موکا کرم چیست

1/5 - (1 امتیاز)

خرید موکاکرم

موکا کرم چیست

موکا کرم چیست ؟ اگرچه موکا اغلب در سراسر جهان به طور متفاوتی تفسیر می شود، اساس این است که یک شات اسپرسو با پودر یا شربت شکلات و به دنبال آن شیر یا خامه ترکیب می شود. این یک نوع لاته است، به این معنا که اغلب ۱/۳ اسپرسو و ۲/۳ شیر بخارپز است، با این حال، طعم شکلاتی اضافه می شود، و این می تواند شیر یا تیره باشد.

در اصل، “موکا” به معنای نوعی قهوه با کیفیت خوب است که از یک دانه قهوه خاص تهیه می شود. دانه ها از گونه های گیاهی به نام Coffee Arabica هستند و در اصل فقط در موکا، یمن رشد می کردند. همچنین به معنای مخلوطی از قهوه و شکلات یا طعم دهنده ای است که طعم آن را می دهد.

حالا فهمیدیم موکا چیست، دقیقاً از کجا آمده است؟ اعتقاد بر این است که این نوشیدنی در ابتدا به نام دانه موکا، که نوعی دانه قهوه از بندر المکا در یمن است، نامگذاری شده است. دانه های موکا به خاطر طعم طبیعی شکلاتی خود معروف بودند. این روزها، نام موکا به این دانه های قهوه اشاره نمی کند ، بلکه به وجود طعم دهنده های شکلاتی اضافه شده در نوشیدنی قهوه اشاره می کند.

بهترین کرم پودر موکا ترکیبی عالی از قهوه، شکلات و خامه فرم گرفته است. برای مواقعی که نیاز به فراستینگ سبک‌تر از باترکریم دارید، اما همچنان طعم لذیذ موکا را می‌خواهید، عالی است.

موکا لاته خوشمزه است. دسرهای موکا خوشمزه هستند. موکا فراستینگ خوشمزه است، مشتریان ما همان طعم‌ های عالی قهوه و شکلات را که در بهترین فراستینگ با کره موکا استفاده کرده بودن و از آنها برای طعم دادن به کرم خامه‌ای سبک و خوشمزه‌ استفاده شده بود.

بهترین فراستینگ خامه فرم گرفته موکا ما همه چیزهایی است که به آن امیدوار بودیم و بیشتر امیدواریم شما هم مثل ما از آن لذت ببرید!

موکا کرم چیست

انواع موکا کرم چیست

موکا کرم های بسیار زیادی زیادی در بازار ایران و جهان موجود می باشند که در ادامه برای شما بهترین های آن ها را نام خواهید برد.

شما برای خرید موکا کرم بیالیتی ایتالیایی حتما به فروشگاه قهوه دارک مراجعه نمایید.

طرز استفاده از موکاکرم

برخی از علاقه مندان به قهوه می گویند که نشانه یک شات اسپرسو خوب، لایه کرمی است که روی آن قرار می گیرد، می دانید، آن حباب های قهوه ای روشن مخملی که در بالای جو غنی، قوی و تازه دم شده قرار دارند.

با این حال، فکر نکنید که باید یک دستگاه اسپرسوساز تجاری در اختیار داشته باشید تا کف های خوش طعم آن را به پایان برسانید. اگر یکی از قهوه‌سازهای دیگری را دارید که قهوه اسپرسو یا قهوه‌ای به سبک اسپرسو تولید می‌کند به عنوان مثال، یک قابلمه موکا – هنوز هم می‌توانید لایه‌های دوست‌داشتنی از کرم درست کنید.

استفاده از آب با دمای مناسب یکی از کلیدهای اصلی برای تهیه قهوه یا اسپرسو با کیفیت است، بنابراین نباید تعجب کنید که در تشکیل یا عدم تشکیل کرم روی اسپرسوی صبحگاهی یا قهوه اسپرسویی شما نیز نقش دارد.

اگرچه باید آب را به اندازه کافی داغ کنید تا فشار کافی برای دم کردن قهوه ایجاد شود، اما نباید در حال جوشیدن باشد. جوشاندن آب داغ می تواند به سرعت رویاهای شما برای تهیه قهوه یا اسپرسو با کیفیت خوب را از بین ببرد.

از طرف دیگر، استفاده از حرارت متوسط ​​در طول فرآیند استخراج، روغن قهوه را کندتر خارج می کند.

کوبیدن دانه های آسیاب شده (فرآیندی که شامل فشرده کردن محکم قهوه به داخل کیک می شود تا آب گرم و قهوه آسیاب شده در حین دم کردن به هم برسند) راه دیگری برای تشکیل کرم در هنگام دم کردن اسپرسو است.

مراقب باشید که بیش از حد مالش نکنید، زیرا می تواند باعث استخراج بیش از حد روغن و ایجاد یک فنجان تلخ و ناخوشایند شود. از طرف دیگر، فشار دادن خیلی کم باعث افزایش جریان آب در طول فرآیند دم کردن می شود و جو ضعیفی ایجاد می کند.

تپ کردن مناسب ممکن است به چندین بار تلاش و مقداری آزمون و خطا نیاز داشته باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که هنگام کشف آنچه کار می کند صبور باشید.

طرز کار با موکا کرم

خامه و شکر را با هم در کاسه همزن بزنید تا سفت شود.

دانه های قهوه را در آب جوش حل کنید پس از سرد شدن به خامه فرم گرفته اضافه کنید و ترکیب کنید.

به اندازه ای که یک کیک ۲ لایه یخ زده و پر شود کرم موکا را در یخچال نگهداری کنید.

بعد از اینکه موکا شما خنک شد، می توانید میل کنید.

بهترین مارک موکا کرم چیست

موکاپات با نام های دیگری به نام «اسپرسوساز روگازی» نیز شناخته می شود. اگر قدرت خرید دستگاه اسپرسوساز را ندارید، شما می توانید به جای آن یک موکاپات با قیمت مناسب بخرید.

اسپرسوساز جیمیلای ۳۰۰۵ با طراحی ویژه  پر قدرت و کاملاً کاربردی برای مصارف خانگی و یا کافه ها با تخفیف ویژه خریداری کنید

قیمت های این موکاپات های روگازی بسیار مرغوب و مناسب می باشد.

۱ـ موکاپات استیل ۳ کاپ با رنگ ساده از جنس آلومینیوم می باشد

این محصول دارای بدنه بسیار مقاوم آلومینیومی برای استفاده بیشتر و برای مسافرت ها کوهنوردی و مهمانی ها می باشد .
سایز: سه نفره

جنس موکاپات رو استیل انتخاب کنید، چون از نظر دوام بسیار عالی و طعم قهوه را با همان نوعی که می باشد تغییر نمیدهد. جنس آلومینیوم اگرچه ارزان تر است اما خوردگی آلومینیوم بسیار بالاست و امکان دارد تغییراتی در مزه و طعم قهوه ایجاد کند.

موکا کرم بیالتی بی شک از قهوه جوش های بی نظیر کشور ایتالیا است که تحت لیسانس بیالتی در کشور رومانی ساخته شده و با کیفیت اصلی تفاوتی ندارد و حتی از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه است.

در صورتی که تمایل به خرید دارید بهتر است جنس اصل را خریداری کنید تا همان کیفیت ایتالیایی را حس نمایید. قسمت بالای قوری این موکاپات بیالتی چیزی شبیه به دستگاه فرنچ پرس است که شما می توانید با بالا پایین کردن دسته ی آن و عبور فیلتر از درون اسپرسو خامه ی دلنشینی روی آن شکل می گیرد که لذت تلخ قهوه را دو چندان خواهد کرد.

موکا کرم هوم رومانتیک

قهوه ساز اصل یا موکا کرم رومانتیک هوم، دارای سه کاپ می باشد که قابلیت ساخت قهوه اسپرسو و کرم قهوه را برای شما فراهم نموده است و یکی از کاربردی ترین وسیله برای قهوه است.

بسیار کار کردن با این دستگاه موکاکرم هوم رومانتیک راحت و آسان است و همچنین بصرفه در خانه، کمپ یا محل کار باعث میشود که لذت نوشیدن یک فنجان اسپرسو بهمراه کرم (خامه) قهوه را داشته باشید.

 

محصول موکا کرم رومانتیک هوم با قیمت فوق العاده ویژه همراه با تخفیف ویژه

موکا کرم روبوستا

دستگاه اسپرسوساز ربوستا موکا کرم سه کاپ یک دستگاه موکاپات با کیفیت است که به وسیله ی پمپاژ کردن توسط فیلتر طراحی شده در آن میتوانید پس از دم کشیدن قهوه توسط اسپرسو ساز کرم های بسیار خوبی را بعنوان عصاره تهیه کنید.

در اصل دستگاه موکا کرم روبوستا مناسب اشخاصی می باشد که به کرم های تولید شده در بالای قهوه دم شده توسط موکاپات علاقه زیادی دارند، هستند.

دستگاه موکا کرم روبوستا از موکاپات دارای یک درب قفل شونده ساخته شده است که این امکان را به شما می دهد تا هنگام پمپاژ کردن، قهوه از آن خارج نشود، این دستگاه ساخته شده توسط کشور با ظرفیت سه فنجان کامل است

موکا کرم بیالتی

موکا اکسپرس کلاسیک Bialetti Moka Express که باید در هر آشپزخانه ایتالیایی وجود داشته باشد، موکا کرم قابلمه ای است که در سراسر جهان شناخته شده است. موکا اکسپرس در سال ۱۹۳۳ توسط آلفونسو بیالتی در ایتالیا طراحی شد و بیش از ۸۵ سال است که تنها با تغییرات جزئی تولید شده است.

در طول سال‌ها، Bialetti دامنه‌ی خود را گسترش داده است تا به ‌عنوان مثال، ونوس و موسی دوست ‌دار القاء و همچنین یکی دیگر از قهوه‌سازهای کلاسیک، فرنچ پرس را در بر بگیرد.

وقتی می خواهید قهوه خود را به روش ایتالیایی بنوشید، بیالتی را انتخاب کنید و برای خرید این دستگاه قهوه دارک را به شما معرفی می کنم.

موکا کرم چیست

معایب موکا کرم چیست

حتما باید بعد از هر بار تهیه ی موکا آن را سریعا شست وشو و خشک کنید.

تفاوت موکا کرم و موکاپات چیه

موکا کرم نسل جدیدی از دستگاه های قهوه ساز رو گازی و از مجموعه ی موکاپات قرار دارد با این اختلاف که به شما این امکان را میدهد که بر خلاف موکاپات های قدیمی بتوانید قهوه ای با کرم و فوم عالی برای افرادی که عاشق کرم هستند، تهیه کنید مانند کافه ها که زمانی مراجعه می کنید از موکا های آنجا لذت می برید.

درب انعطاف پذیر و شفاف موکا این اجازه را به شما می دهد تا کرم را در حالت محافظت شده کامل کنترل کنید.

طرز تهیه موکا کرم چیست

گام اول:

شکلات و کاکائو پودر شده را با هم ترکیب کرده و سپس اندکی آب جوش اضافه کنید و هم بزنید. فقط دقت کنید به مقداری آب اضافه کنید که حالت کاراملی و شیره ای پیدا کند.

در این مرحله از سس های خوشمزه شکلای  آماده هم می توانید استفاده کنید و همچنین اگر تمایل دارید قهوه شما کمی طعم تلخ تری داشته باشد به جای پودر شکلات چند تکه شکلات تلخ را به روش بنماری حل کنید و به مخلوط اضافه کنید.

برای بنماری نمودن، تکه های شکلات را در ظرفی ریخته و روی بخار آب جوش قرار دهید و ترکیب کنید تا شکلات آب شود فقط دقت کنید که ظرف حاوی شکلات با آب جوش تماس نداشته باشد و زیادی روی حرارت قرار نگیرد چرا که در این صورت طعم آن عوض میشود.

میتوانید برای این کار از دستگاه ماکروریو هم استفاده کنید.

گام دوم:

در این مرحله قهوه را باید آماده کنید قهوه اسپرسو را برای این کار حتما توصیه می کنیم که از آن استفاده کنید اما برخی که طعم تند اسپرسو را دوست ندارند و میتوانند از قهوه دمی که طعم تلخی کمتری دارد استفاده کنند.

برای تهیه قهوه دمی اگر دستگاه قهوه جوش دارید. مخزن زیرین آن را با دو لیوان آب پر کنید و در ظرف بالایی پودر قهوه را بریزید به مقداری که پر شود و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد بلافاصله از روی حرارت بردارید میتوانید روی مخزن پایین آن کمی آب سرد بریزید تا قهوه شما نسوزد و طعم آن عوض نشود.

گام سوم:

در این مرحله شیر را کاملا با زمان آزاد بجوشانید و البته توجه نمایید که زیادی نجوشد به دمای جوش که نزدیک شد شعله را خاموش کنید. مقداری از شیر را نیز برای درست کردن کف شیر و تزیین نگه دارید.

حالا همه مواد ما آماده است کافی است آن ها را به صورت لایه لایه ریخته تا شکل آن به شکل قهوه موکا حرفه ای نزدیک شود، در ابتدا سس شکلاتی که آماده کرده اید را داخل لیوان بریزید، به آن قهوه خوش عطر را اضافه کنید، سپس شیر جوشیده شده را به آرامی روی آنها بریزید.

موکا کرم چیست

تهیه کاپوچینو با موکا کرم

کاپوچینو ها شامل اسپرسوی قوی، شیر خامه ای و کف بسیار خوشمزه است. اما گاهی اوقات شما فقط کمی طعم اضافی می خواهید. اگر در خلق و خوی کاپوچینو و شکلات هستید، چه کاری باید انجام دهید؟

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به سرعت کاپوچینو را به کاپوچینوی موکا تبدیل کنید. این سریع، آسان، و غیر قابل مقاومت خوشمزه است! تنها چیزی که نیاز دارید چند ماده ساده – و عشق به شکلات است.

تجهیزات

اسپرسو یا قهوه ساز

بخار پز شیر

قاشق

لیوان قهوه

عناصر 

۲ شات اسپرسو یا ½ فنجان قهوه غلیظ

½ فنجان شیر

۱ قاشق غذاخوری شربت شکلات به مزه

پودر کاکائو اختیاری

دستور العمل

دو شات اسپرسو بکشید یا ½ فنجان قهوه قوی درست کنید.

شیر را گرم کنید. اگر کف کننده شیر شما قابلیت گرم کردن ندارد، ابتدا شیر را روی اجاق گاز یا مایکروفر گرم کنید. سپس شربت شکلات را به شیر گرم اضافه کنید.

وقت آن است که شیر شکلات خود را بخارپز کنید! می توانید از چوب بخار اسپرسوساز خود، یک همزن، یا یک شیشه میسون تکان داده شده استفاده کنید. می خواهید حجم شیر دو برابر شود.

اسپرسو را در یک لیوان بریزید و روی آن را با شیر بخار پز کنید. کف شیر را در آخر بریزید.

روی پودر کاکائو (اختیاری) بپاشید و از موکا کاپوچینوی خود لذت ببرید!

طرز درست کردن موکا کرم با شیر

یکی تاز بهترین و پر انرژی ترین موکاهای موجود، موکا کرم با شیر است که به شما در ابتدای روز کاری انرژی بسیار زیادی می بخشد و شما را شاداب و سرحال می کند.

برای تهیه ی این موکا کرم ویژه با شیر دستورالعمل پایین را اجرا کنید.

۱-۱/۲ لیتر قهوه دم کرده، دمای اتاق یا سرد

۲ فنجان شیر ترکیب شده با پودر شکلاتی

۱ فنجان خامه

شکر سفید ۱/۳ پیمانه

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

آماده سازی

در یک پارچ بزرگ، قهوه، شیر و نصف و نیمه را با هم ترکیب کنید، شکر و وانیل را با همزن بزنید، به مدت ۱ ساعت سرد کنید.

از طرف دیگر، برای تهیه شیر موکای یخی، نیمی از قهوه دم کرده را در قالب های یخ بریزید و یک شبه فریز کنید.

قهوه یخ زده را با سایر مواد در مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود.

قیمت دستگاه موکا کرم

برای خرید موکا کرم قیمت این دستگاه تقریبا از پانصد هزار تومان در بازار ایران تا بیست الی سی میلیون تومان است ولی در فروشگاه قهوه دارک با تخفیفات ویژه از ۳۵۰ هزار تومان شروع می شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت