اسپرسو ساز چیست چگونه کار میکند

5/5 - (18 امتیاز)

اسپرسو ساز چیست

اسپرسو یک نوشیدنی اصلی ایتالیایی است که اکنون توسط دوستداران قهوه در سراسر جهان پذیرفته شده است. با بیرون آوردن یا بیرون آوردن مقدار کمی آب تقریباً در حال جوش تحت فشار از طریق دانه های ریز آسیاب شده قهوه دم می شود. محصول نهایی به عنوان “شات” شناخته می شود و دارای طعمی غنی و خامه ای است.

می توان آن را همانطور که هست مصرف کرد یا می توان آن را به عنوان پایه ای برای انواع دیگر قهوه مانند کاپوچینو، لاته، ماکیاتو، ریسترتو یا سیاه بلند استفاده کرد. ساده ترین راه برای تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه کپسول نسپرسو است .

اسپرسوها قوام بیشتری نسبت به قهوه فیلتر دارند و حاوی سطح بالاتری از کافئین هستند. آنها همچنین دارای لایه هایی به نام قلب، بدن و کرم هستند.

بار اسپرسو ساز چیست

هنگامی که در مورد مصرف انرژی برای دم کردن قهوه صحبت می کنیم، در مورد انرژی مورد نیاز برای رساندن دانه ها به دفتر شما صحبت نمی کنیم. در حالی که این فرآیند (از برداشت تا برشته کردن و حمل و نقل)  تقریباً ۶۰ درصد  از کل انرژی مورد نیاز برای رساندن نوشیدنی به لیوان مورد علاقه شما را می گیرد، اما تأثیری بر سود شما نخواهد داشت در عوض، ما بر روی مهم‌ترین چیز تمرکز می‌کنیم: کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) مورد نیاز برای روشن کردن قهوه جوش و دم کردن قهوه.

البته انرژی دقیق مورد نیاز به قهوه ساز دقیق آشپزخانه اداری شما بستگی دارد. گفته شد، صرف نظر از دستگاه، هدف یکی است: گرم کردن آب از حدود ۵۰ درجه فارنهایت به ۲۰۰ درجه، میانگین توصیه شده برای بهینه سازی طعم قهوه و همچنین دمای استاندارد برای اکثر دستگاه های قهوه ساز انجام این افزایش دما معمولاً حدود ۱۰۰۰ وات طول می کشد و حدود ۵ دقیقه طول می کشد.
الزامات الکتریکی یک منبع تغذیه تک فاز ۲۴۰ ولت پایدار با درجه بندی حفاظت جریان خاص مطابق با مشخصات دستگاه است.

دستگاه های اسپرسو ساز معمولاً با دستگاه خروج سرب ۱ متری از سمت چپ عقب ارائه می شوند. مکان GPO باید این را در نظر بگیرد. بسیاری از تاسیسات برق را از طریق سوراخ سرویس در نیمکت برای آب و زهکشی هدایت می کنند.

اسپرسوساز چیست

اسپرسو ساز چیست

لطفاً توجه داشته باشید که آیا کلیدهای برق یا عایق شما در مناطق مرطوب قرار دارند – باید از سوئیچ های گزینه های برق ضد آب مانند سری Clipsal 56 استفاده شود. مناطق مرطوب باید در موقعیت یابی GPO در نظر گرفته شوند. ماشین‌های تجاری مبدل حرارتی (HX) معمولاً به حداقل منبع تغذیه ۱۵ آمپر نیاز دارند.

ماشین های تجاری پیچیده تر می توانند تا ۴۰A نیاز داشته باشند. برخی از ماشین های گروه ۴-۵ نیاز به برق ۳ فاز دارند. ماشین های خانگی تک گروهی به ۱۰A نیاز دارند. در تاسیسات خانگی، یک مدار اختصاصی برای دستگاه اسپرسوساز به شدت توصیه می شود.

منبع اضافی ۱۰ آمپری که در نزدیکی دستگاه اسپرسوساز برای آسیاب قرار دارد.

اسپرسوسازهای تجاری بدون دوشاخه سیم برق عرضه می شوند. اتصال دوشاخه برق به دستگاه بر عهده نصاب می باشد. ماشین های خانگی با سرب برق خانگی ۱۰ آمپر با دوشاخه قالبی عرضه می شوند.

توصیه می کنیم پس از اتمام نصب، تست برق خود را انجام دهید و دستگاه خود را علامت گذاری کنید.

کارایی اسپرسوساز

کارآمدترین قهوه سازها، هزینه های جاری و میانگین وات قهوه ساز را بر اساس ۱۱۷ دستگاه از پرفروش ترین دستگاه ها ببینید. همچنین با این ۵ نکته، هزینه های جاری خود را به راحتی کاهش دهید.

متوسط ​​وات یک قهوه ساز ۱۲۵۳ وات است .

به طور متوسط ​​در ایالات متحده، با مصرف ۱٫۳۲ کیلووات ساعت، برای راه اندازی یک قهوه ساز با حداکثر توان، ۲۰ سنت در ساعت هزینه می شود .

قهوه سازهای قطره ای به طور متوسط ​​کمترین میزان برق را در ساعت مصرف می کنند و پس از آن قهوه سازهای تک نفره قرار دارند. دستگاه های اسپرسوساز به طور متوسط ​​بیشترین مصرف برق را دارند.

در اینجا قهوه سازهای قطره ای ، سلف-سرویس ، اسپرسو و ترکیبی با کمترین وات وجود دارد.

کتری های برقی می توانند گزینه کارآمدتری نسبت به قهوه سازها باشند.

قهوه‌سازها انرژی‌زا هستند.

مصرف برق دستگاه اسپرسوساز

میانگین وات برای یک دستگاه قهوه اسپرسو ۱۴۰۲ وات است که قهوه سازهای قطره ای به طور متوسط ​​۱۲۵۳ وات و قهوه سازهای تک سرو با میانگین ۱۲۸۲ وات می باشند. به طور متوسط، کارایی دستگاه قهوه ساز اسپرسو در مقایسه با سایر قهوه سازها از مصرف انرژی کمتری برخوردار است. با این حال، گزینه های کم وات وجود دارد.

چگونه می توان دستگاه اسپرسو خانگی مناسب را برای خود انتخاب کرد

دنیا تغییر کرده است. این طلوع عصر جدیدی برای دستگاه های اسپرسوساز خانگی است. تولیدکنندگان دائماً دستگاه‌های اسپرسوساز جدید، مصرف‌کننده و سطح پایه را وارد بازار می‌کنند. بخش قیمتی میان رده نیز پر از فعالیت است.

افراد بیشتر و بیشتری روی ترکیب ایده آل دانه های قهوه، اندازه آسیاب و فشار وسواس دارند و آنها به حقیقت سخت پی برده اند، حتی با بهترین اراده در جهان، یک ماشین فوق اتوماتیک در حد کمال نیست.

وارد دستگاه هیبریدی شوید. هدف این دسته نسبتاً جدید اسپرسوساز، پر کردن شکاف بین دستگاه های فوق اتوماتیک و پرتافیلترهای حرفه ای است.

در مورد کالای اصلی، هزاران گزینه مختلف در محدوده قیمتی وجود دارد. در مورد همه جانبه کامل چطور؟ نتیجه این است که چنین چیزی وجود ندارد. تعداد بی شماری از ماشین های مختلف بر اساس اصول مختلف کار می کنند و نیازهای متفاوتی را برآورده می کنند.

طرز استفاده از اسپرسوساز

در حالی که انواع بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد که همه آنها کمی متفاوت عمل می کنند، برخی از مشترکات اساسی وجود دارد. دستگاه‌های اسپرسو، آب را تا نزدیک به جوشیدن گرم می‌کنند و آن را از طریق قهوه فشرده و ریز آسیاب شده در یک سبد پورتافیلتر وارد می‌کنند تا یک “شات” غلیظ از قهوه استخراج شود. در اینجا برخی از قسمت های اصلی و نقش آنها در تهیه اسپرسو آورده شده است.

برای اینکه بفهمید این قطعات چگونه با هم کار می کنند، سبدهای پورتافیلتر را درون پورتافیلتر قرار می دهید، آنها را با قهوه آسیاب شده پر می کنید و برای فشرده سازی تفاله ها، آن را به هم می زنید. سپس، پورتافیلتر را به هد گروه متصل کنید و در نهایت تنظیمات چرخه دم را انتخاب کنید.

نحوه کار با دستگاه اسپرسو

فرآیند تهیه اسپرسو بسته به نوع شما متفاوت است. محبوب ترین نوع برای مصارف خانگی و کافی شاپ ها دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک است. در حالی که همیشه می خواهید به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید، در اینجا چند مرحله کلی برای تهیه اسپرسو با این نوع دستگاه آورده شده است:

اسپرسو ساز را از قبل گرم کنید

اگر در خانه اسپرسو درست می کنید، دستگاه شما احتمالاً یک مخزن آب دارد که باید قبل از شروع کار پر شود. هنگامی که آب کافی در مخزن دارید، دستگاه خود را روشن کنید. اکثر مدل ها به طور خودکار آب را به دیگ می کشند و شروع به گرم کردن آن تا دمای مناسب می کنند. در حالی که به تهیه دانه های اسپرسوی خود ادامه می دهید، بگذارید داغ شود.

قهوه خود را آسیاب و اندازه بگیرید

قهوه تازه آسیاب شده بهترین نتیجه را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که دانه های قهوه خود را ریز آسیاب کنید تا بافت حاصل شبیه جایی بین ماسه و پودر باشد. آسیاب قهوه حفره ای می تواند به تولید دانه هایی با اندازه یکنواخت تر برای استخراج یکنواخت کمک کند. برخی از مدل ها دارای تنظیمات خاصی برای اسپرسو هستند تا حدس و گمان را از فرآیند آسیاب کردن حذف کنند. درباره انواع آسیاب بیشتر بیاموزید تا بهترین آن را برای خود بیابید.

سبد فیلتر خود را انتخاب کنید و زمینه ها را اضافه کنید

بسته به مقدار اسپرسویی که می خواهید، سبد فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. سبد فیلتر را در پورتافیلتر فشار دهید تا در جای خود کلیک کند. قهوه ریز آسیاب شده را به سبد فیلتر اضافه کنید. در حالی که دوز دقیق به طراحی دستگاه اسپرسوساز و اندازه سبدهای فیلتر شما بستگی دارد.

بهترین مارک اسپرسو ساز چیست

اکثر افراد دنبال بهترین محصولات با مناسب ترین قیمت هستند و این یک امر طبیعی به شمار می رود اما در این مورد که کدام مارک دستگاه اسپرسوساز خوب و کدام مقرون به صرفه می باشد سبب ابهاماتی برای کاربران در هنگام خرید می گردد.

در سایت فروشگاهی قهوه دارک عالی ترین کالا های برقی و نوشیدنی و همچنین قطعات مورد نیاز با برترین کیفیت موجود می باشد.

بهترین اسپرسوساز های موجود در بازار: اسپرسوساز موکاکرم ( موکا کرم چیست )، اسپرسوساز جیپاس، اسپرسوساز تلیونیکس از عالی ترین های بازار می باشند که مدل های دیگری هم هستند از جمله جیمیلای، اسپرسوساز نوا و ده ها برند مورد رضایت و تایید عموم را در فروشگاه قهوه دارک برای شما مشتریان و مصرف کنندگان عزیز قرار داده ایم.

این دستگاه های اسپرسوساز بر اساس انتخاب شما و تعداد نفرات مورد نظر در فروشگاه ما موجود است و شما اگر یک نفره مورد نیازتان باشد می توانید تک کاپه را سفارش و در غیر اینصورت برای دم نمودن تعداد بالا نیاز دارید از دستگاه های اسپرسوساز صنعتی می توانید سفارش دهید.

دستگاه اسپرسوسار جیمیلای ۳۶۰۵ با قیمت ویژه با کارایی خیلی بالا و کیفیت عالی

قهوه ساز یا اسپرسوساز خانگی

اسپرسو ساز چگونه کار می کند

هر اسپرسو، صرف نظر از دستگاه، با منبع آب شروع می شود. آب یا از یک مخزن کوچک گرفته می شود یا مستقیماً از اتصال برق لوله کشی شده مخازن برای حجم های کوچک خوب کار می کنند، اما یک ماشین حرفه ای پرمصرف به یک منبع لوله قابل اعتماد نیاز دارد.

یک اسپرسوی خوب به آبی تمیز و بدون مواد معدنی زیاد (یا خیلی کم) نیاز دارد .اکثر ماشین ها دارای فیلترهای داخلی هستند.اما آبی که با فشار معمولی خانگی عرضه می‌شود، به سادگی نیروی کافی برای عبور از یک پاکت قهوه غلیظ شده را ندارد، به گونه‌ای که اسپرسو تولید کند.

در اکثر اسپرسوسازهای مدرن از پمپ الکتریکی برای ایجاد فشار استفاده می شود یک اسپرسو به حدود ۹ بار (۹ برابر فشار اتمسفر در سطح دریا) یا ۱۳۰ PSI فشار نیاز دارد. برای مقایسه، بیشتر لاستیک های خودرو بین ۳۰ تا ۳۵ PSI توصیه می شود.

دو نوع رایج از پمپ های اسپرسوساز وجود دارد اسپرسوسازهای تجاری معمولاً دارای یک پمپ چرخشی پیچیده برای تامین فشار ثابت هستند.

این نوع پمپ از یک دیسک مکانیکی با نیروی الکتریکی دوار استفاده می کند ماشین های خانگی اغلب دارای یک پمپ ارتعاشی هستند که از یک سیم پیچ الکترومغناطیسی برای فشار دادن و کشیدن پیستون استفاده می کنند. پمپ های ویبره تنها زمانی که شات را می کشید فشار ایجاد می کند.

اسپرسوساز نوا

اسپرسوساز چه کاربردی دارد

اسپرسو سازها ابزاری عالی هستند که می توانید از آن برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه خوشمزه در خانه استفاده کنید. اسپرسوسازها در انواع اجاق گاز یا ماشینی عرضه می شوند.

استفاده از انواع ماشینی کمی ساده تر است، زیرا به کار دستی کمتری نیاز دارند. اکثر اسپرسوسازها به گونه ای طراحی شده اند که کاربر پسند باشند، بنابراین استفاده از آنها به سادگی پر کردن فیلترها با تفاله قهوه و منتظر ماندن برای دم کردن اسپرسو است. پس از هر بار استفاده حتما دستگاه خود را تمیز کنید.

 

مصرف برق دستگاه اسپرسو

اسپرسو می تواند افزودنی عالی به برنامه صبحگاهی شما باشد و تنها انرژی لازم برای شروع روز کاری خود را به شما بدهد.

دستگاه های اسپرسوساز برق زیادی مصرف می کنند. به گفته ستاره انرژی، یک دستگاه اسپرسوساز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ وات مصرف می کند. یک شات اسپرسو معمولاً حدود ۴۵ ثانیه طول می کشد تا دم بکشد، بنابراین یک شات به حدود ۰٫۰۱۵۶ کیلووات ساعت انرژی نیاز دارد.

این خیلی زیاد به نظر نمی رسد، اما اسپرسوسازها و قهوه سازها در مقایسه با سایر لوازم برقی برقی هستند. بنابراین اگر می‌پرسید دستگاه‌های اسپرسوساز با سایر روش‌های دم‌آوری قهوه چگونه مقایسه می‌شوند، چرا قهوه‌سازها از برق زیادی استفاده می‌کنند و چگونه می‌توانید اسپرسو را به روشی سازگار با محیط زیست تهیه کنید، به خواندن ادامه دهید!

کیلووات ساعت وات لوازم خانگی کیلووات ساعت
در هر گلدان ۰٫۰۸۳ ۷۵۰-۱۲۵۰ قهوه ساز قطره ای ۰٫۰۸۳ در هر گلدان
۰٫۰۲۴ درهر فنجان ۲۰۰-۴۰۰ قهوه ساز تک نفره ۰٫۰۲۴ در هر فنجان
۰٫۰۱۵۶ درهر شات ۱۰۰۰-۱۵۰۰ دستگاه اسپرسوساز ۰٫۰۱۵۶ در هر شات

 

همانطور که در اینجا مشاهده می کنید، دستگاه اسپرسوساز نسبت به سایر روش های تهیه قهوه از برق بیشتری استفاده می کند. کارآمدترین دستگاه قهوه ساز قطره ای است که در مقایسه با رنگ پریدگی تک وعده ای. یک قهوه ساز تک وعده ای تقریباً سه برابر انرژی در هر فنجان قهوه ساز قطره ای مصرف می کند!

اگرچه جدول بالا کیلووات ساعت را برای دم کردن قهوه نشان می دهد، اما زمان بیکاری یا گرم شدن آن را در نظر نمی گیرد، البته، این می تواند بر مصرف برق نیز تأثیر بگذارد.

روشن ماندن دستگاه اسپرسو

آیا شما از آن دسته ای هستید که دستگاه اسپرسوساز خود را روشن می گذارید؟ اگر یک مصرف کننده اسپرسو زیاد هستید، ممکن است بخواهید دستگاه شما همیشه در دسترس باشد، اما این واقعا چقدر انرژی مصرف می کند؟

مارک بعد از انجام یک آزمایش متوجه شد که دستگاه در حالت بیکار از ۲٫۸۸ کیلو وات ساعت یا ۱۲۰ وات در ساعت استفاده می کند.

اسپرسو ساز تک نفره

بهترین این اسپرسوسازهای تک شات یا همان تک نفره مبتنی بر غلاف سریع، منظم و نتایج کاملاً ثابتی هستند. شات پشت سر هم با لایه ای زیبا از کرم بیرون می آید.

کمی شیر بخارپز اضافه کنید و روی شربت‌های طعم‌دار سرمایه‌گذاری کنید و تشخیص تفاوت بین نوشیدنی ‌های اسپرسویی که در خانه درست می‌کنید و نوشیدنی‌هایی که در کافه مورد علاقه‌تان درست می‌شوند برایتان سخت خواهد بود.

یک دستگاه اسپرسوساز تک سرو می تواند استخراج اسپرسو دقیق را از یک کپسول یا غلاف انجام دهد. این دستگاه‌ها برای دم‌کردن سریع اسپرسو بدون نیاز به تمام کارهای آماده‌سازی مانند آسیاب کردن، اندازه‌گیری یا کوبیدن هستند. آنها شامل مخازن آب قابل جابجایی هستند و اغلب دارای بازوهای کف کننده برای تهیه کاپوچینو یا لاته هستند.

برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز تک‌نفره دارای یک مخزن شیر نیز هستند که به آنها امکان می‌دهد شیر را بخارپز کنند و بدون هیچ کاری از جانب شما، یک نوشیدنی خاص را پخش کنند. استفاده از آنها سریع و آسان است و به شما این امکان را می دهد که نوشیدنی های مورد علاقه خود را در خانه تهیه کنید.

دستگاه اسپرسوساز تک سرو چگونه کار می کند

کار با این ماشین ها نسبتا آسان است. به سادگی مخزن آب قابل جابجایی را پر کنید و یک غلاف را وارد کنید، با فشردن یک دکمه، دستگاه هر کار دیگری را برای شما انجام می دهد.

آب را به داخل می کشد و در دیگ گرم می کند، سپس آب داغ را به غلاف تزریق می کند و اسپرسو می دهد و اگر دستگاه دارای عملکردهای اضافی باشد، ممکن است نوشیدنی‌های ویژه مانند کاپوچینو یا لاته نیز پخش کند.

اگر دستگاه دارای مخزن شیر باشد، شیر را به داخل مکانیسم می کشد و قبل از قرار دادن آن در بالای شات اسپرسو، برای شما بخار می کند. این ماشین‌ها معمولاً فقط یک دیگ بخار و یک سر گروه دارند، بنابراین نمی‌توانید چندین کار را به طور همزمان انجام دهید، اما در نظر گرفته شده است که با کمترین تلاش سریع کار کنند.

قهوه ساز یا اسپرسو ساز

 

دانه های قهوه فیلتر برشته با در نظر گرفتن روش دم کردن برشته می شوند. لوبیاها بسیار سبک تر هستند که اسیدیته لوبیا را حفظ می کند. در مقابل، کباب‌های اسپرسو معمولاً بسیار تیره‌تر و از نظر طعم غنی‌تر هستندو  این باعث ایجاد طعم شدیدی می شود که اسپرسو به آن مشهور است و همچنین قدرت قهوه مورد نیاز برای مخلوط کردن با شیر برای ایجاد کاپوچینو و لاته را فراهم می کند.

قهوه سازهای اسپرسو آسیاب

از آسیاب ریز و پودر مانند قهوه استفاده می کنند در حالی که قهوه سازها از آسیاب درشت و غلیظ استفاده می کنند.

دم

کردن: آسیاب ریزتر قهوه اسپرسو به این معنی است که دستگاه اسپرسوساز در عرض ۳۰ ثانیه دم کرده و می ریزد. در مقابل، آسیاب درشت‌تر قهوه قطره‌ای به این معنی است که ممکن است مجبور شوید تا ده دقیقه زمان دم بکشید.

فشار

یک دستگاه اسپرسوساز از فشار بالا استفاده می کند تا آب را در عرض چند ثانیه به قهوه وارد کند. قهوه سازها برای کشیدن تدریجی آب از طریق فیلترها به نیروی جاذبه متکی هستند.

قیمت

قهوه ساز به دلیل عملکرد ساده و ویژگی های محدود تقریباً همیشه گزینه ارزان تری است. اما اگر یک قهوه سبک باریستا است که به دنبال آن هستید، ارزش سرمایه گذاری روی یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت را دارد.

اکثر دوستداران قهوه در سراسر جهان استدلال می کنند که دستگاه های اسپرسو تجربه قهوه اصیل تر، غنی تر و خامه تر را ارائه می دهند. دستگاه اسپرسوساز همچنین به شما این امکان را می دهد که انواع مختلفی از قهوه را بسته به روحیه، طعم یا قدرت مورد نظر خود انتخاب کنید، در مقایسه، قهوه سازها یک دستگاه یک کاره هستند و مطمئناً قهوه ضعیف تری تولید خواهند کرد.

اگر از علاقه مندان به قهوه هستید، تقریباً مطمئناً محصول نهایی ارائه شده توسط دستگاه اسپرسوساز را ترجیح می دهید.

طرز تهیه ماکیاتو با دستگاه اسپرسوساز

کافه ماکیاتو یا اسپرسو ماکیاتو یک شات اسپرسو است که روی آن شیر کف کرده است. کلمه macchiato در زبان ایتالیایی به معنای لکه دار است، به این معنی که اسپرسو تیره توسط کف شیر روی آن لکه دار می شودو  برخی منابع می گویند ماکیاتو به عنوان راهی برای نوشیدن اسپرسو تا بعد از ظهر اختراع شد.

نوع دیگر ماکیاتو لاته ماکیاتو نام دارد. یک لاته ماکیاتو در اصل شیر بخار پز است که با کمی اسپرسو روی آن لکه دار می شود. طعم آن شبیه نسخه اسپرسو فوروارد یک کافه لاته است و  تفاوت بین لاته ماکیاتو و لاته؟ یک لاته ماکیاتو اسپرسو به شیر اضافه می کند، در حالی که برای لاته شیر بخار پز شده به اسپرسو اضافه می شود.

بخشی از طرز تهیه ماکیاتو که به بیشترین تکنیک نیاز دارد کف کردن شیر است. اما در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: درست کردن کف برای ماکیاتو تقریباً به شدت یک لاته نیست. با ماکیاتو “فم خشک” می خواهید و این فوم حبابدار سبک کف آلود است که دستیابی به آن بسیار آسان است. برای یک کافه لاته ، شیر بخار پز می خواهید که میکرو فوم ایجاد کند، رنگ مرطوبی مانند بافت. نگران نباشید: نیازی نیست اینجا این کار را انجام دهیم!

اگر یک دستگاه اسپرسو ساز دارید، می توانید از چوب بخارپز برای کف کردن شیر برای ماکیاتو استفاده کنید.

در اینجا دستگاه اسپرسوساز ما استفاده می شود: از نظر قیمت در میانه راه است و عالی کار می کند و شما می توانید این کار را با کف کردن شیر با همزن انجام دهید: زیر را ببینید، در اینجا نحوه استفاده از دستگاه اسپرسوساز برای کف کردن شیر برای ماکیاتو آمده است:

میله بخار پز را درست زیر سطح شیر نگه دارید  تا اندازه آن دو برابر شود و بسیار کف کند.

میله بخار پز را کمی پایین بیاورید تا شیر به ۱۵۰ درجه فارنهایت برسد: از دماسنج استفاده کنید یا بر اساس زمانی که دست شما نمی تواند پارچ را بیش از چند ثانیه نگه دارد، قضاوت کنید.

ما به بخش خوب رسیدیم! هنگامی که قهوه برشته اسپرسو، شیر و ابزار مخصوص خود را تهیه کردید، آماده حرکت هستید. باز هم توصیه می‌کنیم اگر در حوزه کف‌سازی مبتدی هستید، خواندن  نحوه کف کردن شیر را بخوانید.

 در اینجا طرز تهیه لاته در خانه آورده شده است:

اسپرسو  را با روش مورد علاقه خود درست کنید: دستگاه اسپرسوساز ، اسپرسوساز دستی  یا Aeropress

قبل از کف کردن، شیر را روی اجاق گاز گرم کنید (یا شیر را با دستگاه اسپرسوساز بخارپز کنید) ۱۵۰ درجه فارنهایت عالی است: اینجاست که شیر در لمس داغ است اما هنوز به جوش نیامده است.

با روش دلخواه خود کف کنید. برای کف کردن شیر از کف‌گیر ،  فرنچ پرس  یا همزن استفاده کنید. شما به دنبال “فوم خشک” هستید که سبک و کرکی است.

با قاشق فقط روی کف را بردارید (کف خشک) و آن را روی قسمت بالای اسپرسو قرار دهید. درست در بالا شناور می شود: مانند یک لاته در اسپرسوی زیر ادغام نکنید.

 

سوالات متداول

دستگاه اسپرسو برای چه مواردی استفاده می شود؟

اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی می‌توانند تا ۲ شات اسپرسو را همزمان درست کنند. اگر دستگاه دارای یک چوب بخار یا کف‌کننده شیر باشد، می‌توانید طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های کافه‌ای از کاپوچینوهای کلاسیک و ماکیاتو گرفته تا لاته همیشه محبوب و تمام طعم‌های آن ایجاد کنید.

 اسپرسو همچنین می تواند در دستور العمل های دیگری مانند موس موکا با خاویار اسپرسو ، اسپرسو مارتینیس استفاده شود یا به مارینادها و سس های پخته شده برای غذاهای شور اضافه شود. با راهنمای دارک به انواع مختلف نوشیدنی‌های اسپرسو نگاهی عمیق بیندازید .

از چه قهوه ای برای دستگاه اسپرسو استفاده می کنید؟

دانه‌های اسپرسو معمولاً فقط یک رست تیره‌تر از دانه‌های قهوه معمولی هستند. چسبیدن به کباب تیره به شما کمک می کند تا به طعم عمیقی که از نوشیدنی های اسپرسو انتظار دارید دست یابید.

 در حالی که می‌توانید دانه‌های قهوه اسپرسو بخرید، هر رست تیره مانند برشته فرانسوی مؤثر است. با این حال، اگر از لوبیاهای خود برای تهیه اسپرسو استفاده می کنید، همیشه باید آن ها را آسیاب کنید تا غلظت خوبی داشته باشند. با انواع مختلف سوخاری ها آزمایش کنید تا زمانی که طعم مورد علاقه خود را پیدا کنید.

 وقتی نوبت به تهیه اسپرسو در خانه می رسد، همه چیز در مورد یافتن طعم هایی است که به شما انگیزه می دهد تا حتی بیشتر بسازید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت