طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه + ۹ روش خفن

4.7/5 - (12 امتیاز)

طرز تهیه قهوه فرانسه با موکاپات

ممکن است با توجه به اسمی که قهوه فرانسه به خود گرفته است، فکر کنید این قهوه مـتعلق به کشور فرانسه می باشد. اما قهوه فرانسه برای برزیل است و نامگذاری این قهوه به فرانسه، به ساخت دستگاه و نحوه تهیه آن بر می گردد.

قهوه فرانسه یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها در قاره های آمریکا و اروپا به شمار می رود و در آنجا از طرفداران و مخاطبان بسیاری برخوردار می باشد.

دانه قهوه فرانسه از طعم بسیار تلخی برخوردار است و با تهیه آن می توانید رقیق بودن این قهوه را مشاهده کنید. قهوه فرانسه از ویژگی ها و خصوصیت بسیاری را با خود به همرا دارد که از مهم ترین این خصوصیا می توان به پیشگیری از بیماری های همگانی از جمله: دیابت نوع ۲، آلزایمر و سرطان اشاره کرد.

برای تهیه قهوه فرانسوی با دستگاه موکاپات ابتدا مخزن آب موکا‌پات را تا زیر سوپاپ پر کنید.

مخزن قهوه موکاپات را پر کرده و قهوه را کاملا به صورت هموار در آورید و سطح آن را صاف کنید. با دستگاه موکاپات نیازی به فشرده کردن قهوه نیست. برای پله بعدی مخزن قهوه را روی مخزن آب گذاشته و قوری موکا‌پات را ببندید.

سپس موکا‌پات را روی حرارت یا شعله ملایم  قرار دهید تا آب کاملا داغ شده و فرآیند عصاره گیری نوشیدنی شروع شود.

پس از چند دقیقه عصاره قهوه از خروجی موکا‌پات خارج می‌شود. عصاره گیری را تا زمانی ادامه دهید که رنگ قهوه خروجی کاملا روشن باشد و شروع به پاشش کند. موکاپات را از روی شعله برداشته و داخل فنجان ها سرو کنید.

( تفاوت موکاپات و موکا کرم چیست موکا کرم نسل جدیدی از دستگاه های قهوه ساز رو گازی و از مجموعه ی موکاپات قرار دارد با این اختلاف که به شما این امکان را میدهد که بر خلاف موکاپات های قدیمی بتوانید قهوه ای با کرم و فوم عالی برای افرادی که عاشق کرم هستند، تهیه کنید مانند کافه ها که زمانی مراجعه می کنید از موکا های آنجا لذت می برید.درب انعطاف پذیر و شفاف موکا این اجازه را به شما می دهد تا کرم را در حالت محافظت شده کامل کنترل کنید )

محصول موکا کرم رومانتیک هوم با قیمت فوق العاده ویژه همراه با تخفیف ویژه

  1. طرز تهیه قهوه فرانسه

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس که اصطلاحا با نام Press pot  نیز شناخته می شود. یک وسیله ساده و بسیار کاربردی است که شامل یک پارچ و یک اهرم می باشد که در انتهای آن یک صفحه فیلتردار به همراه درپوش قرار گرفته است.

اگر مایلید از قهوه آسیاب شده با درجه درشت و مناسب فرنچ پرس استفاده کنید می توانید زمان خیس خوردن را طولانی تر و تا حدود ۷ دقیقه ادامه دهید و اگر قهوه آسیاب شده را با درجه ریزتر مورد استفاده قرار می دهید، بهتر است زمان خیس خوردن قهوه را کاهش دهید.

توجه داشته باشید که برای هر فنجان و هر نفر، حدودا ۷ گرم قهوه را از فرنچ پرس، پیمانه کنید. همچنین باید دان قهوه فرانسه خود را قبل از دم آوری آسیاب نمایید که بتوانید بصورت تازه و با طعم با بینظیر نوشیدنی تان را میل کنید. به یاد داشته باشید که درجه آسیاب را بین درجه آسیاب قهوه فیلتری و درجه درشت قرار دهید.

در پله اول آب را بجوش آورید و توجه کنید که دمای آبی که می خواهید روی قهوه بریزید، باید بین دمای ۸۵ تا ۹۶ درجه سانتیگراد باشد و از آب جوش با دمای بالاتر استفاده نکنید.

قهوه آسیاب شده را در دستگاه بریزید و آب جوش را تا جایی که روی پودر دانه قهوه را بپوشاند بریزید. پس از ۱۵ الی ۳۰ ثانیه توقف، مابقی آب را بر روی قهوه بریزید و دو بار با قاشق به خوبی هم بزنید.

خرید دانه قهوه از فروشگاه معتبر

درب فرنچ پرس را روی قهوه ساز قرار دهید و بین ۳ الی ۵دقیقه صبر کنید. زمان مناسب برای غوطه وری قهوه در آب ۳ تا ۴ دقیقه است اما این زمان بنا بر نوع و جنس قهوه و حجم قهوه و اندازه درجه آسیاب قهوه می تواند متغیر باشد. هنگامی که نوشیدنی شروع به گرم شدن کرد، اهرم را به آرامی و با فشار کم به سمت پایین فرنچ پرس فشار دهید.

پس از فیلترشدن و پرس شدن کامل، قهوه دم آوری شده را در فنجان ها بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر جوش

کار با دستگاه شیر جوش برای تهیه قهوه ای مطلوب و با کیفیت، بسیار ساده بوده و به هیچ وجه نیاز به داشن خاصی ندارد. ابتدا به مقدار مورد نیازی که می خواهید، آب را درون شیرجوش بریزید و روی حرارت نسبتا ملایم قرار دهید.

در گام بعدی پودر قهوه فرانسه را به فنجان های خود اضافه کرده و سپس آب جوش آمده را به آرامی در  ۲ الی ۳ مرحله روی قوه بریزید و هم بزنید. نوشیدنی شما آماده است و می توانید به همراه انواع تنقلات میل کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر

راحترین گزینه برای دم کشیدن قهوه فرانسه با شیر را برای شما آموزش داده ایم.

قهوه ی دم کرده

شیر کامل

قهوه خود را آسیاب کرده و در دستگاه قهوه ساز دم کنید.

شیر را کف کنید.

شیر را داخل قهوه بریزید و بلافاصله سرو کنید و لذت ببرید.

نکته ها و ترفندهای

از قهوه باکیفیت با اسیدیته کم استفاده کنید: قهوه با اسیدیته پایین طعم ملایم و ملایمی دارد که برای کافه شما عالی است، قاعده کلی این است که هر چه کباب تیره تر باشد، اسیدیته کمتری دارد.

یک رست روشن یا متوسط ​​نسبت به رست تیره یا اسپرسو اسیدیته بالاتری دارد.

شیر کامل برای این دستور غذا بهترین کار را دارد: شیر کامل غلیظ و خامه ای است که به قهوه خانه شما بافتی غنی می دهد، استفاده از شیر کم چرب یا بدون چربی می تواند قهوه ای رقیق و خشک تر داشته باشد.

می توانید نسبت قهوه و شیر را بر اساس طعم و مزه سفارشی کنید: بهترین بخش در تهیه قهوه در خانه این است که آن را دقیقاً همانطور که دوست دارید سفارشی کنید، با نسبت‌ها بازی کنید تا فنجان کامل کافه خود را پیدا کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیرجوش

طرز تهیه قهوه فرانسه با قوری

طرز تهیه قهوه فرانسه به وسیله ی قوری بسیار کار ساده و راحتی می باش که حتی افرادی که تازه شروع به نوشیدن قهوه کرده انو و با طرز تهیه بسیاری از دستگاه ها آشنایی کامل ندارند، بسیار مناسب می باشد.

اگر قهوه فرانسه شما به صورت آسیاب شده است که هیچ، اما در غیر این صورت، ابتدا دان قهوه فرانسه خود را به مقدار نیاز آسیاب کرده و بعد به مراحله بعد بروید. در پله بعدی پودر قهوه را به مقدار مورد نیاز خود درون قوری بریزید و کمی آب را با  ۹۳ درجه سانتی گرادجوش بیاورید.

سپس آب جوش را در ۲ الی سه مرحله به قوری و پوئدر قهوه اضافه کنید، توجه داشته باشید که تا زمانی که قهوه به طور کامل خیس بخورد باید این کا را ادامه دهید.

سپس قوری و مخلوط درون آن را بر روی حرارت بسیار کم و ملایم قرار دهید. پس از چند دقیقه شما شاهد تهیه شدن نوشیدنی خود با عطر و طعمی دلپذیر خواهی شد. نوش جان!

دم كردن قهوه فرانسه با قوري

دم کردن قهوه فرانسه با قوری برای همه ی قهوه ها امکان پذیر نمی باشد، اما قهوه فرانسه یکی از معتبرترین و بهترین گزینه هایی می باشد که می تواند برای دم کردن آن به سراغ قوری رفت.

افرادی که همیشه با قهوه سروکله می زنند برای تهیه قهوه فرانسه از وسیله ای به نام ایبریک استفاده می کنند که هم دم کردن شما را بسیار سریع تر و بهتر از قوری انجام می دهد و هم از لحاظ قیمتی نیز هزینه خیلی زیادی برای شما به همراه ندارد.

وسایل مورد نیاز برای تهیه قهوه با قوری

اول خرید قهوه فرانسه درجه یک و ارگانیک

قهوه آسیاب شده فرانسه بر اساس نیاز تعداد افراد

قوری یا شیر داغ کن یا ابزاری شبیه آن

برای هر تن یک فنجان آب

شکر به عنوان شیرین کننده به مقدار لازم

مراحل دم کردن قهوه با قوری نیز به شکل بسیار ساده ای در منزل شما انجام می شود؛

گام نخست آب، پودر قهوه فرانسه و شکر را با هم درون قوری یا مخلوط کنید و سپس آن را بر روی شعله با حرارت پایین قرار دهید.

زمانی که قوری بر روی حرارت قرار داده اید نیازی به ترکیب کردن قهوه نمی باشد و تنها کافیست منتظر باشید تا زمانی که این دو مشخصه را احساس کنید:

اول مرحله اینکه قهوه شما شروع به بالا آمدن با فوم کند.

دومین مرحله، پر شدن عطر و رایحه قهوه در فضای آشپزخانه شما می باشد.

این دو مرحله نشان دهنده دم کشیدن و درست شدن قهوه شما می باشد.

در انتهای کار منتظر باشید تا پودر قهوه ته قوری شما ته نشین شود و سپس می توانید نسبت به سرو کردن آن اقدام کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با قوری

طرز تهیه قهوه فرانسوی بدون دستگاه

اگر شما به هر دلیلی از داشتن انواع دستگاه های قهوه سا محروم هستید، باز هم می توانید نوشیدنی مورد نظر خود را به عطر و طعمی دلپذیر تهیه کنید.

ابتدا پودر قهوه فرانسه را درون صافی یا وسیله ی مورد نظر خود بریزید. سپس آب جوش آمده با درجه ۹۳ رابه حالت دورانی روی قهوه ریخته و به اندازه ای که قهوه خیس بخورد این کار را ادامه دهید، بعد از ۲۰ الی ۳۰ ثانیه بقیه آب را به مخلوط اضافه کنید.

حالا درب قوری را بگذارید و صبر کنید که صافی، فرایند تهیه نوشیدنی را شروع کند. بعد از گذر این پله، پودر قهوه موجود درون صافی را دور بریزید و نوشیدنی را در فنجان های مورد نظر ریخته و نوش جان کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

چند گرم قهوه نیاز دارید؟ بستگی به مقدار قهوه ای که می خواهید بنوشید دارد. برای محاسبه نسبت قهوه به آب خود، مجموع گرم قهوه دم کرده را در ۱٫۶ ضرب کنید: اگر ۷۰ گرم قهوه دم کرده درست می کنید، تقریباً به ۵۱ گرم قهوه آسیاب شده یا حدود ۷ قاشق غذاخوری نیاز دارید. البته با سلیقه خود تنظیم کنید.

از آسیاب قهوه خود استفاده کنید تا دانه های کامل را درشت آسیاب کنید تا به اندازه نمک کوشر شوند و قهوه آسیاب شده درشت را در کف یک فرنچ پرس خشک و تمیز قرار دهید. اگر قهوه‌تان را خیلی ریز آسیاب کنید، ممکن است وقتی می‌خواهید روی قابلمه را فشار دهید، مقاومت زیادی پیدا کنید.

دمای آب دم شما باید بین ۱۹۵ تا ۲۰۳ درجه فارنهایت باشد. نکته: اجازه دهید به جوش آید و سپس اجازه دهید ۳۰ تا ۴۵ ثانیه بماند. احساس نکنید که نیازی به اندازه‌گیری دمای آب ندارید، اما ممکن است برای شما مفید باشد که یک بار دماسنج را در آن قرار دهید، زمان را درک کنید و فراموش نکنید که کیفیت آب شما به اندازه کیفیت حبوبات شما اهمیت دارد .

تایمر خود را شروع کنید و به اندازه کافی آب در حال جوش بریزید تا تفاله های قهوه اشباع شود غلاف دم را یک ربع تا نیمه با آب پر کنید و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ ثانیه شکوفا شوند.

ممکن است در پایان این زمان قهوه «آوغ زدن» را ببینید: یعنی قهوه شما تازه است!  هرچه دانه‌های قهوه اخیراً برشته‌شده‌تر باشند، گاز CO2 بیشتری در دانه‌ها وجود دارد. با بالا رفتن سن قهوه، CO2 از بین می‌رود، که به این معنی است که شکوفه یا آروغ آنچنانی نخواهید داشت.

بعد از شکوفه دادن، آنچه را که در پرس است هم بزنید نگه دارید تا کل چیز را از روی پیشخوان آشپزخانه تان بر هم نزنید و بقیه آب داغ خود را اضافه کنید. پیستون و درب را به آرامی در فرنچ پرس قرار دهید تا پیستون درست زیر سطح آب دم بکشد، اما هنوز آن را فشار ندهید.

در نقطه چهار دقیقه، پیستون را فشار دهید و تمام تفاله های قهوه را به ته دیگ فشار دهید. فرآیند غوطه‌ور شدن باید آسان باشد، تقریباً بدون فشار از طرف شما، فقط به وزن دست‌تان اگر قهوه‌تان عقب رانده شود، ممکن است تفاله‌تان خیلی خوب باشد. مجبورش نکن!

وقتی قابلمه را فشار دادید، کارتان تمام شد! پاهای خود را بالا بگذارید و از قهوه خود لذت ببرید.

تکنیک هافمن فقط به چند تغییر نیاز دارد تا یک فنجان تمیز، پیچیده و روشن‌تر بسازد که طعم و احساسی بیشتر شبیه قهوه ریخته‌شده داشته باشد، بدن سبک‌تر و رسوب کمتری داشته باشد. اینطوری پیش میره:

مقدار آب و قهوه خود را دقیقاً مانند قبل محاسبه کنید، اما قهوه را کمی ریزتر از یک فرنچ پرس سنتی، نزدیک به متوسط ​​آسیاب کنید: هدف شما چیزی بیشتر شبیه آرد ذرت است تا نمک کوشر.

آب تصفیه شده خود را در دمای ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه حرارت دهید ، سپس تایمر خود را روشن کنید و تمام آب دم کردن خود را در فرنچ پرس بریزید و زمین را کاملا اشباع کنید. روی قابلمه را نپوشانید ؛ فقط بگذارید قهوه به مدت چهار دقیقه دم بکشد.

با استفاده از یک قاشق غذاخوری یا قاشق سوپ خوری، لایه تفاله ای که در بالای دم کرده ایجاد شده است را بشکنید و کل دوغاب را چند بار هم بزنید.

هنگامی که این کار را انجام دهید، متوجه خواهید شد که بیشتر زمین ها به ته قفسه فرو می روند و تنها چیزی که در بالای دم می ماند مقداری کف و شاید چند زمین در اینجا و آنجا است.

با استفاده از قاشق خود، به آرامی هر کف و باقیمانده ی آن را از بالای مایع جدا کنید. این اطمینان حاصل می کند که فنجان تمام شده شما به هیچ وجه شن دار نیست.

به آرامی بالای پیستون را روی کاراف قرار دهید اما فرو نروید: در عوض، پنج دقیقه صبر کنید و بگذارید قهوه استراحت کند. در طول این مدت، هر زمین باقی مانده به پایین فرو می رود، که به تمیز کردن دم نهایی شما و عاری از رسوب کمک می کند.

پس از پنج دقیقه، پیستون را فشار دهید تا به سختی با بالای بستر زمین که به پایین فرو رفته است، برخورد کند.

اکنون آماده ریختن، سرو کردن و لذت بردن از یک فنجان قهوه فرنچ پرس فوق العاده (اگر کمی شلوغ تر) هستید!

بهترین چیز در مورد قهوه فرنچ پرس – چه ساده باشد چه پیچیده – این است که اشتباهات بسیار کمی وجود دارد، صرف نظر از اینکه چگونه به آنجا رسیده اید، قهوه خوشمزه خواهید خورد.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز

آموزش مفید و مختصر قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسو ساز

در صورتی که قهوه تان سرد است یا زود سرد می شود حتما فنجان ها، قوری و فیلتر پلاستیکی را از پیش گرم کنید و مقداری آب از درون دستگاه بریزد و سپس تخلیه کنید.

فیلتر یا سبد دستگاه را تمیز کنید.

بعضی از مدل های دستگاه های اسپرسوساز مجهز به گرم کن دیگ یا قوری هستند که می توانید قهوه تان را برای مدتی گرم نگه دارید اما بهتر است قهوه را پس از این که در قوری ریخته شد استفاده کنید.

هرچه قهوه فرانسه و آب بیشتر کنار هم باشند قهوه کافئین بیشتر و طعم سنگین تری به خود می گیرد برای این کار می توانید دکمه استارت را بزنید تا آب بر روی قهوه بریزد اما قوری را در جای خود قرار ندهید تا کماکان آب و قهوه با یکدیگر هم نشین بمانند تا زمانیکه احساس کنید به نتیجه مطلوب رسیده است، پس از آن قوری را در جای خود قرار دهید.

حتما در حال فعالیت دستگاه، درب بالای دستگاه را به دلیل جمع شدن بخار داخل آن با احتیاط باز کنید.

جهت درست كردن قهوه با اسپرسوساز حتما رسوب زدایی کنید، سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را در مخزن پر از آب ریخته و اجازه دهید دستگاه همه آب را با عملیات دم کشی تخلیه کند.

 

طرز تهیه قهوه فرانسه روی گاز

فرنچ پرس خود را با آب داغ از قبل گرم کنید، مطمئن شوید که پیستون را نیز در آن قرار دهید. اگرچه این اختیاری است، اما من به شدت توصیه می‌کنم که یک کاراف گرم برای استخراج همه طعم‌ها در فنجان خود داشته باشید.

در حالی که فرنچ پرس شما در حال گرم شدن است (حدود ۳۰ ثانیه)، زمان مناسبی برای آسیاب کردن دانه های قهوه است. برای آسیاب تفاله های قهوه با درشتی نمک دریا از آسیاب خود استفاده کنید. بعد از ۳۰ ثانیه، آب داغ را از قایق خود خالی کنید. اکنون، فرنچ پرس شما گرم شده است!

بعد از ۳۰ ثانیه، آب داغ را از قفسه خود خالی کنید.

اکنون، فرنچ پرس شما گرم شده است!

مرحله ۲: قهوه خود را اضافه کنید

قهوه تازه برشته شده را به کافه خود اضافه کنید. به آرامی تکان دهید تا مطمئن شوید که زمین به طور یکنواخت تراز شده است.

نکته: فرنچ پرس با کباب های تیره تر به خوبی کار می کند.

مرحله ۳: آب را اضافه کنید

روی آب داغ (۲۰۰ درجه فارنهایت) با حرکات دایره‌ای بریزید تا مطمئن شوید که همه زمین‌ها زیر آب هستند، قفسه خود را تا نیمه پر کنید.

نکته: برای رسیدن به دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت بدون دماسنج، آب را بجوشانید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند!

مرحله ۴: بگذارید شکوفا شود!

تایمر خود را روشن کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید.

در طول گلدهی، تفاله قهوه شما گازهایی مانند دی اکسید کربن آزاد می کند که با اضافه کردن بقیه آب، استخراج بسیار بهتری را ممکن می کند.

پس از ۳۰ ثانیه، فرآیند گلدهی کامل می شود و قهوه شما حباب دار می شود و حجم آن افزایش می یابد.

لطفا با یک قاشق چوبی (هر چیزی که انتخاب می کنید) آن را به آرامی هم بزنید تا پوسته آن بشکند.

نکته: خیس کردن هم‌زمان زمین‌ها به قهوه شما عطر و طعم بهتری می‌دهد.

 

برای خرید دانه قهوه فرانسه محصول شما را دعوت می کنم به فروشگاه معتبر قهوه دارک  ، فقط کافیست روی لینک کلید نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت