قهوه ساز چیست و معرفی بهترین مارک قهوه ساز

4.6/5 - (14 امتیاز)

قهوه ساز چیست ؟

دستگاه یا قطعه ای از ظروف آشپزخانه که به طور معمول وظیفه دم کردن نوشیدنی محبوب تولید شده از دانه های آسیاب شده کاکائو را انجام می دهد.

قهوه ساز ها که برای کار با برق یا بدون برق ساخته شده اند، در انواع مدل های مختلف موجود هستند، برخی فقط قهوه دم می کنند در حالی که برخی دیگر به عنوان دم کن های چند منظوره با عملکردهای متعدد ساخته شده اند.

قهوه سازهای چند منظوره نه تنها قهوه سنتی دم می کنند، بلکه ممکن است برای دم کردن قهوه اسپرسو، لاته، کاپوچینو و سایر نوشیدنی های مشابه نیز ساخته شوند.

قهوه‌سازهای تک منظوره ممکن است فقط از قابلمه‌های اجاق گاز، ظروف شیشه‌ای دم‌آوری، مانند پرس قهوه فرانسوی، یا دستگاه‌های کاملاً برقی با ایستگاه‌های دم کردن فنجان یا قابلمه تشکیل شوند.

اجاق‌های اجاق گاز فقط برای تهیه قهوه یا چای با یک دستگاه پرکولاتور و سطل چکه‌ای تنظیم شده‌اند که در قابلمه قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توان تفاله‌های قهوه را در سبد نگه داشت در حالی که آب ته دیگ گرم می‌شود و لوله تراوش‌کننده را با فشار وارد می‌کند. سپس اجازه دهید تا از طریق زمین فیلتر شود، زیرا به ته دیگ می چکد. این نوع قهوه ساز را می توان قهوه ساز قطره ای اجاق گاز نیز نامید.

به طور مشابه، قهوه سازهای اجاق گاز را می توان برای تهیه قهوه کاپوچینو، لاته یا اسپرسو خریداری کرد. آب در قسمت پایینی قهوه ساز قرار می گیرد و قهوه آسیاب شده به سبد فیلتر اضافه می شود.

ظروف شیشه ای دم کردن مانند پرس قهوه فرانسوی برای نگه داشتن زمین در کف ظرف ساخته شده اند. آب داغ یا در حال جوش به ظرفی که زمین را نگه می دارد اضافه می شود و اجازه می دهد زمین به سمت بالای آب بالا بیاید.

برخلاف قهوه‌ساز قطره‌ای با دستگاه پرکولاتور، مکانیزم پیستونی (پرس) به صورت دستی به سمت پایین فشار داده می‌شود، بنابراین تفاله‌ها به آرامی در آب حرکت می‌کنند تا قهوه درست شود و سپس در پایین ظرف شیشه‌ای نگه داشته می‌شود تا فقط قهوه‌ی غنی باشد.

نوشیدنی را می توان ریخت. قهوه سازهای تک منظوره ای که یک فنجان یا یک لیوان قهوه را دم می کنند برای کسانی که فقط چای یا قهوه بدون گزینه های دیگر نوشیدنی میل می کنند رایج است. آبجوهای تک فنجانی برای تهیه وعده های انفرادی سریع و آسان با حداقل تلاش بهترین هستند.

بسته های یکبار مصرف مقادیر از قبل اندازه گیری شده قهوه یا چای را می توان به سبد دم آوری و همچنین تفاله های قهوه تازه اضافه کرد. اغلب، قهوه سازهای تک فنجانی دارای تنظیمات صفحه هستند که امکان تغییر در حجم آب را برای اندازه های کوچکتر یا بزرگتر فراهم می کند.

قهوه ساز چیست

بهترین مارک قهوه ساز چیست ؟

قهوه ساز های زیادی در بازار ایران و جهان برای دم کردن نوشیدنی های گرم وجود دارد که هر کدام بسته به نوع عملکرد و کیفیت آن مخاطب های زیادی را به خود جذب کرده اند.

در سایت فروشگاهی قهوه دارک بهترین و خاص ترین نوع قهوه و همچنین تاپ ترین دستگاه های قهوه ساز برای شما مشتریان جهت خرید موجود می باشد که بهترین آن ها: قهوه ساز های ایروپرس، کمکس، قهوه ساز سایفون مدل TCA-3 و دیگر برند های معتبر و شناخته شده موجود هستند.

بار قهوه ساز چیست ؟

قهوه ساز یا دستگاه قهوه ساز یک وسیله آشپزخانه محبوب است که برای دم کردن قهوه با گرم کردن آب و چکاندن آن در دانه های آسیاب شده قهوه استفاده می شود. اکثر قهوه سازهای مدرن می توانند با اجازه دادن به کاربران برای تنظیم زمان، دم کردن خودکار را برنامه ریزی کنند.

هنگام درست کردن قهوه، دستگاه قهوه ساز حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ وات برای ۲ فنجان قهوه و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ وات برای ۸ تا ۱۰ فنجان قهوه استفاده می کند. ما تخمین می زنیم که یک قهوه ساز متوسط ​​از ۸۰۰ وات برای تولید ۴ فنجان قهوه در ۱۰ دقیقه استفاده می کند.

قهوه ساز دستی

فیلتر قهوه ساز چیست ؟

اکثر دستگاه های قهوه ساز دارای فیلتر هایی برای عصاره گیری پودر قهوه بکار می رود که فیلتر کاغذی و فیلتر دائمی هستند.

فیلتر های کاغذی قابل چند بار مصرف نهایتا باشند و بعد از چند بار باید آن ها را تعویض نمود و یکی دیگر را جایگزین کرد ولی در فیلتر های دائمی اینگونه عمل نمی کند و شما بعد از هر بار استفاده می توانید پودر قهوه را با یکبار شست و شو دادن از روی فیلتر یا همان سبد جدا و تمیز نمود.

کپسول قهوه ساز چیست ؟

کپسول های قهوه ظروف پلاستیکی با مهر و موم فویل آلومینیومی هستند که قهوه آسیاب شده یا در کپسول های مارک دار جدیدتر سازگار با ماشین، محصولی مانند Milo در داخل آن قرار دارد.

کپسول یا بخشی از یک سیستم باز یا بسته است. سیستم‌های باز امکان استفاده از طیف وسیع‌تری از محصولات را در دستگاه فراهم می‌کنند، زیرا تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که کپسول‌هایشان با آن دستگاه سازگار است.

کپسول‌های سیستم بسته شامل کپسول‌هایی مانند کپسول‌های قهوه اسپرسو می‌شوند، به این معنی که فقط می‌توانید از یک برند کپسول سازگار با دستگاه خود استفاده کنید.

کپسول قهوه چیزی است که ما به طور گسترده ای مرطوب می دانیم و برای مجموعه ای از محصولات استفاده می شود، نه فقط قهوه آسیاب شده.

غلاف قهوه

غلاف های قهوه گاهی اوقات به عنوان پدهای قهوه نیز شناخته می شوند و دقیقاً شبیه کیسه های چای هستند، با این تفاوت که شکل آنها گرد است.
آنها مانند یک چای کیسه ای کار می کنند و این تفاوت ثانویه در بحث Pods VS Capsules است.

ببینید، غلاف های قهوه برای دم کردن به یک سیستم فشار آهسته و تقریباً قطره ای نیاز دارند. به دلیل ماهیت ظریف موادی که قهوه آسیاب شده در آن محصور شده است، دم کردن قهوه در داخل آن با فشار بالا خطرناک است، زیرا ممکن است کیسه آن ترکیده و تفاله قهوه را از فنجان خود جدا کنید.

قهوه ساز برقی

قهوه ساز چگونه کار میکند؟

اگر در خانه خود دستگاه قهوه ساز دارید، احتمالاً دستگاه قهوه ساز قطره ای است. این نوع دستگاه قهوه قبل از ریختن دم کرده در فنجان، آب را از طریق قهوه عبور می دهد. این دستگاه نسبتاً ساده ای است که تمام زحمت های تهیه قهوه را از بین می برد.

اجزای دستگاه قهوه ساز قطره ای

دستگاه قهوه ساز قطره ای به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود. اگر بخواهید دستگاه قهوه خود را جدا کنید، احتمالاً قطعاتی مشابه تقریباً هر دستگاه قهوه ساز دیگری در نوع خود خواهید یافت.

  • مخزن
  • لوله آب گرم
  • شیر آب
  • منطقه قطره ای

مخزن بزرگترین جزء یک دستگاه قهوه ساز است این چیزی است که آبی را که در دستگاه خود می ریزید نگه می دارد تا بتواند به قهوه منتقل شود مخازن در دستگاه های قهوه ساز می تواند بر اساس اندازه متفاوت باشد برخی از آنها می توانند آب بیشتری نسبت به دیگران در خود نگه دارند، اما همه آنها سطلی ساده برای نگهداری آب هستند.

لوله آب گرم یک لوله عایق است که از پایین دستگاه به سمت شیر ​​آب در بالا حرکت می کند. این لوله معمولاً سفید است و به عنوان راهی برای انتقال آب از یک مکان به مکان دیگر عمل می کند.

شیر آب در اصل یک سر دوش کوچک روی تفاله قهوه است که برای اسپری کردن آب از لوله آب گرم روی قهوه استفاده می شود این تضمین می‌کند که تمام تفاله‌های قهوه اشباع شده‌اند تا به فنجان قهوه‌ای با کیفیتی که به دنبالش هستید دست پیدا کنید

کارایی قهوه ساز

کارایی انواع قهوه ساز های فیلتری به این صورت است که در گام نخست قهوه پودر شده را درون فیلتر کاغذی یا فلزی ریخته و سپس آن را درون قیف دستگاه قرار می‌دهند. پس از این مرحله آب سرد در مخزن آب دستگاه ریخته می‌شود که پس از روشن کردن دستگاه و رسیدن به نقطه جوش مستقیما به درون قیف هدایت می‌شود.

معمولا در قسمت خروجی دستگاه های قهوه ساز یک قوری شیشه‌ای یا سرامیکی قرار دارد که پس از ریخته شدن آب جوش بر روی قهوه آسیاب شده، قهوه آماده شده درون آن ریخته می‌شود، پس از اتمام کار دستگاه قهوه ساز، قهوه آماده است میتوانید به اندازه مورد نیاز درون لیوان یا فنجان خود بریزید و آن را سرو کنید .

کاربرد قهوه ساز

قهوه ساز در اصل یک کاربرد مهم دارد و آن هم وسیله ای برای پخت و پز است که برای دم کردن قهوه استفاده می شود. در حالی که انواع مختلفی از قهوه سازها وجود دارد، دو اصل رایج دم کردن از گرانش یا فشار برای حرکت آب داغ از طریق تفاله قهوه استفاده می کنند.

بهترین قهوه ساز

چندین جنبه از قهوه و اسپرسو ساز All-in-One De’Longhi برای ساده کردن کارها طراحی شده است و آن را به گزینه ای عالی برای هر کسی که به دنبال تجربه باریستا است تبدیل می کند. این موضوع بلافاصله از طراحی اسپلیت ماشین مشهود است.

در یک طرف، یک پورتافیلتر به سبک کافه ای برای اسپرسو و یک کف کننده شیر قابل تنظیم وجود دارد. از طرف دیگر، یک قایق شیشه ای ۱۰ فنجانی برای قهوه قطره ای وجود دارد. این یک تنظیم بصری است که به صورت بصری کاربران جدید را به نوشیدنی قهوه مورد علاقه خود راهنمایی می کند.

 به علاوه، قهوه اسپرسو و قطره ای را می توان به طور همزمان دم کرد، بنابراین هیچ چیز باعث کاهش سرعت روتین صبحگاهی شما نمی شود.

برای دستگاه اتوماتیکی که قهوه عالی می‌سازد، تعداد مناسبی از تنظیمات قابل تنظیم را ارائه می‌دهد و استفاده و تمیز کردن آن بسیار آسان است، یکی دیگر از انتخاب‌های آزمایش‌شده ما قهوه ساز نینجا است، این دستگاه مقرون به صرفه از یک دستگاه آب سردکن به سبک سر دوش استفاده می‌کند که می‌تواند به طور مساوی آب را در سراسر بستر قهوه برای دم کردن نرم ‌تر پخش کند. 

همچنین دارای چندین تنظیمات مفید است که دارای دو قدرت دم کردن، تأخیر ۲۴ ساعته دم کردن، مکث دم کردن، عملکرد گرم نگه داشتن و ویژگی دسته کوچک است.صفحه گرم کننده به مدت دو ساعت پس از دم کردن روشن می ماند و یک مخزن جداشدنی وجود دارد که به راحتی پر و تمیز می شود. 

اگر به دنبال مدلی جدیدتر و با ظرفیت بیشتر با مشخصات باریک تر هستید، مدل Pro XL 14-Cup توسط Ninja را نیز توصیه می کنیم.


کارکرد قهوه ساز

 

قهوه دمی با قهوه ساز خانگی :

در ناحیه قهوه دمی در دستگاههای قهوه ساز خانگی به دو بخش اصلی توجه میکنیم، اولی قسمت صافی قهوه که پودر قهوه را در آن میریزیم و دومی گرم کننده قوری که قهوه دم آوری شده را گرم نگه میدارد، روش کار در این قسمت از دستگاه قهوه ساز خانگی به این ترتیب است که:
قهوه در قسمت صافی دستگاه ریخته میشود، آب داغ آرام آرام و به مرور روی قهوه ریخته میشود و عصاره آن از زیر قسمت صافی به صورت قطره قطره درون قوری ریخته شده و در آن گرم نگه داشته میشود.

طرز تهیه انواع قهوه با دستگاه اسپرسو ساز:

قهوه کف دار یک عبارت کاملا غلط میباشد، عبارت صحیح برای چنین نوشیدنی هایی (اسپرسو با شیر فوم گرفته شده) میباشد.
قهوه کف دار = اسپرسو با شیر غلیظ
لاته : اسپرسو + شیر غلیظ
موکا : اسپرسو + شیر غلیظ + سس شکلات
کارامل ماکیاتو : اسپرسو + شیر غلیظ + وانیل + کارامل

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی

برای تهیه یک قهوه ترک عالی بهتر از از دستگاه قهوه ساز برقی استفاده نکنیم، چرا که در این گونه دستگاه ها دمای آب را نمی توانیم کنترل کنیم، برای دم آوری یک قهوه ترک خوش عطر و طعم می بایست دمای آب به آرامی افزایش پیدا کند و کمی به طول بیانجامد، بالا بردن ملایم دمای آب را فقط بر روی شعله میتوانیم انجام دهیم.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه اسپرسوساز

اجازه دهید خیلی واضح و شفاف بگویم طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه اسپرسو ساز اصلا ممکن نیست، چراکه دستگاه اسپرسو ساز قهوه را تحت فشار آب عصاره گیری میکند اما قهوه ترک با تکنیک دم آوری عصاره گیری میشود که از لحاظ فنی دو مقوله کاملا جدا از هم میباشند.

انواع قهوه سازها

راحتی دم کردن، سهولت استفاده، قیمت، حجم و طعم قهوه همگی فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام یافتن بهترین قهوه ساز برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

قهوه ساز اتوماتیک

قهوه ساز های اتوماتیک باید به خط مستقیم آب متصل شوند. با اتصال مستقیم به یک خط آب، این واحدها نیاز به پر کردن مداوم مخزن آب دستگاه شما را از بین می برند که به شما امکان می دهد سریعتر به مشتریان خود خدمات رسانی کنید.

خروجی۴۰ :تا ۲۴۰ فنجان در ساعت

بهترین برای: غذاخوری، دفاتر، و فروشگاه های رفاه

آب به طور خودکار از خط مستقیم برای دم کردن سریع دوباره پر می شود

کنترل های ساده استفاده از آن را آسان می کند

انواع تک دم یا گزینه های چند دم

اکثراً دارای یک گرمکن آبگیر هستند

ایده آل برای استفاده در حجم بالا

قهوه ساز پوراور

قهوه سازهای پورور نیازی به اتصال به خطوط آب ندارند، بنابراین برای هر دم کردن باید مخزن دستگاه را با آب پر کنید. این واحدها قابل حمل هستند و به راحتی بدون نیاز به هیچ گونه عملیات نصب یا لوله کشی عمده راه اندازی می شوند.
خروجی۵۵ :تا ۶۵ فنجان در ساعت

بهترین برای: دفاتر، اتاق های استراحت، و فروشگاه های رفاه

نیازی به اتصال به خط آب نیست

طراحی قابل حمل به راحتی در هر مکانی نزدیک پریز برق نصب می شود

کنترل های ساده استفاده از آن را آسان می کند

اکثراً دارای یک گرمکن آبگیر هستند

ایده آل برای استفاده با حجم کم تا متوسط

دستگاه اسپرسوساز

دستگاه های اسپرسو ساز نوعی قهوه ساز مخصوص هستند که اسپرسوی تازه دم می کنند که می توانید آن را به عنوان شات یا به عنوان پایه برای تهیه انواع نوشیدنی های مخصوص قهوه استفاده کنید. دستگاه های اسپرسوساز دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و فوق اتوماتیک وجود دارند که طیف وسیعی از کنترل را بر فرآیند دم کردن می دهند.

خروجی۲۴۰ : تا ۷۲۰

بهترین برای:کافی شاپ ها، کافه ها، ساندویچ فروشی ها و رستوران ها

 می توان از خط مستقیم یا پوراور دم کرد

ایده آل برای تهیه انواع نوشیدنی های خاص مانند لاته، کاپوچینو و ماکیاتو

بسیاری از آنها دارای ویژگی هایی مانند آسیاب های داخلی یا میله های بخار برای کف کردن شیر هستند

بهترین مارک قهوه ساز


قهوه ساز بوش

قهوه ساز بوش یکی از بهترین برند های معتبر در سراسر جهان و بین ایرانیان است. موقعی که اسم بهترین برند های لوازم خانگی به‌میان می‌آید، نام بوش جزء اولین نام هایی است که می‌شنویم. در لیست بهترین مارک دستگاه قهوه ساز خانگی نیز، قهوه ساز بوش یکی از برندهایی است که باید ذکر شود.

قهوه‌ ساز فیلیپس

قهوه‌ سازهای فیلیپس، در گنجایش‌های مختلف با قوری به فروش می‌رسند و گنجایش قوری آن‌ها به‌ قدری است که به‌راحتی ۱۰ فنجان یا بیشتر را پر می‌کند. جنس بدنه‌‌ی قهوه‌ساز پلاستیکی است اما قوری از شیشه‌ ساخته شده و به‌راحتی می‌توانید قهوه‌ی فرانسوی در آن دم کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت