بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

4.3/5 - (6 امتیاز)

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

یکی از ضروری ترین نکته بعد از سرو قهوه خوشمزه و اصیل، این است که قبل و بعد از سرو، یک لیوان آب سرد میل بفرمایید، چرا؟ چون نوشیدن آب سرد باعث می شود که دهان خود را کاملا تمیز کنید تا چیزی بر طعم قهوه بر دهان و دندان تاثیر نگذارد.

می دانید چرا آب کنار قهوه برای چیست، لازم است بگوییم که نوشیدن آب سرد هم کاملا بستگی به ذائقه شما دارد، عده ای که اهل قهوه هستند ترجیح می‌دهند پیش از قهوه آب سرو نمایند تا دهان شسته شود و طعم قهوه را به‌طور خالص احساس کنند.

شما ممکن است بعد از نوشیدن قهوه تلخ، احساس تشنگی کنید، یا دهان شما تلخ شود، پس یک لیوان آب سرد بعد از قهوه هم به کارتان می‌آید.

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

در مورد قهوه عربیکا و روبوستا هم نوشیدن یک لیوان آب سرد، قبل یا بعد از آن کاملا دل بخواهی می باشد. حتما در صورت تمایل شکلات قهوه و یا راحت‌الحلقوم را به همراه قهوه سرو می‌کنند تا در صورت احساس گرسنگی بعد از قهوه، آن را میل کنید.

یکی از عوارض قهوه این است که بر روی دندان و زبان شما به مدت طولانی باقی می‌ماند و باعث پوسیدگی دندان می‌شود. اگر می‌خواهید بعد از قهوه، خوراکی دیگری میل کنید، احتمالا طعم قهوه باقیمانده بر روی زبان، خوشایند نیست. یک لیوان آب را بعد از قهوه سر بکشید تا دهان شما پاکیزه شود. البته مسواک زدن بعد از قهوه هم بسیار مهم است.

پس در صورتی که اهل نوشیدن قهوه روزانه هستید و قهوه با خون شما ارتباط قوی دارد حتما رعایت های بعد از سرو کردن را فراموش نکنید و به نظر من بهترین اولویت جهت حفظ سلامتی دندان ها نوشیدن یک فنجان آب و یا شست و شوی دهان بعد از میل کردن قهوه می باشد.

خرید قهوه میکس با مناسب ترین قیمت و عالی ترین کیفیت را از ما بخواهید و با سایر قهوه های هم نوع مقایسه کنید.

بعد از خوردن شام قهوه بخوریم

قهوه سیاه بعد از شام خوب است در واقع، اسید کلروژنیک موجود در کافئین به کاهش سرعت تولید گلوکز در بدن کمک می کند و هضم را فعال می کند.

با این حال، اکثر مردم اذعان دارند که مصرف قهوه سیاه خیلی نزدیک به زمان خواب می تواند به دلیل حساسیت به کافئین منجر به مشکلات خواب شود.

برای جلوگیری از اثرات مخرب خواب، باید از مصرف کافئین خودداری کرد. توصیه می شود که حداقل شش ساعت قبل از شروع خواب از مصرف قهوه خودداری کنید، در غیر این صورت قهوه بدون کافئین بنوشید.

علاوه بر این، کافئین موجود در قهوه می تواند منجر به چالش های اضطرابی در برخی افراد شود.

مردم قهوه را بعد از شام می نوشند زیرا به هضم غذا کمک می کند زیرا کافئین باعث می شود ماهیچه های روده بیشتر منقبض شوند و مواد زائد و غذا به سرعت حرکت کنند.

زمانی که شما در مصرف قهوه زیاده‌روی کردید و کافئین زیادی در بدن شما باعث ایجاد سردرد و بی‌خوابی شده، می‌توانید از میوه‌ها و خوراکی‌های سرشار از منیزیم و پتاسیم استفاده کنید.

موز و آووکادو انتخاب‌های خوبی هستند، اما به‌طور کلی مصرف میوه بلافاصله بعد از قهوه توصیه نمی‌شود.

درباره خوردن آب انار بعد از قهوه هم باید بدانید که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث ایجاد تداخل در جذب کلسیم و آهن شود، به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند قهوه را با فاصله از غذا و میوه نوش‌جان کنید.

بهترین زمان برای لذت بردن از قهوه، اواسط تا اواخر صبح است که سطح کورتیزول هنوز پایین است. برای اکثر افرادی که ساعت ۶:۳۰ صبح از خواب بیدار می شوند، بهترین زمان برای نوشیدن قهوه در واقع بین ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح است.

از مصرف قهوه از حوالی ساعت ۲ بعدازظهر یا حداقل ۷ ساعت قبل از خواب باید خودداری کرد زیرا تاثیرات منفی بر خواب دارد.

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

در تمامی فروشگاه ها انواع قهوه با کیفیت های مختلف موجود می باشد اما برای خرید قهوه روبوستا اصل می توانید به فروشگاه قهوه دارک مراجعه نمایید.

بعد از خوردن قهوه آب سرد بخوریم

معمولا قهوه را نباید با وعده های غذایی همانند اسپاگتی بخورید چون در واقع یک فاجعه بزرگ است. این ترکیب اصلا مناسب نیست. رایج ترین چیزی که بعد از قهوه می خورند، یک لیوان آب سرد است که به ویژه بعد از قهوه ترک مصرف می شود. به طور کلی چند دلیل وجود دارد که در کنار قهوه، آب سرو می کنند:

اولین دلیل آن، به عادات قدیم بر می گرد اگر به مهمانی بروید، میزبان بدون اینکه از شما سوال کند، یک لیوان آب سرد و یک خوراکی راحت الحلقوم در کنار قهوه برای شما می آورد چون این امر پسندیده نیست که از مهمان بپرسند آیا گرسنه یا تشنه هست یا خیر. لذا نوشیدن آب قبل از قهوه، باعث رفع تشنگی می شود. حتی بعد از خوردن قهوه نیز اگر تشنه شدید می توانید قهوه بخورید.

دلیل دیگر، تمیز ماندن دندان ها است. برخی افراد اعتقاد دارند که دانه های قهوه به دندان ها چسبیده و در نتیجه تا زمانی که شما به خانه برگردید و مسواک بزنید، منجر به سیاه شدن دندان ها می شود. لذا بعد از قهوه آب می خورند تا دندان ها تمیز شود. البته این کار همچنین کمک می کند تا اگر قهوه به کام شما چسبید، شسته شود.

زمانی که شما قهوه می نوشید، مزه دهان شما تحت تاثیر آن قرار گرفته و اگر بعد از آن خوراکی بخورید، درست متوجه مزه خوراکی ها نمی شوید. به همین دلیل باید بعد از قهوه آب نوشید.

خرید قهوه عربیکا در سایت فروشگاهی قهوه دارک با بهترین قیمت و عالی ترین کیفیت میتوانید سفارش دهید و درب محل تحویل بگیرید.

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت