تفاوت قهوه دارک و مدیوم

Rate this post

تفاوت قهوه دارک و مدیوم

آیا از طعم یک لوبیا غلیظ و تیره لذت می برید؟ یا طعم های سبک تر و لطیف تر یک دانه قهوه سبک را ترجیح می دهید؟ اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع قهوه برای شما بهترین است، به خواندن ادامه دهید. در این پست وبلاگ، تفاوت‌ های بین قهوه دارک و مدیوم (متوسط) را مورد بحث قرار می‌دهیم و فرآیند برشته کردن را توضیح می‌دهیم تا به شما در پیدا کردن کباب مناسب کمک کنیم.

همانطور که فرآیند برشته شدن قهوه دارک ادامه می یابد و ترک خوردگی بیشتر مشخص می شود، دانه به سرعت از متوسط ​​به تیره و تیره تر تغییر می کند و قند های موجود در دانه های قهوه را کاراملی می کند و شیرینی ملایم با طعمی غلیظ تر و غنی تر به آن می بخشد.

با این حال، از آنجایی که قهوه ‌های دارک رست شده، تیره هستند برای مدت طولانی برشته شده‌اند، اغلب ویژگی ‌های اصلی دانه قهوه را حفظ نمی‌کنند. به همین دلیل است که این سطح برشته کردن در طول تاریخ مورد استفاده برای برشته‌کنندگان قهوه بوده است که به دنبال مبارزه با قهوه کیفیت پایین هستند. اما با توجه به اینکه دانه قهوه های باکیفیت در حال حاضر به راحتی در دسترس هستند، برشته‌ های مخصوص از کباب‌ های تیره ‌تر برای نشان دادن آن طعم‌ های پیچیده و شدید استفاده می‌کنند.

لوبیا های تیره تمایل دارند یک بدن سنگین و اسیدیته کم داشته باشند، جالب اینجاست که اگرچه خشک ‌ترین دانه قهوه برشته ‌شده تیره است، اما سطحی براق و روغنی از روغن ‌های آزاد شده در طول برشته طولانی ‌تر دارد.

تشکیل و استخراج این روغن ها نت های غنی و طعم سنتی قهوه اسپرسو را فراهم می کند، به همین دلیل است که قهوه دارک (سیاه) رست اغلب به عنوان اسپرسو تهیه می شود.

قهوه ‌های برشته تیره طعم غنی‌ تری دارند و به طور کلی دارای کافئین بیشتری نسبت به قهوه‌ های مدیوم (متوسط) هستند. با این حال، طعم قوی تر معمولاً نشان دهنده غلظت کافئین بالاتر نیست زیرا ما واقعاً نمی توانیم کافئین را بچشیم.

حقیقت این است که کباب های روشن، مدیوم ​​و تیره تقریباً کافئین یکسانی در هر دانه دارند.

سطوح برشته کردن، تفاوتی در محتوای کافئین ایجاد می کند، در حالی که وقتی دانه های متوسط و دارک را با حجم و وزن مقایسه و اندازه گیری می کنید.

دانه‌های قهوه برشته تیره در مقایسه با برشته‌ های متوسط از نظر اندازه بزرگ ‌تر هستند، زیرا دانه‌ ها در طول فرآیند برشته‌ سازی منبسط می‌شوند. این بدان معناست که بین یک پیمانه قهوه برشته روشن و تیره، مقدار کمتری قهوه برشته تیره و در نتیجه کافئین کمتری خواهید داشت.

با این حال، اگر این دو را از نظر وزنی مقایسه کنید، برای درست کردن همان دم به قهوه تیره بیشتری نیاز خواهید داشت، زیرا آنها رطوبت بیشتری را در این فرآیند از دست داده اند و بنابراین وزن کمتری نسبت به قهوه برشته شده سبک دارند. و البته، قهوه بیشتر = کافئین بیشتر.

همچنین شایان ذکر است که نوع لوبیا نیز نقش مهمی را ایفا می کند. دانه‌های قهوه روبوستا تقریباً دو برابر عربیکا کافئین دارند، نوعی که اغلب در قهوه‌های تخصصی دیده می‌شود.

پس از گذراندن مرحله کباب روشن و تنها در عرض چند دقیقه ادامه تفت دادن، لوبیاها تیره تر، خشک می شوند و برای بار دوم (در حدود ۲۲۵ درجه سانتیگراد) شروع به ترک خوردن می کنند. در این زمان است که لوبیا ها برداشته می‌ شوند تا برشته‌ای متوسط ​​به دست آید، اجازه می‌دهد طعم شکلاتی و مغزی تندتر و متعادل‌تر شود، با کمی کمتر از ویژگی‌های منشأ آنها.

قهوه های برشته شده متوسط ​​رنگ قهوه ای تیره دارند و کمی شیرین تر از دانه های برشته شده اندکی هستند. و اگرچه سطح دانه‌های قهوه خشک می‌شود، برشته‌های متوسط ​​ممکن است در هنگام آسیاب شدن کمی روغنی به خود بگیرند.

قهوه برشته شده مدیوم ​​که به آن “روست معمولی” یا “برشته آمریکایی” نیز گفته می شود، کمی بیشتر است.

متعادل تر است و اسیدیته کمتری دارد نسبت به همتایان سبک تر خود آنها همچنین دارای بدنی پرتر و مشخصات طعم پیچیده تری هستند که برشته های متوسط ​​را به معرفی عالی برای قهوه تخصصی تبدیل می کند.

از نظر ماندگاری، می توان گفت که کباب های متوسط ​​در سطح طلایی هستند: درست است.

خرید قهوه ترک دارک 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت