همه چی در مورد قهوه شیرین

Rate this post

قهوه شیرین

قهوه شیرین، این کیفیت شیرین قهوه اغلب به عنوان طعمی خوش و یا میوه ای درک می شود که عمدتاً در نوک زبان احساس می شود.

صنعت قهوه بیشتر بر روی شیرینی در یک محدوده تعریف شده، تمرکز می کند و معمولاً با استفاده از دستور العمل هایی که نتایج را راحت تر مقایسه می کند باعث می شود بیشتر مردم به شیرینی به صورت دقیق تر فکر می کنند.

هیچ قهوه ای با شکر اضافه شده برابری نمی کند، اما می توانید از شیرینی طبیعی برخی از قهوه ها بدون افزودن شکر شگفت زده شوید.

شیرینی – شدت قند های قهوه

اصطلاح شیرین توسط کاپپرها (چشنده‌ های حرفه‌ای قهوه) برای توصیف شدت ویژگی ‌های قندی قهوه هنگام ریختن آن در دهان استفاده می‌شود.

در حالی که فنجان قهوه با قوام نسبی انجام می شود و همان روش دم کردن، زمان بندی و برشته کردن و تهیه قهوه در خانه به شما آرامش بیشتری را برای نشان دادن طعم های شیرین می دهد.

قهوه را می ‌توان با انتخاب یک بو داده متفاوت، به‌طور طبیعی طعم «شیرین‌تر» کرد و قهوه‌ های خاص حاوی سطوح بالاتری از قند هستند که در برشته‌ های پایین‌ تر مشخص‌ تر است، در حالی که فرآیند برشته کردن ممکن است قند های دیگر را کاراملی کند.

چه چیزی باعث ایجاد شیرینی در قهوه می شود؟

در قهوه، شیرینی با محلول های قند، گلیکول و همچنین برخی از اسیدهای آمینه تولید می شود که با هم انواع توصیف کننده های عطر شیرین (مانند شکلاتی، میوه ای، کاراملی) را ایجاد می کنند.

به طور کلی، کباب های سبک تر، شیرینی میوه ای بیشتری دارند. برشته کردن قهوه تا سطوح تیره تر، روند کاراملی شدن را ادامه می دهد و طعم آن را به شیرینی کاراملی و شکلاتی تبدیل می کند.

تأثیر پردازش بر شیرینی

روش‌ های مختلف پردازش گیلاس قهوه و دانه‌های قهوه سبز، شیرینی قهوه را متفاوت می‌کند. اجازه دادن به تخمیر قهوه یا عدم شستشوی قهوه قبل از خشک شدن، شیرینی قهوه را افزایش می دهد.

در این فرآیند معاوضه هایی وجود دارد که برخی از طعم های دیگر در این فرآیند از بین می روند یا تغییر شکل می دهند، اما بسته به سبک و طعم قهوه ای که ایستگاه فرآوری در تلاش برای صادرات است، می تواند قابل قبول باشد.

تخمیر یک فرآیند برگشت ناپذیر است و می تواند قهوه را خراب کند، بنابراین با دقت زیادی انجام می شود.

نت های شکلاتی شیرین

قهوه طعم های لطیفی بی شماری دارد که جوانه های چشایی را فعال می کند و تفاوت های ظریف فوق العاده ای را ارائه می دهد. یکی از محبوب ترین طعم ها – بدون تعجب –  شکلات است.

در حالی که طعم هیچ قهوه ای دقیقاً مانند یک نوار راه شیری نخواهد بود، کسانی که به دنبال طعم کمی کاکائو در یک دم نوش طبیعی هستند، مطمئناً می توانند قهوه ای را از کشوری که آن را ارائه می دهد انتخاب کنند.

چرا که نه؟ هم قهوه و هم کاکائو در بسیاری از کشور ها یکسان کشت می شوند و هر دو حاوی سطوح مختلفی از کافئین و تئوبرومین هستند. ما یادداشت های مزه ای را برای ۵ انتخاب برتر  قهوه با نت های شکلاتی بررسی کرده ایم:

آنتیگوا گواتمالا

سوماترا مندلینگ

کاستاریکا تارازو

کایانزا بوروندی

هندوراس

متوجه می‌شوید که بیش از نیمی از این قهوه‌ها از آمریکای جنوبی می‌آیند و یک قهوه اندونزیایی و یک قهوه‌ی آفریقایی قهوه‌های شلخته را انتخاب می‌کنند. به طور کلی، می‌بینید که قهوه ‌های آمریکای جنوبی طعم شکلاتی برجسته‌ تری دارند، اما منحصر به آن‌ها نیست.

بهترین دانه های قهوه جهان از  گیاهان قهوه عربیکا  که در ارتفاعات بسیار بالا کشت می شوند، به دست می آیند.

گیلاس های قهوه در اوج رسیدگی برداشت می شوند و سپس در هنگام پردازش دانه های قهوه بو داده نشده و برشته کردن دقت زیادی به عمل می آید تا یک فنجان قهوه عالی به شما ارائه شود.

متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها از فلات های آفریقای شرقی می آیند، جایی که ارتفاع معمولی آن به اندازه کافی از سطح دریا فاصله دارد تا قهوه ای با رشد مداوم تولید کند.

شیرین ترین قهوه چیست؟

موکا

اگر عاشق تأثیر کافئین قهوه بر روی شما هستید، اما لزوماً طرفدار طعم تلخ آن نیستید، ممکن است یک نوع شیرین تر برای شما مناسب باشد. شیرین ترین نوع قهوه برای تهیه و رایج ترین نوع قهوه موکا است که شکلات به نوشیدنی شیرین می دهد و شیر برای پوشاندن تلخی آن بکار میرود.

طرز تهیه قهوه شیرین را حتما بخوانید

آیا قهوه های شیرین تر ، قند اضافه دارند؟

در حالی که بسیاری از قهوه های فرآوری شده و طعم دار در دسترس هستند که شکر اضافه شده اند، قهوه های ما به طور طبیعی پردازش و برشته می شوند تا طعم شیرینی را که از قبل در دانه ها وجود دارد نشان دهند.

از طعم توت های تازه گرفته تا نت های غنی از کاکائو/شکلات، هر دانه قهوه طعم منحصر به فرد خود را دارد که در حین برشته شدن بیشتر می شود. برشته های سبک و متوسط ​​تمایل به ایجاد شیرینی میوه ای دارند، در حالی که رست های تیره تر طعم شکلاتی تر و شدیدتری دارند که همگی منجر به یک فنجان قهوه شیرین می شوند.

اما انواع مختلفی از دانه ها برای امتحان کردن وجود دارد – هم دانه های عربیکا و هم روبوستا – که هر کدام طعم های طبیعی خاص خود را دارند، بنابراین انواع مختلف، کشورها و سطوح برشته شده را بررسی کنید تا طعم آنها را ببینید و قهوه طبیعی شیرینی را پیدا کنید که مناسب شما باشد.

قهوه شیرین طبیعی با چه روش های دم آوری بهتر عمل می کند؟

روشی که برای تهیه فنجان قهوه خود استفاده می کنید کاملاً به سلیقه شخصی بستگی دارد، بنابراین هیچ پاسخ درستی برای این روش وجود ندارد.

اما دانه‌های قهوه با نت‌های شکلاتی در دستگاه اسپرسوساز، با یا بدون شیر افزوده، به خوبی کار می‌کنند، در حالی که شیرینی میوه‌ای می‌تواند با فرآیند آهسته‌تری مانند قطره‌ای، دم سرد یا فرنچ پرس قوی‌تر شود.

قهوه آسیاب شده ما با کیفیت بالا پس از برشته شدن آسیاب می شود تا در روش های مختلف دم آوری استفاده شود، بنابراین ارزش آزمایش برای یافتن قهوه ای مناسب با کام شما را دارد و اگر قهوه شما آنطور که دوست دارید نیست، همیشه می توانید کمی شکر اضافه کنید.

خرید قهوه درجه یک و ارگانیک از فروشگاه معتبر قهوه دارک .

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت