تفاوت قهوه عربیکا و کلمبیا و ویژگی های مشترک این دو خوشمزه

Rate this post

تفاوت قهوه عربیکا و کلمبیا

جغرافیا واقعاً عامل تمایز قهوه عربیکا و قهوه کلمبیایی است. با این حال، این دو در واقع ویژگی های مشترک زیادی دارند. ما در یک لحظه به آن شیرجه خواهیم زد!

مزه بزرگترین تفاوتی است که می توان بین قهوه عربیکا و قهوه کلمبیا مشاهده کرد. قهوه کلمبیایی را می توان کمی میوه ای مشاهده کرد لوبیاهای کلمبیایی طعم تمیزتر و روشن تری نسبت به لوبیا عربیکا دارند.

قهوه ارگانیک عربیکا در اصل از کشور عربستان به ما می آید با این حال، انواع عربیکا در حال حاضر در سراسر جهان رشد می کند دانه های عربیکا به طور خاص از گیاهان عربیکا می آیند این گیاهان پنج تا هفت سال طول می کشد تا حتی شروع به تولید دانه های قهوه کنند که قابل برداشت و فروش در سراسر جهان باشد.

هر درخت عربیکا می تواند به راحتی بلندتر از یک فرد معمولی رشد کند در نتیجه، فرآیند چیدن می تواند دشوار باشد علاوه بر این، چیدن باید به صورت موجی انجام شود، زیرا لوبیاهای یک درخت به طور هماهنگ می رسند.

تفاوت قهوه عربیکا و کلمبیا

اگر به طور منظم قهوه می نوشید، احتمالاً بارها در زندگی خود طعم قهوه عربیکا را چشیده اید قهوه عربیکا را اغلب می توان تیره و غلیظ توصیف کرد نسبت به سایر گونه های مشابه لوبیا قوی تر است.

برخی از افراد نت هایی از زعفران و وانیل را در قهوه عربیکا پیدا می کنند. وقتی در مورد دانه های قهوه عربیکا صحبت می کنیم، ما واقعاً طیف گسترده ای از دانه های قهوه را پوشش می دهیم. در واقع، چیزی حدود ۷۵ درصد از کل دانه های قهوه تولید شده در سراسر جهان امروزه را می توان به عنوان عربیکا طبقه بندی کرد.

خرید دانه قهوه عربیکا اصل را از فروشگاه قهوه دارک بخواهید و سفارش خود را ثبت کنید و درب محل تحویل بگیرید.

قهوه عربیکا گاهی با انواع دانه های دیگر مخلوط می شود به عنوان مثال، قهوه کونا گاهی اوقات برای “کاهش” شدت قهوه عربیکا استفاده می شود روش تهیه خودتان نیز بر میزان قوی بودن طعم قهوه عربی تأثیر خواهد گذاشت.

میزان شدت و طعم عربیکا را می توان از طریق روش سرو شما کنترل کرد اگر دم‌آوری‌های تلخ و قوی دوست ندارید، این نوعی قهوه نیست که بخواهید آن را تمام روز در قابلمه بگذارید. اگر قهوه عربی برای مدت طولانی در یک قابلمه بماند، در واقع قوی تر می شود!

ممکن است در مورد شرایط رشد دانه های عربیکا تعجب کنید بله، درست است که این نوع لوبیا در سراسر جهان رشد می کند عوامل مشترک در همه مکان های برداشت خاک آتشفشانی، رطوبت و بارندگی فراوان است.

قهوه عربیکا تقریباً در تمام نقاط جهان که شرایط مهمان نوازی را فراهم می کند، واقعاً برداشت می شود. آمریکای جنوبی یک نقطه داغ واقعی برای رشد لوبیا عربیکا است! علاوه بر این، پرورش دهندگان عربیکا مزارع گسترده ای را در همه جا از اتیوپی تا جاوه راه اندازی می کنند.

بله، درست است که قهوه عربیکا تا حدودی یک اصطلاح چتر برای بیشتر قهوه‌هایی است که در کافی‌شاپ‌ها و خواربارفروشی‌ها در سراسر جهان فروخته و سرو می‌شوند. همیشه جالب است که قهوه عربیکا را از مناطق مختلف امتحان کنید تا تفاوت های طعم ظریف را ببینید. به عنوان مثال، قهوه عربیکا که در یک منطقه به خصوص آفتابی رشد می کند، اغلب طعم غنی تری دارد.

تفاوت قهوه عربیکا و کلمبیا

تجربه طعم تولید شده توسط قهوه کلمبیایی به شدت تحت تأثیر نحوه پردازش این نوع دانه است لوبیاهای کلمبیایی در واقع در طی مراحل آماده سازی شسته می شوند. این کار برای کاهش اسیدیته و تصفیه لوبیا انجام می شود.

قهوه کلمبیایی چه طعمی دارد؟ بسیاری از مردم قهوه کلمبیایی را بسیار میوه ای و سبک می دانند. با این حال، هنوز هم غنای وجود دارد که در هر جرعه می توان آن را مشاهده کرد. این تعادل یکی از دلایلی است که قهوه کلمبیا در رتبه بسیار بالایی در لیست کیفیت قرار می گیرد.

لوبیاهای کلمبیایی معمولاً بسیار معطر هستند وقتی کیسه ای از دانه ها را باز می کنید، قهوه کلمبیایی را با هیچ چیز دیگری اشتباه نمی گیرید! البته، یک راه بسیار ساده دیگر وجود دارد که بدانید با دانه‌های قهوه کلمبیایی سروکار دارید.

دانه های قهوه کلمبیایی دانه هایی هستند که منحصراً در کلمبیا رشد می کنند! در واقع، چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که لوبیاهای کلمبیایی از نظر فنی دانه های عربیکا هستند فقط جغرافیا و تکنیک های فرآوری قهوه کلمبیایی را از قهوه عربیکا متمایز می کند.

بسیاری از مردم قهوه کلمبیایی را به دلیل فرآیند شستشو که درست پس از کشت اتفاق می‌افتد، «آربیکا شسته» می‌نامند. باز هم، این فرآیند شستشو همان چیزی است که عطر و بوی پر جنب و جوشی را ایجاد می کند که لوبیاهای کلمبیایی به آن مشهور هستند همچنین یک چیز دیگر در مورد لوبیاهای کلمبیایی وجود دارد که آنها را بسیار منحصر به فرد می کند.

پردازش مرطوب که برای “شستشو” قهوه کلمبیایی استفاده می شود، یک تکنیک برداشت بسیار خاص است. ابتدا میوه از هر دانه قهوه جدا می شود. بعد، لوبیاها خشک می شوند.

دانه های کلمبیایی چنین قهوه لذیذ و باکیفیتی را تولید می کنند زیرا کلمبیا آب و هوای مناسبی را برای رشد دانه ها ارائه می دهد! کلمبیا دارای ارتفاعات بالا و خاک غنی و آتشفشانی است که شرایط بهینه رشد را برای لوبیاها ایجاد می کند. علاوه بر این، آب و هوای گرم کلمبیا به رشد حبوبات کمک می کند.

 

تفاوت قهوه عربیکا و کلمبیا

بسیاری از مردم در واقع کلمبیا را بهترین مکان روی کره زمین برای رشد دانه های قهوه می دانند این یکی از دلایلی است که کلمبیا یکی از صادرکنندگان برتر لوبیا در جهان است خاک آتشفشانی کلمبیا مملو از مواد مغذی است که به لوبیا اجازه می دهد تا به بهترین محصول ممکن رشد کند.

بله، احتمالاً در هر جرعه قهوه کلمبیایی که می خورید، طعم آفتاب کلمبیایی را می چشید. آفتاب فراوان این منطقه یکی از دلایل رشد گیاهان قهوه در امتداد تپه های شیب دار و آتشفشانی کشور است. در نهایت این ترکیبی از ارتفاع، خاک غنی از مواد مغذی و آفتاب است که قهوه کلمبیایی را بسیار نفیس می کند.

خرید قهوه ارگانیک و درجه یک از فروشگاه معتبر قهوه دارک

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت