قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

4.6/5 - (15 امتیاز)

قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

تهیه قهوه ترک یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین روش های دم کردن یک فنجان قهوه است. آیا باور می کنید که مردم از اوایل دهه ۱۵۰۰ شروع به دم کردن این قهوه کردند؟

در واقع، یونسکو حتی تصدیق کرد قهوه ترک را به عنوان بخشی ضروری از میراث فرهنگی ترکیه شناخته است. و ضرب المثل های قدیمی ترکی قهوه ترک را به عنوان “سیاه مانند جهنم، قوی مانند مرگ، شیرین مانند عشق” توصیف می کنند که منجر به این سوال اغلب پرسیده می شود: آیا قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است؟

وقتی قوت دانه قهوه ترک و اسپرسو را با هم مقایسه می کنیم، می توانیم قدرت طعم و محتوای کافئین آنها را مشخص کنیم. اگر در مورد طعم آن صحبت کنیم، بله، قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است از سوی دیگر، اگر قدرت را با محتوای کافئین بسنجیم، اسپرسو برنده می شود.

قهوه ترک و اسپرسو هر دو غنی و خوش طعم هستند، اما از بسیاری جهات متفاوت هستند.

از نوع لوبیا، اندازه چرخ کردن، آماده سازی و زمان آماده سازی، متوجه خواهید شد که آنها بسیار متفاوت هستند.

خوب، نوشیدن قهوه همیشه به ترجیح افراد بستگی دارد، اما بهتر است بدانید که چه انتخاب هایی دارید.

آیا آنها از همان دانه های قهوه استفاده می کنند؟

قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

فرق قهوه ترک و اسپرسو

قهوه محبوب ترین نوشیدنی بعد از آب است. سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد فنجان در سراسر جهان مصرف می شود. این آمار نشان می دهد که چقدر قهوه در سراسر جهان مورد احترام و مصرف است.

قهوه انواع مختلفی دارد. روش دم کردن هر کدام، لوبیاها، طعم، محتوای کافئین و غیره، متمایز هستند. با انواع بسیار زیاد، بحث بین هر دسته اجتناب ناپذیر است.

قهوه ترک و اسپرسو، یکی از انواع قهوه، مدت‌هاست که بحث‌های متعددی را مطرح کرده است. موضوعی که مورد بحث قرار گرفته است: آیا قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است.

به طور معمول، کافئین و طعم دو عاملی هستند که برای مقایسه اینکه کدام قهوه قوی تر است، استفاده می شود. برای بسیاری از شما، قهوه ترک ممکن است قوی تر از اسپرسو باشد و برای بسیاری، غیر از این است. با این حال، چند تفاوت قهوه ترک و اسپرسو وجود دارد که یک قهوه را قوی تر از دیگری می کند.

در این مقاله با قهوه ترک، اسپرسو، فرآیند دم کردن آن‌ها و تفاوت‌ قهوه ترک و اسپرسو آشنا می‌شویم. ما همچنین به این پاسخ خواهیم رسید که آیا قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است یا خیر.

سنت نوشیدن قهوه ترک در کشورهایی مانند ترکیه و ارمنستان به خوبی شناخته شده است – یکی از آن قهوه هایی که مردم بیشتر در خانه می نوشند.

قهوه ترک از دانه های عربیکا به دست می آید، اما چیزی که آن را از سایر نوشیدنی های قهوه متمایز می کند نحوه دم کردن آن است.

ابتدا با استفاده از یک آسیاب قهوه سنتی ترکی ، دانه ها به صورت پودر ریز آسیاب می شوند. هنگامی که لوبیاها به صورت پودر ریز در آمد، آنها را به یک قابلمه به نام “Cezve” اضافه می کنند. به همراه پودر ریز، آب صاف شده سرد و شکر (در صورت نیاز) به قابلمه اضافه می شود.

پس از افزودن مواد، قابلمه را روی متوسط ​​گرم می کنیم تا زمانی که کف شروع به تشکیل شدن کند. بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و کاملا هم می زنیم. سپس قابلمه (Cezve) را دوباره روی اجاق قرار می دهیم و همین کار را تکرار می کنیم تا مایع به اندازه کافی غلیظ شود.

مرحله آخر این است که قبل از سرو در «کاهوه فنجانی» (فنجان سنتی) اجازه دهید تا ظرف خنک شود و در ته آن قرار گیرد.

اسپرسو یک نوشیدنی قهوه قوی است که معمولا در مهمانی ها، کافه ها و جلسات کاری ارائه می شود. اغلب به عنوان پایه قهوه برای لاته ، کاپوچینو، ماکیاتو و سایر نوشیدنی های معروف اسپرسو استفاده می شود.

مردم اغلب اسپرسو را یک دانه قهوه می دانند. در عوض، این یک فرآیند دم کردن است که شامل آسیاب کردن دانه‌های قهوه از طریق فشار بالای آب داغ است. پس از اتمام فرآیند دم کردن، یک کرم (فوم قهوه ای) در بالا ظاهر می شود. این حباب‌های ریز هوا وقتی در فنجانی به سبک دمیتاس سرو می‌شوند طعم‌دار هستند و قهوه را غنی می‌کنند.

تفاوت قهوه ترک و اسپرسو به تاریخ بازمی گردد. موضوع داغ همیشه یکسان است – آیا قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است و بالعکس؟

بیایید با استفاده از مقداری حجم قدرت پاسخی برای این موضوع پیدا کنیم.

طعم و کافئین دو راه برای تشخیص قهوه هستند. هم قهوه ترک و هم اسپرسو طعم فوق العاده ای دارند. با این حال، در مورد کافئین، اسپرسو با اختلاف اندکی بر قهوه ترک برتری دارد.

قهوه ترک دارای غلظت ۳۰-۳۲ میلی گرم کافئین در هر اونس است. در مقابل، هر شات اسپرسو شامل ۳۰-۳۵ میلی گرم است. با افزودن شات های اضافی، غلظت کافئین قهوه اسپرسو افزایش می یابد.

در این مورد، اسپرسو کافئین بیشتری نسبت به قهوه ترک دارد که نشان دهنده قهوه قوی تری بین آنهاست.

پاسخ به این موضوع که آیا قهوه ترک قوی تر از اسپرسو است، بنابراین خیر!

قهوه ترک یا اسپرسو برای لاغری


فواید قهوه ترک، یکی از نوشیدنی های مورد علاقه مردم ترکیه؛ قهوه ترک از فرد در برابر سرطان محافظت می کند، ایمنی را تقویت می کند، کلسترول را کاهش می دهد، تمرکز را افزایش می دهد. یکی از فواید قهوه ترک کمک به کاهش وزن است.

 ۱٫فنجان قهوه ترک تنها ۱ کالری دارد به شرطی که بدون شکر مصرف شود وزن آن مهم نیست، برعکس نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

 نظرات در مورد خرید قهوه ترک همیشه در جهت مثبت بوده است، گزارش شده است که قهوه ترک خاصیت نگهداری و تضعیف سختی دارد. آیا واقعا قهوه ترک ضعیف می شود، قهوه ترک چند کالری دارد؟ در اینجا اطلاعاتی که توسط متخصصان تغذیه ارائه شده است.


متخصص تغذیه Görkem Mercan قهوه ترک ضعیف می شود، روزی چند فنجان می توانم بنوشم؟ او به این سوال پاسخ می دهد؛ قهوه ترک به دلیل محتوای کافئین، تأثیر مثبتی بر میزان متابولیسم دارد. با این ویژگی به کاهش وزن کمک می کند. هنگام نوشیدن قهوه ترک در کنار یک لیوان بزرگ آب باید مطمئن بود.

 به این ترتیب نیاز بدن به آب تامین شده و اثر تسریع کننده سوخت و ساز قهوه افزایش می یابد. اگر قهوه ترک را برای لاغری یا تغذیه سالم می نوشید، می توانید آن را بعد از صبحانه یا بعد از ظهر میل کنید. ۲ فنجان قهوه ترک در روز مناسب است.


قهوه ترک چقدر کالری و کاهش وزن دارد؟ سرکان توتار متخصص تغذیه به این سوال پاسخ می دهد قهوه ترکی که جزء لاینفک مکالمات است، باید به مصرف آن توجه کرد زیرا قهوه تیره است.

زیرا نوشیدن بیش از حد می تواند باعث ایجاد مشکلات بال زدن مکرر در طول روز شود. ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از انجام این کار، شما می توانید این کار را انجام دهید. کالری سوزی خود را در حین ورزش افزایش دهید ۱ فنجان قهوه ترک به طور متوسط ​​۱ کالری دارد.


Nilay Keçeci متخصص تغذیه در مورد اثرات مثبت قهوه ترک بر کاهش وزن و سلامتی اطلاعات زیر را ارائه می دهد. قهوه ترک با ایجاد احساس سیری هنگام مصرف یک فنجان در روز، تأثیر مثبتی بر برنامه های کاهش وزن و حفظ وزن دارد.

 مطالعات اخیر نشان داده است که جوشاندن قهوه مانند ۱ فنجان فرنچ پرس، قهوه ترک یا قهوه اسکاندیناوی نیز می تواند از سرطان سینه، سرطان سر و گردن جلوگیری کند. تحقیقات بر روی افرادی که روزانه ۱ فنجان قهوه مصرف می کنند نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

 یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد عدم کاهش مصرف آب با قهوه است. مصرف حداقل ۲ لیتر آب و ۱ فنجان قهوه در روز پیامدهای مثبتی برای سلامتی ما دارد.
ایرم دمیریلیاس متخصص تغذیه با بیان اینکه قهوه ترک در لاغری تاثیر دارد، گفت: “اما تاثیر دارد. ۱ تا ۲ فنجان قهوه ترک می توان نوشید. البته بیشتر مضر است” آیا قهوه ترک چربی می سوزاند؟


مصطفی یوروک، متخصص تغذیه به این سوال پاسخ می دهد؛ بله، قهوه ترک یکی از مواد مغذی است که به چربی سوزی کمک می کند. ۲ فنجان قهوه ترک در روز با افزایش انرژی و لیپولیز به تخلیه رسوبات چربی و افزایش وزن کمک می کند.

متابولیسم من به کندی کار می کند، بنابراین نمی توانم وزن کم کنم. می خواهم سوخت و ساز بدنم تسریع شود، روزی چند فنجان قهوه ترک بنوشم؟ توبا کایان تاپان متخصص تغذیه به این سوال پاسخ می دهد۲ فنجان قهوه ترک در طول روز برای تسریع متابولیسم آن روز کافی است.


دنیز اوزان متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که برای کاهش وزن چند فنجان قهوه ترک بنوشید: (قهوه ترکی به لطف کافئینی که دارد سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. میزان افزایش متابولیسم کافئین ۵ درصد است. مصرف بین ۱ تا ۲ فنجان در روز کافی و ایده آل است.

برای افرادی که سعی می کنند با تغذیه سالم وزن کم کنند، کمک تغذیه ای خوبی خواهد بود زیرا میزان متابولیسم را افزایش می دهد. انتظار کاهش وزن با نوشیدن ۵-۶ فنجان قهوه در روز اشتباه است. مهم است به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

اگر قهوه ترک را بدون قند ترجیح می دهید، با افزایش میزان متابولیسم خود گامی سالم برای کنترل وزن بردارید.
آیلین آیدین متخصص تغذیه در مورد تاثیرات قهوه ترک بر کاهش وزن گزارش می دهد. قهوه ترک هضم غذا را تسهیل می کند. قهوه ترک بدون شیرینی که قبل از ورزش مصرف می شود به بدن کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزاند.

 ۲ فنجان قهوه ترک ساده ای که در طول روز مصرف می کنید سلامتی را به سلامتی شما می بخشد و انرژی زندگی شما را افزایش می دهد.
آیسه توگبا سنگل، متخصص تغذیه، قهوه مصرف شده با شکر برای سلامت قلب و همچنین افزایش توجه برای کمک به زمان کار مفید است و دستور العملی را تهیه کرد که می تواند به کاهش وزن ما کمک کند.

 ما دستور پخت قهوه ای را تهیه کرده ایم که نیازهای دسر شما را برآورده می کند و برای رژیم غذایی مناسب است. ۱ قاشق قهوه را به ۱ فنجان آب اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را شروع کنید و ۱ بیت تلخ را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. قبل از جوشاندن می توان نصف قاشق چای خوری را به دارچین اضافه کرد. بعد از پختن آنها را در فنجان ها بریزید.

کدام قهوه بهتر است

اطلس به طور انحصاری قهوه تخصصی تک منشا را تهیه می کند که همیشه در یک منطقه خاص قابل ردیابی است و گاهی اوقات مستقیماً به یک مزرعه خاص می رسد.

همانطور که شایسته نام آنها است، آنها کل دنیای قهوه را کاوش می کنند، بنابراین شما می توانید از بهترین قهوه های با کیفیت از مجموعه متنوعی از مناطق در حال رشد لذت ببرید و برخی شناخته شده و برخی تازه در صحنه قهوه تخصصی ظهور کرده اند.

یک باشگاه قهوه فقط نوشیدن قهوه عالی نیست. یادگیری در مورد قهوه به همان اندازه مهم است، همراه با دانه‌های قهوه، یک کاتالوگ هم می باشد که منشا قهوه و شرایط رشد آن را برجسته می‌کند، بهترین روش‌های دم‌آوری را پیشنهاد می‌کند و یادداشت‌های مزه‌ای را ارائه می‌دهد.

کونا بزرگترین جزیره هاوایی است و بهترین گزینه برای پرورش قهوه با کیفیت است. بهترین قهوه در آمریکا در واقع توسط فوربس رای داده است. با داشتن یک میکرو اقلیم عالی، ترکیبی عالی از باران و خورشید، و خاک حاصلخیز و آتشفشانی، شیب‌های جزیره بزرگ برای کاشت قهوه عالی هستند.

دانه های قهوه کنیا یکی از بهترین دانه های جهان است تلاش کشاورزان برای تمیز کردن و پردازش این حبوبات بی نظیر است.

شاید یکی از بزرگ‌ترین عواملی که در کیفیت قهوه کنیا نقش دارد، این واقعیت است که کشاورزان برای قهوه بهتر پاداش می‌گیرند. قهوه‌های با کیفیت‌تر با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند و به کشاورزان انگیزه می‌دهند تا محصول خود را بهبود بخشند.

“AA” بزرگ ترین لوبیا است و پس از آن ” AB” قرار دارد. در کنیا هر چه بزرگتر بهتر، همیشه به دنبال “AA” باشید. این قهوه ها با نت های میوه ای شیرین، اسیدیته شراب و بدن شربتی مشخص می شوند به دلیل فرآوری، این قهوه ها جزو تمیزترین قهوه های دنیا هستند.

مقایسه کافئین قهوه ترک و اسپرسو

این یک مشکل است، زیرا عوامل زیادی در سطوح کافئین قهوه ترک و اسپرسو وجود دارد. به طور کلی توافق بر این است که در هر قطره، اسپرسو بر روی کافئین برنده است، ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم کافئین دارد.

یک فنجان ترکی حدود دو گرم است و معمولاً حدود ۶۵ میلی گرم کافئین دارد. آن اسپرسو را به دو برابر برسانید و ۱۰۰ میلی گرم را فشار دهید. ترکی از لوبیا نرم تری استفاده می کند.

قهوه ترک خوب با دانه های خالص عربیکا درست می شود. اینها حدود ۱٫۱ درصد کافئین هستند معمولاً ۲۰ درصد از دانه‌های روبوستای ارزان‌تر و با طعم قوی‌تر در ترکیب اسپرسو ایتالیایی استفاده می‌شود اینها ۲٫۲ درصد هستند، دو برابر کافئین.

اسپرسو کافئین کمتری از دانه ها آزاد می کند.

فرآیند اسپرسو سریع آب کمتری مصرف می کند، اما اجازه نمی دهد تمام کافئین آزاد شود. ترکی درست شده تقریباً سه بار جوشانده می شود و از لوبیا وزوز بیشتری می گیرد.

کباب های تیره تر کافئین کمتری دارند.

اسپرسو از کباب تیره استفاده می کند در حالی که ترکی به طور سنتی یک برشته متوسط ​​است. برشته کردن کافئین را از بین می برد.

ترکی می تواند به اندازه قهوه از قاشق شکر استفاده کند.

ترکی می‌تواند سرزنده‌تر به نظر برسد، زیرا شما هم دچار عجله قند می‌شوید.

اما اگر فقط به دنبال جار و جنجال هستید، یک کوپا جو قدیمی و خوب را از رقابت محروم نکنید.

قهوه بهتر است یا اسپرسو

دفازیو می‌گوید: «اسپرسو دارای غلظت بالاتری از کافئین در هر گرم است. چند جرعه اسپرسو به شما انرژی می دهد ممکن است حداقل دو فنجان قهوه برای دریافت همان انرژی لازم باشد.

اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. اگرچه اسپرسو دارای محتوای کافئین غلیظ تری است، اما اندازه های سرو اسپرسو کوچکتر از قهوه دم شده است.

اگر از طرفداران قهوه بدون کافئین هستید، بدانید که هر دو نوشیدنی را می توان از دانه های قهوه بدون کافئین تهیه کرد این میزان کافئین در قهوه بدون کافئین است در این صورت، یک فنجان اسپرسو بدون کافئین حاوی حدود ۰٫۶ میلی گرم کافئین و یک فنجان قهوه دم کرده حاوی ۲٫۴ میلی گرم کافئین است.

کالری اسپرسو در مقابل کالری قهوه

اگرچه قهوه اسپرسو و قهوه معمولی بیشتر حاوی آب هستند، اما بدون کالری نیستند. یک فنجان  قهوه دم کرده ۲٫۴ کالری دارد.

یک فنجان استاندارد اسپرسو ۵٫۴ کالری دارد توجه داشته باشید که اسپرسو حاوی کالری بیشتری در هر یک دهم قهوه است زیرا غلیظ است.

با این حال، اندازه یک فنجان اسپرسو معمولی نسبت به یک فنجان قهوه معمولی کمتر است. افزودن هر ترکیبی مانند خامه، شیر یا شکر به هر یک از نوشیدنی ها نیز کالری را افزایش می دهد.

 

پاسخ در اینجا هم بله و هم خیر است همیشه به اولویت و بودجه بستگی دارد.

بله، از نظر فنی می‌توانیم از همان نوع دانه‌های قهوه استفاده کنیم و طعم دانه قهوه به دلیل فرآیندی که طی می‌کنند، همچنان متفاوت است.

خیر، زیرا انواع لوبیا وجود دارد که با روش دم کردن خاصی طعم بهتری دارد. در اینجا به عنوان مثال بهترین دانه ها برای استفاده برای اسپرسو آورده شده است .

فقط برای روشن شدن، قهوه ترک و اسپرسو از انواع دانه های قهوه نیستند، بلکه انواعی از فرآیند دم کردن هستند. این فرآیند نحوه درست کردن قهوه است.

در تهیه قهوه ترک، اکثر مردم معمولا از دانه های عربیکا ۱۰۰% استفاده می کنند از آنجایی که این نوع قهوه نقش مهمی در عروسی های ترکیه ایفا می کند، ما چیزی کم از عالی بودن نمی خواهیم.

اگرچه قهوه اسپرسو به اندازه قهوه ترک قدیمی نیست، اما هنوز نقش مهمی در دنیای قهوه ایفا می کند.

در دهه ۱۹۰۰ در ایتالیا شروع شد و  دستگاه اسپرسو ساز یکی از نوآوری های انقلاب صنعتی در اروپا است.

در آن زمان، ایتالیایی‌ها نمی‌خواستند برای اسپرسوهای خود هزینه زیادی بپردازند، که باعث می‌شد قهوه‌خانه‌ها مخلوط اسپرسو را با قهوه روبوستا مخلوط کنند.

به همین دلیل است که تاکنون، اکثر ترکیبات اسپرسو حاوی تقریباً ۲۰ درصد دانه های روبوستا هستند.

اکثر مردم از دانه‌های قهوه برزیل، اندونزی و آمریکای جنوبی و مرکزی در تهیه مخلوط اسپرسو استفاده می‌کنند.

مقایسه کلی قهوه ترک و اسپرسو در تهیه آن

مقایسه کلی قهوه ترک و اسپرسو در تهیه آن

برای شروع عصاره گیری یا دم کردن قهوه ترکی باید یک ایبریک داشته باشیم .

ایبریک یک قهوه جوش ترکی است که از مس ضخیم با دسته چوبی ساخته شده است.

سپس باید مقدار آب مورد نظر را در ایبریک قبل از قرار دادن آن در بالای اجاق گاز با حرارت متوسط ​​تا زیاد در آن بریزید.

پس از آن، تفاله قهوه را اضافه می کنید، تقریباً ۱ قاشق غذاخوری تفاله قهوه به ازای هر ۳ اونس آب. اگرچه همیشه می توانید بسته به ترجیح خود، مقدار بیشتری یا کمتر از تفاله قهوه بریزید.

وقتی تفاله‌های قهوه را اضافه می‌کنید، متوجه می‌شوید که روی آن شناور می‌شوند، آن را هم نزنید.

اگر قهوه ترک فقط به ایبریک و منبع حرارت نیاز دارد، اسپرسو به دستگاه اسپرسوساز و پورتافیلتر نیاز دارد .

در تهیه اسپرسو، ما با گرم کردن دستگاه اسپرسوساز و قرار دادن تفاله قهوه در پورتافیلتر شروع می کنیم.

سپس تفاله‌های قهوه را می‌کوبیم تا سطح آن یکدست و صاف شود.

پس از آن، پورتافیلتر را در قسمت سر گروه دستگاه اسپرسوساز قرار می دهیم و پس از قرار گرفتن مناسب، فرآیند دم کردن را شروع می کنیم.

برای استخراج اسپرسو، یک دستگاه اسپرسوساز باید حداقل ۹ بار فشار داشته باشد. فشار باعث کوتاه‌تر شدن فرآیند دم‌کردن می‌شود، بنابراین آن را برای استفاده تجاری ایده‌آل می‌کند.

در حالت ایده آل، اسپرسو فقط برای ۲۰-۳۰ ثانیه چکه می کند.

هر چیزی کمتر از آن یک اسپرسوی کم عصاره با بدنه نازک و سبک است. و هر چیزی بیش از ۳۰ ثانیه یک اسپرسوی بیش از حد استخراج شده با طعم سوخته و تلخ است.

یک اسپرسو را می توان به تنهایی نوشید یا می توان از آن به عنوان پایه کاپوچینو یا لاته استفاده کرد.

قهوه اسپرسو یا ترک

قهوه اسپرسو

در مقایسه با قهوه ترک، قهوه اسپرسو از آسیاب ریز استفاده می کند درشت تر از قهوه ترک استفاده می کند برای کمک به درک شما، اندازه آسیاب اسپرسو باید از شکر ریزتر اما درشت تر از آرد باشد.

بر خلاف نوع لوبیا و نوع کباب که می توانیم آزمایش کنیم، اندازه آسیاب بسیار خاص است.

فضای کمی برای تنظیم در تهیه اسپرسو وجود دارد، شما نمی توانید از آسیاب درشت فقط به این دلیل که آن را می خواهید استفاده کنید.

اندازه آسیاب دانه های قهوه تا حد زیادی بر زمان استخراج اسپرسو تاثیر می گذارد. البته ما فقط می خواهیم یک شات خوب اسپرسو بنوشیم و می توانیم با داشتن قوام به آن برسیم.

بنابراین، برای رسیدن به قوام، باید اندازه آسیاب مناسب دانه های قهوه را بدست آوریم.

اگر از آسیاب درشت تر استفاده می کنید، اسپرسوی شما خیلی سریع می چکد که بدون در نظر گرفتن بهترین دستگاه اسپرسوساز ممکن، قهوه ای ضعیف بدون خامه به شما می دهد.

دستگاه اسپرسوسار جیمیلای ۳۶۰۵ با قیمت ویژه با کارایی خیلی بالا و کیفیت عالی

در حالی که یک آسیاب ریزتر باعث می شود اسپرسوی شما به آرامی چکه کند و در نتیجه یک اسپرسوی بسیار تلخ و بیش از حد استخراج شود هر دو شات بد اسپرسو هستند.

کافئین قهوه ترک بیشتر است یا اسپرسو

باید در خرید قهوه خیلی توجه کرد .قهوه باید مثل جهنم سیاه، مثل مرگ قوی و مثل عشق شیرین باشد. ترک‌ها قهوه‌شان را این‌گونه توصیف می‌کنند، مخصوصاً وقتی که در مقابل آنها قهوه معمولی می‌نوشید.

آیا قهوه ترک با قهوه معمولی تفاوت دارد؟ اگر بله، از چه راه هایی؟ آیا کافئین بیشتری دارد؟ کافئین قهوه ترک چه تفاوت هایی با قهوه معمولی دارد؟ پاسخ کوتاه این است که قهوه ترک در هر اونس مایع کافئین بیشتری نسبت به قهوه های معمولی دارد. این به دلیل انواع دانه های قوی و روش دم کردن قهوه ترک است.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت