.

البته عربیکا گرانتر می شود. اکثر قهوه های سوپرمارکت منحصرا روبوستا هستند و قهوه های آسیاب شده فوری و ارزان مطمئناً روبوستا هستند. هنوز هم می‌توانید عربیکا را در خواربار فروشی پیدا کنید، اما فقط به این دلیل که برچسب عربیکا دارد به این معنی نیست که کیفیت بالایی دارد.

دانه های قهوه روبوستا

با این حال، روبوستا طعم قوی‌تر و تندتری دارد، با رنگی غلات مانند و طعم بادام زمینی. آنها دو برابر دانه های عربیکا کافئین دارند و به طور کلی در مقایسه با عربیکا از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. با این حال، برخی از روبوستاها کیفیت بالایی دارند و به خصوص در اسپرسوها به دلیل طعم عمیق و خامه خوبشان ارزشمند هستند.

با این حال، روبوستاها راحت تر رشد می کنند. آنها می توانند در ارتفاعات پایین تری نسبت به عربیکا رشد کنند و کمتر در برابر آفات و شرایط آب و هوایی آسیب پذیر هستند. آنها خیلی سریعتر از عربیکا میوه تولید می کنند که برای رسیدن به بلوغ چندین سال زمان نیاز دارد و محصول بیشتری از هر درخت تولید می کنند.

روبوستا منحصراً در نیمکره شرقی، عمدتاً در آفریقا و اندونزی رشد می کند. عربیکا در آفریقا و پاپوآ گینه نو نیز رشد می کند، اما به طور عمده در آمریکای لاتین رشد می کند . کلمبیا فقط لوبیا عربیکا تولید می کند. برخی از کشورها مانند برزیل و هند هر دو را تولید می کنند.

در نهایت این یک سوال سلیقه شخصی است. برخی از ترکیبات تمام عربیکا برای ما بسیار بالا و گلدار هستند. برخی از سختی های غنی و تیره روبوستا می تواند در یک ترکیب چیز خوبی باشد.

 فقط به یاد داشته باشید که روبوستا دو برابر بیشتر از عربیکا کافئین دارد، هنگام انتخاب مخلوط قهوه. اگر می‌خواهید بیشتر کافئین را حذف کنید، نکات ما را برای انتخاب قهوه بدون کافئین برای پیشنهادات ما در مورد ترکیبات و منشا قهوه ببینید.

محتوای کافئین

یکی از تفاوت های اصلی بین این دو دانه میزان کافئین آن است. محتوای کافئین دانه عربیکا تقریباً نصف کافئین دانه روبوستا است. دانه روبوستا تا ۲٫۵ درصد کافئین دارد در حالی که عربیکا به طور کلی بیش از ۱٫۷ کافئین ندارد.

نحوه استفاده از روبوستا 

در طول سال‌ها، روبوستا رپ بدی داشته است به عنوان قهوه‌ای با طعم بد و ارزان که برای پر کردن مخلوط‌ها استفاده می‌شود. اما در درصد مناسب در یک ترکیب، شخصیت زیادی به ترکیب می‌افزاید، طعم و قدرت زیادی می‌افزاید. وقتی می‌چشید طعم آن واقعاً قوی و قوی است. نه تنها از نظر محتوای کافئین به قهوه استحکام بیشتری می بخشد، بلکه به کام نیز قدرت بیشتری می بخشد.

به همین دلیل در بسیاری از ترکیبات اسپرسو به سبک ایتالیایی استفاده می شود. ما از آن در یکی از پرفروش‌ترین مارک‌هایمان استفاده می‌کنیم که ترکیب قوی اسپرسو است که ۲۰% روبوستا در آن وجود دارد. روبوستای مورد استفاده ما یک روبوستای ارگانیک تایید شده از مکزیک است و یکی از روبوستای با کیفیت بالاتر است (اگر می توانید چنین چیزی داشته باشید).

کرما

جنبه باورنکردنی دیگر لوبیا روبوستا کرما است. به زیبایی می ریزد.

قهوه روبوستا به دلیل تفاوت در شرایط رشد مورد نیاز، کیفیت پایین تری نسبت به همتای خود دارد. در حالی که عربیکا در ارتفاعات با بارندگی زیاد رشد می کند، روبوستا به نیازهای یکسانی نیاز ندارد. روبوستا که به عنوان قهوه آفتاب‌پرور نیز شناخته می‌شود، می‌تواند در اکثر مناطق بدون مراقبت لازم برای عربیکا کشت شود. با این حال، این می تواند بر طعم لوبیا تأثیر بگذارد و دلیلی است که افراد بیشتر عربیکا را ترجیح می دهند.

طعم قهوه عربیکا  در مقابل روبوستا

طعم

دانه های عربیکا بسته به منطقه طعم متفاوتی دارند، عربیکا می تواند طعم شیرینی با نت های میوه ای داشته باشد، اما می تواند طعم غلات یا آجیل نیز داشته باشد. آنها تمایل به اسیدیته بالاتری نسبت به دانه های روبوستا دارند که به آنها رنگ شرابی می دهد. در مقابل، دانه های روبوستا می توانند طعم عمیقی داشته باشند و طعم چوبی و آجیلی مشخص تری داشته باشند.

ظاهر

گیاهان عربیکا بین ۲٫۵ تا ۴٫۵ متر ارتفاع دارند و دانه های عربیکا بیضی شکل هستند. گیاهان روبوستا می توانند تا ۶ متر رشد کنند و لوبیاها ظاهر دایره ای بیشتری دارند.

قهوه عربیکا یا روبوستا کدام طعم بهتری دارد؟

عربیکا و روبوستا دو پروفایل کاملا متفاوت، اما به همان اندازه خوشمزه و طعم دار دارند. رنگ‌های سبک و میوه‌ای عربیکا آن را در نوشیدنی‌های شیری کاملاً لذیذ می‌سازد، در حالی که کیفیت قوی و غنی روبوستا و کرم صاف به زیبایی در اسپرسو کار می‌کند. هر نوع قهوه طعم‌ها و نت‌های هیجان‌انگیز خود را دارد، اما هیچ‌کدام از دیگری طعم بهتری ندارند.

در حالی که قهوه های عربیکا طعمی روشن، مرکباتی یا حتی گلی دارند،  قهوه روبوستا طعمی از شکلات تلخ، آجیل هایی مانند بادام و ویسکی دارد. علاوه بر این، قهوه روبوستا طعمی عمیق و پررنگ در دهان دارد که صاف و بدون اسیدیته است. برای کسانی که از یک فنجان قهوه قوی با طعم های پیچیده لذت می برند، قهوه روبوستا انتخاب شماست!

برخلاف افسانه هایی که در مورد طعم تلخ، تلخ یا سوخته بودن قهوه روبوستا وجود دارد،  قهوه روبوستا از نظر طعم و مزه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. وقتی قهوه روبوستا با همان دقت و توجهی که قهوه تخصصی عربیکا تولید می‌شود تولید می‌شود، طعم‌های به‌دست‌آمده می‌تواند متفاوت از آنچه ممکن است در قهوه‌های دیگر داشته‌اید باشد.

قهوه روبوستا دارای طعم های منحصر به فردی از خاکی است که در آن رشد می کند و همچنین طعم های پررنگ و شکلاتی که ذاتاً در دانه های قهوه یافت می شود.

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

وقتی نوبت به نوشیدنی معمولی قهوه می‌رسد، اولین غریزه تمرکز بر محتوای کافئین است، نه لزوماً نوع دانه‌های آن.

چرا به قیمت کافئین روی طعم و مزه و منشأ وسواس فکر می کنیم؟ افزایش انرژی فوری از یک قهوه سریع همان چیزی است که اکثر بازارها می خواهند در لیوان صبحگاهی خود ببینند.

با این حال، برای علاقه مندان به قهوه، کلید قهوه باکیفیت بسیار عمیق تر از آخرین دسر استارباکس و کیفیت آن است. بستگی به این دارد که دانه از کجا آمده است، مقدار کافئین و مشخصات طعم. به طور خلاصه: دانه های قهوه عربیکا در مقابل روبوستا و تفاوت های آنها .

دو نوع اصلی دانه قهوه از گونه های مختلف گیاهی می آیند و دو محصول نهایی مجزا تولید می کنند. مقدار کافئین موجود در هر کدام یک عامل متمایز کننده بزرگ است، همانطور که لطافت و طعم نوشیدنی نیز وجود دارد.

ما تفاوت های بین آنها را بررسی خواهیم کرد و بررسی خواهیم کرد که کدام نوع برای نوع نوشیدنی قهوه ای که می خواهید از آن لذت ببرید مناسب است.

اگرچه عربیکا بسیار محبوب است، اما در مقایسه با روبوستا در یک دسته: محتوای کافئین، کوتاهی می کند.

دانه های عربیکا در واقع محتوای کافئین کمتری نسبت به همتای کمتر صاف خود دارند. تعجب آور است، درست است؟

تفاوت بین عربیکا و روبوستا در مورد کافئین در ترکیبات مرتبط با استخراج است. گیاه عربیکا خوب و ظریف است و برای کشت و برشته کردن دقیق به کار می رود و به همان اندازه بسته نمی شود. کافئین، اگرچه در صبح‌های خواب‌آلود پاداش بزرگی است، اما قطعا طعم تلخ‌تری دارد.

خرید انلاین دانه قهوه عربیکا با بهترنی کیفیت و عالی ترین قیمت را از ما بخواهید.

از منظر تاریخی، عربیکا به عنوان منشاء قهوه آنطور که ما می شناسیم در نظر گرفته می شود، با سوابق مربوط به رشد آن در اوایل قرن دوازدهم در اتیوپی. در حال حاضر، تخمین ها از فروش جهانی بین ۶۵ تا ۷۰ درصد کل عرضه قهوه در جهان است.

در حالی که در منطقه مصرف می شد (و شایعه می شود که حتی حرکت ساکنان منطقه را هدایت می کرد)، تولید جهانی در مقیاس بزرگ واقعاً در قرن هفدهم در اندونزی آغاز شد.

این خیلی تعجب آور نیست. حتی کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای محبوب، نقشه‌هایی از جزایر مختلف اندونزی روی دیوارها دارند که نشان می‌دهد دانه‌های آن‌ها ممکن است از کجا آمده باشند.

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

احتمالاً شنیده اید که مردم از قهوه به عنوان ” جاوا ” یاد می کنند این در واقع از تنوع منتسب به جزیره جاوه اندونزی ناشی می شود. من چند سال پیش از آنجا بازدید کردم و قهوه فوق العاده خوبی است. من حتی “قهوه مدفوع گربه” بدنام را امتحان کردم که در مجرای روده گربه لواک قبل از برشته کردن فرآوری می شود!

در حال حاضر، عربیکا در سراسر جهان، از جمله نقاط دور از هم مانند برزیل و هاوایی، کشت می شود.

وقتی صحبت از دیدگاه باغبانی به میان می آید، عربیکا به خوبی قوی نیست ارتفاع این گیاه بین ۲٫۵ تا ۴٫۵ متر (۸٫۲ تا ۱۴٫۷ فوت) است که آن را تا حدودی کوچکتر از رقیب خود می کند. تا حدی به دلیل این تفاوت، عربیکا بازده کمتری تولید می کند.

با این حال، گیاه عربیکا به ۱۲۰۰-۲۲۰۰ میلی متر بارندگی در سال نیاز دارد که در مناطق بیشتری از جهان راحت تر از نیاز روبوستا به ۲۲۰۰-۳۰۰۰ میلی متر در سال است پرورش دهندگان باید به طور مداوم گیاه را کوتاه کنند و مطمئن شوید که توت ها را محدود می کنند، زیرا انرژی لازم برای کشت لوبیا با کیفیت را از بین می برند.

قهوه ارگانیک عربیکا به دلیل نیاز به توجه دقیق و بازده کم، هزینه تولید و مصرف کننده بسیار بالاتری دارد.

در حالی که ممکن است بعد از مطالعه در مورد اینکه عربیکا چقدر عالی است، نسبت به دانه های روبوستا احساس گرما و مبهمی نداشته باشید، اما جایگاه مهمی در دنیای قهوه دارد.

اول، به خاطر داشته باشید که همه دانه های روبوستا پایین نیستند. یک دانه روبوستا با کیفیت بالاتر تقریباً همیشه طعم بهتری نسبت به عربیکای ارزان قیمت دارد. دقت در کشت و برشته کردن واقعاً نقش دارد.

پس ما چه چیزی را در مورد روبوستا دوست داریم؟

فواید سلامتی

روبوستا به خصوص سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند استرس اکسیداتیو توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود و می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند این به طور کلی برای سلامتی شما عالی است، اما از آنجا که دانه های روبوستا می توانند آسیب این استرس را کاهش دهند، اعتقاد بر این است که به طور بالقوه با سرطان نیز مبارزه می کند.

به خاطر داشته باشید، این ادعاها توسط یک مطالعه مستقیم پشتیبانی نمی شوند، با این حال، به طور گسترده ای شناخته شده است که استرس اکسیداتیو عامل سرطان است و تحقیقات برخی از همبستگی های ضعیف را پیدا کرده اند.

اکثر روبوستا به طور کامل در نیمکره شرقی، عمدتاً در اندونزی، ویتنام و آفریقا رشد می کند، جایی که به خوبی با آب و هوا مناسب است. جنگل های استوایی این مناطق برای گیاهان با رشد بالا که برای تولید محصول به دمای بالاتری نیاز دارند عالی است.

روبوستا همچنین حدود دو برابر کافئین رقیب عربیکا خود را ارائه می دهد. این بسیار مهم است، به خصوص برای کسانی که قهوه مصرف می کنند و می خواهند حداکثر کافئین داشته باشند و همچنین اسپرسو میل کنند.

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

قهوه ۷۰ ۳۰   بهترین میکس قهوه عربیکا و روبوستا

وقتی صحبت از اسپرسو می شود روبوستا نقش مهمی ایفا می کند. بیشتر کیسه های دانه اسپرسو در  واقع ترکیبی دقیق از ۸۵ تا ۹۰ درصد عربیکا و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد دانه های روبوستا هستند.

درصد ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

اگرچه امروزه به نظر می رسد که ما در حال زندگی با «قدرت مطلق» قهوه عربیکا هستیم که به دلیل محبوبیت آن شناخته شده است، سنت اسپرسوی ایتالیایی بر پایه ترکیب عربیکا با برخی از انواع دوم قهوه، روبوستا است.

هدف از ترکیب این دو گونه ترکیبی از بهترین آنها است که منجر به طعم پیچیده و بافتی می شود که ما در اسپرسو دوست داریم. قهوه یک موضوع ذائقه شخصی است و طعم آن بسته به مراحل زیادی از کشت و فرآوری آن منطقه بسیار حساسی است .احتمالاً هیچ محصول دیگری به اندازه قهوه با طعم و ویژگی وجود ندارد.

در تلاش برای ترسیم طعم و ویژگی‌های قهوه، بسته به نسبت عربیکا و روبوستا موجود در آن، مانع تغییر مشخصات یک ترکیب می‌شویم.

اگرچه گونه‌های یک گیاه ،Coffea Arabica  و Coffea Canephora (Robusta) ویژگی‌های بسیار متفاوتی از خود نشان می‌دهند که با آن مخلوط‌کن ویژگی ترکیب خود را می‌سازد.

عربیکا مشخصات معطر پیچیده تری دارد، با رایحه های بیشتر، دهانی غنی و سوء ظن پنهان از طعم های مختلف، به میزان قابل توجهی تلخی کمتری نسبت به “سایر قهوه های هم خانواده” خود دارد و بسته به تنوع آن اسیدیته قوی و مشخصی دارد.

تنوع طعم‌ها حتی بیشتر می‌شود اگر در نظر بگیریم که هر ترکیب به بیش از یک نوع عربیکا با مشخصات طعم متفاوت ختم می‌شود. بسته به کشور مبدا، ارتفاع کشت، فرآوری و رایحه هر رقم.

به همین دلیل است که ترکیب کردن یک کار خسته کننده و مسئولانه است که نیاز به دانش کامل از دنیای قهوه، حس طعم قوی و تجربه گسترده دارد.

میزان درصدی که در ترکیبات روبوستا و عربیکا وجود دارد بسته به سلیقه مشتری و مقدار کافئینی است که طرف می خواهد ولی استاندارد آن ۷۰ درصد عربیکا و ۳۰ درصد روبوستا می باشد ولی در ادامه کامل برای شما توضیح داده ایم.

اگرچه نتیجه نهایی همیشه به عوامل متعددی مانند کیفیت غلات، برشته شدن آنها، تنوع آنها و شرایط کشت و فرآوری بستگی دارد، اما می‌توانیم با خطوط ناهموار چگونگی تغییر طعم یک ترکیب را مشخص کنیم. بسته به نسبت عربیکا و روبوستای موجود در آن میزان درصد را برای شما شرح می دهیم.

ترکیبات غنی  از روبوستا: محتوای روبوستا ۹۰٪، ۸۰٪ یا ۷۰٪

طعم تلخ و قوی روبوستا شدیدتر است، زیرا عربیکا متعهد می شود که فقط چند لمس معطر و خوش طعم بدهد این پالت دارای نت هایی از غلات، رایحه های خاکی چوب، آجیل برشته شده، شاید کاکائو تلخ و شکلات است.

ترکیبات متعادل: محتوای روبوستا، ۶۰٪ یا ۵۰٪

ویژگی‌های روبوستا همچنان قوی است، اما عطر و طعم لطیف عربیکا شروع به نمایان شدن می‌کند. خامه غنی است اما بدن شدید است اما اسیدیته متعادل است و طعم آن با نت های شکلات شیری، میوه های خشک، عسل و به طور کلی طیف معطر پیچیده تری غنی شده است.

درصد کافئین عربیکا و روبوستا

قهوه روبوستا به قهوه ای گفته می شود که با استفاده از دانه های قهوه روبوستا به جای دانه های عربیکا که رایج ترین دانه هایی است که برای تهیه قهوه استفاده می شود، دم می شود.

دانه های قهوه روبوستا به طور متوسط ​​۸۳ درصد کافئین بیشتری نسبت به دانه های عربیکا دارند، بنابراین تهیه قهوه با این دانه ها یک فنجان قهوه با ۸۳ درصد کافئین بیشتر تولید می کند.

طبق نظرات قهوه دارک یک دانه روبوستا ۲٫۲ درصد کافئین دارد، در حالی که دانه عربیکا ۱٫۲ درصد کافئین دارد.

قهوه روبوستا حاوی ۳۳٫۱۲ میلی گرم کافئین در هر ۱۱۲٫۰۱ میلی گرم در هر ۱۰۰ میلی لیتر است.

خواص قهوه عربیکا و روبوستا

اثر آنتی‌اکسیدانی عصاره‌های آبی و اتانولی سبز و برشته (۳ درجه برشته متفاوت، مشخصه کاهش وزن نمونه‌های ۱۰، ۱۴ و ۱۷ درصد) دانه‌های قهوه روبوستا و عربیکا در شرایط مختلف تعیین شد.

ظرفیت مهار DPPH، اثر فرونشاندن رادیکال های پراکسید در سیستم اسید لینولئیک-p-کاروتن و پتانسیل کاهش تخمین زده شد.

با مصرف عربیکا و روبوستا سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماری های خاص مانند سرطان و دیابت مقاوم و جلوگیری از ابتلا به این بیماری می شوند.

 

خرید انلاین دانه قهوه را در قهوه دارک سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید

خرید قهوه ارگانیک.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت