بهترین خواص قهوه ترک برای کبد چرب

5/5 - (16 امتیاز)

خواص قهوه ترک برای کبد چرب

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک روشی برای تهیه قهوه است که منشا آن کشورهای خاورمیانه و اروپایی از جمله ترکیه، ایران و یونان است.

از ترکیب دانه های ریز آسیاب شده قهوه با آب (و اغلب شکر) و رساندن مایع به مرحله کف کردن کف، درست زیر جوش، ساخته می شود.

دانه قهوه ترک به طور سنتی در قابلمه‌ای به نام cezve  دم می‌شود هرچند هر دیگ کوچکی این کار را می‌کند.

پس از رسیدن به مرحله مورد نظر، دم کرده از جمله آسیاب قهوه در فنجان ها توزیع می شود.

پودر آسیاب قهوه به ته فنجان فرو می رود و مایع باقی مانده مصرف می شود.

قهوه ترک برای کبد چرب

خواص قهوه ترک برای کبد

بدون فیلتر ماندن قهوه منجر به غلظت کافئین بسیار بالاتری نسبت به سایر روش های تهیه می شود. قهوه ترک را می توان بدون شیرینی سرو کرد اما معمولاً با مقادیر متوسط شکر تهیه می شود .

ادویه هل یکی دیگر از افزودنی های رایج قهوه ترک است.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه بدون کافئین به همان اندازه که نوشیدن قهوه معمولی برای حفظ سلامت کبد مفید است.
کبد شما یکی از مهم ترین اندام های بدن شماست.

این نه تنها با شکستن چربی ها برای جذب راحت تر و ذخیره کربوهیدرات های اضافی برای استفاده بعدی، نقش بسیار زیادی در هضم بازی می کند، بلکه بدن شما را سم زدایی کرده و مواد زائد را نیز دفع می کند.

بدون کبدی که عملکرد مناسبی داشته باشد، بدن شما با تجمع سمومی مواجه می شود که در طول زمان به جهات مختلفی به بدن شما آسیب می رساند.

قهوه ترک ممکن است از کبد شما در برابر سیروز و فیبروز که هر دو شرایط خطرناکی برای سلامتی با عوارض زیادی مانند خونریزی، عفونت و مرگ هستند، محافظت کند.

همچنین دانه قهوه ترک با آنتی اکسیدان های موجود در آن با کمک به فرآیند سم زدایی از عملکرد کبد پشتیبانی می کند.

بهترین نوع قهوه برای کبد چرب

قهوه ممکن است برای کبد شما بسیار مفید باشد مطالعات متعدد نشان داده است که قهوه می تواند خطر ابتلا به سیروز را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. کسانی که ۴ فنجان یا بیشتر در روز می نوشند، قوی ترین اثر را احساس می کنند قهوه همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهد.

مکن است به محافظت از کبد شما کمک کند یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که قهوه می نوشند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های کبدی هستند. هنگامی که قهوه صبح خود را می نوشید، ممکن است بیشتر از اینکه فقط به خودتان برای شروع روزتان کمک کنید، انجام دهید همچنین می توانید کبد خود را سالم نگه دارید.

خواص قهوه ترک برای کبد

آیا قهوه ترک برای کبد و کلیه مضر است

دریافت کافئین باعث تحریک متابولیسم لیپیدهایی می شود که در سلول های کبد ذخیره شده اند و در نهایت باعث کاهش کبد چرب موش هایی می شود که رژیم غذایی پرچرب دارند. با این حال، همه نوشیدنی های کافئین دار نمی توانند منجر به کاهش خطر آسیب کبدی شوند، به ویژه در افرادی که در حال حاضر خطر آسیب کبدی بالایی دارند.

 حاوی ترکیبات مفید است

از آنجایی که قهوه ترک فیلتر نشده است، ممکن است حاوی سطوح بالاتری از ترکیبات مفید موجود در قهوه دم شده سنتی باشد.

دانه قهوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند اسیدهای کلروژنیک هستند که انواع آنتی اکسیدان های پلی فنل هستند که فواید سلامتی را ارائه می دهند .

به عنوان مثال، اسیدهای کلروژنیک برای بهبود التهاب، قند خون، سطح کلسترول و فشار خون بالا نشان داده شده است.

یک مطالعه نشان داد که قهوه تهیه شده با استفاده از دانه های ریز آسیاب شده قهوه حاوی مقادیر بیشتری اسید کلروژنیک نسبت به قهوه تهیه شده با تفاله های بزرگتر است.

قهوه حاوی ترکیبات قدرتمند دیگری نیز هست، از جمله دیترپنوئیدها، که ممکن است التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه کند و از سلامت قلب حمایت کند.

آیا قهوه ترک برای کبد چرب مضر است

یک دوز روزانه قهوه می تواند چندین نشانگر اصلی بیماری کبد چرب غیر الکلی را با کاهش نفوذپذیری روده بهبود بخشد. بر اساس مطالعه جدیدی که روی موش ها انجام شد، افزودن قهوه به رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) می تواند به معکوس کردن این وضعیت کمک کند.

دو بررسی از مجموع ده مطالعه نشان داده است که با افزایش مصرف قهوه، خطر ابتلا به سرطان کبد کاهش می‌یابد. این ارتباط در افراد سالم و همچنین کسانی که بیماری کبدی قبلی دارند دیده می شود.

کدام نوع قهوه برای کبد چرب خوب است

اگر می توانید بدون هیچ مشکلی قهوه بنوشید، از مصرف خامه و شکر صرف نظر کنید از آنجایی که افراد مبتلا به بیماری کبد چرب اغلب مشکلاتی مانند دیابت و چاقی دارند، به خصوص مهم است که چربی و شکر اضافی به قهوه خود اضافه نکنید. دکتر واکیم فلمینگ می گوید: «قهوه سیاه بهترین است و اگر نمی توانید آن را سیاه کنید، شکر را با شیرین کننده های مصنوعی عوض کنید به جای خامه شیر بدون چربی یا شیر گیاهی اضافه کنید.

قهوه ناشتا برای کبد چرب

یکی از راههای از بین بردن چربی های کبد مصرف اصولی قهوه می باشد که شما با داشتن یک برنامه معین در روز می توانید به سلامتی کبد خود و جلوگیری از چرب شدن کبد کمک نمایید.

اما نوشیدن یک فنجان قهوه در زمان ناشتا را بصورت علمی اثبات نکرده اند که آیا صدمه ای به بدن وارد می کند یا خیر، چون معده خالی می باشد و قهوه دارای اسید است ممکن است در دراز مدت به سیستم بدنی لطمه وارد کند.

بهتر است بعد از صرف صبحانه یک فنجان قهوه را میل نمایید و به فعالیت روزمره خود ادامه دهید.

آیا قهوه کبد را چرب میکند

کسانی که بیش از سه فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، میزان سفتی کبد کمتری داشتند که به آن کیلوپاسکال می‌گویند. سفتی کبد بالاتر از ۹٫۵ کیلو پاسکال نشانه فیبروز کبد است که می تواند منجر به سیروز کبدی شود.

تاپر گفت این داده ها برای پزشکانی که نوشیدن قهوه را به بیماران پیشنهاد می کنند، اطمینان بخش خواهد بود.

او گفت:”کبد شناسان در سراسر جهان وجود دارند که فعالانه قهوه را توصیه می کنند آنها با این داده ها احساس قدرت می کنند.” من هنوز هم دوست دارم قبل از اینکه وقت گرانبهای خود را صرف مشاوره با بیماران در مورد قهوه کنم، اطلاعات بیشتری ببینم.

بسیاری از مداخلات مبتنی بر داده های دیگر برای مدیریت بیماری کبدی وجود دارد که ما باید زمان خود را روی آنها متمرکز کنیم.

او گفت که با این حال، داده ها برای بیمارانی که به طور خاص به درمان های طبیعی علاقه مند هستند، مهم خواهد بود.

برای بیمارانی که علاقه زیادی به یک مکمل طبیعی دارند، برای اینکه احساس کنند نقش فعالی در سلامت کبد خود دارند، به آنها می گویم که از مصرف کربوهیدرات خودداری کنند و ورزش خود را افزایش دهند و اضافه کردن قهوه به آن اشکالی ندارد.

دکتر ناتان دیویس، استاد بیوشیمی در موسسه سلامت کبد و گوارش در دانشگاه کالج لندن، گفت: یک مطالعه بر اساس یک پایگاه داده بریتانیا نشان داد که قهوه در برابر بیماری مزمن کبد محافظت می کند.

دیویس گفت: «نگاه کردن به یک لحظه لحظه‌ای لزوماً نشان‌دهنده رفتار یک فرد در زمان شروع و پیشرفت بیماری نیست. “به این ترتیب، تعدادی از عوامل رفتاری و تغذیه ای وجود دارد که می تواند در اثر مشاهده شده در طی چند سال نقش داشته باشد.”

وی خاطرنشان کرد: در حالی که انواع مختلف قهوه و دم کردن قهوه بر میزان کافئین موجود در یک فنجان تأثیر می‌گذارد، همه فنجان‌های قهوه در این مطالعه به طور یکسان درمان شدند.

قهوه سرد برای کبد

هنگامی که بدن شما کافئین را هضم می کند، ماده شیمیایی به نام پاراکسانتین تولید می کند که رشد بافت اسکار درگیر در فیبروز را کند می کند. این ممکن است به مبارزه با سرطان کبد، سیروز مرتبط با الکل، بیماری کبد چرب غیر مرتبط با الکل و هپاتیت C کمک کند.

قهوه ترک برای سلامتی کبد

قهوه ترک برای بدن


دیابت یک وضعیت کابوس‌وار است که در آن افراد مبتلا به آن مجبورند سبک زندگی خود را به طور کامل تغییر دهند تا با آن کنار بیایند. آنها باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند، به طور منظم واکسن های انسولین مصرف کنند، سطح قند خون را همیشه چک کنند و به طور منظم برای آزمایش های مکرر به بیمارستان مراجعه کنند.

زمانی اتفاق می افتد که بدن شما نتواند انسولین کافی بسازد یا نتواند به درستی از آن استفاده کند. ژن ها نقش مهمی در ایجاد دیابت دارند، اما یکی از بزرگترین دلایل آن بالا و پایین رفتن مداوم و ناگهانی سطح انسولین ناشی از رژیم غذایی ناسالم است.

مصرف منظم قهوه ترک با کمک به بدن در کنترل سطح قند خون، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

پوست عالی و موهای زیبا

سلامتی نه تنها به این معناست که بهترین احساس را داشته باشید، بلکه به این معناست که بهترین ظاهر خود را نیز داشته باشید.

هیچ شاخصی برای سلامتی بهتر از پوست و موی سالم وجود ندارد.

قهوه ترک با طبیعت مغذی خود می تواند پوست و موی بهتری به شما بدهد.

در کنار نوشیدن قهوه ترک، می توانید رسوبی که پس از نوشیدن باقی می ماند را روی پوست و موهای خود بمالید. به عنوان یک اسکراب لایه بردار مناسب عمل می کند و حتی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند.

همچنین، اگر با مشکلات ناخوشایند مانند سلولیت و آکنه دست و پنجه نرم می کنید، قهوه ترک ممکن است بهترین گزینه برای درمان آنها در خانه باشد.

آیا قهوه برای کبد چرب مفید است

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. این امر منجر به تحقیقات بسیاری از محققان در مورد اثرات سلامتی در بدن شده است و به طور کلی، این مطالعات خبرهای خوبی برای سلامت کبد دارند.

یکی از پزشکان رژیم های غذایی می گوید: «قهوه به ویژه در مورد بیماری کبد چرب غیر الکلی مفید است.»

بیماری کبد چرب غیر الکلی زمانی رخ می دهد که چربی اضافی در سلول های کبد تجمع یابد و این بیماری از هر ۴ نفر در کشورها یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر در افرادی که دارای وزن اضافی هستند یا دیابت یا کلسترول بالا دارند.

با گذشت زمان، می تواند باعث سیروز یا زخم کبد شود. این اسکار می تواند منجر به سرطان کبد یا نارسایی کبد شود.

اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که زیاد قهوه می نوشند کمتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند.

به نظر می رسد قهوه از افرادی که قبلاً مشکلات کبدی دارند محافظت می کند، شواهدی وجود دارد که قهوه برای افراد مبتلا به هپاتیت C مفید است، ویروسی که کبد را آلوده می کند و می تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود.

در افرادی که قبلاً به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا هستند، نوشیدن منظم قهوه احتمال ابتلا به سیروز را کاهش می دهد و در میان افرادی که سیروز دارند، کسانی که قهوه بیشتری می نوشند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.

آیا قهوه بدون کافئین و قهوه تلخ برای کبد مفید است؟

با عرض پوزش، شما باید به چیزهای با اکتان بالا برسیدو  بسیاری از اثرات مفید قهوه بر روی کبد ناشی از وزوز است. دکتر واکیم فلمینگ می گوید: «شما باید روزانه قهوه معمولی، نه بدون کافئین مصرف کنید تا از مزایای کبد بهره مند شوید. چیزی ذاتی در مورد کافئین وجود دارد که برای کبد مفید است.

مواد مفید دیگری نیز وجود دارد، او می افزاید: «قهوه حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات است که همگی نقش مهمی در کاهش التهاب کبد دارند.

توصیه های قهوه برای سلامت کبد

چقدر قهوه باید بنوشید؟ در این صورت، کمتر، بیشتر نیست.

اما محققان بیان می کنند: «ما حداقل سه فنجان در روز برای کمک به جلوگیری از مشکلات کبدی توصیه می کنیم و اگر به هپاتیت یا بیماری کبد چرب مبتلا هستید، حتی بیشتر به اندازه چهار، پنج یا حتی شش فنجان در روز ممکن است مفید باشد.

با این حال، همه نمی توانند این مقدار قهوه را بدون جهش از دیوارها (یا بدتر از آن) تحمل کنند این می تواند باعث سردرد، مشکل در شروع خواب، اضطراب و عصبانیت در برخی افراد شود.

اگر ضربان قلب نامنظم یا سایر مشکلات قلبی دارید، مصرف زیاد قهوه ممکن است خطرناک باشد. در صورت ابتلا به سرطان ریه ، قهوه نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند در چنین مواردی، تا زمانی که برای مشاوره با پزشک خود صحبت نکنید، از خود فاصله بگیرید.

 

 

خرید دانه قهوه ترک

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت