طرز تهیه قهوه صبحگاهی فوق العاده عالی

5/5 - (13 امتیاز)

قهوه صبحگاهی

قهوه صبحگاهی یکی از لذت‌های خوشایند روزانه است. برخی افراد از آن برای زنده کردن صبح و افزایش انرژی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای لذت بردن از لحظات آرامش صبح استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از قهوه صبحگاهی وجود دارند، از جمله اسپرسو، لاته، کاپوچینو، موکا و غیره. هر کدام از این نوشیدنی‌ها دارای طعم و مزه‌های منحصر به فردی هستند که باعث می‌شود صبحانه‌ی شما بهتر و دلپذیرتر باشد.

طرز تهیه قهوه صبحگاهی

یک فنجان قهوه خوب در صبح می تواند حال و هوای کل روز شما را ایجاد کند. اما وقتی کافی‌شاپ‌ها تعطیل هستند، تکیه بر یک باریستا برای سرو فنجان روزانه‌تان ممکن است گزینه‌ای برای شما نباشد. اگر اینطور است، ممکن است به دنبال این باشید که خودتان یک فنجان خوب دم کنید.

و بسته به مقدار قهوه ای که در روز می نوشید، می تواند مقداری پول نقد نیز در شما صرفه جویی کند. با این نه قانون ساده، می‌توانید هر روز صبح، درست در خانه‌تان، یک فنجان قهوه عالی درست کنید.

ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید چیزهای ساده‌ای مانند نگهداری درست حبوبات و استفاده از بهترین فیلترها از تلخی ناخواسته یا بد طعم شدن فنجان جلوگیری می‌کند. چه قهوه صبحگاهی شما از دانه‌های گیاهی و یک فرآیند دم‌آوری پیچیده تشکیل شده باشد یا یک ترکیب سوپرمارکتی با قهوه‌ساز قطره‌ای دوست دارید، این قوانین اساسی را برای یک فنجان قهوه خوشمزه و رضایت‌بخش دنبال کنید هر بار.

طرز تهیه قهوه صبحگاهی

طرز تهیه قهوه صبحگاهی

سه روش معمول دم کردن قهوه در خانه وجود دارد. قهوه مورد علاقه قدیمی یک دستگاه قهوه‌ساز قطره‌ای کلاسیک بوده است، اما قهوه‌های ریخته‌شده در خانه به طور فزاینده‌ای محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، و فرنچ پرس نیز به راحتی مورد علاقه است. طرز تهیه قهوه با هر سه روش را با این مراحل آسان بیاموزید.

قبل از شروع، باید بدانید که وزن کردن قهوه آسیاب شده نتایج بهتری نسبت به استفاده از فنجان های اندازه گیری، قاشق های اندازه گیری یا قاشق های قهوه برای اندازه گیری قهوه شما دارد. مقیاس آشپزخانه دیجیتال است بسیار مفی، اندازه گیری وزن برای دقت ارائه شده، اما ما نیز معادل اندازه گیری قاشق ارائه شده است.

همانطور که گفته شد، به عنوان یک قانون کلی، ما حدود ۱۵ گرم (۱ قاشق غذاخوری) قهوه آسیاب شده را در هر فنجان ۸ اونس قهوه توصیه می کنیم. برای ۴ فنجان قهوه، این حدود ۶۰ گرم (۴ قاشق غذاخوری) قهوه آسیاب شده است.

طرز تهیه قهوه روی قهوه

می توان گفت بهترین روش برای یک فنجان قهوه فوری گلد اصل خوشمزه، معطر و پیچیده، قهوه ساز  بریزید  را ناامید نخواهد کرد.

ابتدا آب سرد را در یک کتری بجوشانید.

اگر از لوبیا کامل استفاده می کنید، لوبیاها را به غلظت یکنواخت شبیه نمک خوراکی دانه ریز خرد کنید.

در همین حال، یک فیلتر را در آبجو قرار دهید و با آب داغ بشویید. این کار باقیمانده کاغذ روی فیلتر را از بین می برد و آبجو را گرم می کند و قهوه شما را برای مدت طولانی تری گرم نگه می دارد. آب مورد استفاده برای شستشو را دور بریزید.

زمینه را به فیلتر اضافه کنید و مطمئن شوید که سطح آن تراز است. هنگامی که دمای آب بین ۱۹۵ درجه فارنهایت و ۲۰۵ درجه فارنهایت (حدود یک دقیقه پس از برداشتن از روی حرارت) است، به آرامی و پیوسته به اندازه کافی آب روی زمین بریزید تا کاملاً اشباع شود، از وسط شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. قبل از اینکه قهوه شروع به چکیدن کند، ریختن آن را متوقف کنید. به این ریزش “شکوفه” می گویند که به قهوه اجازه گاز زدایی می دهد.

آب باقیمانده را به آرامی داخل آن بریزید و آب داخل قطره چکان را بین نصف تا سه چهارم پر نگه دارید. این باید ۳ تا ۴ دقیقه طول بکشد. با احتیاط فیلتر را بردارید سپس سرو کنید و لذت ببرید.

نحوه استفاده از فرنچ پرس

ابتدا آب را در یک کتری به جوش بیاورید.

اگر از لوبیاهای کامل استفاده می کنید، لوبیاها را به غلظتی شبیه به پودر سوخاری خرد کنید (درشت تر از آنچه برای ریختن روی آن می خواهید). زمین باید از نظر اندازه یکنواخت و بدون ریزدانه زیاد باشد. زمینه را به مطبوعات فرانسوی اضافه کنید.

وقتی آب بین ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه فارنهایت (حدود یک دقیقه پس از برداشتن از روی حرارت) رسید، آن را به فرنچ پرس اضافه کنید و آن را به شدت در زمین هم بزنید. زمان دم کردن حدود ۴ دقیقه است، سپس به آرامی پرس را فرو ببرید و تفاله های قهوه را از قهوه جدا کنید سرو کنید و لذت ببرید.

توجه: اگر قصد ندارید فوراً قهوه بنوشید، آن را در مطبوعات فرانسوی نگذارید، زیرا همچنان روی زمین می نشیند و تلخ می شود. به جای آن، قهوه را در ظرفی بریزید تا بعداً از آن لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه صبحگاهی

چگونه قهوه قطره ای صبحگاهی درست کنیم

در یک صبح پر هیجان،  هیچ چیز به اندازه سادگی یک دستگاه قهوه ساز قطره ای نیست بسته به دستگاه شما، می توانید تا ۱۲ فنجان را در یک زمان درست کنید!

قهوه فوری کلاسیک اصل بهتر است در کنار سایر قهوه های شما باشد چون همیشه تجربه عالی را از قهوه برای شما به جای می گذارد.

اگر از لوبیا کامل استفاده می کنید، لوبیاها را به غلظت یکنواخت شبیه نمک معمولی خرد کنید. زمین ها را به یک سبد فیلتر با پوشش فیلتر منتقل کنید، سپس آن را در دستگاه قطره چکان قرار دهید. دهانه آب را روی مرکز زمین بچرخانید.

آب تمیز را در پشت دستگاه (نه روی زمین) بریزید و دکمه روشن را فشار دهید.

به محض دم کشیدن قهوه، دستگاه را خاموش کنید (حباب زدن آن متوقف می شود) تا طعم سوختگی نگیرد. مطمئن شوید که دستگاه خود را ماهی یک بار با فیلتر کردن مخلوط آب و سرکه تمیز کنید، که هر گونه باقیمانده انباشته شده را از بین می برد.

نکاتی برای درست کردن بهترین قهوه صبحگاهی

طرز تهیه قهوه صبحگاهی

قانون ۱: لوبیا تازه بخرید

بدون شک، قهوه زمانی بهترین است که در چند روز پس از برشته شدن استفاده شود. خرید از یک روستر محلی (اما می توانید خودتان قهوه را برشته کنید) مطمئن ترین راه برای دریافت تازه ترین دانه ها است.

مراقب خرید قهوه فله از سطل های نمایش سوپرمارکت باشید. اکسیژن و نور روشن بدترین طعم‌دهنده‌های طعم‌دهنده دانه‌های برشته‌شده هستند، بنابراین، مگر اینکه فروشگاه در مورد فروش قهوه تازه آگاه باشد، لوله‌های ذخیره‌سازی با روغن‌های قهوه پوشانده می‌شوند که فاسد می‌شوند.

دانه‌های قهوه بسته‌بندی شده توسط دستگاه‌های برشته‌شده با کیفیت و فروخته شده در کیسه‌های محکم و بسته‌شده با خلاء، اغلب گزینه بهتری هستند، برای خرید دستگاه های قهوه ساز اصل حتما به فروشگاه قهوه دارک مراجعه نمایید.

قانون ۲: دانه های قهوه را تازه نگه دارید

دانه های قهوه ارگانیک را همیشه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. شیشه های کنسرو شیشه ای یا ظروف ذخیره سازی سرامیکی با مهر و موم واشر لاستیکی انتخاب های خوبی هستند.

هرگز در یخچال قرار ندهید (لوبیا بو داده متخلخل هستند و به راحتی رطوبت و بوی غذا را می گیرند). متخصصان طعم اکیداً توصیه می کنند که هرگز قهوه را یخ نزنید، به خصوص قهوه های تیره. در حالت بهینه، هر بار یک منبع پنج تا هفت روزه لوبیا تازه بخرید و آنها را در دمای اتاق نگه دارید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت