خوشمزه ترین قهوه در ایران + کافی شاپ

5/5 - (30 امتیاز)

خوشمزه ترین قهوه در ایران

در ایران قهوه های مختلفی به صورت تیراژ بالا از کشور های تولید کننده وارد می شود و سپس بعداز فرایندی راهی بازار با برند های متعددی می شوند.

قهوه بر اساس ذائقه اشخاص حس خوشمزه و تلخی و شیرینی را می دهد که در ادامه برای شما شرح داده می شود.

کاپوچینو

یکی از خوشمزه ترین قهوه ها در ایران کاپوچینو می باشد، چون دارای کف شیر بسیار زیاد و هم پودر کاکائو بهمراه دارد.

کف شیر که به شخصه از طرفداران این نوع نوشیدنی هستم، عطر و مزه ای عالی دارد و وقتی در کنار قهوه قرار می گیرد، مزه ای رویایی و بی نظیری در ذائقه شما ایجاد می کند.

اگر سلیقه به خرج دهید و مقداری پودر کاکائو هم روی این کف شیر بریزید معرکه می شود.

خوشمزه ترین قهوه در ایران

لاته

بعد از اینکه کاپوچینو را تجربه کردید توصیه می کنم یکبار هم لاته را استفاده کنید چون لاته هم یکی از خوشمزه ترین و مجبوبترین انواع قهوه است.

فرق لاته با کاپوچینو این است که کاپوچینو، فومش بیشتر است.

فراموش نکنید برای تهیه ی یک لاته ای خوب و اصولی باید اسپرسوساز داشته باشید.

قهوه اسپرسو

یکی از محبوبترین قهوه های پر طرفدار اسپرسوست قهوه ای که در کمترین زمان ممکن با فشار بالای آب تهیه می گردد.مهمترین دلیل محبوبیت اسپرسو این است که اسپرسو بیشترین طعم ممکن را از دانه ی قهوه میگیرد و به عبارتی غلیظ ترین نوع قهوه می باشد. به همین دلیل کسانی که تمایل دارند طعم واقعی و عمیق قهوه را تجربه کنند از طرفداران اسپرسو هستند.

همچنین نوشیدنی های زیادی با پایه ی اسپرسو وجود دارد که در ادامه درباره ی آن صحبت خواهد شد. اسپرسو با دو روش تهیه میشود تهیه اسپرسو با موکوپات و تهیه اسپرسو با خرید دستگاه اسپرسو ساز در صورتی که بخواهید اسپرسو را با سرعت بیشتری تهیه کنید می توانید یک دستگاه اسپرسو ساز برقی (یا ماشین اسپرسو) بخرید.

برای تهیه اسپرسو ما به ۷ الی ۸ گرم قهوه نیاز داریم این قهوه باید به گونه ای آسیاب شده باشه که وقتی اون رو لمس میکنیم دقیقا مانند نمک باشه البته قهوه مربوط به اسپرسو را میتونید از فروشگاه  خرید قهوه دارک با بهترین کیفیت تهیه نمایید.

ماکیاتو

از یک شات اسپرسو به علاوه ی مقدار زیادی کف شیر روی آن تشکیل شده است که این کف تا سر فنجان میرسد. برای تهیه کف شیر هم از دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود.

خوشمزه ترین قهوه در ایران

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه رایج ترین قهوه در آمریکا و کشورهای اروپایی است که در ایران جزء بهترین قهوه ها شناخته شده است.

این قهوه در کشورهای مختلف اسم های مختلفی دارد.

مثلاً در آمریکا به آن قهوه سیاه می‌گویند. اصلا آنجا وقتی می‌گویند قهوه، منظورشان قهوه فرانسه است (البته نه به اسم فرانسه)

در اروپا به نام قهوه فیلتری هم می‌شناسند و در ایران به آن قهوه فرانسه می‌گویند.

اگر دوست دارید قهوه را در یک لیوان بزرگ بنوشید و دلتان می خواهد مزه ای مثل مزه چای داشته باشد، قهوه فرانسه را به شما پیشنهاد می کنم.

نکته: قهوه فرانسه را با می‌توان با فرنچ پرس هم درست کرد اما شبیه قهوه قهوه‌ساز نیست.

پس اگر قهوه فرانسه دوست دارید، باید از قهوه ساز اصل برقی (فیلتر دار) استفاده کنید.

قهوه سازها یک قوری دارند پودر قهوه روی یک توری سیمی یا فیلتر کاغذی قرار می گیرد.

با روشن کردن دستگاه، آبجوش به صورت خودکار روی پودر قهوه ریخته می شود قهوه از داخل توری رد می‌شود و وارد قوری می‌شود.

قهوه ترک

سه دسته از مردم ایران قهوه ترک را دوست دارند:

دسته اول هموطنان ترک زبان به خاطر اینکه این قهوه مال خودشان است. و به این سنت پایبند هستند که قهوه ترک درست کنند و بنوشند.

دسته دوم کسانی که عاشق عطر قهوه هستند و قهوه ترک هم دارای عطر و بوی خاصی می باشد.
اسپرسو عطر ندارد البته کاپوچینو به خاطر شیر و کاکائو عطر مختصری دارد.
قهوه فرانسه هم بوی چندان ندارد.
اما قهوه ترک اگر به صورت اصولی درست شود عطرش در فضا پخش می شود.
چون هم قهوه کاملاً با آب قاطی می شود و هم حین درست کردن آن را هم میزنند. بنابراین عطرش پخش می شود.

دسته سوم افرادی هستند که به فال قهوه اعتقاد دارند یا برای سرگمی فال قهوه می گیرند این نوع قهوه را بسیار می پسندند.

خوشمزه ترین قهوه در ایران

خوشمزه ترین قهوه در کافی شاپ

کاپوچینو یکی از رایج‌ترین انواع قهوه است که از دوشات قهوه اسپرسو و مقدار مساوی شیر جوشیده و کف یا فوم شیر روی آن استفاده شده است.

نوعی قهوه لاته است که با قهوه فرانسه درست می شود و  در فنجان مانند کاپوچینو سرو می‌شود که با سه اسم قهوه لاته، کافه لاته یا لاته شناخته‌شده است. یک نوشیدنی قهوه بر پایه شیر است که از دهه ۸۰ در آمریکا رواج پیداکرده است.

لاته شبیه به کاپوچینو است اما حجم شیر آن بیشتر و کف شیر روی آن کمتر است. این نوع قهوه در فنجان‌های سرامیکی همراه با تزیینات خاص لاته آرت روی آن، سرو می‌شود.

کافه ماکیاتو در واقع یک شات اسپرسو است که کف نازکی از شیر روی آن قرار دارد و حتماً باید حداقل ۸۰ درصد آن، قهوه سیاه باشد.

نام لاته ماکیاتو کمی گیج‌کننده است چون این نام ترکیبی از لاته و ماکیاتو است، درحالی‌که قهوه‌ای کاملاً متفاوت با این دو مدل است.

این نوع قهوه در لیوان شیشه‌ای بلند همراه با شیر جوشیدِه و کف کرده و یک شات اسپرسو سرو می‌شود. در این نوع روش تهیه قهوه ابتدا شیر و کف در لیوان ریخته می‌شود و بعد اسپرسو را به آن اضافه می‌کنیم.

 

منشأ طرز تهیه قهوه کورتادو بر پایه شیر است که از اسپانیا و کوبا سرچشمه می‌گیرد؛ و شبیه به کاپوچینو است اما شیر کمتری دارد. از این‌ رو این روش جایگزینی قوی برای سایر نوشیدنی‌های قهوه بر پایه شیر است.

این قهوه مشابه Cortado است با این تفاوت که در لیوان سرو می‌شود و همچنین به قهوه Blue Bottle نیز معروف است.

این قهوه در واقع نام استرالیایی کافه لاته است که به‌جای لیوان‌های شیشه‌ای بلند، معمولاً در فنجان‌های کوچک سرامیکی سرو می‌شود و کف شیر آن کمتر است

پرطرفدارترین قهوه در ایران 

در ایران، پرطرفدارترین نوع قهوه‌ها به ترتیب زیر هستند:

۱٫ قهوه ترک : قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین انواع قهوه در ایران است. این قهوه با دانه‌های ریز آسیاب شده و تهیه با استفاده از قهوه‌جوش مخصوص (جزوه) تهیه می‌شود. طعم و عطر قوی و همچنین سرو آن با لایه‌ای از کف، آن را بسیار پرطرفدار کرده است.

۲٫ قهوه اسپرسو : اسپرسو نیز در ایران محبوبیت زیادی دارد، به ویژه در کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها. این نوع قهوه با فشار بالا از آب و دانه‌های قهوه تهیه می‌شود و دارای طعمی قوی و غلیظ است. بر پایه اسپرسو، نوشیدنی‌های دیگری مانند کاپوچینو و لاته نیز تهیه می‌شوند.

۳٫ قهوه فرانسه : این نوع قهوه نیز محبوبیت خاصی دارد و معمولاً در قوری‌های مخصوص قهوه فرانسه یا دستگاه‌های فرنچ پرس تهیه می‌شود. این قهوه ملایم‌تر از اسپرسو و ترک است و معمولاً در صبحانه یا میان‌وعده مصرف می‌شود.

۴٫ کاپوچینو و لاته : این نوشیدنی‌ها که بر پایه اسپرسو تهیه می‌شوند، به دلیل ترکیب با شیر و فوم شیر، طعمی ملایم‌تر و خامه‌ای دارند و در میان جوانان و دوستداران قهوه محبوب هستند.

این قهوه‌ها به دلیل طعم و عطر خاصشان و همچنین سازگاری با ذائقه ایرانیان، محبوبیت بالایی دارند و در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و حتی در خانه‌ها مصرف می‌شوند.

خوش طعم ترین قهوه اسپرسو

برای دوستداران قهوه، انتخاب دانه قهوه یک تصمیم مقدس است. فکر زیادی می شود و یافتن بهترین دانه های اسپرسو کار ساده ای نیست. هنگام انتخاب دانه قهوه باید به چند نکته توجه کرد، مانند عطر، رنگ، روغنی بودن، تازگی، ارزش و بسته بندی. هنگام انتخاب یک دانه قهوه خوب برای اسپرسوی خود، کیفیت کرم عامل مهمی است.

اگر به دنبال قهوه‌ای عالی هستید، Lifeboost’s Dark Roast  یکی از خوش طعم ترین قهوه اسپرسو می باشد. این یک رست بسیار تیره است که دارای نکاتی از شکلات و شکر قهوه ای است. طعم قوی آن به ویژه در نوشیدنی های مبتنی بر شیر به خوبی حفظ می شود.

از آنجایی که اینها برای دستگاه اسپرسوساز باید ریز آسیاب شوند، توجه داشته باشید که روغنی هستند و پتانسیل مسدود کردن آسیاب را دارند. با این حال، حتی با وجود چرب بودن، این قهوه خامه کافی را ارائه می دهد.

بسیار از قهوه های خوش طعم هم در بازار موجود می باشند ولی ما یکی از بهترین ها را برای شما توضیح دادیم.

انواع قهوه در کافی شاپ

کاپوچینو که اکنون یک قهوه معروف ایتالیایی است، یک جاوا بر پایه اسپرسو است که از یک نوشیدنی اتریشی به نام کاپوزینر (از طریق سوپر قهوه) به دست می آید. کاپوزینر با الهام از رنگ تیره روپوش‌هایی که توسط کاپوزین اتریش در دهه ۱۷۰۰ پوشیده می‌شد، با قهوه، شیر، شکر و چرخشی از خامه زده شده در بالا درست می‌شد.

پرفکت دیلی گریند توضیح می دهد که آنچه که ما اکنون به عنوان کاپوچینو می شناسیم، توسط ایتالیایی ها در دهه ۱۹۰۰ ساخته شده است که برای آنها کاپوچینو قهوه ایده آل صبحگاهی بود که می شد در یک مشت قلع و قمع برای یک تکان سریع کافئین نوشید.

منشأ این قهوه بر پایه اسپرسو را می توان به شهرستان باسک اسپانیا جست وجو کرد، جایی که نام کورتادو برگرفته از فعل اسپانیایی کورتار به معنای بریدن (در هر روز کامل آسیاب کردن) است. یک نسخه کوچکتر از کاپوچینو، Roasty Coffee می گوید که کورتادو به اندازه کافی شیر دارد تا اسپرسو و اسیدیته آن را برش دهد.

از طرف دیگر لاته (اگرچه منشأ ایتالیایی دارد) اصلاً برای نوشیدنی ایتالیایی ها در نظر گرفته نشده بود! به گفته Bros Coffee ، کافه لاته در سال ۱۸۶۷ برای گردشگران آمریکایی در ایتالیا اختراع شد که کاپوچینوی ایتالیایی برای آنها قهوه بسیار قوی بود. در نتیجه، لاته برای آمریکایی‌های نه چندان قوی قهوه‌دوست، به‌گونه‌ای طراحی شد که یک نسخه کم‌تر و بسیار شیری‌تر از کاپوچینو باشد.

برای مدت‌های طولانی، موکا یا موکا به نوعی از دانه‌های قهوه عربیکا که در یمن رشد می‌کرد اطلاق می‌شد و به عنوان یک اصطلاح عمومی برای دانه‌های قهوه وارد شده از بندر المکا یمن استفاده می‌شد .جایی که نام آن دانه از طریق Coffee Or Die دانه های موکا به دلیل داشتن رنگ سبز و زرد در مقایسه با همتایان قهوه ای خود معروف بودند. Coffee Or Die می نویسد: ارتباط نمادین موکا با شکلات نیز از اینجا شروع می شود، زیرا تصور می شد دانه ها طعمی متمایز و شبیه شکلات دارند.

خوشمزه ترین نوع قهوه

اسپرسو احتمالاً به عنوان محبوب ترین قهوه از ایتالیا می آید. به خاطر عطر و غلظت عالی معروف است. برای برخی یک فنجان اسپرسو صبحگاهی واقعاً چیزی است که آنها را بیدار می کند.

چگونه اسپرسو درست کنیم؟ آب جوش را با فشار بالا به دانه‌های قهوه مانند پودر ریز آسیاب کنید.

آسان به نظر می رسد اما تسلط بر آن چالش برانگیز است. برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید مهارت هایی را کسب کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید خالص ترین طعم قهوه را بدست آورید.

اگر قهوه ساز دارید، این کمک می کند. در غیر این صورت می توانید آب داغ و شکر را به نسبت به یک قاشق پودر قهوه اضافه کنید و به سلیقه خود مخلوط کنید.

زمانی که می دانید چگونه آن را درست کنید بسیار عالی است.

اسپرسو را می توان از هر نوع کباب یا حبوبات نیز تهیه کرد تقریباً همه می توانند برای بدست آوردن طعم دقیقی که بیشتر دوست دارند امتحان کنند می گوید ۵۰ دانه قهوه می تواند یک شات اسپرسو درست کند.

تقریباً محبوب ترین قهوه در سراسر جهان است، کاپوچینو دارای سه لایه است. اول یک شات اسپرسو، سپس شیر بخار پز و در نهایت یک لایه شیر کف دار است. همچنین می توانید لایه آخر را با پودر شکلات یا اصلاح بپوشانید.  به معنای هود از ایتالیا سرچشمه گرفته و از اواسط سال ۱۹۹۰ بر محبوبیت آن افزوده شده است. بیشتر ایتالیایی ها این نوع نوشیدنی قهوه را در وعده صبحانه ترجیح می دهند.

روش کلاسیک تهیه آن این است که شیر بخار پز شده را روی یک شات اسپرسو و سپس یک لایه کف شیر بریزید. از باریستا بخواهید در صورت تمایل مقداری شکلات پاشیده شود.

چگونه خودتان یک کاپوچینو درست کنید؟ یک فنجان بردارید و سپس نصف فنجان اسپرسو و نصف دیگر شیر بخار پز شده اضافه کنید. در نهایت روی آن را با کف شیر پر کنید.

دما و بافت شیر ​​بسیار مهم است. و فوم غلیظ آن طعمی مخملی می دهد. فوم بالای آن نیز به عنوان عایق برای گرم نگه داشتن قهوه عمل می کند.

این نوع قهوه ها خوشمزه ترین قهوه های موجود می باشند.

قهوه های نام برده و سایر قهوه های هم خانواده این نوع قهوه ها از پر مخاطب ترین قهوه های موجود در کافی شاپ ها و خوش عطر ترین و خوش طعم ترین قهوه ها هستند.

قهوه ترک چه مزه ای دارد

طعم قهوه پررنگ است، اما قهوه استارباکس پررنگ نیست. قهوه غلیظ شده است، مانند اسپرسو، با طعم تلخ و شیرین جامد، معمولا شکر اضافی اضافه می شود تا نوشیدنی بسیار شیرین شود.

 

دانه قهوه

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت