طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی در ۵ مرحله ساده

4.5/5 - (8 امتیاز)

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی

مهم نیست که روش طرز تهیه قهوه ترک لایت شما چقدر خوب است، اگر از قهوه بی کیفیت استفاده کنید، چیزی که در فنجان شما به پایان می رسد طعم چندان خوبی نخواهد داشت.

قهوه خوش طعم  ترک قوی و غلیظ با مشخصات طعمی بسیار متمایز است که بهتر است با دانه های قهوه بو داده متوسط ​​یا تیره لذت ببرید قهوه لایت روست برای قهوه ترک مناسب نیست.

چند دانه قهوه مناسب که اخیراً (ماه گذشته) تازه برشته شده اند تهیه کنید و فقط قبل از درست کردن قهوه خود آنها را آسیاب کنید تا حداکثر طراوت و طعم را حفظ کنید.

نسبت دم کردن

این مقدار قهوه ای است که مصرف می کنید نسبت به مقدار آبی که اضافه می کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی

اگر فقط چند قاشق چایخوری قهوه ترک و مقداری آب بریزید، در نهایت هر بار کاری متفاوت انجام می دهید. مقدار متعادل آب و قهوه به شدت بر طعم کلی تأثیر می گذارد.

قبل از توضیح بهتر است در جریان باشید قهوه ای که با استفاده از دستگاه های قهوه ساز تهیه می شود قهوه فیلتری یا چکه ای نام دارد. اکثر دان قهوه ها از لحاظ نژاد و طرز تهیه و دم کشیدن با یکدیگر تفاوت زیاد و قابل توجهی دارند.

اما بطور کلی بهتر است بندانیم به قهوه هایی که با استفاده از دستگاه قهوه ساز و فیلتر های فلزی یا کاغذی تهیه می شود، قهوه فیلتری گفته می شود. قهوه هایی که با فیلتر دم کشیده می شوند اکثرا اوقات رقیق تر می باشند.

حتما برای آن دسته از افرادی که مشکل معده دارند مصرف آن مناسب تر خواهد بود. درجه رست قهوه ای که با استفاده از دستگاه قهوه ساز تهیه می شود همانند درجه رست قهوه فرانسه است.

امروزه دستگاه های متفاوتی با قدرت های مختلفی جهت تهیه قهوه  به علت استقبال مردم تولید و روانه بازار شده است نمونه های زیادی دارند که می توان به اسپرسوساز اصل دلونگی ، قهوه ساز اصل ایروپرس و قهوه ساز کمکس برقی اشاره نمود.

شما ممکن به علت موقعیت شغلی خود نتوانید به موقع و یا زمانی برای خرید قهوه خوشمزه را داشته باشید، پس به نظر من یک دستگاه قهوه ساز دلونگی را تهیه کنید و هر لحظه که تمایل به نوشیدن قهوه داشتید همان لحظه بدون نیاز به مهارت قهوه خود را آماده و سرو کنید.

مواد لازم جهت تهیه قهوه ترک با دستگاه قهوه ساز دلونگی

برای تهیه قهوه ترک با استفاده از دستگاه قهوه ساز دلونگی به یکسری مواد و کالاهای مورد نیاز باید دسترسی داشته باشید :

آب، بارها در تمام توضیحاتم گفته ام از بدون املاح استفاده کنید.

قهوه ساز برقی یا اتوماتیک دلونگی

فیلتر کاغذی

قاشق غذاخوری

قهوه ترک آسیاب شده (این نوع قهوه برای قهوه فیلتری مناسب می باشد.)

آسیاب قهوه دستی (لازه به ذکر است که بر روی برخی از مدل های قهوه ساز دلونگی آسیاب قهوه تعبیه شده است.)

 

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی یا اتوماتیک دلونگی در ۵ مرحله ساده

۱) استفاده از آب معدنی تصفیه شده برای تهیه قهوه خوش عطر و طعم بسیار مهم است. در ابتدا قوری دستگاه قهوه ساز دلونگی را بردارید و به اندازه ای که می خواهید قهوه ترک میل کنید داخل آن را با آب تازه و تصفیه شده پر کنید. سپس این مقدار آب را درون مخزن آب دستگاه بریزید و قوری را سر جای خود قرار دهید.

۲) در صورتی که دانه قهوه را از قبل آسیاب نموده اید مرحله بعد را انجام دهید در غیر این صورت باید دانه های قهوه ترک در ابتدا آسیاب نمایید. توصیه می کنیم از آسیاب قهوه درست استفاده کنید.

۳) سپس یک فیلتر کاغذی تازه را درون قسمت قیفی دستگاه قرار دهید. برای اینکه بدانید چه مقدار قهوه درون فیلتر کاغذی بریزید باید بگوییم که یک قانون کلی برای محاسبه میزان قهوه وجود دارد که در این قانون به ازاء هر ۱۸۰ میلی لیتر آب باید ۲ قاشق غذاخوری قهوه استفاده کنید.

البته با توجه به غلیظ و رقیق بودن قهوه ای که می خواهید میل کنید این میزان کاملا دلخواه و قابل تغییر است. با توجه به موارد ذکر شده قهوه را درون فیلتر کاغذی بریزید.

۴) در مرحله بعدی دربی که بالای دستگاه قرار دارد را ببندید، دکمه را فشار دهید، در این صورت دستگاه فرآیند تهیه قهوه را آغاز خواهد کرد. با توجه به نوع و مدل دستگاه قهوه ساز اصل دلونگی و یا اسپرسوساز دلونگی و همچنین حجم قهوه ای که می خواهید میل کنید تهیه قهوه بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان میبرد.

۵) هر زمان که آب دستگاه به اتمام برسد قهوه شما آماده است و در نهایت عملکرد دستگاه متوقف می شود. البته لازم به ذکر است که مدت زمان تهیه قهوه با توجه به مدل دستگاهی که خریداری نموده اید می تواند کمتر باشد.

حدود ۹۰ درصد از آنچه در فنجان شما به پایان می رسد آب است و بقیه قهوه حل شده در آب است.

کیفیت آب تفاوت زیادی در طعم ایجاد می کند، بنابراین همیشه باید از آب تصفیه شده یا آب چشمه برای بهترین طعم قهوه استفاده کنید.

آب لوله کشی ایرادی ندارد اما برای اطمینان از خلوص آن با مواد شیمیایی مختلف تصفیه شده است.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه دلونگی

نکات مهم در دستورالعمل تهیه قهوه ترک

بسیاری از دستور العمل ها یا روش های طرز تهیه قهوه ترک به شما می گویند که قهوه را بجوشانید و در برخی موارد آن را سه بار بجوشانید.

این ایده بسیار بدی است

و فقط به قهوه کمک می کند تا طعم تلخی تند و زننده بدهد که برای خلاص شدن از شر آن به شکر زیادی نیاز دارد و طعم طبیعی قهوه را از بین می برد.

قهوه هرگز نباید جوشانده شود و بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که دمای ۹۳ درجه سانتیگراد بهترین دما برای استخراج بهترین طعم است.

برای بدست آوردن دمای دقیق نیازی به استفاده از دماسنج نیست، اما وقتی می بینید قهوه شروع به حباب زدن می کند و به نقطه جوش می رسد باید آن را از روی حرارت بردارید.

جهت خرید ترک ساز اصل برای سرو یک قهوه بسیار عالی و پر انرژی جهت شروع یک روز کاری نشاط آور به قهوه دارک مراجعه نمایید.

آیا قهوه ترک را با دستگاه اسپرسوساز می توان درست کرد؟

می توانید از قهوه ترک برای دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید، اما طعم خوبی نخواهد داشت. تفاله‌های قهوه ترک در واقع از تفاله‌های قهوه اسپرسو لطیف‌تر هستند ، و در نتیجه طعمی به دست می‌آیند که وقتی در فیلتر پرتافیلتر شما قرار می‌گیرید، طعم آن را به‌خوبی نمی‌دانند. تفاله‌های قهوه بسیار ریز در دستگاه اسپرسوساز بیش از حد استخراج می‌شوند: این روش دیگری است برای اینکه بگوییم طعم آنها ترش یا سفت خواهد بود. 

اگر از پودرهای خیلی درشت استفاده کنید، متوجه اثر معکوس خواهید شد، که منجر به شات های اسپرسو می شود که طعم بسیار ملایمی دارند.

آیا قهوه ترک را می توان در دستگاه اسپرسوساز مخلوط کرد؟ انجام این کار ممکن نیست. آسیاب های قهوه مورد استفاده در قهوه ترک را نمی توان از پورتافیلتر عبور داد زیرا برای عبور از آن بسیار ریز هستند. تأکید در قهوه‌های اسپرسو بر قوام و زمان‌بندی است، دو ویژگی که در قهوه‌های ترک که معمولاً گل‌مانند هستند، یافت نمی‌شوند. قهوه‌سازهای ترکیه در حین گرم شدن قهوه‌سوز، یک تایمر روی آن می‌گذارند، اما فقط زمانی که باور کنند آماده ریختن دم است.

 او در مقایسه با باریستاهایی که از دستگاه اسپرسوساز استفاده می کنند، می تواند نه تا دوازده قهوه در خانه خود درست کند. اسپرسویی که خوب تهیه شده و خامه ای باشد، نه تنها خامه ای و تمیز است، بلکه ترد و لطیف نیز هست.

یک آسیاب قهوه خوب به شما امکان می دهد تنظیمات بین دو فرز را تغییر دهید. اگر آن را در قابلمه ای قرار دهید که در بهترین حالت تنظیم شده باشد، می تواند قوام مناسب قهوه ترک را تولید کند. اکثر قهوه‌های اسپرسو با ۱۰۰% دانه‌های عربیکا ساخته می‌شوند که با استانداردی مشابه فرآیند تولید آسیاب می‌شوند.

از آنجایی که تفاله های قهوه ترک ریزتر از تفاله های اسپرسو هستند، وقتی با آب مخلوط شده و در پورتافیلتر شما قرار می گیرند، طعم کمی متفاوت خواهند داشت. اگر تفاله‌های قهوه در دستگاه اسپرسوساز خیلی ریز باشد، بیش از حد فشار وارد می‌شود: این روش دیگری است که می‌توان گفت طعم ترش یا سفت خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، اسپرسو در هر قطره کافئین بیشتری دارد. یک فنجان اسپرسو معمولی حاوی ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم کافئین است و اندازه آن حدود یک اونس است. در زبان ترکی، یک فنجان معمولاً حدود دو اونس وزن دارد و حاوی ۶۵ میلی گرم کافئین است. محتوای کافئین آن اسپرسو اگر دو پشته شود به ۱۰۰ میلی گرم می رسد.

به سادگی شیر را اضافه کنید تا از آن یک قهوه لاته ترکی درست کنید. برای داغ شدن آن، شیر داغ را اضافه کنید و به شدت هم بزنید یا می توانید آن را در فرنچ پرس بریزید و کف کند. وقتی بقیه قهوه (در صورت وجود) سرد شد، می توانید در عرض چند ثانیه یک قهوه لاته ترکی سرد تهیه کنید .

از آنجایی که آسیاب‌های قهوه بسیار ریز ترک حتی از آسیاب‌های اسپرسو ریزتر هستند ، هیچ آسیاب قهوه کافی نیست. قهوه ترک از آسیاب آن (آسیاب قهوه ترک) با آسیاب دستی تولید می شود. آسیاب های دستی بهترین هستند، اما آسیاب های برقی نیز می توانند به خوبی کار کنند.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه خانگی

متأسفانه، شما نمی توانید این روش دم کردن را فقط با هیچ قهوه ساز یا دستگاه اسپرسوساز قدیمی انجام دهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تفاله‌های قهوه شما بسیار خوب است، اما خبر خوب این است که بسیاری از روست‌کننده‌ها و کافی‌شاپ‌ها می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، اما احتمالاً فقط با درخواست.

اگر نه، چندین آسیاب قهوه مقرون به صرفه و بادوام در بازار وجود دارد. اگر به طور منظم قهوه درست می کنید یا از قبل یک آسیاب قهوه دارید، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی برای قهوه ترک آسیاب می شود. زمین ها باید به قدری ریز باشند که بافت آن تقریبا پودری باشد.

علاوه بر آسیاب، موارد دیگری نیز وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت. در زیر لیستی از همه چیزهایی که باید قبل از دم کردن قهوه ترک به دست آورید آورده شده است.

آسیاب ترکی

قهوه جوش ترکی به نام cezve- اگر یکی از اینها را در اختیار ندارید، یک قابلمه نیز خوب کار می کند. 

آب

قند

قاشق

قهوه ریز آسیاب شده

هنگامی که تمام لوازم خود را جمع آوری کردید، وقت آن است که اولین تجربه قهوه ترک خود را شروع کنید. در مجموع، این کار بیشتر از دم کردن یک فنجان قهوه معمولی طول نمی کشد، اما تجربه قهوه ای را ارائه می دهد که نه تنها منحصر به فرد، بلکه معتبر و سنتی است.

به مقدار دلخواه آب به سزوی خود اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا آب شروع به گرم شدن کند.

به ازای هر سه اونس آب، یک یا دو قاشق چای‌خوری قهوه (یا یک قاشق غذاخوری، اگر می‌خواهید مقداری قوی‌تر می‌خواهید) قهوه آسیاب شده خود اضافه کنید. قهوه شما باید خیلی ریز آسیاب شود، هم نزنید.

برای طعم دادن با شکر شیرین کنید، اما هنوز هم نزنید. بسته به ترجیحات و چیزهایی که در دست دارید، می توانید از شکر گرانول یا یک حبه قند استفاده کنید. 

هنگامی که قهوه شروع به فرو رفتن کرد و شکر حل شد، حرارت را کم کنید و آن را هم بزنید تا کف شروع به تشکیل شدن کند.

وقتی دیدید حلقه شروع به تشکیل شدن می کند، حرارت را کم کنید یا به طور موقت آن را از منبع حرارت بردارید.

هرگز اجازه ندهید آب شما بجوشد، اما در صورت نیاز آن را در حین هم زدن حرارت دهید تا کف بیشتری ایجاد شود. هرچه کف قهوه بیشتر باشد، طعم بهتری برای دم کرده شما خواهد داشت.

مرحله کف کردن را تا جایی که می توانید ادامه دهید. اگر دیدید شروع به بلند شدن کرد، آن را از روی حرارت بردارید و سپس آن را تعویض کنید. این کار را یکی دو بار دیگر تکرار کنید.

از آسیاب های قهوه تازه و خوب استفاده کنید و دمای خود را مدیریت کنید. مهم است که هرگز اجازه ندهید قهوه به جوش بیاید، این باعث گرم شدن یا پختن بیش از حد آن می شود و باید دوباره شروع کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید با حرارت دادن و هم زدن کف ایجاد کنید و مطمئن شوید که وقتی آن را در فنجان ریختید، کمی کف روی آن بگذارید تا از آن لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه دلونگی ۴۳۱


۱٫ دستگاه را در فضایی روشن و دور از آب قرار دهید و آن را به برق بزنید. به دنبال نقطه ای صاف و دور از سینک یا سایر منابع آب باشید تا از آسیب رساندن به دستگاه اسپرسوساز خود یا آسیب رساندن به خود جلوگیری کنید. برای تامین برق، سیم را به یک پریز مجاور وصل کنید.

از قرار دادن دستگاه بر روی لبه کانتر یا هر جایی که ممکن است ضربه بخورد خودداری کنید.

۲٫مخزن آب را تا خط حداکثر پر کنید. با بلند کردن درب آن، مخزن آب را از دستگاه خارج کنید. قبل از اینکه مخزن را با دقت در دستگاه قرار دهید و درب آن را ببندید تا حداکثر خط پر از آب پر کنید.

اگر ترجیح می دهید مخزن را از دستگاه خارج نکنید، آب را مستقیماً داخل مخزن بریزید و مراقب باشید که بیش از حد آن را پر نکنید.


۳٫ دستگاه را حداقل ۱۵ دقیقه از قبل گرم کنید. برای انجام این کار، دستگیره را روی علامت کوچکی بچرخانید، که نشان می دهد دیگ روشن است. هنگامی که دستگاه اسپرسوساز کاملاً از قبل گرم شد، چراغ سبزی روشن می شود که نشان می دهد آماده استفاده است.

مهم است که دستگاه گرم شود تا نوشیدنی شما به درستی ساخته شود.

۴٫پس از روشن شدن چراغ سبز، یک فنجان را زیر دهانه قرار دهید. هنگامی که دستگاه به درستی گرم شد، آماده شروع تهیه قهوه خود هستید. یک فنجان یا لیوان را زیر دهانه سینی آلومینیومی قرار دهید تا نوشیدنی خود را نگه دارد. 


۵٫قبل از ریختن قهوه فرانسه در فیلتر، آن را اندازه بگیرید. پیمانه قهوه خود را در قهوه خود فرو کنید که احتمالاً ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) قهوه را در خود جای می دهد. قاشق قهوه را صاف کنید و سپس این اندازه را در فیلتر قهوه بریزید. تفاله های قهوه اضافی را در امتداد لبه های لبه با استفاده از انگشتان خود پاک کنید.

اگر به جای قهوه آسیاب شده از غلاف قهوه استفاده می کنید، به جای آن غلاف را در فیلتر قرار دهید.

بررسی کنید که غلافی که استفاده می‌کنید دارای برچسب ESE روی آن باشد تا مطمئن شوید که با دستگاه کار می‌کند.

اگر به ترازو دسترسی دارید، قبل از گذاشتن آنها در دستگاه، زمانی را برای اندازه گیری تفاله های اسپرسو اختصاص دهید. قهوه می تواند دو برابر وزن خود را در آب نگه دارد، بنابراین هر مقداری که در پورتافیلتر قرار دهید باید دوبرابر دوز مصرف شود.

۶٫با استفاده از تمپر قهوه را به آرامی فشار دهید. این برای گرفتن یک فنجان قهوه عالی بسیار مهم است. از فشار دادن خیلی محکم یا خیلی ملایم به سمت پایین خودداری کنید، در عوض به قهوه ضربه ای ملایم با دستکاری بزنید تا به طور یکنواخت روی آن فشار بیاورید.

دستکاری به سمت راست دستگاه وصل شده است

 

۷٫نگهدارنده فیلتر را به دستگاه وصل کرده و آن را بچرخانید تا محکم شود. نگهدارنده فیلتر را داخل دستگاه قرار دهید، دسته را بچرخانید تا محکم در جای خود قفل شود. هنگامی که نگهدارنده فیلتر محکم شود، دسته مستقیماً در مقابل دستگاه قرار می گیرد.

۸٫دستگیره را به سمت نماد سمت راست بچرخانید تا شروع به دم کردن قهوه خود کنید. این نماد سمت راست خط خمیده است که یک فنجان قهوه و یک فواره را نشان می دهد. هنگامی که دستگیره را به سمت راست بچرخانید، قهوه شما شروع به ریختن در فنجان می کند.

اگر می خواهید دستگاه را در حین دم کردن خاموش کنید، مثلاً اگر فنجان شما از قبل پر شده است، دستگیره را روی “O” در سمت چپ قرار دهید.

۹٫برای تهیه کاپوچینو با استفاده از دستگاه کف کن شیر را کف کنید. هنگامی که با پر کردن فیلتر با تفاله قهوه و دم کردن یک فنجان قهوه درست کردید، یک پارچ کف‌دار را با حدود ۳٫۵ اونس (۹۹ گرم) شیر پر کنید. پارچ را زیر کف کن قرار دهید و دستگیره را روی گزینه بخار بچرخانید. دستگیره بخار را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شروع به کف کردن شیر خود کنید. هنگامی که شیر به اندازه دو برابر آن کف کرد، آماده است تا به فنجان قهوه خود اضافه شود.

  گزینه steam نماد یک ابر بخار را نشان می دهد.

منتظر بمانید تا قبل از استفاده از گزینه بخار، پس از چرخاندن دستگیره به سمت آن، چراغ سبز روشن شود.

۱۰٫با استفاده از دکمه بخار روی دستگاه، آب گرم ایجاد کنید. یک فنجان را زیر دهانه قرار دهید و دستگیره را روی خط خمیده بچرخانید تا از قبل گرم شود. پس از روشن شدن چراغ سبز، دکمه را روی نماد فنجان قهوه و فواره قرار دهید. همزمان با چرخاندن دستگیره، دستگیره بخار را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آب داغ از دهانه خروجی خارج شودآب گرم را با تغییر دکمه روی “O” خاموش کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

اصطلاح قهوه ترک به روش خاص دم کردن آن اشاره دارد. و خود قهوه (قبل از دم کردن) شبیه دانه های قهوه معمولی شما نیست. آنقدر ریز آسیاب شده است که ممکن است با دیدن اولین بار فکر کنید پودر کاکائو است.

به همین دلیل است که ما آن را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده حتی در پخت کوکی ها بدون کره تاهینی دوست داریم.

قهوه آسیاب شده با آب و شکر (اختیاری) در یک قهوه جوش مخصوص به نام cezve یا ibrik ترکیب می شود. آنها قابلمه های ایده آلی برای تهیه این قهوه اصیل هستند .

اینها ظروف مسی کوچک با دسته بلند هستند، اما امروزه قابلمه های فولادی، سرامیکی، برنجی یا حتی شیشه ای نیز رایج هستند. اندازه های مختلفی دارند. کوچکترین برای یک وعده و بزرگترین می تواند تا ۶ وعده باشد.

این قابلمه ها کوچک و عمیق با ته پهن و گردن باریک هستند که به قهوه کمک می کند تا مقدار مناسبی کف تولید کند. قهوه را با آب در این قابلمه ها با کمترین حرارت اجاق گاز یا به طور سنتی روی ماسه داغ می جوشانند.

در نهایت قهوه غلیظ و کف آلودی خواهید داشت که طعمی قوی دارد.

ابتدا آب را با یک فنجان کوچک قهوه اندازه بگیرید: از یک فنجان کوچک آب برای یک نفر، دو فنجان برای دو نفر و غیره استفاده کنید. آن را مستقیماً در قابلمه کوچک بریزید.

دوم، قهوه آسیاب شده را اندازه بگیرید: نسبت قوام مورد نظر ۱:۲ است، یعنی ۱ فنجان قهوه آب سرد و ۲ قاشق چایخوری قهوه، قهوه آسیاب شده را در قابلمه قهوه اضافه کنید.

سپس، قهوه و آب را مخلوط کنید: آب سرد و قهوه ریز آسیاب شده را در یک قابلمه قهوه ترکی بریزید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. اگر می‌خواهید قهوه‌تان شیرین باشد، شکر را به همراه قهوه و آب اضافه کنید. به عنوان یک میزبان، همیشه باید از مهمانان خود بپرسید که چقدر قهوه شان را شیرین دوست دارند.

 گزینه های ممکن به شرح زیر است:

شیرین نشده (بدون شکر اضافه شده) 

با شکر کم (½ حبه شکر اضافه کنید) 

کمی شیرین تر (۱ حبه قند اضافه کنید)

فوق العاده شیرین (۲ حبه شکر اضافه کنید) 

توجه: اندازه گیری در اینجا برای یک فنجان قهوه است. اگر برای بیش از یک نفر قهوه درست می‌کنید و هرکسی میل‌های شکر متفاوتی دارد، قهوه‌شان را جداگانه درست کنید.

در مرحله بعد، قهوه را بپزید: قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید کمی بپزد و دو یا سه بار به آرامی هم بزنید. وقتی درست شد به جوش آمد و کف بلند شد، آن را از روی حرارت بردارید.

با استفاده از یک قاشق چای خوری، فوم ها را در هر فنجان قهوه ترک تقسیم کنید. قابلمه را دوباره روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. بگذارید دم بکشد و وقتی شروع به جوشیدن کرد آن را بردارید. قهوه را در فنجان ها با سایر دوستان خود سرو کنید.

طرز تهیه قهوه ترک غلیظ

 

هنگامی که آب، قهوه و شکر را مخلوط کردید (در صورت استفاده)، آن را سریع مخلوط کنید اما بیش از حد مخلوط نکنید. از آنجایی که آن را در یک قابلمه بسیار کوچک می پزید، پس از جوشیدن، خودش مخلوط می شود. می‌دانم که خیلی وسوسه‌انگیز است که بخواهیم آن را مخلوط کنیم، اما در مقابل این هوس مقاومت کنی.

وقتی اولین بار را ریختید، می توانید آن را مخلوط کنید زیرا قسمت کف غلیظ از قبل باید در فنجان باشد.

همانطور که دومی را می ریزید، حتماً خیلی آرام بریزید تا کف نشکند.

سوالات متداول

آیا می توانید از دانه های اسپرسو برای قهوه ترک استفاده کنید؟
استفاده از دانه های قهوه در هر دو قهوه به علاقه شما بستگی دارد. با این حال، عربیکا و روبوستا، هر دو دانه قهوه، معمولا برای قهوه ترک استفاده می‌شوند، در حالی که برای اسپرسو، عربیکا بهترین کار را دارد

آیا می توان قهوه ترک را در قهوه ساز معمولی درست کرد؟

آره! می توانید از قهوه ترک آسیاب شده به جای قهوه معمولی در دستگاه قهوه ساز خود استفاده کنید. نتیجه یک فنجان قهوه ترکی است که بسیار خوشمزه است. تنها تغییری که باید انجام دهید این است که قهوه ترک را بسیار بیشتر از زمانی که یک فنجان معمولی درست می کردید اضافه کنید.

برای خرید قهوه ترک درجه یک حتما به فروشگاه بزرگ قهوه دارک مراجعه کنید .

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت