قهوه ساز کمکس چیست همه چیز در مورد این دستگاه فوق العاده

4.9/5 - (17 امتیاز)

قهوه ساز کمکس چیست

کمکس یکی از محبوب ترین و مشهور ترین ابزار ها برای سرو و تهیه قهوه می باشد، دستگاه قهوه ساز کمکس یک قهوه ساز دستی است که به روش ریختن آب بر روی پودر قهوه عمل می‌کند و نوشیدنی نهایی و سرو شده را با عطر و طعم عالی به کاربر ارائه می دهد.

این روش به وسیله پیتر شلمبوم یک شمی دان آلمانی در سال ۱۹۴۱ اختراع و تولید شد. او یک دکمه برای نقطه ‌ی اتصال قیف و ارلن مایر در نظر گرفت و پس از تهیه دسته‌ی چوبی زیبا، شما کمکس را یک تکه می ‌بینید که در برابر گرما مانند یک عایق عمل می کند.

یک وسیله‌ ی شیشه‌ ای از جنس بوروسیلیکات، به اسم کمکس که همیشه  یک رقیب برای شیوه‌های دم کردن قهوه در گذشته و حال بوده است.

قهوه ساز دمی Chemex  یکی از بهترین محصولات طراحی شده در این زمان است. به همین دلیل در مجموعه موزه هنر مدرن در شهر نیویورک قرار دارد .
قهوه ساز کمکس ظرف شیشه ای شبیه ساعت شنی است که دارای یک گردن مخروطی مانند مثل قیف است و از فیلتر های مخصوص از جنس الیاف کاغذ ساخته شده است .

قهوه ساز کمکس

ویژگی های کمکس چیست

کاغذ ضخیم تر از فیلتر های کاغذی استاندارد برای یک قهوه ساز قطره ای که اکثر روغن های قهوه را حذف می کند.
قهوه را با طعم و مزه متفاوت از قهوه ای که در سایر دستگاه های قهوه ساز درست می شود تهیه می کند .
کاغذ ضخیمتر از فیلترهای قهوه Chemex ممکن است
در حذف کافئین ،کربوهیدرات، کلسترول بالا در روغن های قهوه کمک کند
تهیه‌ی قهوه با کمکس جزو روش‌های فیلتری ـ چکه‌ ای طبقه‌ بندی می‌شود و جزء خانواده ی بروئینگ ها می باشد. یکی از ویژگی های زیبا و متمایز کننده  Chemex یقه چوبی مقاوم در برابر حرارت در وسط آن است که استفاده و جا به جایی آن را بسیار راحت کرده است.

  1. قسمت بالایی که محل ریختن آب داغ و پودر قهوه روی فیلتر کاغذی است .
    ۲٫ قسمت پایینی که محل تشکیل نوشیدنی نهایی است .
    ۳٫ کمری باریک در قسمت میانی که فیلتر کاغذی در این قسمت ثابت می شود.

انواع قهوه ساز کمکس چیست

قهوه ساز کمکس از انواع مختلفی تولید شده که از بهترین مدل این دستگاه می توان به قهوه ساز کمکس و قهوه ساز v60 اشاره کرد. جنس این دستگاه از شیشه پیرکس و یقه کائوچویی است، ساخت چین و مناسب برای دم کردن قهوه بصورت فیلتر است.

انواع قهوه ساز کمکس

قیمت قهوه ساز کمکس

قیمت قهوه ساز کمکس نسبت به برخوردار بودن از ویژگی های زیاد، بسیار مناسب وده و می توانید برای خریدذ این دستگاه به صورت اورجینال و با بهترین قیمت (۳۲۰۰۰۰) به سایت قهوه دارک مراجعه کنید.

قهوه ساز کمکس اصل

برای ساخت دستگاه کمکس، شلمبوم از دو وسیله ‌ی آزمایشگاهی استفاده کرد، که این تجهیزات یکی قیف شیشه‌ای و دیگری ارلن مایر بودند. او در قیف شیشه ‌ای کانال هوا ایجاد کرد تا چکه کردن مایع در این دستگاه کمکس به راحتی انجام شود.

شما می توانید برای خرید دستگاه قهوه ساز کمکس به صورت کاملا اورجینال و اصل با مراجعه به سایت معتبر قهوه دارک سفارش محصول مورد نظر خود را ثبت کنید.

ظرف کمکس

ظرف کمکس معمولاً از جنس شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود و در انواع مختلفی موجود است. این ظروف معمولاً دارای ظرفیت‌ها و ابعاد مختلفی هستند، به طوری که می‌توانید آنها را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید. برخی از ظروف کمکس دارای درپوش و پوششی هستند که به حفظ طعم و انرژی نوشیدنی کمک می‌کنند و همچنین از ریزش گازهای دی اکسید کربن جلوگیری می‌کنند. این ظروف معمولاً در فروشگاه‌های خوراکی یا فروشگاه‌های متخصص در فروش لوازم آشپزخانه و نوشیدنی‌ها موجود هستن.

فیلتر قهوه ساز کمکس

با استفاده از دستگاه کمکس می توانید تا حجم ۴۵۰ میلی لیتر برای حود و افراد مورد نظر قهوه ای با کیفیت سرو و نوش جان کنید.

خرید قهوه ساز کمکس

سایت ارزانسرای قهوه دارک همواره در تلاش بوده محصولا خود را به صورت کاملا اورجینال با کیفیت فوق العاده و بهترین قیمت به کاربران گرامی ارائه دهد و شما می توانید برای خرید قهوه ساز کمکس با قیمت مناسب به سایت قهوه دارک مراجعه کنید.

خرید کمکس اورجینال

برای خرید کمکس اورجینال، می‌توانید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر، فروشگاه‌های متخصص در فروش نوشیدنی‌های آماده یا حتی فروشگاه‌های آنلاین معروف مراجعه کنید. در اینجا تعدادی از مراحل مهم برای اطمینان از خرید کمکس اورجینال را ذکر می‌کنم:

۱٫ معتبر بودن مکان خرید: اطمینان حاصل کنید که از فروشندگان معتبر و معروف خرید می‌کنید. این می‌تواند شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور یا فروشگاه‌های آنلاین با نام‌های معروف باشد.

۲٫ بررسی بسته‌بندی و برچسب‌ها: مطمئن شوید که بسته‌بندی کمکس درست و سلیم است و برچسب‌های محصول حاکی از اصالت آن باشند. اگر برچسب موجود است، مطمئن شوید که مارک و مشخصات محصول روی آن به طور صحیح ذکر شده باشد.

۳٫ توجه به نشان‌ها و مارک‌ها: مطمئن شوید که مارک محصول و نشان‌های اصالت مربوط به آن را بررسی کنید. این ممکن است شامل نشان‌های حفاظت از جعلی بودن محصول یا مارک‌های معروف تولیدکننده کمکس باشد.

۴٫ توجه به قیمت: اگر قیمت محصول به نسبت بسیار پایین یا بسیار بالاست، احتمال وجود کالای جعلی یا غیراصلی وجود دارد. توجه داشته باشید که محصولات اورجینال عموماً قیمتی معقول دارند، اما از آن‌ها در حدود قیمت بازار خریداری کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین کمکس اورجینال را پیدا کرده و از آن لذت ببرید.

قهوه ساز طرح کمکس

دم افزار طرح کمکس یکی از ابزارهای دم آوری حرفه ایی برای قهوه است و در بین علاقه مندان قهوه از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است، دم آوری یا قهوه ساز با کمکس به روش تزریقی انجام می شود که در این روش عطر و اصالت طعم قهوه به خوبی حفظ می‌شود.

قهوه ساز کمکس چیست

طرز استفاده از قهوه ساز کمکس چیست

قهوه ساز کمکس شامل یک قیف شیشه ای و فیلتر که با الیاف کاغذ با ضخامت بیشتر از کاغذ معمولی ساخته شده است که کار آن گرفتن روغن از قهوه است.

اولین قدم در ساختن قهوه کمکس قرار دادن کاغذ فیلتر در قیف شیشه ای است و بعد از آن ریختن آب جوش در جهت های مختلف برای دم کردن قهوه خشک می باشد که همه ی این ویژگی ها باعث شده که کار با این دستگاه نیاز به دانش خاصی و منحصر به فردی نداشته باشد.

در مورد میزان برشتگی، اندازه آسیب دانه‌های قهوه و دمای آب مناسب توصیه می‌کنیم از دانه‌های قهوه ملایم تا متوسط برشته شده استفاده کنید .البته با توجه به ذائقه خود می توانید هر نوع قهوه‌ای را استفاده کنید چه برشته ملایم چه برشته زیاد برای کسب بهترین نتیجه در زمان دم کردن دانه‌های قهوه را آسیاب کنید و درجه آسیاب مناسب متوسط به سمت درشت ( Medium  Coarse ) است.

در این روش دم‌آوری قهوه نسبت قهوه به آب چیزی در حدود هجده تا بیست گرم قهوه برای سیصد گرم آب است. البته با توجه به نوع قهوه و درجه برشته شدن متغیر است. برای حصول نتیجه خوب به آب در حدود ۹۳ درجه سانتی‌گراد نیاز است برای این منظور آب را به نقطه جوش برسانید و به مدت سی ثانیه آن را از شعله بردارید.

برای درست کردن قهوه ابتدا فیلتر را پس از تا کردن روی کمکس قرار دهید و فیلتر را با آب داغ آبکشی کنید. این امر به قرارگیری بهتر فیلتر داخل کمکس کمک کرده و همچنین طعم نامطبوع کاغذی فیلتر را از بین می‌برد.

آب جمع شده در ظرف را دور بریزید.دقت کنید فیلتر تا شده یک قسمت سه لایه و یک قسمت تک لایه دارد. قسمت سه لایه را به سمت خروجی کمکس قرار دهید.

سپس قهوه آسیاب شده را درون فیلتر بریزید. برای شروع  ه عنوان قانون کلی دو برابر وزن قهوه آب داغ روی قهوه آسیاب شده بریزید و حدود سی تا چهل ثانیه منتظر باشید به عنوان مثال برای بیست گرم قهوه چهل گرم آب استفاده کنید.

برای حصول نتیجه بهتر از ترازو استفاده کنید تا وزن دقیق قهوه و آب به دست بیاید. پس از اتمام این مرحله باقی مانده آب را به آرامی و با حرکات دورانی به قهوه اضافه کنید.

سعی کنید این فرایند را به گونه‌ای انجام دهید که وقتی ترازو عدد سیصد گرم را نشان می‌دهد تایمر به عدد دو دقیقه و سی ثانیه رسیده باشد. سعی کنید در مقادیر کم ولی مداوم آب را بریزید. استفاده از کتری مخصوص این امر را بسیار آسان می‌کند.

دم آوری قهوه با کمکس

برای دم آوری قهوه با استفاده از کمکس، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ آماده‌سازی قهوه: قهوه مورد نظر خود را با استفاده از روش مورد علاقه تهیه کنید. می‌توانید از قهوه‌ساز، فرانچ پرس، مخلوط‌کن، یا هر روش دیگری استفاده کنید.

۲٫ تهیه کمکس: ظرف کمکس خود را آماده کنید. اگر از کمکس گازدار استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که بطری را خوب یخچالی کرده و سرد کرده‌اید.

۳٫ ترکیب قهوه و کمکس: قهوه تازه تهیه شده را به ظرف کمکس اضافه کنید. می‌توانید به ترکیب قهوه و کمکس بسته به سلیقه خود اندکی شیر یا شکر هم اضافه کنید.

۴٫ مخلوط کردن: محتویات ظرف کمکس را به طور ملایم مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی مواد به‌طور یکنواخت ترکیب شده‌اند.

۵٫ سرو و لذت بردن : قهوه دمی کمکس خود را در لیوان یا فنجان مناسب بریزید و لذت ببرید. می‌توانید آن را با برف یا یخ سرو کنید تا تجربه خنک و خوشمزه‌تری داشته باشید.

با این روش، می‌توانید به سرعت و به راحتی قهوه دمی خود را با کمکس تهیه کرده و از طعم خوشایند آن لذت ببرید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت