طرز تهیه قهوه روبوستا با ۵ دستگاه متفاوت

5/5 - (10 امتیاز)

طرز تهیه قهوه روبوستا به ۵ روش متفاوت

قهوه روبوستا را می‌توان تا حدودی مخالف خصوصیات و ویژگی های قهوه عربیکا دانست، چرا که قهوه روبوستا نسبت به آب‌ و هوا عکس‌ العمل کمتری نشان می‌دهد و در مقابل بیماری مقاوم ‌تر می باشد.

در این مقاله می خواهیم طرز تهیه ی قهوه روبوستا با ۵ روش و ۵ دستگاه متفاوت را برای شما همزاهان عزیز مرحله به مرحله توضیح بدهیم.

همچنین سایت قهوه دارک  تمامی محصولات موجود خود را به صورت کاملا اورجینال و با کیفت فوق العاده بی نظیر به مشتریان و مخاطبان خود عرضه می کند و می توانید برای خرید انواع دانه قهوه ها با عطرو و طعم دلپدذیر و تازه و انواع دستگاه های قهوه ساز به سایت قهوه دارک مراجعه کنید و از لذت خریدقهوه ی با کیفیت فوق العاده و قیمتی باور نکردنی برخوردار شوید.

اول از همه یه توضیحی راجب به قهوه روبوستا و انواع و بهترینش صحبت کنیم بعد بریم سمت طرز تهیه قهوه روبوستا با ۵ دستگاه متفاوت

نگاهی به به قهوه روبوستا

با توجه به اینکه بیش از صد گونه قهوه وجود دارد، روبوستا به خوبی توانسته دومین قهوه محبوب در بازار جهانی شود.

پس بیایید نگاهی بیندازیم که چیست و از کجا آمده است.

قهوه روبوستا چیست؟ قهوه روبوستا نوعی قهوه است که از دانه گیاه Coffea canephora  تهیه می شود.

روبوستا در مرکز و غرب جنوب صحرای آفریقا سرچشمه گرفته است این قهوه دومین قهوه پرطرفدار در جهان است و ۴۰ درصد از قهوه تولید شده در جهان را تشکیل می دهد.

بعد از عربیکا که ۶۰ درصد باقیمانده (یا بیشتر) تولید قهوه در سراسر جهان را تشکیل می دهد، در رتبه دوم قرار دارد.

انواع قهوه روبوستا

قهوه روبوستا ویتنام:

هنگامی که روبوستا به درستی رشد می کند، دانه های بسیار متنوعی است در هر منطقه روبوستا با کیفیت های مختلف تولید می کند که نشان دهنده اهمیت تروآر در کشاورزی قهوه است. بالاترین کیفیت آنها رشد در ارتفاعات مرکزی است، جایی که افزایش ارتفاع مزه های ظریف تری را به همراه دارد.

دانه های روبوستا مقدار بیشتری کافئین نسبت به عربیکا دارند، اما حاوی ۶۰ درصد قند و چربی کمتری هستند نت های مزه ممکن است شامل شکلاتی، آجیلی و خاکی باشد.

قهوه روبوستا اندونزی:

بهترین نوع قهوه از اندونزی از استان بالی می آید قهوه بالی کینتامانی یکی از انواع قهوه است که در ژاپن، اروپا و عربستان رایج است.

ویژگی بارز قهوه کینتامانی این است که طعم کمی تلخ و طعم نارنجی دارد زیرا، اسید مرکبات تازه و عطر گل در آن غلبه دارد.

چطور ممکن است طعم میوه وجود داشته باشد؟ این به این دلیل است که کشاورزان قهوه در کینتامانی همیشه با باغ‌های پرتقال همسایه هستند، بنابراین طعم و مزه تازه‌ای دارد.

علاوه بر این، قهوه Toraja از سولاوسی جنوبی است که نام آن در ژاپن و آمریکا به خوبی شناخته شده است. قهوه توراجا یکی از بهترین انواع قهوه در اندونزی است که طعم دارچین یا هل دارد. حتی Key Coffe، یک شرکت ژاپنی، قهوه Toraja را به عنوان یک نوشیدنی درجه یک به ثبت رسانده است.

گیلاس روبوستای هندی درجه یک قهوه:

آیا کافئین زیادی در قهوه خود دوست دارید؟ یا شاید شما فقط یک چالش قهوه واقعی را دوست دارید؟ پس این قهوه هندی گیلاس روبوستا ممکن است برای شما مناسب باشد.

دانه های قهوه روبوستا، به معنای واقعی کلمه، گونه ای متفاوت هستند. تمام قهوه های دیگر ما قهوه های عربیکا هستند. چند نمونه از تفاوت ها:

روبوستا تقریباً دو برابر کافئین بیشتری دارد (۲٫۷٪ در مقایسه با ۱٫۵٪ عربیکا).

ثانیا، روبوستا قند کمتری دارد (۳-۷٪ در مقایسه با ۶-۹٪ عربیکا).

ثالثا، حتی لوبیا سبز خام کاملاً متمایز از همتایان عربیکا به نظر می رسد.

به طور کلی این تفاوت ها به این معنی است که روبوستا دم کرده قوی تر و سفت تر از سایر لوبیاها تولید می کند. اما مزایایی هم دارد به عنوان مثال، از آنجایی که گیاهان قهوه روبوستا کمتر در معرض آفات و بیماری هستند، نسبت به عربیکا (غیر ارگانیک) به علف کش و آفت کش بسیار کمتری نیاز دارند.

علاوه بر این، درخت قهوه روبوستا عملکرد محصول بیشتری نسبت به عربیکا دارد، بنابراین معمولاً ارزان‌تر است.

بهترین قهوه روبوستا

قهوه های روبوستا زیادی در بازار موجود است که بهترین آن ها بی شک قهوه روبوستا اندونزی، قهوه روبوستا ویتنام، قهوه روبوستا چری و قهوه روبوستا پی بی هند می باشند.

  • طرز تهیه قهوه روبوستا به پنج روش قهوه دارک

 

حالا بریم سراغ طرز تهیه قهوه روبوستا با ۵ دستگاه متفاوت

طرز تهیه قهوه روبوستا با فرنچ پرس

قهوه روبوستا با وسیله ی قهوه ساز فرنچ پرس با استفاده از فشار بالا بهترین طعم و غلظت ممکن را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته این وسیله محدود به قهوه نیست و با استفاده از فشار تولید شده توسط این دستگاه می‌توان انواع دم نوش ها و انواع نوشیدنی های گرم دیگر نیز تهیه کرد.

در گام اول دستگاه را روشن کنید تا قوری گرم شود، سپس به ازای هر ۱۲۰ میلی‌لیتر آب ۷ گرم پودر قهوه آسیاب شده را درون فیلتر فرنچ پرس ریخته و فیلتر را کمی تکان دهید تا پودر قهوه به‌صورت یک‌ دست در فیلتر فرنچ پرس پخش شود.

حالا کافی است دستگاه را روشن کرده و کمی صبر کنید تا قهوه آماده شود. بعد از چند دقیقه شاهد تهیه شدن نوشیدنی خود، با کیفیت فوق العاده بی نظیر خواهید شد، از سرو کردن قهوه برای خود یا دیگران به وسیله این دستگاه لذت ببرید، چرا که قهوه ساز فرنچ پرس قادر است انواع نوشیدنی های گرم را به سرعت و با عطر و طعم بسته به سلیقه ی شما تهیه کند. نوش جان!

طرز تهیه قهوه روبوستا به پنج روش

طرز تهیه قهوه روبوستا با جذوه

قهوه جوش مسی که معمولا به جذوه نیز شهرت دارد، ابزار اصلی دم کردن قهوه ترک و انواع نوشیدنی های گرم می باشد. تهیه نوشیدنی با جذوه جزء قدیمی ‌ترین روش تهیه قهوه است که تهیه کردن نوشیدنی مرغوب و با کیفیت با این دستگاه بسیار کار راحت و ساده ای است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

برای تهیه قهوه روبوستا با جذوه فقط نیاز به دو مورد: پودر آسیاب شده و آب است که با استفاده از این مواد می توانید نوشیدنیی اصیل با عطر و طعم بی نظیر برای خود یا اطرافیان تهیه و نوش جان کنید.

قهوه جوش مسی یا جذوه همان طور که از اسمش پیدا است یک ظرف مسی تقریبا شبیه به شیر جوش است که از این دستگاه برای دم کردن انواع نوشیدن های گرم استفاده می شود.

برای پله اول ابتدابرای هر نفر یک ‌و‌ نیم قاشق چایخوری پودر قهوه روبوستای آسیا شده و یک فنجان آب سرد را داخل دستگاه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا قهوه دم بکشد و وقتی که قهوه شروع به کف کردن و بالا آمدن کرد نوشیدنی شما حاضر است و می توانید شروع به نوشیدن قهوه ی مورد نظر کنید. نوش جان!

راهنمای خرید قهوه

طرز تهیه قهوه روبوستا با کمکس

دستگاه قهوه ساز کمکس بیشتر شبیه به یک اثر هنری است تا یک قهوه ساز، به طوری که برخی از افراد از قهوه ساز کمکس برای دکوراسیون خانه یا کافی ‌شاپ استفاده می‌کنند.

این قهوه ساز از اوایل سال ۲۰۰۰ بسیار محبوب شد و از طرفداران بسیاری برخوردار شد که در اغلب کافی ‌شاپ‌ ها می‌توان حد اقل یکی از این دستگاه قهوه ساز را مشاهده نمود. قهوه‌ یا هر نوشیدنی گرمی که با استفاده از قهوه ساز کمکس تولید می‌شود یک قهوه نسل سومی است که در تهیه ی نوشیدنی به وسیله ی این دستگاه نیاز به دانش خاصی نیست و به راحتی می توان قهوه ای با عطر و طعم بی ظیر سرو کرد.

برای گام اول طرز تهیه قهوه روبوستا با کمکس ابتدا به مواردی نیاز دارید که این موارد عبارت از: دستگاه قهوه‌ ساز کمکس، فیلتر کاغذی مخصوص و تمیز، کتری آب جوش مخصوص قهوه، ترازو و پودر قهوه با درجه آسیاب مناسب هستند.

برای پله اول فیلتر کاغذی را روی دستگاه تنظیم کنید تا دهانه آن را پوشش بدهد. روی فیلتر مقداری آب جوش بریزید و پس از چند ثانیه آب را از درون دستگاه خارج کنید. با این کار هم طعم کاغذی فیلتر از بین می‌رود و هم دستگاه شروع به گرم شدن می کند. پس از تخلیه آب، کمکس را روی یک ترازو قرار دهید.

دانه‌های تازه رست شده قهوه را با درجه متوسط آسیاب کنید به طوری که پودر قهوه کمی درشت‌ باشد. به آرامی آب را با حرکت مارپیچ یا دورانی روی فیلتر کمکس بریزید تا سطح آب به حدود یک سانتی‌متر در بالای دستگاه برسد.

هنگامی که سطح آب و قهوه تقریبا به دو سانتی‌متر رسید، برای بار دوم آب را به ارامی اضافه کنید و این کار را تا زمانی که آب تمام شود ادامه دهید. هر مقدار آبی که استفاده می‌کنید، باید در مدت دو دقیقه روی فیلتر ریخته شود.

نکته: فرایند تهیه قهوه تا مدت زمانی بین ۳:۳۰ تا ۴:۳۰ دقیقه طول می‌کشد و اگر بیشتر از این طول کشید، لازم است دفعه بعد قهوه را کمتر آسیاب کنید یا آب را سریع ‌تر روی پودر قهوه بریزید و اگر کمتر از این مدت طول کشید، دفعه بعد آب را آهست ه‌تر آب بریزید یا قهوه را بیشتر آسیاب کنید.

طرز تهیه قهوه روبوستا

 

طرز تهیه قهوه روبوستا با اسپرسو ساز

ابتدا دستگاه اسپرسو را با آب تازه پر کرده و دستگاه خرد کننده را با دانه‌های قهوه پر کنید. اجازه دهید که دستگاه پرتافیلتر به طور کامل گرم شود. سبد پرتافیلتر را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

با مقداری آب قسمت هدگروپ را جهت تثبیت دما شستشو دهید. قهوه را آسیاب کرده و به مقدار ۱۶ تا ۲۰ گرم بر اساس اندازه مورد نیاز داخل سبد مربوطه بریزید. بعد از چند دقیقه شاهد تهیه شدن قهوه ی خود خواهید شد و می توانید برای خود یا دیگران سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه قهوه روبوستا با قهوه ساز خانگی

در مرحله اول مخزن دستگاه را از آب پر کرده و سپس پرتافیلتر قهوه ساز را را از پودر قهوه روبوستا از قبل آسیاب شده پر کنید و بعدبا تمپر سطح روی قهوه را صاف نمایید.

در گام بعد پرتا فیلتر را در جای خود در دستگاه قرار بگذارید و دقت کنید که پرتا فیلتر را به صورت کامل بچرخانید و جای دهید که در دستگاه قفل نشود. در مرحله بعدی هنگامی که چراغ تهیه قهوه روشن شد دکمه شروع را بزنید و بعد از چند ثانیه شاهد خروج قهوه از زیر پرتا فلیتر خواهید شد.

برای خرید  محصول شما را دعوت می کنم به فروشگاه معتبر دانه قهوه روبوستا ، فقط کافیست روی لینک کلید نمایید.

 

خرید قهوه روبوستا

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت