طرز تهیه قهوه ترک با پودر کاکائو به ۲ روش ساده و خوشمزه

4.4/5 - (16 امتیاز)

طرز تهیه قهوه ترک با پودر کاکائو

آیا دوست دارید طرز تهیه قهوه سنتی ترک با پودر کاکائو را یاد بگیرید؟ این یک نوشیدنی استثنایی از تکنیک پخت تا سرو و نوشیدن است قطعاً عاشق آن هستید که هنگام تهیه این دستور قهوه خوب ترکی ، بویی که در خانه شما پخش می شود.

قهوه ترک چیست؟

اولین چیزی که باید توضیح دهیم این است که ترکیه دانه های قهوه خود را ندارد. دانه های قهوه عربی ریز آسیاب شده و برای تهیه قهوه استفاده می شود. این بیشتر آشپزی است تا دم کردن. در حالی که اصطلاح قهوه ترک به روش تهیه قهوه مطرح می شود، باید به شما بگوییم که شبیه دانه های قهوه معمولی نیست.

آنقدر ریز آسیاب شده است که ممکن است با دیدن اولین بار فکر کنید پودر کاکائو است. قهوه آسیاب شده را با آب و شکر (اختیاری) در یک قهوه جوش مخصوص به نام cezve یا ibrik ترکیب می کنند و روی کمترین حرارت یا به طور سنتی روی ماسه داغ می پزند.

در نهایت قهوه غلیظ و کف آلودی خواهید داشت که عطری قوی دارد. این غذا در فنجان های سنتی کوچک قهوه ترک با حباب های زیادی در بالای آن سرو می شود داشتن مقدار کافی فوم بسیار مهم است که نشان می دهد چقدر هنر قهوه سازی را می شناسید.

طرز تهیه قهوه اسپرسو با پودر کاکائو

بسیاری از مردم در سراسر جهان عاشق نوشیدن قهوه هستند. در نتیجه روش ها و تکنیک های مختلفی برای افزایش طعم این نوشیدنی استفاده می شود.

یکی از محبوب ترین آنها استفاده از موادی مانند پودر کاکائو در قهوه است که طعمی شیرین و شکلاتی به آن می بخشد.

این ترکیب ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما پودر کاکائو در قهوه یک انتخاب محبوب برای افرادی است که به دنبال جایگزینی جالب برای فنجان صبحگاهی خود هستند.

اگر می خواهید چیزی متفاوت از فنجان قهوه معمولی خود را در صبح امتحان کنید، ارزش امتحان کردن را دارد.

افزودن پودر کاکائو به قهوه شما آسان است و طعم دم نوش مورد علاقه شما را افزایش می دهد و در عین حال طعم های قوی قهوه را دست نخورده نگه می دارد.

آیا پودر کاکائو در قهوه طعم خوبی دارد؟

بله، پودر کاکائو در قهوه طعم بسیار خوبی دارد. طعم کمی تلخ و شکلاتی دارد که می تواند نسبت به طعم های سنتی قهوه تغییر کند. به علاوه، مزایای سلامتی اضافه شده پودر کاکائو، آن را به انتخابی عالی برای یک نوشیدنی گاه به گاه قهوه تبدیل کرده است.

طعم این دو با هم اغلب به عنوان موکا نامیده می شود. برخی از افراد دوست دارند شربت شکلات یا سس شکلات را به قهوه خود اضافه کنند تا طعمی غنی تر داشته باشند.

با این حال، اگر بخواهید شربت یا سس شکلات را در خانه درست کنید، این شامل مراحل بیشتری است.

افزودن پودر کاکائو به قهوه‌تان، طعم موکا را بدون گذراندن مراحل اضافی به شما می‌دهد!

چه مقدار پودر کاکائو به قهوه اضافه می کنید؟

بستگی به نوع پودر کاکائو و قهوه ای که می خواهید استفاده کنید دارد. برخی از افراد دوست دارند مقدار کمی پودر کاکائو شکلات تلخ را برای طعم موکا به قهوه خود اضافه کنند.

با این حال، اگر از پودر کاکائو فرآوری شده هلندی در قهوه استفاده کنید، طعم بسیار متفاوتی نسبت به استفاده از پودر کاکائوی شیرین نشده طبیعی خواهد داشت.

پودرهای کاکائوی شیرین نشده طبیعی طعم شکلات تلخ تری دارند، در حالی که کاکائوهای فرآوری شده هلندی ملایم تر هستند و اغلب به عنوان طعم “شکلاتی” توصیف می شوند.

من دوست دارم از پودر کاکائو شیرین نشده در خانه استفاده کنم، بنابراین این چیزی است که من به قهوه ام اضافه کرده ام. برای شما، این ممکن است بسته به کاکائویی که در کابینت خود دارید متفاوت باشد.

چگونه با پودر کاکائو قهوه درست می کنید؟

برای تهیه قهوه با پودر کاکائو، مقدار دلخواه پودر کاکائو (۱ تا ۱٫۵ قاشق چایخوری) را به یک فنجان اضافه کنید. یک قطره قهوه داغ اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر درآید، سپس قهوه باقی مانده را اضافه کنید!

این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. من متوجه شدم که این بهترین راه طرز تهیه  قهوه ترک خوشمزه با طعم موکا در خانه در عرض چند دقیقه است.

برای دیدن کنار هم قرار گرفتن این قهوه خوشمزه می توانید به عکس های زیر نگاهی گذرا بیندازید:

دستورالعمل ها

با دم کردن قهوه ای که بیشتر دوست دارید شروع کنید.

در حالی که قهوه شما در حال دم آمدن است، پودر کاکائو را به فنجان مورد علاقه خود اضافه کنید.

پس از اتمام دم کردن، مقداری آب به فنجان پر از پودر کاکائو اضافه کنید.

مخلوط را خوب هم بزنید تا خمیری شکل بگیرد.

سپس در حین هم زدن، باقی مانده قهوه را اضافه کنید.

به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که احساس کنید خمیر کاکائو کاملا حل شده است.

در صورت تمایل می توانید قهوه خود را با مقداری شیر، شکر یا خامه قهوه شیرین کنید.

اکنون آماده هستید تا از قهوه خود با پودر کاکائو لذت ببرید!

خواص قهوه با کاکائو

قهوه و کاکائو دو مورد علاقه هستند که هم به تنهایی و هم در صورت ترکیب در صدر جدول طعم قرار می گیرند.
اما، ترکیب این دو ممکن است بیشتر از خوشحال کردن کام شما باشد!


قهوه و کاکائو از بسیاری جهات شبیه به هم هستند:


– هر دو دانه گیاهان گرمسیری هستند.

– قهوه و کاکائو هر دو به طور معمول در ۲۰ درجه شمالی یا جنوبی از خط استوا رشد می کنند.

– هر دو نوع بذر به هنگام فرآوری مرحله تخمیر و بو دادن را طی می کنند.

– کاکائو و قهوه بسته به منطقه ای که در آن رشد می کنند می توانند از نظر طعم متفاوت باشند.

اما، شباهتی که امروز می‌خواهیم بررسی کنیم به ترکیب شیمیایی آنها و سلامت شما بازمی‌گردد.

هم قهوه و هم کاکائو مملو از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها هستند (که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند)، به این معنی که هر دو مبارزه کننده با بیماری ها هستند!

به عبارت دیگر، اگر می خواهید با التهاب، بیماری و پیری مبارزه کنید، قهوه و کاکائو شما را پوشش می دهد.

بنابراین، بنشینید، یک فنجان قهوه برای خود بریزید، یک گرد و غبار (یا بیشتر) کاکائو اضافه کنید، و بگذارید ببینیم چگونه می توانید از این دوتایی خوشمزه بهره مند شوید! 

وقتی صحبت از سرو می شود، قهوه ترک روش سنتی خود را دارد همیشه با یک لیوان آب و یک چیز شیرین مانند لذت های ترکی یا قهوه در کنار آن سرو می شود.

از له کردن گرفته تا تهیه و سرو این قهوه، مانند یک آیین متفاوت است این نوشیدنی خاص راهی برای معاشرت مردم ترکیه است بعد از یک وعده غذایی خوب بیشتر از آن لذت می برند.

طرز تهیه قهوه ترک با پودر کاکائو به دو روش خیلی خوشمزه و ساده

روش اول

عناصر

۱٫۲ فنجان قهوه ترک اصل

۱٫۲ فنجان شیر غیر لبنی

۱٫۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو

تکه های یخ

برای شربت ساده (اختیاری)

۱٫۲ فنجان شکر

۱ فنجان آب

دستورالعمل ها

برای تهیه شربت ساده:

  1. شکر و آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید تا شکر حل شود.
  2. اجازه دهید خنک شود، سپس در یک ظرف شیشه ای بریزید و با درب محکم ببندید. تا یک ماه در یخچال نگهداری می شو

برای تهیه موکا قهوه ترکی سرد:

  1. بعد از خرید قهوه ترک درجه یک آن  را روی یخ بریزید و شیر غیر لبنی مورد علاقه خود را اضافه کنید. در صورت تمایل شربت ساده را یک قاشق چایخوری اضافه کنید تا مزه دار شود.
  2. پودر کاکائو را بپاشید و بلافاصله سرو کنید.

روش دوم

قهوه آسیاب شده: ۴ قاشق غذاخوری (که تفاوت آسیاب معمولی با آسیاب قهوه رو در پایین انتهای مقاله توضیح دادم )

شیر: ۱/۴ فنجان

خامه: ۱ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو شیرین نشده: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: ۱/۲ قاشق چای‎خوری

خامه فرم‌گرفته: در صورت نیاز برای تزئین

خرید دانه قهوه ترک اصل

طرز تهیه نوشیدنی با پودر کاکائو

در مرحله‌ی اول بعد از خرید قهوه درجه یک  آن  را آماده کنید. زمانی‌‎که قهوه آماده شد، آن را در یک شیشه‌ای که درب محکمی دارد، بریزید و شیر، خامه، پودرکاکائو، شکر و عصاره‌ی وانیل را به قهوه اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید. تا جایی این ترکیب را هم بزنید تا بر روی آن کف ایجاد شود. بعد از آن‎که کامل مخلوط شد، آن را به مدت چند دقیقه روی حرارت بگذارید و در نهایت خامه فرم داده شده، به آن اضافه کنید. اگر ظرف شیشه‎ای که درب محکمی داشته باشد، ندارید، می‎توانید به جای تکان دادن درب شیشه، از همزن استفاده کنید.

و در انتها بدونیم تفاوت آسیاب قهوه با آسیاب معمولی

آسیاب قهوه دستی و برقی و بررسی قیمت و نحوه خرید بهترین آسیاب قهوه موجود در بازار موضوع این پست ما است.

برای تهیه سریع قهوه حتما از آسیاب قهوه اصل استفاده کنید چرا که از برترین و خاص ترین دستگاه های قهوه ساز هستند.

تهیه قهوه فرآیند تبدیل دانه های قهوه به نوشیدنی قهوه است مراحل این کار ممکن است با توجه به نوع قهوه و نوع نوشیدنی که تهیه می شو متفاوت باشد ولی معمولا دارای چهار مرحله اساسی است:

بو دادن دانه های خام قهوه

آسیاب کردن دانه های بو داده

مخلوط کردن قهوه آسیاب شده با آب

صاف کردن مایع تهیه شده از دانه های ساییده قهوه

کل دانه های قهـوه برای تسهیل دم کردن و تهیه یک نوشیدنی خوشمزه و گوارای قهوه باید آسـیاب شوند.ظرافت آسیاب کردن قهـوه به شدن بر روی دم شدن قهـوه موثر است.

در روش های دم کردن که مدت طولانی دانه های سابیده شده را در آب داغ قرار می دهند نسبت به روش های سریع دم کردن قهوه نیاز به آسیاب درشت تر دارد.

برای نوشیدن قهوه ای با طعم و بوی عالی بهترین راه آسیاب کردن دان قهوه قبل از مصرف میباشد زیرا قهوه آسیاب شده در طول زمان عطر و بوی خود را از دست خواهد داد. آسیاب برقی قهوه نوا محصولی باکیفیت از برند معتبر نوا است که برای کافه های کوچک و مصارف خانگی طراحی شده است.

توان این دستگاه ۲۵۰ وات است و مخزن آن گنجایش ۲۵۰ گرم دانه قهوه را دارد و همچنین دارای مخزنی جهت نگهداری قهوه های آسیاب شده میباشد.

آسیاب دستی قهوه سرامیکی با بدنه استیل زنگ نزن و طراحی زیبا و کاربردی، به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. از نکات منحصر به فرد این آسیاب ؛ تنظیم درجه آسیاب آن است.

به این صورت که با چرخاندن پیچ بالای آن آسیاب شما تنظیم می شود و بر خلاف سایر آسیاب های قهوه موجود در بازار ، نقطه قوت آن پیچ تنظیم کاملا در دسترس آن است و به راحتی قابل تنظیم می باشد.

طراحی کوچک و دسته تاشو این محصول باعث شده آن را به راحتی بتوانید حمل کرده و همیشه از قهوه ی تازه استفاده کنید. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. این محصول می تواند بهترین آسیاب دستی همراه برای شما باشد. گنجایش مخزن این آسیاب ۴۰ گرم است که برای دو وعده مناسب است.

طرز تهیه قهوه اسپرسو با پودر کاکائو

افزودن پودر کاکائو به قهوه اسپرسوراهی عالی برای دادن طعم شکلاتی به فنجان جو است. می توانید ۱ تا ۱٫۵ قاشق چایخوری پودر کاکائو شیرین نشده را به مقدار کمی قهوه اسپرسواضافه کنید و خمیر درست کنید. وقتی خوب مخلوط شد، می توانید قهوه بیشتری اضافه کنید تا قهوه سیاه با طعم موکا خود را درست کنید. حتی می‌توانید شیر و شکر را اضافه کنید تا یک فنجان موکا کامل شود.

آیا می توانید پودر کاکائو را به قهوه اضافه کنید؟

بله، می توانید پودر کاکائو را به فنجان قهوه خود اضافه کنید.

افزودن پودر کاکائو می تواند شکلات داغ را به قهوه شما بیاورد و اگر طرفدار نوشیدنی سیاه خالص نیستید، می تواند قهوه سیاه شما را خوش طعم تر کند.

به غیر از کاکائو، جایگزین های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای طعم و بوی بهتر قهوه خود اضافه کنید. می توانید  عصاره وانیل ، شیر نارگیل، خامه شیر بادام، عسل، دارچین، شربت افرا و سایر جایگزین های شکر را به قهوه خود اضافه کنید .

روش تهیه

۱٫۵ قاشق چایخوری پودر کاکائو را بردارید و آن را با ۱ قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده اسپرسو (حتی قهوه فوری) مخلوط کنید.

شیر (یا آب) را حرارت دهید تا دم بکشد و آن را به مقدار کم به مخلوط کاکائو و قهوه اضافه کنید. آن را با چنگال یا قاشق خوب هم بزنید (چنگال بهتر است) تا مخلوط به شکل خمیر درآید.

حالا در حین هم زدن رب، شیر بیشتری اضافه کنید. قهوه داغ کاکائویی شما آماده سرو است.

همچنین می توانید نصف قاشق چایخوری دارچین را به مخلوط اولیه اضافه کنید تا کمی طعم دارچینی به نوشیدنی اضافه شود.

ترکیب شیر کاکائو و قهوه

در اینجا تکنیک زیادی برای بحث وجود ندارد، ساختن آن کاری است که همه ما می دانیم چگونه انجام دهیم.

مقداری پودر کاکائو را با شکر مخلوط کرده و در شیر داغ بریزید و قهوه را اضافه کنید. هر قهوه قوی، چه چند شات اسپرسو باشد یا یک دم کرده غلیظ که با روش دلخواه شما درست شده باشد، مفید خواهد بود.

شایان ذکر است که انواع مختلف پودر کاکائو در این دستور العمل نتایج کمی متفاوت خواهد داشت، با پودر کاکائو طبیعی طعم اسیدی و میوه ای بیشتری ایجاد می کند، در حالی که کاکائو فرآوری شده هلندی خاکی تر و مغذی تر خواهد بود. در این برنامه، هلندی توصیه من است، زیرا قهوه به طور کلی اسیدیته خود را به ارمغان می آورد. همچنین، به محتوای چربی کاکائو توجه داشته باشید.

پس از اینکه مواد را با هم ترکیب کردید، فقط همه آنها را با همزن بزنید تا بخار بخار شود و خیلی کف کند، سپس در لیوان های گرم شده بریزید. یک تکه بزرگ خامه زده شده روی آن عملاً بی‌رویه است. اگرچه، از آنجایی که این از ایتالیا است، بهتر است بگویم که خامه فرم گرفته دوبلیگو است.

تزیین قهوه با پودر کاکائو

شیر، خامه وشکلات و سایر مخلفات دیگر می تواند از جمله محصولاتی باشد که در تزیین قهوه با پودر کاکائو می تواند مورد استفاده قرار گیرد و به طور مثال در یک روش پیشنهادی می توان به استفاده از موادی نظیر شیر خشک، خامه، شکلات اشاره نمود که با ترکیب این موارد و استفاده از آن برروی نوشیدنی گرم می توان شکل های مورد نظر خود را ایجاد نمود.

همچنین دستگاه های کف ساز هم می توانند از جمله مواردی باشند که افراد با استفاده از این دستگاه ها می توانند کف شیر را خارج نموده و از آن برروی فنجان قهوه و نسکافه استفاده نمود.

سپس با استفاده از پودر نسکافه می توان شکل های مختلفی را برروی این فنجان ایجاد نمود.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت