دانه قهوه چیست چگونه آسیاب کنیم

5/5 - (17 امتیاز)

دانه قهوه چیست چگونه آسیاب کنیم

تا حالا شده این سوال ” دانه قهوه چیست چگونه آسیاب کنیم “برای شما پیش بیاد و بگین با چه روش هایی میشه آسیاب کرد . شما در خانه هستید، یک کیسه قهوه خریده اید و نمی توانید منتظر بمانید تا عطر شیرین و تند خانه خود را در حین دم کشیدن قهوه استشمام کنید. کیسه قهوه ات را باز می کنی، به پایین نگاه می کنی و وحشت می کنی به جای تفاله قهوه، دانه قهوه خریدید!

 

شما یک فنجان (یا دو تا) قهوه ارگانیک صبحگاهی خود را می خواهید و اکنون آن را می خواهید، اما این تنها قهوه ای است که دارید شما آسیاب ندارید، پس چگونه قهوه آسیاب شده درست کنیم؟

خوشبختانه برای شما، ما یک راهنمای مفصل در مورد نحوه آسیاب کردن دانه های قهوه بدون آسیاب نوشته ایم ما همچنین به طور مختصر در مورد انواع مختلف آسیاب قهوه و اینکه آنها بیشتر برای چه استفاده می شوند صحبت خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که روش های مختلف نتایج متفاوتی را به همراه خواهند داشت برخی تفاله های قهوه ریزتر و برخی تفاله های درشت تری تولید می کنند.

بدیهی است، اگر یک آسیاب قهوه اصل دارید، فقط از آن استفاده کنید. اما برای بقیه ما، به خواندن زیر ادامه دهید. حتماً مقداری روغن آرنج، شن و حوصله به همراه داشته باشید برخی از این روش ها کمی سخت هستند!

آسیاب کردن قهوه

 

آسیاب کردن قهوه یکی از مراحل مهم در تهیه قهوه خانگی یا حرفه‌ای است. آسیاب کردن دانه‌های قهوه باعث ترکیب بهتر و یکنواخت تر مواد مختلف و همچنین افزایش سطح تماس دانه‌ها با آب می‌شود که این باعث استخراج بیشتر از طعم و آرومای قهوه می‌شود.

در اینجا چند نکته مهم برای آسیاب کردن قهوه:

۱٫ نوع آسیاب: انتخاب نوع مناسب آسیاب بسیار مهم است. آسیابهای برقی و دستی دو نوع اصلی آسیاب برای قهوه هستند. آسیابهای برقی عموماً سریعتر عمل می‌کنند و کنترل دقیق‌تری روی درجه‌ی خردایش دانه‌ها دارند. آسیابهای دستی معمولاً با قیمت کمتری همراه هستند و امکان تنظیم دقیق‌تری را برای خرد کردن دانه‌ها ارائه می‌دهند.

۲٫ درجه خردایش: بسته به روش قهوه‌سازی و سلیقه شما، می‌توانید درجه خردایش دانه‌ها را تغییر دهید. برای قهوه‌های فرانسوی و کرافت، خرد کردن دانه‌ها به صورت خرد یا متوسط مناسب است، در حالی که برای قهوه‌های اسپرسو خرد کردن دانه‌ها باید بسیار ریز باشد.

۳٫ مقدار قهوه: قبل از آسیاب کردن، مقدار دقیقی از قهوه که نیاز دارید را انتخاب کنید تا دانه‌ها را به میزان مناسبی خرد کنید.

۴٫ حفظ تازگی: بهتر است قهوه را در حالت دانه‌های کامل و تازه نگه دارید و آن را تا زمان استفاده از آن آسیاب نکنید تا از از دست رفتن از تمامی ویژگی‌های طعمی آن جلوگیری شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید از بهترین نتایج آسیاب کردن قهوه خود لذت ببرید.

دانه قهوه چیست چگونه آسیاب کنیم

اکثریت قریب به اتفاق ما ممکن است مخلوط کن یا غذاساز داشته باشیم اگر یکی از این موارد را دارید، آسیاب کردن دانه‌های قهوه کار بسیار ساده‌ای است.

اما شما نمی توانید فقط لوبیاها را داخل آن بریزید و آن را به روشی که یک اسموتی مخلوط می کنید، مخلوط کنید استراتژی ما را در زیر بررسی کنید.

از مخلوط کن استفاده کنید

استفاده از مخلوط کن یک راه آسان برای آسیاب کردن لوبیاها به یک قوام خوب است.

اما، این را در نظر داشته باشید: هیچ راهی برای یکسان کردن زمین وجود ندارد با این حال، همچنان یک قوام قابل استفاده خواهید داشت.

برخی از مخلوط‌کن‌ها ممکن است تنظیمات «سوز کردن» داشته باشند، اما اگر اینطور نیست، نگران نباشید باید مطمئن شوید که از تنظیم “پالس” استفاده می کنید یا خودتان لوبیاها را به صورت دستی مخلوط می کنید.

مخلوط کردن باعث ایجاد گرما می شود و اغلب حبوبات را “پخت” می کند، در حالی که آنها را مخلوط می کنید، که شما نمی خواهید! لوبیاها ممکن است بسوزند، بنابراین مهم است که کل فرآیند آسیاب کردن حدود ۲۰ ثانیه طول بکشد، شاید ۳۰ ثانیه اگر واقعاً به آن نیاز دارید!

هنگامی که آسیاب دانه ها تمام شد، با قهوه ساز قابل حمل خود قهوه درست کنید . اینها به خصوص اگر در حال حرکت هستید خوب کار می کنند!

نحوه آسیاب کردن قهوه با مخلوط کن

اگر همزن شما دارای تنظیم است، تنظیم «متوسط-بالا» یا «سایر» را انتخاب کنید

مقدار دلخواه قهوه را در مخلوط کن بریزید (¼ فنجان تا ½ فنجان دانه ها ایده آل است) و درب آن را ببندید مطمئن شوید که در جای خود محکم است!

با استفاده از تنظیم پالس، لوبیاها را در مدت زمان ۳ تا ۵ ثانیه آسیاب کنید.

این فرآیند را حداکثر ۶ بار و در مجموع حداکثر ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

در صورت نیاز، در حین آسیاب کردن، مخلوط کن را به طرفین کج کنید تا مطمئن شوید که آسیاب بیشتر یکدست است.

دانه قهوه چیست چگونه آسیاب کنیم

مشابه مخلوط کن، این یکی از بهترین گزینه های شماست. البته این به خوبی یک آسیاب قهوه معمولی نخواهد بود، اما زمانی که در حال خجالت هستید، این روش راضی کننده خواهد بود!

نتایجی مشابه با مخلوط کن دریافت خواهید کرد اما به حبوبات بیشتری نیاز خواهید داشت زیرا محیط غذاساز معمولاً از یک مخلوط کن بزرگتر است.

دوبرابر کردن مقدار قهوه باید این کار را انجام دهد و اگر فقط دو نفر هستید، از قبل زمینه‌هایی برای فردا خواهید داشت! فقط مطمئن شوید که مواد باقیمانده را در یک کیسه پلاستیکی دربسته نگهداری کنید.

چگونه دانه قهوه را با غذاساز آسیاب کنیم

مقدار دلخواه قهوه را در غذاساز (نصف فنجان تا ۱ فنجان دانه) بریزید و مطمئن شوید که درب آن کاملا در جای خود قرار گرفته است.

با استفاده از تنظیم پالس، لوبیاها را در مدت زمان ۳ تا ۵ ثانیه آسیاب کنید

این فرآیند را تا زمانی که قوام مورد نظر به دست آید، در مجموع تا ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

در صورت نیاز، غذاساز را کج کنید تا اطمینان حاصل کنید که زمین‌ها تقریباً به یک اندازه هستند.

روش های آسیاب کردن لوبیا با دست

حال، اگر مخلوط کن یا غذاساز ندارید، آسیاب کردن دانه های قهوه با دست راه حلی است شما نه تنها بدون آسیاب هستید، بلکه از هیچ وسیله برقی دیگری استفاده نمی کنید این روش همه شماست.

مخلوط‌کن‌ها و غذاسازها فقط شما را تا این حد پیش می‌برند و هیچ‌یک از این روش‌ها باعث نمی‌شود که زمین‌های شما فوق‌العاده خوب باشد، جایی که آسیاب کردن حبوبات با دست وارد عمل می‌شود.

فقط به یاد داشته باشید که این فرآیندها ممکن است بیشتر از غذاساز و مخلوط کن طول بکشد. برای دستیابی به آنها نیاز به کمی سختی و پشتکار دارند.

همچنین می توانید قهوه خود را با استفاده از وردنه آسیاب کنید این روش برای قهوه فرنچ پرس بهترین کارایی خواهد داشت، زیرا تفاله ها در صورتی که درشت تر از آنهایی هستند که برای قهوه قطره ای استفاده می شود، بهتر است. همچنین کمی کار فشرده است، اما نتایج مورد نیاز را در کوتاه مدت به شما می دهد.

ساده ترین راه برای آسیاب کردن دانه های قهوه با استفاده از وردنه، قرار دادن آنها در یک کیسه پلاستیکی است. به این ترتیب، حین آسیاب کردن، حبوبات سرگردان در اطراف آشپزخانه شما پرواز نمی کنند.

چگونه لوبیا را با وردنه آسیاب کنیم

مقدار دلخواه دانه قهوه را در یک کیسه Ziploc قرار دهید مطمئن شوید که هوا را خارج کنید تا کیسه پاره نشود!

لوبیاها را با وردنه مانند چکش خرد کنید تا فرآیند شروع شود.

به آرامی اما محکم، وردنه را روی کیسه قهوه بکشید و روی دانه های کیسه فشار وارد کنید. باقی مانده ها را تا وسط جمع کنید و تکرار کنید.

به غلظت دلخواه آسیاب کنید. صبور باش؛ این فرآیند کار فشرده است!

تا جایی که لازم است این فرآیند را تکرار کنید تا به نوع قهوه دلخواه برسید.

دانه قهوه چیست چگونه آسیاب کنیم

آسیاب قهوه با آسیاب خانگی

استفاده از آسیاب خانگی برای آسیاب کردن قهوه امکان‌پذیر است و بسیاری از افراد از این روش برای تهیه قهوه‌ی خود استفاده می‌کنند. در واقع، آسیاب خانگی می‌تواند یک گزینه کارآمد و اقتصادی برای آسیاب کردن دانه‌های قهوه باشد، اگرچه ممکن است کمی زمان‌برتر و زحمت‌برتر از آسیابهای حرفه‌ای باشد.

برای استفاده از آسیاب خانگی برای آسیاب کردن قهوه، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

۱٫ تنظیم آسیاب: اگر آسیاب خانگی شما دارای گزینه تنظیم درجه خردایش است، از آن برای تنظیم درجه خردایش مطلوب برای قهوه‌ی خود استفاده کنید. اگر آسیاب شما این گزینه را ندارد، ممکن است برای چند بار کنترل شود تا به درجه خردایش دلخواه برسید.

۲٫ اندازه‌گیری قهوه: اندازه‌گیری دقیقی از دانه‌های قهوه که نیاز دارید را انتخاب کنید. اندازه‌گیری دقیق می‌تواند به شما کمک کند تا ترکیب مطلوبی از قهوه داشته باشید.

۳٫ آسیاب کردن: دانه‌های قهوه را به آسیاب خود بریزید و آن را آسیاب کنید. بسته به نیاز و ترجیح شما، ممکن است بخواهید دانه‌ها را چندین بار آسیاب کنید تا به درجه خردایش مورد نظر برسند.

۴٫ نگهداری: قهوه آسیاب شده را در ظروف مناسب و هواگردان نگه دارید تا از از دست رفتن از ویژگی‌های طعمی آن جلوگیری شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، استفاده از آسیاب خانگی برای آسیاب کردن قهوه امکان‌پذیر است و می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد، البته با کمی تمرین و تجربه بیشتر، می‌توانید به نتایج بهتری دست یابید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت