چگونه قهوه شیرین درست کنیم با موکاپات

5/5 - (13 امتیاز)

چگونه قهوه شیرین درست کنیم

تمایل دارید که قهوه‌ی خود را با طعم دهنده ای غیر از شکر شیرین کنید؟ یا دوست دارید قهوه‌ی خود را با مواد طبیعی‌ و لذیذ موجود در خانه شیرین کنید؟ در صورت کسب اطلاعات کامل با ما تا آخر مطلب در ارتباط باشید.

کاکائو

کاکائو شیرینی و تیرگی و ضخامت را به قهوه شما می‌بخشد یکی دیگر از مواردی است که قهوه شما را به‌طور کامل شیرین نمی‌کند زیرا حاوی شکر نیست اما طعمی بسیار مطبوعی به همراه خواهد داشت.

البته که شما طعم شکلات را میدانید که چقدر دلپذیر است این چیزی است که شما می‌خواهید طعم آن را با هر بار که قهوه را با کاکائو به‌عنوان شیرین‌کننده اضافه می‌کنید بچشید درواقع این بسیار شبیه قهوه موکا است به‌خصوص اگر مقداری شیر یا خامه اضافه کنید.

البته می‌توانید شکلات تیره را نیز به قهوه خود اضافه کنید این مقدار کمی بهتر از کاکائو واقعی مخلوط خواهد شد اما شکر اضافه‌شده در شکلات تیره وجود دارد که باید در مورد آن صحبت کنیم و حاوی مقادیر بیشتری کره کاکائو است کره کاکائو مشکلی ندارد اما ممکن است دارای قند باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنم از شکلات تیره ۸۵% یا بالاتر استفاده کنید. بله میدانم که شکلات بسیار تلخی است اما ما در تلاش هستیم تا سالم بمانیم.

اگر شکلات واقعی را اضافه کردید باید کمی منتظر حل شدن آن باشید و هرازگاهی به‌آرامی آن را هم بزنید. این ممکن است چنددقیقه‌ای طول بکشد زیرا قهوه شما در نقطه‌جوش خود نیست و نباید هم باشد.

بااین‌حال وقتی پودر کاکائو را به قهوه اضافه می‌کنید باید مراقب باشید که چگونه آن را اضافه می‌کنید. کاکائو زمینه قهوه شمارا بسیار غلیظ می‌کند و برای اینکه بتوانید آن را آبکی کنید زمان بیشتری خواهد برد.

چگونه قهوه شیرین درست کنیم

این بدان معناست که شما نمی‌توانید از پودر کاکائو در اسپرسو ساز اصل استفاده کنید در غیر این صورت دستگاه شما مقابله می‌کند و باید ظرف آن را تمیز کنید. با این ‌وجود می‌توانید پودر کاکائو را به قهوه خود اضافه کنید به همان اندازه‌ای که نیاز دارید سپس چند قطره قهوه را باهم مخلوط‌کنید.

شما باید نوعی خمیر غلیظ داشته باشید شروع به رقیق کردن آن بکنید و به‌آرامی انجام دهید تا از تشکیل قطعات کاکائو در نوشیدنی خود خودداری کنید.

عسل

عسل گزینه بسیار خوبی است. افزودن عسل در قهوه باعث تغییر طعم خواهد شد. من این را به شما می‌گویم این‌یک تجربه بسیار متفاوت از شکر است.

شیرینی وجود دارد اما عسل موجود در قهوه مانند چیزی است که تابه‌حال آن را امتحان نکردید. می‌دانم اولین باری که امتحان کردم سردرگم شدم و این می‌توانند باعث عادت هم بشود.

طعم عسل بر تلخی قهوه غالب است بنابراین من توصیه می‌کنم اگر واقعاً عاشق عسل هستید و قادر به کنترل عسل اضافی هستید این کار را انجام دهید به‌اندازه کافی در نوشیدنی شما ذوب می‌شود اما در هنگام اضافه کردن باید مراقب باشید.

اضافه کردن عسل به نوشیدنی خیلی داغ تقریباً تمام فواید آن را خراب می‌کند و ترکیب اصلی آن را تغییر می‌دهد.

بهتر است عسل را به قهوه اضافه کنید و بعد از چند دقیقه منتظر ماندن قهوه باید گرم دلپذیر باشد اما نه خیلی گرم! در مورد چای هم نیز صادق است و اضافه کردن عسل ترفندی است که من در مرحله اول از افزودن آن به چای‌های خود یاد گرفتم.

تکه‌های کوچک موم زنبور عسل عجیب به نظر می‌رسد اما برای انسان بی‌ضرر است اگر این چیزی است که شما مایل به نوشیدن آن نیستید می‌توانید به‌طور ساده موم را با قاشق چای‌خوری خود بریزید.

نکته مهم در مورد لانه‌زنبوری این است که عسل داخل آن خالص است و در معرض چیز دیگری جز موم قرار نمی‌گیرد. این پاک‌ترین نوع عسل است که می‌توانید دریافت کنید.

چگونه قهوه شیرین درست کنیم

طرز تهیه قهوه شیرین با دستگاه

هوس یک چیز شیرین؟ احتمالاً با روش‌های اصلی شیرین کردن یک فنجان قهوه آشنا هستید: یک قاشق شکر سفید، کمی شربت قهوه خانگی، یک خامه قهوه شیرین. اما چیز کمی جالب تر چیست؟

اگر هوس نوشیدن قهوه شیرین دارید، از قهوه سرد کاراملی ساده گرفته تا لاته ادویه دار و حتی کوکتل های قهوه شیرین، این لیست از دستور العمل های خوشمزه همه چیز را دارد. برای ارضای شیرینی خود آماده شوید!

قهوه سرد کارامل

ما لیست خود را با یک نوشیدنی ساده و خوشمزه قهوه آغاز می کنیم: قهوه سرد کاراملی. قهوه سرد با طراوت با کارامل غنی ترکیب می شود تا یک نوشیدنی چشمگیر – اما سریع – را ایجاد کند و شما می توانید این دستور غذا را با یکی از مواد مورد علاقه ما: تکه های یخ قهوه!

قهوه سرد کاراملی آسان

وقتی سعی کردید یک قهوه سرد کاراملی در خانه درست کنید، برای بازگشت به کافی شاپ مشکل خواهید داشت به ما اعتماد کنید، در اینجا مراحل ساده ای وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه یک قهوه سرد کاراملی درست کنید.

تجهیزات لازم 

شیشه بلند

قاشق

عناصر

 ۱/۲ فنجان قهوه سرد یا دم کرده سرد

۱/۲  فنجان شیر

 ۲ قاشق غذاخوری سس کارامل

یخ قهوه یا یخ معمولی

شیرین، کافئین دار، با طراوت و بسیار مقرون به صرفه؟ وقتی سعی کردید یک قهوه سرد کاراملی در خانه درست کنید، برای بازگشت به کافی شاپ مشکل خواهید داشت.

در اینجا مراحل ساده (به علاوه چند نکته دم کردن و مواد تشکیل دهنده) وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه یک قهوه سرد کاراملی درست کنید. بنابراین مواد خود را جمع آوری کنید و بیایید شروع کنیم!

می‌خواهید تا جایی که می‌توانید یخ به لیوان اضافه کنید  در غیر این صورت، ممکن است قهوه یخی خود را آب شده ببینید! همچنین می توانید از تکه های یخ قهوه برای نوشیدنی قوی تر استفاده کنید.

حدود ¾ لیوان را با قهوه سرد پر کنید. اگر از کنسانتره دم کرده سرد استفاده می کنید، آب سرد را اضافه کنید و هم بزنید.

حالا با شیر سرد و سس کارامل مخلوط کنید. کاملاً هم بزنید تا مطمئن شوید کارامل به ته نرود.

تمام – قهوه سرد کاراملی شما آماده نوشیدن است. در صورت تمایل می توانید آن را با کمی رویه خامه فرم گرفته نیز تزئین کنید. امیدواریم شما از این لذت ببرید!

نکات دم کردن قهوه سرد کارامل

این مراحل اولیه برای تهیه قهوه سرد کاراملی در خانه هستند. اما ممکن است هنوز سوالاتی در مورد بهترین مواد تشکیل دهنده داشته باشید. در اینجا نکات دم کردن ما برای این نوشیدنی خوشمزه است:

از چه نوع قهوه ای استفاده کنید؟

شما می خواهید از قهوه سرد استفاده کنید در غیر این صورت، قبل از اینکه بتوانید از نوشیدنی خود لذت ببرید، یخ شما آب می شود. شما چند گزینه دارید: هنگام دم کردن قهوه داغ در صبح، یک دسته بسیار بزرگ درست کنید، یا یک دسته از کنسانتره دم کرده سرد تهیه کنید. اگر قهوه داغ زیاد درست کردید، بگذارید چند دقیقه روی پیشخوان خنک شود و سپس در ظرف درب دار در یخچال بگذارید.

کنسانتره دم سرد زمان بیشتری می برد – حدود ۱۶ ساعت – اما این یک فرآیند بسیار ساده است و طعم آن ملایم و شیرین خواهد بود، احتمالا همان چیزی است که در یک نوشیدنی قهوه کاراملی به دنبال آن هستید.

نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که کارامل و شیر با قهوه رقابت خواهند کرد. اگر می خواهید بتوانید قهوه را بچشید، توصیه می کنیم آن را تا حد امکان قوی و طعم دار کنید . در غیر این صورت، شما فقط یک میلک شیک می نوشید، درست است؟

آیا می توانید سس کارامل را درست کنید؟

البته! کارامل به طرز شگفت انگیزی آسان و مقرون به صرفه است که در خانه درست می شود و شما می توانید مواد تشکیل دهنده آن را خودتان انتخاب کنید. صدها دستور العمل سس کارامل به صورت آنلاین وجود دارد، اما ما این یکی را دوست داریم .

چه نوع شیری موثر خواهد بود؟

شما می توانید از هر نوع شیری در این نوشیدنی استفاده کنید یا حتی بدون شیر! این شامل گزینه های غیر لبنی مانند سویا، جو دوسر، نارگیل و شیر بادام، به علاوه شیر بدون چربی و کامل است. حذف کامل شیر به شما نوشیدنی قهوه ای می دهد که غنی تر است اما همچنان شیرین است.

شیرین کردن اسپرسو

شکر و قهوه دارای سابقه مشترک واردات گران قیمت از مستعمرات و پست های تجاری اروپایی هستند. با این حال، مردم قرن‌هاست که این دو ماده را با هم مخلوط می‌کنند و امروزه بسیاری از قهوه‌نوش‌ها به دنبال جایگزین ‌های جدیدی برای طعم دادن به فنجان خود هستند.

 گزینه های شیرین کننده قهوه امروزی شامل مواد طبیعی مانند عسل و ادویه جات ترشی جات و جایگزین های تولید شده مانند الکل های شکر است. اما شیرین کننده قهوه مانند سایر مخلوط ها مانند شیر، می تواند تجربه نوشیدن را به شدت تغییر دهد.

قهوه تخصصی نام خود را از مراقبت و توجهی که از برداشت تا برشته شدن دریافت می‌کند گرفته است و در نهایت طعمی متفاوت (و خوشمزه) را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند. هنگامی که به درستی استخراج شود، شیرینی یکی از نت های طبیعی است که در قهوه های تخصصی با آن مواجه می شوید، اما برای برخی، فنجان ایده آل آنها بیشتر به سمت شیرین تر چیزها متمایل است. اینجاست که شیرین کننده ها وارد می شوند.

قهوه طعم دار یک پدیده اخیر نیست. در واقع، افزودن شکر به قهوه دم کرده به ۵۰۰ سال قبل باز می گردد، زمانی که تاجران اروپایی مواد غذایی «عجیب و غریب» را از سرزمین های دور به خانه آوردند. شکر و قهوه دو مورد از این اکتشافات هیجان انگیز بودند که به سرعت به اقلام لوکس تبدیل شدند. 

با این حال، باید توجه داشت که این زمان‌ها زمان‌های مختلفی بود که امروزه مردم به انواع لوبیا دسترسی نداشتند. در بیشتر موارد، دانه‌های قهوه از کیفیت پایین‌تری برخوردار بودند، بسیار تیره برشته می‌شدند و در نتیجه بسیار تلخ بودند.

در نهایت، قیمت شکر و قهوه کاهش یافت و آنها را برای طبقه کارگر قابل دسترس تر کرد و همانطور که می توان تصور کرد، کسانی که به تازگی به این غذاها دسترسی پیدا کرده اند، از مخلوط کردن آنها با هم تردید نکردند. بسیاری از فرهنگ ها از ادویه هایی مانند دارچین، هل و میخک برای دستیابی به طعمی متفاوت استفاده می کنند. 

سنت های دیگر، مانند ویتنام، از شیر تغلیظ شده شیرین برای غلیظ شدن و طعم دهی همزمان روبوستای دم کرده خود استفاده می کنند و سپس شیرین‌کننده‌های مصنوعی و طبیعی هستند که در سوپرمارکت‌های امروزی یافت می‌شوند و به آشپزخانه‌های مردم (و فنجان صبحگاهی) راه پیدا کرده‌اند. 

شیرین کننده قهوه مانند سایر مخلوط ها مانند شیر، می تواند تجربه نوشیدن را به شدت تغییر دهد. هر نوع شیرین کننده عطر و طعم متمایزی را به قهوه شما می بخشد، چه تولید شده باشد و چه از منابع طبیعی و مانند خامه یا برند شیر مورد علاقه‌تان در فروشگاه، انتخاب شیرین‌کننده در نهایت به ترجیح شخصی بستگی دارد.

انواع شیرین کننده های قهوه

 برخی ممکن است گزینه ای با طعم خنثی تر را ترجیح دهند تا بر خواص طبیعی قهوه غلبه نکنند. از طرف دیگر، سایر قهوه خورها ممکن است به تنهایی از قهوه لذت نبرند و ترجیح دهند آن را مطابق میل خود تغییر دهند. بنابراین، چه به‌دنبال ورود به دنیای قهوه‌های طعم‌دار هستید یا علاقه‌مند به تغییر شیرین‌کننده قهوه معمولی خود هستید، در اینجا راهنمای جامعی برای افزودن طعم اضافی به فنجان‌تان ارائه شده است. 

قند

شما نمی توانید شیرینی را بدون بحث درباره شکر، رایج ترین شیرین کننده در جهان توصیف کنید. شکر که از فرآوری نیشکر به دست می آید، می تواند به چند شکل مختلف تولید شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

شکر قهوهای

شکر قهوه ای نام خود را از رنگ آن گرفته است که از افزودن ملاس طبیعی به کریستال های شکر دانه ای حاصل می شود. این به شکر قهوه ای رطوبت متمایز و طعم غنی، کاراملی و تافی مانند می دهد. شکر قهوه ای موجود در قهوه یک گزینه خوشمزه است که برخلاف همتای سفید خنثی خود، نت های منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد. 

جایگزین های محبوب شکر 

شکر در دهه‌های اخیر تکرار بدی داشته است، که باعث شده برخی افراد به دنبال جایگزین‌هایی باشند که تجربه مشابهی را ارائه می‌دهند. امروزه، مصرف کنندگان قهوه می توانند شکر دانه بندی شده خود را با جایگزین های شیرین کننده قهوه تولید شده و طبیعی جایگزین کنند.
استویا 

این جایگزین طبیعی قند از برگ های گیاه استویا که معمولا در سراسر آسیا و آمریکای جنوبی رشد می کند، تهیه می شود. از نظر ظاهری، استویا شبیه شکر دانه‌ریز سفید است، اما بافت کریستالیزه‌تری دارد. استویا به طور گسترده به عنوان یک شیرین کننده کم کالری جایگزین شکر نیشکر به بازار عرضه می شود، اما همچنین می تواند بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر شیرین تر از شکر باشد. برخی ادعا می کنند که استویا مزه تلخی دارد که شبیه منتول است و آن را به جایگزینی با طعم خنثی کمتر برای شکر گرانول تبدیل می کند. 

شیرین کننده های طبیعی قهوه 

علاوه بر شیرین کننده های فرآوری شده که در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یافت می شوند، شیرین کننده های طبیعی مختلفی نیز وجود دارند که در بافت ها و طعم های مختلف وجود دارند. 

آگاو

شربت آگاو که از گیاه آگاو استخراج می شود، که محصولاتی مانند تکیلا و آلوئه ورا نیز به ما می دهد، بسته به نوع آن می تواند طعم های مختلفی داشته باشد. این شربت شبیه شربت افرا یا عسل است و می تواند در انواع خام، روشن، کهربایی و تیره باشد.

شربت آگاوه خام به رنگ تیره و کاراملی است و از پخت آرام مایع استخراج شده از هسته آگاو آبی تهیه می شود. شربت پس از پردازش در دماهای پایین برای مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر انواع آگاو غلیظ می شود. نتیجه نهایی طعمی خنثی است که حدود ۲۵ درصد شیرین تر از نیشکر معمولی است. 

آگاوا سبک برای مدت زمان کمتری نسبت به آگاو خام حرارت داده می شود و شربت سبک تر و عسل مانند با طعمی لطیف و تقریبا خنثی تولید می شود. شربت های کهربا و آگاوا تیره به دلیل زمان پخت طولانی تر از نظر ظاهری تیره تر هستند و طعمی شبیه ملاس دارند که برای ریختن بر روی پنکیک، وافل یا حتی در فنجان قهوه عالی است. لازم به ذکر است که این گونه های آگاو مانند آگاو خام شیرین تر از نیشکر هستند. به عبارت دیگر، کمی می تواند راه طولانی را طی کند.


شربت افرا

شربت افرا خیلی بیشتر از یک رویه پنکیک است. این شیرین کننده طبیعی از شیره درختان افرا شکر، افرا قرمز و افرا سیاه بومی آمریکای شمالی تهیه می شود. مشخصات طعم شربت افرا معمولاً کارامل مانند با برخی نکات آجیلی مشخص می شود.

 همچنین درجات مختلفی از شربت افرا مانند طلایی، کهربایی، تیره و بسیار تیره وجود دارد. این تغییرات متمایز محصول زمانی است که شربت افرا استخراج می شود.

 به عنوان مثال، هنگامی که فصل بهار فرا می رسد، شیره درختان افرا گرم می شود و شربت تیره تری با طعم های غلیظ تر و غلیظ تر تولید می کند. شربت افرا شیرینی قابل مقایسه ای را با شکر دانه ریز فراهم می کند، به همین دلیل است که اغلب در پخت به عنوان جایگزین شکر در نسبت ۱:۱ استفاده می شود. 


عسل

عسل از زمان های قدیم به عنوان یک شیرین کننده طبیعی مورد استفاده قرار می گرفته است و آن را به کشفی قدیمی تر از شکر دانه ریز تبدیل کرده است. عسل موجود در قهوه با سطح بالایی از فروکتوز، شیرینی بیشتری نسبت به شکر می‌افزاید. زنبورها پس از جمع آوری شهد و عسل در طول گرده افشانی عسل تولید می کنند.

 از آنجایی که عسل از تماس زنبورهای عسل با گیاهان گلدار مختلف به دست می آید، انواع مختلفی از عسل در سرتاسر جهان وجود دارد که بر اساس منشأ خود، طعم منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، عسل شکوفه پرتقال با طعم شیرین مرکبات، عسل قاصدک با طعم برجسته گل و عسل مانوکا با نت های خاکی و تا حدودی تلخ وجود دارد. عسل همچنین معمولاً با شربت‌ها و شیرین‌کننده‌های دیگری تقلب می‌شود که طعم طبیعی آن را رقیق می‌کنند، و این امر باعث می‌شود برای 


عصاره وانیل 

عصاره وانیل یک غذای اصلی پخت روزانه است که می تواند به دستور پخت قهوه شما نیز راه پیدا کند. این عصاره از خیساندن دانه های وانیل در ترکیبی از آب و الکل اتیلیک ساخته شده است، این عصاره شکل غلیظی از وانیلین یا مولکولی است که به وانیل شیرینی متمایز و گلی می دهد. همچنین بسیاری از عصاره‌های وانیل مصنوعی در بازار وجود دارند که طعم شیرین‌تر و اغلب تلخ‌تری نسبت به عصاره وانیل خالص دارند. 

شکر نارگیل

شکر نارگیل از شیره نخل نارگیل تشکیل می شود که حرارت داده می شود تا محتوای آب آن کاملا تبخیر شود. نتیجه یک شیرین کننده گرانول است که ظاهر و طعمی شبیه به شکر قهوه ای دارد اما طعم کاراملی واضح تری دارد. شکر نارگیل موجود در قهوه نیز مقداری شیرینی را اضافه می کند که قابل مقایسه با شکر سفره است. 


ادویه ها 

چندین فرهنگ قهوه خود را با ادویه ها طعم می دهند. قهوه ترک اغلب با هل و میخک دم می شود، در حالی که مکزیک عاشق کافه de olla خود است که با چوب دارچین و پیلونسیلو، یک نسخه متبلور از ملاس شیرین شده است. افزودن ادویه‌ها به قهوه باعث می‌شود مقدار زیادی آجیل، گرما و نت‌های لطیف شیرینی به همراه داشته باشد. 

لبنیات شیرین

هنگام افزودن آن به قهوه، لبنیات می تواند کاربرد دوگانه ای داشته باشد. برخی از محصولات لبنی علاوه بر اینکه به فنجان شما غلیظ و خامه می‌دهند، می‌توانند شیرین شوند.

خامه طعم دار

در حال حاضر چند خامه اعم از گیاهی یا لبنی در بازار وجود دارد که طعم دار می شوند. این یک گزینه همه کاره برای کسانی است که مقداری شیر در فنجان خود و همچنین مقداری شیرینی اضافی را ترجیح می دهند. بسیاری از برندها همچنین طعم‌دهنده‌های فصلی مانند نعناع را در طول تعطیلات منتشر می‌کنند، که باعث می‌شود گهگاهی خامه خود را تغییر دهید.

شیر تغلیظ شده

شیر تغلیظ شده یک راه منحط (و خوشمزه) برای افزودن مقدار زیادی خامه و شیرینی شیرین به قهوه شما است. شیر تغلیظ شده معمولاً در سنت های قهوه ویتنامی دیده می شود، شیر تغلیظ شده یک محصول لبنی بسیار شیرین است که از نظر بافت چسبناک است و مزه شیری مشخصی دارد. این یک گزینه عالی برای هر دو نوشیدنی سرد و گرم است. 

آیا قهوه شیرین وجود دارد

طعم قهوه شیرین به طور طبیعی بدون افزودن خامه، شکر یا هر شیرین کننده دیگری شیرین است. از آنجا که دانه های قهوه به عنوان میوه شروع می شوند، همه آنها حاوی قندهای طبیعی هستند. هسته میوه دانه قهوه است و نوع خام آن حاوی ساکارز، گلوکز، زایلوز و سایر قندها است.

طرز تهیه قهوه شیرین با موکاپات

درست کردن یک فنجان قهوه موکاپات عالی در خانه یک روش بسیار ساده و ساده برای دم کردن قهوه قوی و خوشمزه است.

این راهنما به عنوان یک دستور غذای پایه برای یک موکاپات ۶ فنجانی در نظر گرفته شده است. مطمئن شوید که قدرت دم کردن قهوه خود را آزمایش کنید تا طعم آن را همانطور که دوست دارید بدست آورید.

قهوه ای که با این روش سنتی دم می شود غلیظ است و می توانید یک کاپوچینو یا لاته را با قهوه ای به سبک اسپرسو که با دیگ موکا دم می شود، تهیه کنید، اما می توان آن را خیلی راحت زیر و یا زیاد کرد چگونه می توانید بفهمید که قهوه شما بیش از حد استخراج شده است یا کمتر؟

خواص قهوه اسپرسو را بخوانید

قهوه زیر استخراج خواهد شیرینی و تلخی کمی مورد نیاز برای تعادل ندارد، و یک طعم ترش است دم کرده ای که بیش از حد استخراج شده باشد طعم تلخی خواهد داشت، زیرا ترکیباتی که شیرینی و اسیدیته ایجاد می کنند غرق می شوند.

اکنون که درک بهتری از مشخصات طعم موکاپات خود دارید، آماده شروع دم کردن هستید.

آنچه شما نیاز دارید:

قابلمه موکا

قهوه کامل یا آسیاب شده تازه در اینجا مقداری قهوه تازه پیدا کنید

خوب است اما ضروری نیست: کتری (برای آب جوش)

حوله های آشپزخانه یا دستکش های مقاوم در برابر حرارت (برای جابجایی موکاپات)

لیوان قهوه مورد علاقه شما این یک لیوان خوب است

یک فنجان عالی از قهوه گاستوس را در یک قابلمه موکا در خانه درست کنید.

چگونه قهوه شیرین درست کنیم

مرحله ۱ – آب را از قبل گرم کنید

آب خود را از قبل گرم کنید به جوش بیاورید آب سرد یا دمای اتاق نیز خوب است، فقط زمان بیشتری برای دم کردن آن نیاز دارد.

پیش گرم کردن آب به ما این امکان را می دهد که با عدم اجازه دادن به تفاله های قهوه، کنترل بهتری بر استخراج داشته باشیم

مرحله ۲ – قهوه خود را آسیاب کنید

به محض اینکه آب شما به جوش آمد، می توانید تمام دانه های قهوه خود را آسیاب کنید تا مانند اسپرسو آسیاب شود.

خرید دانه های قهوه از فروشگاه بزرگ معتبر قهوه دارک

 

برای این دستور، شما باید حدود ۳۵ تا ۴۰ گرم قهوه (تقریباً ۵+ قاشق غذاخوری به میل خود تنظیم کنید) برای یک قابلمه موکا۶ فنجانی.

پیش زمینی هم کاملاً خوب است.

مرحله ۳ – دیگ دیگ را پر کنید.

آب جوشانده را تا نیمه پایینی موکا قابلمه خود بریزید

مرحله ۴ – قهوه خود را اضافه کنید

سبد فیلتر را با قهوه آسیاب شده خود پر کنید و سپس سطح را با دقت صاف کنید استفاده از انگشت خود برای پاک کردن زمین های اضافی نیز خوب است.

مرحله ۵ – سبد فیلتر را وارد کنید

سبد فیلتر را با دقت در نیمه پایین دیگ بخار قرار دهید.

مرحله ۶ – درب را ایمن کنید، گرما و دم کردن را اضافه کنید

از حوله های آشپزخانه یا دستکش های حرارتی برای رسیدگی به دیگ پایین دیگ در حالی که درب سرور بالایی را پیچ می کنید، استفاده کنید.

بعد روی اجاق گاز یا منبع حرارتی روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید دم بکشد.
یک فنجان قهوه قوی و خوشمزه را در فنجان مورد علاقه خود سرو کنید، مقداری شیر بخارپز کنید و آن را لاته درست کنید از هر راهی که دوست دارید قهوه بنوشید لذت ببرید.

با آزمایش قهوه، نسبت ها و حتی دمای آب مختلف، سعی کنید انواع مختلف قهوه موکاپات خود را حتی بهتر بسازید همه در جستجوی آن فنجان آرامش متعادل و خوشمزه هستند.

چگونه قهوه تلخ را شیرین کنیم

درشت تر آسیاب کنید

یکی از راه های استخراج کمتر این است که درشت تر آسیاب شود. هنگامی که آب به زمین قهوه برخورد می کند، به طور جادویی به مرکز آن قهوه منتقل نمی شود. بنابراین، اگر تفاله‌های قهوه بزرگ‌تری دارید، کار بیشتری برای آب شما وجود دارد و بنابراین قهوه‌تان کندتر تجزیه می‌شود.

به همین دلیل، اگر طعم قهوه شما خیلی تلخ است، ممکن است فقط ذرات آسیاب درشت تر و بزرگتر بخواهید. اگر به مدت یکسان دم کنید، عصاره گیری کمتر و در نتیجه تلخی کمتری خواهید داشت.

برای زمان کمتر دم کنید

اگر نمی توانید یا نمی خواهید اندازه آسیاب خود را تغییر دهید، می توانید زمان کمتری دم کنید. اگر به عنوان مثال یک فرنچ پرس یا AeroPress دارید، هر دو روش دم کردن را که در آنها زمان دم کردن را کاملاً کنترل می کنید، فقط ۱۵ ثانیه دم کنید. ببینید آیا این به کاهش تلخی کمک می کند (در حالی که هنوز شیرینی کافی به شما می دهد).

قهوه ضعیف تر دم کنید

یک رویکرد متفاوت برای کاهش تلخی، دم کردن قهوه ضعیف تر است. آسان است: فقط از قهوه کمتر (یا آب بیشتر) نسبت به معمول استفاده کنید.

در حالی که تغییر اندازه آسیاب یا زمان دم کردن بر تعادل طعم‌ها بیشتر از شدت طعم کل تأثیر می‌گذارد، تغییر نسبت دم کردن برعکس عمل می‌کند. بنابراین اگر با کاهش اسیدیته و شیرینی و همچنین تلخی آن مشکلی ندارید، ممکن است این مسیری باشد که باید بروید.

 

برای خرید قهوه به سایت فروشگاهی قهوه دارک مراجعه نمایید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت