طرز تهیه قهوه کف دار باموکاپات و روش های دیگر

3.6/5 - (5 امتیاز)

طرز تهیه قهوه کف دار

یک آموزش ویژه برای تهیه ی قهوه خوب  کف دار در سایت قهوه دارک برای شما همراهان قرار داده ایم، در صورتی که شما نیاز به خرید آنلاین دانه قهوه  و پودر دارید همین جا سفارش دهید.

این بخش را از دست ندهید! این اطلاعات برای به دست آوردن بهترین فوم در لاته شما مهم است قبل از شروع باید چند نکته را بدانید.

مهمتر از همه: از شیر تازه استفاده کنید! شیر تازه کلیدی برای بدست آوردن بهترین فوم است. اگر شیر شما چند هفته ای در یخچال مانده باشد، ممکن است کف نکند! (به ما اعتماد کنید، ما این مشکل را داشتیم.) بهترین راه برای اطمینان از کف خوب، شیری است که تا حد امکان تازه باشد.

شیر کامل بهترین عملکرد را دارد، زیرا بالاترین چربی شیر را دارد دو درصد نیز کار می کند همچنین می توانید از شیرهای غیر لبنی مانند شیر جو دوسر استفاده کنید، اما کف کردن آن سخت ترین است زیرا چربی کمتری دارد.

ابتدا شیر را گرم کنید تا آب شود صرف نظر از روش شما، حرارت دادن شیر بهترین نتیجه را به همراه دارد. شیر را در یک قابلمه بریزید و آن را با حرارت ۱۵۰ درجه فارنهایت (با دماسنج غذا اندازه بگیرید) حرارت دهید این در لمس گرم است، اما جوش نمی آید.

 

طرز تهیه قهوه کف دار

حباب های فوم را به نوشیدنی خود سفارشی کنید برای یک لاته، حباب های کوچکتر و شیر غلیظ تری می خواهید. برای کاپوچینو یا ماکیاتو حباب های بزرگتر می خواهید. این برای کف کردن کمی بیشتر طول می کشد.

طرز تهیه قهوه کف دار با موکاپات

برای رفع ابهام سوالات ذهنی مشتریانی که همیشه می پرسند چگونه با موکاپات قهوه کف دار درست کنیم؟ توضیحات دقیقی را بصورت ساده و روان بیان کرده ایم.

برای شروع ساخت اسپرسو در موکاپات آماده اید؟ این فرآیند بسیار ساده و آسان است، اما قبل از شروع، در اینجا چیزی است که ما نیاز داریم:

دانه های قهوه

آسیاب قهوه (ما یک  آسیاب خودکار خودکار را توصیه می کنیم )

موکاپات

حوله مرطوب

آب

یک اجاق گاز

مرحله۱: گلدان موکا را با آب پر کنید

محفظه پایینی را دقیقا زیر شیر با آب سرد پر کنید.  پر شدن بیش از حد قهوه باعث آبگیری قهوه می شود و بر طعم آن تأثیر می گذارد، بنابراین مطمئن شوید که زیاد از آن استفاده نکنید.

مرحله ۲: دانه های قهوه را آسیاب کنید

دانه های خود را به غلظت ریز خرد کنید، تا زمانی که قیف موکاپات را با قهوه پر کنید. مجدداً می توانید از آسیاب خودکار استفاده کنید یا دانه های قهوه خود را در فروشگاه از قبل آسیاب کنید.

از قهوه ای که خیلی ریز آسیاب شده است استفاده نکنید زیرا باعث گرفتگی دستگاه می شود.

حتما برای تهیه قهوه کف دار با موکاپات به نکته هایی که ذکر شده توجه نموده چون با این روش بهترین و لذیذ ترین قهوه با فوم را سرو خواهید نمود.

مرحله ۳: قهوه را به موکاپات اضافه کنید

قیف را وارد کرده و با قهوه آسیاب شده پر کنید. سعی کنید صافی را بیش از حد با قهوه پر نکنید و قهوه را نچسبانید (که فشار زیادی در موکا پات ایجاد می کند) تفاله های قهوه روی لبه قیف را بردارید.

مرحله ۴: بقیه موکاپات را آماده کنید

قسمت بالایی قابلمه را محکم به پایه پیچ کنید. هنگام محکم کردن گلدان، مطمئن شوید که آن را با نگه داشتن گلدان پیچ کنید و نه دسته، زیرا فشار هنگام سفت کردن دیگ می تواند دسته را بشکند.

مرحله ۵: قابلمه موکا را گرم کنید

اندازه شعله ای را انتخاب کنید که متناسب با کف ظرف موکا باشد. موکاپات را روی اجاق گاز قرار دهید تا آب بجوشد و قهوه شروع به بیرون آمدن از پست مرکزی کند.

برای استخراج طعم کامل اسپرسو ، باید آن را به آرامی گرم کنید. اگر حرارت خیلی زیاد باشد، قهوه هنگام ریختن شروع به “پاشیدن” می کند و ممکن است طعم سوختگی بدهد. اما نترس، اگر این اتفاق افتاد، دم کردن را دوباره انجام دهید و فقط موکا پات را با دمای کمی پایین‌تر گرم کنید.

مرحله ۶: سطح قهوه را بررسی کرده و هم بزنید

وقتی قسمت بالای موکاپات پر از قهوه شد و فوم قهوه‌ای فندقی از دهانه آن بیرون آمد، آن را از روی اجاق گاز بردارید. این کف چند ثانیه قبل از اینکه قهوه کاملاً آماده شود ظاهر می شود، بنابراین به محض ظاهر شدن، دم کردن شما تمام شده است! قبل از ریختن قهوه، اختیاری است که آن را در محفظه بالایی با قاشق کوچک کمی هم بزنید.

درجه حرارت را بالا نگه دارید تا زمانی که قهوه شروع به ریختن روی قسمت بالایی موکا پات کند. وقتی قهوه شروع به خارج شدن با کف کرد، آن را از روی حرارت بردارید. همانطور که قهوه دم می شود، می توانید کمی شیر را کف کنید. یک فنجان شیر را در یک شیشه بریزید، می توانید شیرین کننده را نیز اضافه کنید، سپس درب آن را ببندید.

برای دریافت خامه، کاربران پیشرفته موکا فیلتر را با آسیاب قهوه تقریباً به اندازه یک دستگاه اسپرسوساز تجاری پر می کنند و قبل از دم کردن آن را می کوبند. این ممکن است طعم را تشدید کند، اما من آن را توصیه نمی کنم، زیرا خطر سوختن واشر لاستیکی را دارید.

کرما کف کرمی و طلایی مایل به قرمز روی شات اسپرسوی شماست. نه تنها جذاب به نظر می رسد، بلکه سرشار از طعم، بافت و عطر است. این لایه فوم زیبا زمانی پدیدار می شود که آب داغ با فشار زیاد از میان تفاله های قهوه عبور می کند و روغن دانه قهوه را امولسیون می کند و حباب های ریز و صاف را تشکیل می دهد.

طرز تهیه قهوه کف دار بدون دستگاه

هنگامی که شیر در قابلمه گرم شد، می توانید از همزن دستی در خود ماهیتابه استفاده کنید یا شیر را در یک فنجان یا شیشه بریزید این ارزان ترین روش است با این حال، بسته به سرعت شما مدتی طول می کشد تا کف کند هم زدن در یک حرکت رفت و برگشت سریعتر از حرکت دایره ای است فوم با این روش سبک و مطبوع است و حباب های ریز زیادی خواهید دید که کاملاً خوب است.

همزن عصایی که با باتری کار می کند، استفاده از آن آسان است و تمیز می شود شیر گرم را در یک شیشه بریزید و با کج کردن شیشه کف کنید این یک چرخش خوب از فوم ابریشمی ایجاد می کند هر چه بیشتر هم بزنید کف غلیظ تر می شود برای لاته آرت، آن را فقط حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه هم بزنید و Voila شیر آماده برای ریختن کامل برای لاته آرت خواهید داشت.

نحوه کف کردن شیر با فرنچ پرس

بهترین روش بعدی برای نحوه کف کردن شیر؟ استفاده از فرنچ پرس شاید قبلاً یک پرس فرانسوی برای تهیه قهوه داشته باشید؟ می توانید از آن برای تهیه فوم نیز استفاده کنید این روش خیلی خوب جواب می دهد، اما به سرعت و آسانی کف کننده نیست. همچنین می تواند کمی مزاج باشد، به خصوص با شیر غیر لبنی اگر از شیر جو دوسر استفاده می کنید، باید مراقب باشید که آن را زیاد نکنید.

در اینجا نحوه کف کردن شیر با فرنچ پرس  اصل آمده است:

شیر را گرم کنید تا آب شود توجه داشته باشید که با ۱ فنجان شیر با این روش بهترین نتیجه را خواهید گرفت بنابراین بسته به دستور غذا ممکن است بیش از ۱ نوشیدنی تهیه شود.

شیر جوشان را به فرنچ پرس اضافه کنید با استفاده از شیرجه‌های سریع و کوتاه، حدود ۳۰ ثانیه تا حباب‌های کف‌آلود پمپ کنید اگر از شیر جو دوسر استفاده می کنید، فقط حدود ۲۵ بار آن را پمپ کنید زیرا کف در صورت هم زدن زیاد می تواند باد کند.

داخل پارچ بریزید و روی پیشخوان ضربه بزنید تا حباب های بزرگ بشکند.

طرز تهیه قهوه کف دار

طرز تهیه قهوه کف دار با قهوه جوش

شما برای یک نوشیدنی داغ کف دار قهوه با قهوه جوش  اصل باید مراحلی را طی کنید تا به آن چیزی که مد نظر دارید برسید، به صورت مختصر و مفید توضیح می دهیم.

شماهمچنان به آب داغ، درست زیر جوش، نیاز دارید قهوه باید با آبی که بین ۱۹۵ تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است دم کنید، زیرا این بهترین محدوده دما برای استخراج مواد محلول از تفاله قهوه است. در این محدوده، آب زمین ها را داغ نمی کند، اما طعم و عطر آن ها را از بین می برد.

نیازی نیست دمای آب خود را با دماسنج بررسی کنید. اصلاً چه کسی دماسنج را به اطراف حمل می کند؟ فقط آب را بجوشانید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند. هر ظرف دسته دار را می توان به عنوان کتری برای گرم کردن آب استفاده کرد.

طرز تهیه قهوه کف دار روی گاز

دو روش برای تهیه قهوه اصل بدون قهوه ساز سنتی وجود دارد. روشی که می خواهید استفاده کنید به این بستگی دارد که آیا فیلتر دارید یا خیر. با استفاده از یک فیلتر، می توانید یک پورت موقت ایجاد کنید. اگر فیلتر ندارید، یک دم نوش غوطه ور، شبیه به فرنچ پرس، بهترین کار را خواهد داشت.

روش ۱: ایجاد یک پوره موقت

برای ایجاد یک ریختن موقت، فیلتر خود را در بالای فنجان قهوه قرار دهید. فرقی نمی کند فیلتر ضخیم یا نازک داشته باشید، اما باید تمیز باشد. فیلترهای کاغذی ارزان هستند، یافتن و حمل آن آسان است. اگر ندارید، از یک پارچه تمیز استفاده کنید و آن را به الک ببندید. هنگامی که فیلتر در جای خود قرار گرفت:

فیلتر را با آب داغ بشویید و آب شستشو را بریزید

شیر خود را روی اجاق گاز گرم کنید. در فرنچ پرس خود بریزید و به مدت ۱۰ ثانیه درب را با دست دیگر خود پایین نگه دارید و با شدت بالا و پایین پمپ کنید. مجدداً، پرس را بیش از حد پر نکنید زیرا شیر هنگام کف کردن منبسط می شود و مراقب نشت ها باشید.

فوم – این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از نوشیدنی آب پز قدردانی می کنند  و عاشقان واقعی قهوه حتی می توانند ناراحت شوند اگر قهوه وجود نداشته باشد. اما چگونه قهوه روی اجاق گاز با کفی دم می شود؟ تعداد محصولاتی که ما با توجه به ترجیحات طعم آنها به چشم می گیریم.

عناصر

  • دانه های قهوه
  • آب
  • ترک
  • شکر و خامه به مزه.

آشپزی

  1. ما دانه های قهوه بو داده را می گیریم، به پودر تبدیل می کنیم. اگر این کار بلافاصله قبل از پختن نوشیدنی انجام شود، حداکثر عطر و طعم را دریافت می کند.
  2. ترک را روی اجاق گاز بگذارید و ۵-۷ ثانیه گرم کنید.
  3. قهوه آسیاب شده را اضافه کنید. معمولاً ۱-۱٫۵ قاشق قهوه در هر فنجان نوشیدنی وجود دارد. پودر را برای چند ثانیه گرم می کنیم. مهم است که زیاده روی نکنید تا نسوزد. ۴٫ آب اضافه کنید. برای کوتاه کردن زمان، می توانید آب جوش از قبل آماده تورکو را از کتری اضافه کنید، هم بزنید.
  4. بگذارید نوشیدنی روی حرارت زیاد بجوشد. فوم شروع به بلند شدن می کند و بلافاصله خاموش می شود.
  5. ۳۰ثانیه صبر می کنیم، دوباره روشنش می کنیم و می گذاریم کف بالا بیاید و خاموش کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا کف پایدارتر شود.
  6. نیم دقیقه منتظریم، به ترک دست نزنید، غلیظ را به ته بدهید. نوشیدنی را در فنجان بریزید، شکر یا خامه را به مزه بریزید، به طور فعال مخلوط نکنید تا کف جذاب آن حفظ شود.

قهوه کف دار با همزن

شیر یا خامه سرد را در مخلوط کن بریزید.

یک قاشق قهوه آسیاب شده اضافه کنید.

در صورت تمایل شکر یا سایر شیرین کننده ها را اضافه کنید.

با حرارت زیاد هم بزنید تا مخلوط کف کند و حجم آن دو برابر شود.

فوم را در فنجان قهوه خود بریزید و لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه با فوم شیر

شیر طعم قهوه جوشیده را صاف و لطیف می کند. البته می توانید به سادگی مقدار کمی را در نوشیدنی آماده بریزید. اما در این صورت طعم و عطر آن به سادگی از بین می رود، ایده بهتری وجود دارد.

عناصر

۱ قاشق چایخوری.

۵۰ میلی لیتر شیر؛

 ۳۰ میلی لیتر آب.

آشپزی

  1. شیر را داخل یک ترک بریزید و آن را گرم کنید. لازم نیست آن را به جوش بیاورید، به اندازه کافی گرم شود.
  2. پودر قهوه خشک را اضافه کنید، چند ثانیه با هم گرم کنید.
  3. ۳۰میلی لیتر آب اضافه کنید، نوشیدنی را بجوشانید. به محض اینکه فوم شروع به بلند شدن کرد، بلافاصله آن را خاموش کنید.
  4. برای بارندگی سی ثانیه اصرار کنید و می توانید آن را در یک فنجان گرم شده بریزید.

با قهوه جوش چه چیزهایی میشه درست کرد

با Keurig خود جو دوسر فوری درست کنید.

هات داگ را در قهوه ساز خود بجوشانید.

در قهوه جوش خود تخم مرغ های آب پز درست کنید.

با Keurig خود رامن درست کنید.

در قهوه ساز خود فوندوی شکلاتی درست کنید.

سبزیجات را در سبد فیلتر قهوه ساز خود بخارپز کنید.

در قهوه جوش خود آب سبزی درست کنید.

چگونه بدون دستگاه قهوه لاته درست کنیم؟

شیر گرم را در اسپرسو بریزید، اسپرسو یا قهوه را در یک فنجان قهوه پهن و کم عمق بریزید. از یک قاشق بزرگ برای نگه داشتن کف شیر استفاده کنید و به اندازه دلخواه شیر گرم داخل اسپرسو بریزید. فوم اضافه کنید، به اندازه ای که می خواهید کف شیر را روی لاته خود بریزید (یا شاید در این مرحله یک کاپوچینو باشد!)

قهوه چقدر باید بجوشد

آیا جوشاندن قهوه مضر است؟ جوشاندن قهوه برای ترکیبات طعمی لطیفی که به آن پیچیدگی و غنای می بخشد مضر است. جوشاندن قهوه منجر به استخراج بیش از حد می شود، که در آن عناصر تلخ بر هر طعم دیگری که ممکن است تفاله قهوه داشته باشد غلبه می کند.

قهوه ترک

قهوه ترک  به خاطر طعم شدیدش معروف است. با استفاده از تکنیک مشابه برای بیش از ۵۰۰ سال تهیه شده است ، بنابراین قراردادهای ساخت آن به خوبی تثبیت شده است.

برای تهیه قهوه ترک به دو چیز نیاز است: پودر قهوه بسیار ریز آسیاب شده و یک دیگ مخصوص دم آوری که در ترکیه “cezve” نامیده می شود یا  در بیشتر نقاط جهان “ibrik”. در تهیه آن از فیلتر استفاده نمی شود، بنابراین فنجان حاصل با “گل” قهوه غلیظ است. این فقط به جذابیت آن می افزاید.

در نتیجه، به یک آسیاب قهوه بسیار خوب نیاز دارید تا دانه‌های آن به اندازه‌ای خوب باشد که با قهوه ترکیب شوند. از طرف دیگر، می توانید فقط قهوه ترک آماده آسیاب شده را بردارید.

برای دم کردن قهوه ترک، آب، قهوه و مقدار دلخواه شکر و ادویه را در یک بریک ترکیب کنید. قابلمه را به آرامی گرم کنید و از نقطه جوش و ریختن آن جلوگیری کنید. بگذارید خنک شود و دوباره آن را روی اجاق گاز قرار دهید و بگذارید یک یا دو بار دیگر درست زیر نقطه جوش گرم شود. بلافاصله بریزید و لذت ببرید.

قهوه ساز دستی چگونه کار میکند

فرنچ پرس با غوطه ور کردن قهوه آسیاب شده در آب داغ و سپس جدا کردن تفاله قهوه با فشار دادن فیلتر به پایین قهوه درست می کند. آب باید در حدود ۲۰۰ درجه فارنهایت باشد تا استخراج طعم بهینه شود. هرچه داغتر باشد (آب در دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت بجوشد)، طعم قهوه شما سوخته خواهد بود. هرچه خنک‌تر باشد، قهوه شما کم‌استخراج می‌شود، طعمی بی‌طعم و کم آب می‌کند.

یک اهرم پیستون فنری از طریق یک فنر داخلی کار می کند که آب را تحت فشار از طریق قهوه آسیاب شده ما عبور می دهد. باریستا از یک اهرم استفاده می کند (یعنی ضربه را می کشد) تا فنر را مجبور به فشرده سازی کند، پس از آزاد شدن اهرم، فنر منبسط می شود و آب را با فشار کم از طریق قهوه وارد می کند.

 

طرز تهیه قهوه کف دار

برای هر فنجان قهوه ای که می خواهید درست کنید، یک قاشق غذاخوری قهوه اندازه بگیرید

قهوه خود را با آسیاب متوسط ​​و شن مانند آسیاب کنید

لوبیا ها را با کمی آب خیس کنید و حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید (اگر لوبیاهای شما خیلی تازه هستند بیشتر)

نیمی از آب باقیمانده را به مدت ۳۰ ثانیه قرار بدهید و روی گاز قرار داده و منتظر باشید به آرامی دم بکشد.

بقیه آب را در سه یا چهار مرحله کوچکتر بریزید

شما آن را دارید – فنجان قهوه عالی خود را برای اینکه شما را برای یک روز ادامه دهید! اگر فکر می کنید طعم آن خیلی تلخ است، قهوه بیشتری اضافه کنیداگر خیلی ترش است، مقدار قهوه مصرفی خود را کاهش دهید.

 

طرز تهیه فوم قهوه

قهوه، شکر و آب داغ (نسبت ۱:۱:۱) را در یک کاسه بزرگ همزن قرار دهید.

با همزن دستی یا همزن برقی هم بزنید تا غلیظ و کرم رنگ شود.

فقط ۳/۴ فنجان را با شیر سرد پر کنید و تکه های یخ اضافه کنید.

آن را با قهوه فرم گرفته پر کنید قبل از نوشیدن خوب مخلوط کنید و از فوم بوجود آمده لذت ببرید.

بهترین فرنچ پرس برای کف شیر

ابتدا باید شیر را تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

در مرحله بعد فرنچ پرس خود را با مقداری آب داغ گرم کنید تا هنگام ریختن شیر دمای خوب و داغ خود را از دست ندهد.

سپس آب داغ را بیرون بریزید و شیر گرم را به فرنچ پرس اضافه کنید.

پیستون را روی آن قرار دهید و به آرامی روی آن فشار بیاورید در حالی که مراقب باشید حبابی در اطراف آن ایجاد نشود. این کار با فشار بسیار ملایم بر روی مکانیسم فرو رفتن به مدت حدود ۱۵ ثانیه انجام می شود.

مطمئن شوید که خیلی سریع نروید؛ یک ریتم ثابت بالا و پایین را دنبال کنید

پس از اتمام، پیستون را بردارید و شیر خود را در یک پارچ شیر از قبل گرم شده بریزید. با این کار به بافت بهتر شیر در فرآیند ریختن کمک می کنید.

در نهایت، پارچ را روی پیشخوان خود بچرخانید تا حباب های اضافی از بین برود و شیر را بلافاصله روی نوشیدنی قهوه خود سرو کنید.

 

خرید قهوه را در فروشگاه های معتبر که دانه های قهوه آن تازه و دست نخورده هستند انجام بدین.

 

سوالات متداول

 

آیا اسپرسوسازهای اجاق گاز خامه درست می کنند؟

Bialetti – New Brikka، Moka Pot، تنها قهوه‌ساز روی اجاق گاز با قابلیت تولید اسپرسوی غنی از کرم ، ۴ فنجان، آلومینیوم و مشکی.

آیا لاته فقط قهوه و شیر است؟

لاته یا کافه لاته یک قهوه شیر است که از یک یا دو شات اسپرسو، شیر بخار پز و یک لایه نازک نهایی شیر کف شده روی آن تشکیل شده است.

آیا شیر لاته بیشتر از کاپوچینو است؟

تفاوت اصلی بین لاته و کاپوچینو نسبت شیر ​​به قهوه است. به عبارت ساده، یک کاپوچینو حاوی شیر کمتری نسبت به لاته است. هر دو نوشیدنی با یک یا دو شات اسپرسو شروع می شوند که به آن شیر بخارپز شده اضافه می شود.

قهوه ساز دستی چیست؟

دستگاه‌های اسپرسوساز دستی (که دستگاه‌های پیستون نیز نامیده می‌شوند) مورد علاقه سنت‌گرایان، روش اصلی دم کردن اسپرسو هستند. آنها پیستونی هستند و کاربر را ملزم به پمپ کردن یک اهرم برای ایجاد فشار مورد نیاز برای شلیک می کنند.

 

 

خرید دانه قهوه

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت