راهنمای خرید قهوه لذیذ و اصل با مشخصات خوب

4.9/5 - (30 امتیاز)

راهنمای خرید قهوه

لذت بردن از قهوه لذیذ به چندین عامل کلیدی مانند منشاء قهوه، برشته کردن، ذخیره سازی و آماده سازی بستگی دارد.

ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا قهوه لذیذ مناسب و رست قهوه مناسب را مطابق با ترجیحات طعمی خود انتخاب کنید و سپس شما را در روش‌های ذخیره‌سازی قهوه و روش‌های تهیه قهوه لذیذ راهنمایی کنیم. هدف نهایی ما این است که یک فنجان قهوه لذیذ ایده آل را در دستان شما داشته باشید.

 

راهنمای خرید دانه های قهوه لذیذ مناسب

هر دانه قهوه بسته به محل رشد و نحوه برشته شدن آن طعم متمایزی دارد. متوجه خواهید شد که ممکن است از برخی بیشتر از دیگران لذت ببرید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، پیشنهاد می کنیم چندین نوع مختلف از دانه های قهوه لذیذ را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک را ترجیح می دهید. بسته های نمونه قهوه ما راه خوبی برای دریافت انواع دانه های قهوه لذیذ در مقادیر کم است.

شاید ساده‌ترین مکان برای شروع تصمیم‌گیری باشد که چه قهوه‌ای را ترجیح می‌دهید این به کاهش انتخاب در بین دانه‌های قهوه تک منشا و مخلوط‌های قهوه لذیذ کمک می‌کند.

دما و طول فرآیند برشته کردن به طور مستقیم بر طعم قهوه تأثیر می گذارد و اکثر قهوه های هر دسته دارای کیفیت های مشابهی هستند.

به طور کلی، همانطور که دانه‌های قهوه سبز بو داده می‌شوند، از طعم تند و اسیدی به طعمی صاف و کامل تغییر می‌کنند. دانه های قهوه برشته شده روشن زمان برشته شدن کوتاه تری دارند و طعم دانه و خاک را حفظ می کنند (طعم خاکی) در حالی که دانه های قهوه لذیذ برشته تیره معمولاً طعم فرآیند برشته طولانی (طعم دودی یا سوخته) را به خود می گیرند.

سبک متوسط تاریک
طعم های معمولی خاکی
میوه
ای آجیلی
کاکائو کاراملی دود سوخته تلخ و
شیرین
بدن بدن سبک تر وسط بدن بدن سنگین تر
سطوح اسیدیته بالا – طعمی زنده و روشن متعادل طعم کم – مسطح تر
ظاهر دارچین قهوه ای روشن قطرات روغن شکلات شیر ​​روی لوبیا قهوه ای تیره / سیاه
لوبیا بسیار روغنی

 

راهنمای خرید قهوه ترک

کافئین قهوه را ترک می کند ترکیب دانه های قهوه ترک از قبل شناخته شده است (که معمولاً از دانه های عربیکا استفاده می شود). بنابراین ، شما در انتخاب نوع لوبیا و افزایش یا کاهش کافئین آن آزاد نیستید. به طور کلی می توان گفت که قهوه ترک موجود در بازار دارای کافئین متوسط است. نه زیاد و نه خیلی کم. بنابراین ، اگر به دنبال قهوه با مقدار کافی کافئین هستید ، باید به دنبال اسپرسو بروید.

خرید دانه قهوه ترک

راهنمای خرید قهوه اسپرسو

سؤال که همیشه ممکن است به ذهن شما مصرف کنندگان قهوه برسد این است: چه فرقی بین دانه قهوه معمولی و دانه قهوه مناسب برای اسپرسو وجود دارد؟

کافه‌ها به جای قهوه معمولی از یک قهوه ترکیبی برای اسپرسو استفاده می‌کنند و برای این کار دلایل متعددی دارند. نکات زیادی در این زمینه می‌توان گفت اما موارد زیر دلایل اصلی هستند:

سُنت: قهوه‌ای که برای اسپرسو بکار برده می شود بیشتر از سایر قهوه های دیگر رست میگردد. درجه رست مدیوم دارک، طعمی ایجاد کرده است که مردم به آن عادت کرده‌اند این طعم را نمی‌توان با قهوه‌ای با رست مدیوم ایجاد کرد.

قهوه ای که مخصوص اسپرسو باشد وقتی با شیر ترکیب شود مزه بهتری به شما می دهد: اگر بخواهید اسپرسو را به عنوان پایه برای نوشیدنی‌های دیگری مثل لاته یا کاپوچینو استفاده کنید، لازم است دانه‌های قهوه بیشتر رست شده باشند. این باعث می‌شود طعم قهوه به حالت خامه‌ای شیر غلبه کند که مسئله مهمی است.

قهوه مخصوص اسپرسو ارزان‌تر است: برای دم کردن قهوه با فرنچ پرس یا فیلتر، قهوه تک‌خاستگاه یا سینگل اورجین گزینه پرطرفدارتری است. در مورد اسپرسو معمولاً از قهوه‌های مخلوط استفاده می‌شود و دلیل آن هم هزینه پایین‌ آن است.

قهوه تک‌خاستگاه گران است. به همین دلیل، منطقی به نظر می‌رسد که از یک قهوه پایه ارزان‌تر، از کشورهایی مثل برزیل و اندونزی، در مخلوط اسپرسو استفاده کنیم.

خرید قهوه فوری

مشخصات قهوه خوب

کیفیت قهوه با درجه ای که محصول نیازهای خریداران و مصرف کنندگان را برآورده می کند و با ویژگی های حسی و سلامت مورد انتظار قهوه اکوادور مطابقت دارد، اندازه گیری می شود.

ویژگی های ارگانولپتیک یا حسی قهوه به اسیدیته، تلخی، بدن، عطر و طعم قهوه اشاره دارد که مصرف کننده هنگام چشیدن نوشیدنی قهوه درک می کند. کیفیت حسی قهوه نه تنها کیفیت تجاری نهایی دانه را نشان می‌دهد، بلکه اجازه می‌دهد تا شرایط فرآیند در مزیت و مراقبت از قهوه، از زمان کشت آن تا به دست آوردن نوشیدنی ایجاد شود.

عطر اولین کیفیتی است که در قهوه با بوییدن نمونه احساس می شود. از تعداد زیادی مواد تشکیل شده است و می‌توان آن را به‌عنوان شیرین، خاکی، شیمیایی، مشخص، زیاد و معمولی قهوه طبقه‌بندی کرد.

اسیدیته طبیعی یکی از ویژگی های مطلوب و مورد توجه قهوه گونه Coffea arabica است. از راه مرطوب بهره مند می شود این مورد قهوه و قهوه اکوادور از کنیا است.

شدت آن با درجه برشته شدن اصلاح می شود. اسیدیته زمانی که به عنوان ترش، تند،تند، قابض یا غایب طبقه بندی می شود، نامطلوب است که ناشی از برداشت بد و مزایای قهوه است.

تلخ بودن آن به دلیل ترکیب شیمیایی آن از ویژگی های قهوه معمولی است. در قهوه اکوادور تا حد متوسط ​​مطلوب است. گونه Coffea canephora (Robusta) تلخ تر از قهوه آن گونه عربیکا است.

یک قهوه خوب اکوادوری، بدنی کامل، متوسط ​​و متعادل نشان می دهد.

قهوه از کجا بخریم

قهوه را حتما بعد از اینکه مطالعات و تحقیقات خود را در زمینه کیفیت، مزه و طعم، قیمت و سایر مشخصات کامل را بدست آوردید حالا نوبت به خرید دانه های قهوه یا پودر آن می رسد که شما باید بهترین مرکز خرید را هدف قرار دهید چرا چون همه ی آیتم های مد نظر شما را باید بدانند و در اختیار شما قرار دهند که در سراسر کشور فروشگاه های بزرگی وجود دارند و بهترین نوع قهوه ها را در اختیار شما مصرف کنندگان قرار می دهند.

شما می توانید قهوه اصل را اگر دچار ایهام و تردید در خرید آن هم ندانید که کدام فروشگاه باشد را، با تهیه یک شات از قهوه مورد نظر و نوشیدن آن کاملا متوجه طعم و مزه آن خواهید شد و سپس با خیالی آسوده خرید قهوه خود را نهایی می کنید.

قهوه بدون کافئین از کجا بخریم

اگر شما فردی هستید که برای شروع صبح خود به تکان نیاز دارید، قهوه بدون کافئین ممکن است بیهوده به نظر برسد. اما چیزهای بیشتری برای دوست داشتن قهوه وجود دارد: آیین، عطر، و البته طعم با بدون کافئین، این چیزی است که می توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید.

قهوه بدون کافئین ممکن است شهرت بدی داشته باشد، اما دوران مصرف بدون کافئین به پایان رسیده است. راهنمای ما برای بهترین قهوه بدون کافئین، برندهایی را که در درجه اول طعم قرار می دهند، مرور می کند.

این قهوه بدون کافئین سوئیس ۱۰۰% بدون مواد شیمیایی و آب فرآوری شده توسط قهوه لایف بوست کم کافئین، اسیدیته کم، ارگانیک و به طور پایدار از کوه های نیکاراگوئه تهیه می شود.

این دانه‌های ۱۰۰٪ عربیکا به دلیل طعم ملایم و متعادل، با اسیدیته و سطوح کافئین کم مورد تحسین قرار می‌گیرند. باریستاهای خانگی مشخصات طعم را به صورت “کاراملی” و “آجیلی” توصیف می کنند دانه های ارگانیک Life Boosts تجارت منصفانه هستند، در سایه رشد می کنند و دستچین می شوند، با آب چشمه شسته می شوند و در ارتفاعات بالا رشد می کنند، مانند بهترین قهوه که معمولاً وجود دارد. این شرکت در ارائه قهوه با طعم شگفت انگیز بدون به خطر انداختن مزایای سلامتی جدی است.

انتخاب برتر ما از Volcanica Coffee، یک شرکت خانوادگی است که در ارائه برخی از با کیفیت ترین قهوه های لذیذ تخصص دارد و با قیمت های بسیار باورنکردنی برای راه اندازیVolcanica  بر کیفیت استثنایی تمرکز دارد، سفرهای شخصی مکرر به مزارع انجام می دهد و اطمینان حاصل می کند که آنها بهترین درمان را برای همه افراد درگیر از محصول تا فنجان شما ارائه می دهند.

دانه های آنها از بهترین مناطق در حال رشد در سراسر جهان، به ویژه مناطقی که با خاک در حال رشد غنی و آتشفشانی تعریف شده اند، و معمولاً در ارتفاعات نسبتاً بالا تهیه می شوند هر دوی این عوامل به دلیل تولید لوبیا با کیفیت فوق العاده معروف هستند.

این Volcanica Decaf House Blend  ترکیبی نفیس از لوبیاهای آمریکای مرکزی و جنوبی است. این دانه‌ها پس از اینکه سفارش خود را برای اطمینان از طراوت بهینه برشته کردید، یک فنجان قهوه را تحویل می‌دهند که بدنی بسیار پر و غنی دارد و با طعم قوی و پررنگ در عین حال شیرین مشخص می‌شود.

این دانه‌های بدون کافئین  از Koa Coffee می‌آیند، یک تولیدکننده قهوه گران‌قیمت که دانه‌های خود را درست در دامنه‌های آتشفشان Mauna Loa در هاوایی می‌کارد و به آن طعم عالی آلوها می‌دهد که دانه‌های کونا به آن معروف هستند.

به سختی رشد کرده و در حد متوسط ​​برشته شده است، با توجه به برچسب قیمت نباید انتظاری کمتر از این داشته باشید. اینها مطمئناً برخی از نخبه ترین دانه های قهوه در جهان هستند . آنها برای یک فنجان بدون کافئین مستقیم و همچنین یک مخلوط نصف و نیمه برای کاهش کافئین در قهوه معمولی شما به خوبی کار می کنند.

همانطور که احتمالاً می توانید از عنوان حدس بزنید، این لوبیاها از آب سوئیسی فرآوری شده هستند، به این معنی که تمام آن طعم ها و روغن ها با دقت فقط برای فنجان شما حفظ شده اند.

خرید قهوه روبوستا

قهوه خوب چه مارکی بخرم

قهوه‌ی کم بو داده، آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به قهوه‌ی برشته‌ی تیره‌اش دارد؟ اگر این شما را متقاعد نکرد که شروع به نوشیدن سوخاری های سبک کنید، طعم شیرین و برشته غلات این برند آمازون متقاعد خواهد شد. منتقدان آن را دوست دارند که در فرنچ پرس یا به شکل سرد دم شود.

ملیتا عالی کلمبیا این تفاله‌های قهوه عربیکا که غنی از آن هستند، یک فنجان قهوه با برشته متوسط ​​را برای شما به ارمغان می‌آورد که برای یک بعد از ظهر عالی است این آسیاب‌ها بافت ظریفی دارند و یک فنجان پر بدن با طعم وانیل فرانسوی دم می‌کنند.

قهوه اتیوپی به خاطر طعم میوه ای و گُلی آن شناخته شده که تا حد زیادی به نوع پردازش مورد استفاده در آن بستگی دارد. روش های مورد استفاده برای تولید قهوه در اتیوپی تقریبا در هیچ نقطه دیگری از دنیا (به جز برزیل) استفاده نمی شود.

این قهوه معمولا اسیدیته بالایی دارد.

تاثیر ارتفاع روی طعم قهوه اتیوپی

قهوه از قرن ها پیش به صورت وحشی در اتیوپی رشد می کرده و انسان در کاشت آن نقشی نداشته زیرا محیط این نواحی برای تولید قهوه بسیار ایده آل می باشد.

دان قهوه کیمبو قهوه ای لذیذ، عطری غنی، طعم ملایم و شیرینی تند و لطیف.

طرز برشته شدن مخلوطی با عطر فوق العاده غنی و در عین حال طعم ملایم به دست آمده است.

بعد از دم کردن، متوجه شیرینی کمی تند، معمولی قهوه های ایتالیایی خواهید شد.

این قهوه، کرم آجیل طلایی عالی را ایجاد می کند.

هفتاد درصد قهوه‌ی تولیدی تانزانیا عربیکا است که اغلب در ارتفاعات کلیمانجارو کشت می‌شود. درختچه‌های روبوستا نیز معمولاً در نزدیکی دریاچه‌ی ویکتوریا و در ارتفاعات پایین‌تر به چشم می‌خورند. درختچه‌های قهوه‌ی تانزانیا معمولاً کم‌بازده هستند و همین مسأله کار را برای کشاورزان دشوارتر می‌کند.

قهوه‌ تانزانیا، مانند قهوه‌ی کنیا، از اسیدیته‌ای شفاف، زنده و شراب-مانند برخوردار است و گاهی حتی با کمی تیزی همراه است. قهوه‌ تانزانیا طعمی قوی و پیچیده دارد و تن‌واری‌اش (body) متوسط رو به بالاست که حالتی غلیظ و خامه‌ای به این قهوه می‌دهد. طعم‌یاد توت‌های شیرین را به وضوح می‌توان در قهوه‌ی تانزانیا حس کرد؛ طعمی میوه‌ای که گاهی طعم‌یاد چوب سرو نیز در آن یافت می‌شود.

ارتفاع رشد: ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا
گونه‌های عربیکا ، کِنت، بوربون
دوره‌ی برداشت: جولای تا اگوست (در شمال تانزانیا)، آوریل تا مِی (در جنوب تانزانیا)
عطریاد: توتون پیپ ملایم
طعم‌یاد: شاه‌توت، لیمو، چای سیاه، کیوی، شکلات
تن‌واری: متوسط رو به بالا
اسیدیته: شفاف، تند و تیز، مرکباتی
مانند بسیاری از نواحی قهوه‌خیز جهان، درصدی از دانه‌های قهوه‌ی برداشت شده، دانه‌های پی‌بری (Peaberry) هستند، یعنی هر میوه‌ی قهوه به جای دو دانه، یک دانه‌ی قهوه در خود دارد که جداگانه جمع‌آوری شده و با عنوان قهوه‌ی درجه‌یک به فروش می‌رسد. قهوه‌ی تک‌دانه‌ می‌تواند طعم‌یادهای بهتری داشته باشد که طی فرآیند برشته‌کاری خود را نشان خواهد داد.

با این حال، قهوه‌ی تک‌دانه یا پی‌بری حتی اگر قرار باشد با دیگر قهوه‌ها ترکیب شود، باید پیش از ترکیب، به صورت جداگانه برشته و سپس ترکیب شود، زیرا تفاوت‌های شکل و اندازه‌ی این قهوه نیازمند شیوه‌ای متفاوت از برشته‌کاری است و می‌تواند منجر به برشته شدن بیش از حد یا کمتر از میزان مورد نیاز شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت