قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد مشخصات قهوه باکیفیت

4.8/5 - (18 امتیاز)

قهوه خوب

قهوه خوب روح و حواس را سیر می کند بنیانگذاران دیوید مایرز و جیم لوینسون که بیش از ۲۰ سال از دوستانشان می گذرد،  Mighty Good Coffee را با ترکیب آنچه که بیشتر دوست دارند تاسیس کردند: سنت های خانوادگی، فرآیندهای صنایع دستی؛ ایجاد جامعه محلی و قهوه فوق العاده ما با لوبیا از مزارع، کارخانه‌ها و شرکت‌های منتخب شروع می‌کنیم، در دسته‌های کوچک پک می‌کنیم و برای حفظ تازگی و ماندگاری به سرعت بسته‌بندی می‌کنیم که تازه مصرف شود.

قهوه با کیفیت

قهوه با کیفیت به مجموعه از ویژگی‌ها و عواملی اشاره دارد که می‌توانند تجربه مصرف قهوه را بهبود بخشند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

۱٫ منشأ قهوه: قهوه با کیفیت اغلب از مناطقی با زمین و شرایط آب و هوایی خاص تولید می‌شود که شامل کشورهایی مانند برزیل، کلمبیا، اتیوپی، کنیا و ایندونزی است.

۲٫ انتخاب دقیق دانه‌ها: دانه‌های قهوه با کیفیت اغلب به دقت انتخاب می‌شوند و توسط کارشناسان قهوه بر اساس ویژگی‌هایی مانند اندازه، شکل، رنگ و نمونه‌برداری از آن‌ها انجام می‌شود.

۳٫ روش پرورش و برداشت: قهوه با کیفیت ممکن است از دانه‌هایی که به صورت طبیعی درخت قهوه روییده‌اند یا از دانه‌هایی که به روش‌های خاصی مثل تولید عضوی یا تولید مستقیم تهیه شده باشند، برداشت شود.

۴٫ روش فرآوری : فرآوری دقیق دانه‌های قهوه با کیفیت نقش مهمی در حفظ طعم و ارزش غذایی آن دارد. فرآوری می‌تواند به صورت خشک یا خردلی (واش) باشد.

۵٫ درجه پخت : قهوه با کیفیت معمولاً با درجه پختی مناسب تهیه می‌شود که بر اساس نوع دانه و سلیقه مصرف کننده متفاوت است.

۶٫ ارائه آگاهانه : بسیاری از کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های قهوه با کیفیت برندهای خاص و مختص به خود را ارائه می‌دهند که با دانستن مبادئ کلی و ویژگی‌های قهوه، مشتریان را آگاه می‌کنند.

۷٫ طعم و عطر ممتاز : قهوه با کیفیت باید دارای طعم و عطری ممتاز و خوشمزه باشد که می‌تواند توسط افراد تازه‌کار و کارشناسان تشخیص داده شود.

۸٫ پایداری اجتماعی و محیطی : قهوه با کیفیت اغلب از مزارع و کشاورزانی تولید می‌شود که به شرایط کارگران و حفظ محیط زیست توجه داشته و استانداردهای اجتماعی و محیطی را رعایت می‌کنند.

 

قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد

هر قهوه را می توان به طور مشخص با اجزا و درجه برشته شدن لیست شده در زیر تعریف کرد .اجزاء عناصری هستند که طعم قهوه را تشکیل می دهند درجه برشته شدن قهوه توسط رنگ و روغن سطح قهوه تعیین می شود و ترکیب این ویژگی ها جوهر طعم قهوه را تشکیل می دهد.

قهوه های برشته شده سبک تقریباً به رنگ دارچینی با معطرهای شدید، بدن خوب و اسیدی زنده هستند نام های دیگر این سبک شهر لایت و کباب دارچینی است.

قهوه های برشته شده متوسط ​​قهوه ای رنگ با افزایش بدنه و آروماتیک های مغزدار هستند نام های دیگر شهر رست و کباب آمریکایی است.

قهوه‌های برشته‌شده تیره به‌طور قابل‌توجهی رنگ تیره‌تر با ردپایی از روغن سطحی دارند کباب فرانسوی و کباب کامل شهری طعم کمی دودی و تندتری به خود می گیرند.

رست اسپرسو بسیار تیره و گاهی سیاه رنگ است دانه های اسپرسو کاملاً با روغن پوشانده شده اند و طعم قوی و کربنی دارند اسپرسو سبک سنتی برشته کردن ایتالیایی است.

ویژگی های یک قهوه خوب

بدن :ضخامت یا سنگینی که در کام هنگام مصرف احساس می شود

اسیدیته: هنگامی که قهوه برای اولین بار به کام می خورد، ضخامت دلپذیری دارد.

طعم : از ملایم تا غنی متغیر است و خاص ترین ویژگی قهوه است که سبب جذب مخاطب می شود.

رایحه: بوی تداعی کننده قوی که یک فنجان قهوه عالی را تقویت می کند.

قهوه خوب چه مارکی بخرم

حتما برای خرید نوع پودر و دانه قهوه گاهی پیش آمده که در جستجوی بهترین نوع آن بوده اید و با تنوع بسیار بالایی که در انواع قهوه ها وجود دارد در هنگام خرید با شبهاتی مواجه شده اید ولی برای رفع سردرگمی هنگام تهیه قهوه های خوب با مارک های معتبر با ما همراه باشید.

در فروشگاه قهوه دارک برای مشتریانی که قصد خرید قهوه فوری را دارند و از نوع برتر آن را می خواهند ما خاص ترین و معتبر ترین مارک های قهوه را برای شما موجود کرده ایم که از نظر کافئین، سلامت و دست نخوردگی قهوه ها و حتی نوع ترکیبات مورد تایید می باشد.

بهترین نوع قهوه ها عربیکا، قهوه روبوستا، قهوه بسیار عالی میکس، قهوه ترک ، قهوه ترک لایت و قهوه فرانسه، نسکافه و قهوه سبز رست و برشته شده را در اختیار شما با بهترین و عالی ترین طعم و مزه قرار داده ایم و شما می توانید روز کاری خوبی را با نوشیدن یک کاپ از این نوع قهوه ها آغاز و بدون خستگی تا شب بگذرانید.

قهوه های کنیایی مانند بسیاری از قهوه های فرآوری شده مرطوب بسیار اسیدی هستند قهوه های خشک و فرآوری شده دارای اسیدیته کم و لطیف هستند توجه به این نکته ضروری است که با توسعه کباب، اسیدیته کاهش می یابد مقادیر زیاد اسیدیته در قهوه اسپرسو مطلوب نیست.

حتی قهوه فوری دارای برخی از ۸۰۰ ترکیبی است که مسئول تحریک جوانه های چشایی ما هستند با این حال، تفاوت این است که قهوه فوری فاقد اکثر ترکیبات فرار معطر است که باعث کاهش چشمگیر در طعم کلی می شود. اسیدیته درک شده قهوه ناشی از اهدای پروتون اسیدها به گیرنده های روی زبان انسان است اسیدیته به ویژه در قهوه‌های آمریکای مرکزی و برخی از قهوه‌های آفریقای شرقی یک کیفیت بسیار ارزشمند است.

تشخیص قهوه خوب از بد

تشخیص قهوه خوب از بد معمولاً نیازمند تجربه و شناخت از ویژگی‌های قهوه است. در اینجا چند ویژگی کلیدی برای تشخیص قهوه با کیفیت معرفی می‌شود:

۱٫ طعم و عطر : قهوه با کیفیت باید دارای طعم و عطر متمایز و مطلوبی باشد. طعم قهوه با کیفیت معمولاً تلخ و ملایم است، بدون احساس تلخی یا ترشی زیاد. عطر قهوه همچنین باید تازه و معطر باشد.

۲٫ بدون اسیدیته ناخواسته: قهوه با کیفیت معمولاً بدون اسیدیته ناخواسته است. این به معنای این است که قهوه نباید طعم ترش یا تلخی زیادی داشته باشد که از اسیدیته ناخواسته آن نشأت بگیرد.

۳٫ ترکیب مواد: قهوه با کیفیت ممکن است از دانه‌هایی با کیفیت بالا، به دقت انتخاب شده و با استفاده از فرآیندهای فرآوری مناسب تهیه شده باشد.

۴٫ رنگ و ظاهر: قهوه با کیفیت معمولاً رنگ تیره و ثابتی دارد و به شکلی یکنواخت تر و بدون گلها یا نقاط سفید معمولاً به نظر می‌رسد.

۵٫ منشأ: قهوه‌هایی که از مناطق با محیط زیست و زمین‌شناسی متنوع و غنی مانند برزیل، کلمبیا، اتیوپی و ایندونزی به دست می‌آید، معمولاً کیفیت بهتری دارند.

۶٫ روش پخت: پخت قهوه به درستی و با استفاده از نسبت مناسبی از قهوه و آب نیز تاثیر زیادی بر طعم و کیفیت قهوه دارد. برای حفظ کیفیت قهوه، رعایت دقیق زمان و دمای پخت بسیار مهم است.

۷٫ خوشمزگی در لیوان: در نهایت، قهوه با کیفیت باید در لیوان خوشمزه و لذیذ به نظر برسد و لذت مصرف آن برای شما لحظاتی لذت‌بخش باشد.

قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد

با این حال، ترشی یک اسیدیته شدید است و می تواند یک نقص در نظر گرفته شود.

اسیدیته با قهوه هایی که در ارتفاعات بسیار بالا و در خاک های آتشفشانی غنی از مواد معدنی رشد می کنند، مرتبط است اسیدیته درک شده قهوه های شسته شده نیز به طور قابل توجهی بالاتر از اسیدیته موجود در قهوه های فرآوری شده طبیعی (خشک) است.

این احتمالاً به دلیل افزایش بدنه قهوه های فرآوری شده طبیعی نسبت به قهوه های فرآوری شده مرطوب است زیرا بدن اسیدیته قهوه را می پوشاند میزان اسید موجود در دم کرده نیز به میزان برشته شدن، نوع برشته کردن و روش دم کردن بستگی دارد. فنجان‌ها از مقیاس ۰ تا ۹ برای ارزیابی اسیدیته استفاده می‌کنند قهوه‌های با امتیاز ۶-۷ بسیار اسیدی هستند.

مشخصات قهوه خوب

یک قهوه خوب مشخصات بسیاری دارد که در ادامه برای شما توضیح داده ایم.

طعم

طعم پس از خوردن قهوه احساسی است که پس از بلعیدن قهوه ایجاد می شود. تسترها ماندگاری طعم پس از آن را ارزیابی می کنند، یعنی از احساس معطر اولیه در پشت گلو تا از بین رفتن این حس چقدر طول می کشد.

بدن

بدن وزن قهوه است که با اجازه دادن به قهوه روی زبان و مالیدن زبان به سقف دهان به بهترین وجه می توان آن را حس کرد. بدن از نازک، سبک، تا سنگین متغیر است و نتیجه محتوای چربی قهوه است قهوه‌های روست متوسط ​​و تیره بدنه سنگین‌تری نسبت به قهوه‌های برشته‌شده سبک‌تر دارند، اما برعکس، اسیدیته کمتری دارند.

عطر

عطر قهوه به دلیل ترکیب پیچیده ای از ترکیبات فرار در دم کرده است. نزدیک به ۸۰۰ ترکیب از جمله ترکیبات گوگردی به عنوان مؤثر بر عطر شناسایی شده است.

تلخی

تلخی، ترشی و قابض بودن قهوه همگی تحت تاثیر روش های برشته کردن و سطوح مختلف هیدروکلوئیدها، کافئین و طیف وسیعی از اسیدها هستند. در سطوح پایین، تلخی به پوشاندن اسیدیته کمک می کند و بعد مطلوب دیگری به دم کرده می افزاید با این حال، در سطوح بالا، ترکیبات تلخ می توانند بر سایر اجزای موجود در قهوه غلبه کنند و اثر نامطلوبی ایجاد کنند.

قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد

کافئین زدایی کمی تلخی قهوه را کاهش می دهد گفته می شود که اجازه دادن به قهوه در آب شیرین برای تقریباً بیست و چهار ساعت پس از فرآیند تخمیر – همانطور که در کنیا انجام می شود – تلخی را کاهش میدهد. آسیاب درشت تر تلخی را کاهش می دهد با این حال، همیشه باید از اندازه صحیح آسیاب برای اطمینان از استخراج مناسب استفاده شود.

کیفیت قهوه با درجه ای که محصول نیازهای خریداران و مصرف کنندگان را برآورده می کند و با ویژگی های حسی و سلامت مورد انتظار قهوه اکوادور مطابقت دارد، اندازه گیری می شود.

ویژگی های ارگانولپتیک یا حسی قهوه به اسیدیته، تلخی، بدن، عطر و طعم قهوه اشاره دارد که مصرف کننده هنگام چشیدن نوشیدنی قهوه درک می کند. کیفیت حسی قهوه نه تنها کیفیت تجاری نهایی دانه را نشان می‌دهد، بلکه اجازه می‌دهد تا شرایط فرآیند در مزیت و مراقبت از قهوه، از زمان کشت آن تا به دست آوردن نوشیدنی ایجاد شود.

عطر اولین بار با کیفیت است که در قهوه درک که شما بوی نمونه است از تعداد زیادی مواد تشکیل شده است و می‌توان آن را به‌عنوان شیرین، خاکی، شیمیایی، مشخص، زیاد و معمولی قهوه طبقه‌بندی کرد.

خرید دانه قهوه

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت