مینی اسپرسو چیست طرز استفاده از آن

5/5 - (6 امتیاز)

مینی پرسو چیست ؟

مینی پرسو یکی از خاص ترین دستگاه های قهوه ساز می باشد، قهوه ساز مینی پرسو همراه و مسافرتی یک قهوه فوق العاده با خامه عالی در هر موقعیتی که قرار دارید و در هر زمانی که هستید به شما ارائه می دهد و اما در کنار دستگاه مینی پرسو اکسسوری و لوازم جانبی دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهد.

دستگاه قهوه ساز مینی پرسو حاوی یک مخزن بزرگ ۱۰۰ میلی لیتری برای حمل آب بوده که به شما اجازه می دهد یک اسپرسو لانگ شات تهیه نمایید. همچنین سه عدد سبد فیلتری مخصوص مینی پرسو نیز در این کیت به مشتری داده می شود که شما می توانید از قبل قهوه آسیاب شده پودری خود را بصورت پد پر شده آماده نمایید تا در زمان استفاده از مینی پرسو در کمترین زمان ممکن قهوه خود را آماده نمایید .

شما با این دستگاه می توانید وقتی در حال سفر هستید البته نه پشت فرمان و در حال رانندگی بلکه بعنوان سرنشین برای افرادی که همراه شما هستند بدون نیاز به حرارت بهترین قهوه را با لذیذ ترین مزه و طعم دم کنید و نوش جان بفرمایید.

اگر تا به حال از از دستگاه اسپرسوی قابل حمل استفاده نکرده اید، کمی زمان می برد تا متوجه شوید هر یک از اجزای آن برای چه کاری استفاده می شود، پس قطعاً اولین استفاده از آن در ساعت ۷ صبح یک روز کاری توصیه نمی شود، اما برای همراه داشتن اسپرسوی با کیفیت در سفر بسیار مناسب است.

بعد از یک ماه استفاده، این دستگاه را برای پیک نیک و تعطیلات آخر هفته مناسب دیدیم – به عبارت دیگر تمام وقت هایی که مطمئن نیستید اسپرسوی باکیفیت به آسانی در دسترس باشد.

مینی پرسو چیست

اگر زیاد درسفر هستید، در کتابخانه ها مطالعه کنید یا صرفاً در طول روز از این دفتر به آن دفتر می روید، نانوپرسو یک ابزار شسته و رفته است که با سر و صدای کم کار می کند. تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به آب جوش و سطحی صاف برای آماده سازی همه چیز است.

تنها نکته منفی که ما متوجه شدیم مانند داشتن یک فلاسک است، که زمان خشک شدن و سر هم کردن مجدد تمام اجزا را شامل می شود، اما با چنین قهوه خوشمزه ای، این نکته منفی به راحتی توسط نکات مثبت از بین می رود.

صرفه اقتصادی این دستگاه کوچک چشمگیر است. نانوپرسو تنها به آب جوش نیاز دارد بقیه کارها با دست انجام می شود.

از آنجا که این دستگاه بسیار قابل حمل است، اگر به دنبال این هستید که خرید قهوه بیرون بر (و تمام بسته بندی های یکبار مصرف که با آنها همراه است) را کاهش دهید، نانوپرسو هزینه بسیار کمتری دارد و زباله کمتری تولید می کند با هزینه ابتدایی نسبتاً کم، پست از گذشت حدود یک ماه در هزینه های روزانه قهوه خود صرفه جویی کرده اید.

قهوه ساز اسپرسو

طرز استفاده از مینی اسپرسو چیست

در دستگاه مینی پرسو برای پودر قهوه و آب جوش محفظه مخصوص به خودشان طراحی شده است که شما باید در ابتدا قهوه آسیاب شده یا پودر قهوه را با استفاده پیمانه در فیلتر سبد قهوه بریزید، سپس روی قهوه آسیاب شده فشار کمی وارد کنید و بعد آب جوش رو در مخزن آب بریزید.

بعد از انجام مراحل فوق، پیستون را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر بدهید و شروع به پمپ زدن نمایید، توجه داشته باشید که برای درست کردن قهوه ای عالی با خامه ی مناسب حتماً باید چند بار پمپ کردن را ادامه بدهید. مطمئن باشید قهوه ی حاصل از این دستگاه با کیفیت بوده و شما را به یکی از طرفدارانش اضافه خواهد نمود.

توجه نمایید پودر قهوه ای که می می خواهید در این دستگاه برای دم کردن استفاده کنید، مثل پودر مورد استفاده در دستگاه اسپرسوساز، کاملا نیک و ریز باشد و بعد از ریختن پودر قهوه به محفظه ی مخصوص آن را کاملافشرده کنید.

بهتر است قبل از استفاده یک بار آب جوش را داخل دستگاه مینی پرسو ریخته و بدون اینکه پودر قهوه بریزید، آب جوش را با پمپ کردن از آن خارج کنید با این حرکت مینی پرسو گرم شده و قهوه ی با کیفیت تری در اختیار شما قرار می دهد.

بعد از اتمام و نوشیدن قهوه حتما دستگاه مینی پرسو رو کاملاً شستشو دهید تا برای تهیه ی قهوه ی بعدی ذرات مانده شده تاثیر منفی روی مزه قهوه به جا نگذارد شستن و تمیز کردن این دستگاه بسیار راحت و بدون نیاز به هیچ مایع شستشویی می باشد فقط کافی ست مخزن آب و پودر قهوه رو با آب شسته و بعد با یک دستمال تمیز خشک کنید.

قهوه ی اسپرسو ساز نانو

 تفاوت نانوپرسو و مینی اسپرسو چیست

دستگاه نانو پرسو مقداری کوتاه تر و سبک تر از قهوه ساز مینی پرسو می باشد به علت طراحی ساده و بی نظیر آن قدرت و ماندگاری بیشتری دارد.

در حقیقت، نانوپرسو با وجود استفاده از مواد با دوام و سبک تر، ۲۶ گرم کمتر از مینی پرسو وزن دارد. این ویژگی منحصر به فرد به علت استفاده از نانومواد (مواد محکم تر با وزن کمتر) در ساخت آن است.

واکاکو همچنین در ساخت نانوپرسو موفق به کاهش ۲ سانتی متری از ارتفاع مینی پرسو شد تا جای دادن آن را در کوچکترین کیف ها هم راحت تر شود.

مینی پرسو در سال ۲۰۱۴ برای سازندگان دستگاه های اسپرسوساز بسیار کوچک و سبک با تنظیم استاندارد بود اما اکنون نانوپرسو رتبه برتر را در این رقابت کسب کرده است.

یکی از تنها دلزدگی های مینی پرسو، نحوه تمیز کردن دستگاه بود. هرچند که کار سختی نبود اما به نظر نمی رسید به همان اندازه راحت باشد، به خصوص برای اندازه کوچک دستگاه!

واکاکو به نظر مشتریان گوش داد: نانوپرسو را طراحی و ساخت تا تمیز کردن بسیار ساده تر شود!

نانوپرسو طراحی شده است تا جداسازی قطعات و تمیز کردن هر قسمت بسیار ساده تر شود. سطح داخلی بدنه اصلی، که در آن پرتافیلتر (portafilter) را وصل می کنید، با شیارها و میل لنگ های کمتری نیز طراحی مجدد شده است. این مانع از گیر افتادن تفاله های قهوه درون قطعات می شود.

تعمیر مینی پرسو

گاها پیش می آید که وقتی دستگاه مینی پرسو را روشن می کنید، خبری از شروع به کار شدن نیست اولین گام برای تست این مشکل اتصالات و جریان برق مینی را بررسی کنید.

طبق نکات مهمی که در مورد آموزش تعمیرات اسپرسو ساز و مینی پرسو است، زمانی که جریان برق استاندارد و پاسخگوی نیاز دستگاه نباشد امکان روشن کردن دستگاه وجود ندارد.

پس بهتر است که میزان ولتاژ مورد نیاز دستگاه را طبق مقدار جریان نوشته شده روی مینی پرسو تأمین کنید. ضمن اینکه گاهی ممکن است دو شاخه از پریز برق خارج شده باشد یا اینکه قطعی سطحی روی سیم باشد که لازم است با احتیاط مشکل را رفع و دو شاخه را به برق متصل نمایید.

با این اقدام باید مشکل رفع گردد مگر اینکه اتصالات داخلی رشته سیم‌ها به دلیل خمیدگی و پارگی دچار مشکل شده باشد. این موضوع نیز با تعویض سیم قابل رفع است.

راستی گاهی نوشیدنی تهیه شده بدون لایه کف را مشاهده می کنید و یا مقدار آن به قدری ناچیز است که از حالت استاندارد خارج می‌شود و میل به نوشیدن قهوه بدون کف ندارید.

دلیل بروز همچین مشکلی، گرفتگی لوله خروجی دستگاه است. همچنین از دیگر دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از آب بیش از حد داغ و یا کاملاً سرد است که مانع ساخت و تولید کف می‌شود.

هر چند که استفاده از قهوه نامرغوب نیز در این موضوع دخیل است که پیشنهاد می‌شود ضمن نگهداری از دستگاه از قهوه مرغوب نیز استفاده کنید.

درست کردن قهوه با مینی پرسو

استفاده از دستگاه مینی پرسو برای دم کردن قهوه بسیار راحت است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. برای تهیه اسپرسو با دستگاه پرسو تنها به آب و قهوه آسیاب شده نیاز داریم.

در مرحله اول قهوه آسیاب شده را توسط پیمانه مخصوص داخل مخزن قهوه بریزید.

در گام دوم سپس به آرامی سطح قهوه را با تمپ یا قاشق فشار داده و آنرا صاف کنید.

در گام سوم نوبت به آب جوش می رسد، آب جوش به دمای ۸۹ تا ۹۲ درجه رسیده را داخل مخزن آب بریزید. پمپ فشار دستی را از حالت قفل خارج کنید.

در نهایت با چندین فشار دست، عصاره ی قهوه شما آماده است و می توانید بهمراه دوستان خود سرو کنید و لذت ببرید.

درجه آسیاب مینی پرسو

هدف اصلی هنگام درست کردن قهوه دست پیدا کردن به یک عصاره گیری کنترل شده است.

طعم نهایی قهوه به تعداد ترکیبات استخراج شده از دانه های برشته شده قهوه بستگی دارد چیزی که تعادل ظریف نسبت آب به قهوه، زمان دم آوری قهوه ، دمای آب، اندازه درجه قهوه آسیاب شده و غیره است.

هدف کلی از آسیاب کردن دانه های قهوه افزایش دادن سطح تماس آنها با آب است.

هر چه دانه ریزتر یا درشت تر باشد، آب سریع تر یا کندتر از آن عبور کرده و در نتیجه روی زمان دم آوری قهوه و عصاره گیری بهینه تاثیر می گذارد.

با درجه آسیاب درشت تر ؛ پودر قهوه درشت تر فضاهای آزادتری دارد که موجب می شود آب سریع تر از بین آن حرکت کند.

خرید قهوه درجه یک و ارگانیک  از فروشگاه معتبر

ترکیب سطح تماس کمتر و زمان جوش کوتاه تر (مگر این که دم آوری به روش غوطه وری باشد) به این معناست که عصاره گیری کمتری رخ خواهد داد.

از سوی دیگر، با درجه آسیاب ریزتر؛ فضای مابین ذرات قهوه به هم نزدیک تر هستند. این بدان معناست که زمان بیشتری طول می کشد آب از بین آن عبور کند و سطح تماس بیشتری وجود دارد و این یعنی عصاره گیری بیشتر.

مینی پرسو یا موکاپات

هم قهوه موکا پات و هم شات اسپرسو به اندازه کافی قوی هستند که با مواد دیگر ترکیب شوند تا نوشیدنی های سرگرم کننده ایجاد کنند.

با این حال، از آنجایی که شات های اسپرسو متمرکزتر هستند، کمی تطبیق پذیرتر هستند. عطر و طعم آن فشرده تر است و در نوشیدنی ها بیشتر می شود.

به عنوان مثال، کاپوچینویی که با ۲ قاشق قهوه موکا پات درست می شود، ممکن است خیلی قوی نباشد، اما کاپوچینویی که با ۲ قاشق قهوه مینی پرسو درست می شود، خوب و غنی خواهد بود.

موکا پات ها قهوه ساز های ساده ای هستند که فقط از چند قسمت تشکیل شده اند.

هیچ سیمی، هیچ قسمت ظریف و هیچ ماده ای وجود ندارد که به راحتی شکسته شود.

بهترین مینی اسپرسو ساز

داشتن یک دستگاه اسپرسوساز در خانه همیشه توصیه می شود که ۱۰ سال پیش غیرقابل تصور بود مگر اینکه شما فوق العاده ثروتمند باشید، از آنجایی که فناوری با تقاضا مواجه شده است افراد بیشتری قادر به خرید یکی از آن‌ها بوده‌اند، اما هنوز یک مشکل وجود دارد آنها اغلب ماشین‌های بزرگی بودند که فضای زیادی را در آشپزخانه شما اشغال می‌کردند.

با این حال، دیگر اینطور نیست اکنون طیف وسیعی از دستگاه‌های اسپرسوساز کوچک در بریتانیا موجود است. در واقع، تعداد زیادی وجود دارد که تشخیص اینکه کدام یک برای شما و آشپزخانه شما بهترین است، دشوار است.

نسپرسو

مناسب به نظر می رسد که لیست بهترین دستگاه های اسپرسوساز کوچک را با محصولی از نسپرسو آغاز کنیم مطمئناً پادشاهان صنعت قهوه داخلی می باشد و این شرکت سوئیسی، که بخشی از گروه نستله است، برای دهه‌ها پیشرو در نوآوری و رشد در بازار قهوه بوده است به ویژه در مورد قهوه‌های غلاف.

Creatista Plus اولین دستگاه از سه دستگاه Nespresso است که در لیست ما قرار خواهد گرفت و نمایانگر ورودی “بالا” آنها است.

سیج بامبینو پلاس

در مرحله بعد، یک محصول رده بالا دیگر داریم، این بار از Sageاین شرکتی است که خود را به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های لوازم آشپزخانه در اروپا معرفی کرده است. سیج  که متعلق به گروه Breville است، در ابتدا با همکاری سرآشپز Heston Blumenthal در انگلستان راه اندازی شد که بر تعهد آنها به کیفیت و نوآوری تأکید دارد.

Bambino Plus نمونه دیگری از دستگاهی است که قهوه عالی را بسیار ساده درست می کند. اگرچه این بار، بیشتر شبیه یک دستگاه اسپرسوساز سنتی است، زیرا از قهوه آسیاب شده تازه استفاده می کند، نه غلاف.

نسپرسو اسنزا

یکی دیگر از دستگاه های نسپرسو در حال حاضر، این یکی کمی متفاوت است و با قیمت بسیار پایین تر از دو دستگاه دیگری که تا به حال به آنها نگاه کرده ایم.

این دستگاه که توسط سازنده آلمانی Krups ساخته شده است، اما با استفاده از غلاف و فناوری Nespresso، مظهر یک دستگاه اسپرسوساز کوچک است. عرض آن فقط ۸٫۴ سانتی متر است و تقریباً روی هر آشپزخانه ای بدون هیچ زحمتی قرار می گیرد.

با اندازه کوچک و قیمت کم، بدیهی است که شما نمی‌توانید تمام ویژگی‌های دستگاه‌های اسپرسوساز بزرگ‌تر و گران‌تر را داشته باشید. چیز بزرگی که در مقایسه با سایر دستگاه هایی که تا به حال به آنها نگاه کرده ایم گم شده است، دستگاه کف ساز شیر است.

نحوه شستشوی سختی گیر دستگاه اسپرسو

چندین کار وجود دارد که باید بعد از دم کردن هر شات اسپرسو انجام دهید تا مطمئن شوید که تجهیزات برای شات بعدی آماده هستند در کل ۳۰ ثانیه طول می کشد تا کامل شود.

خرید دستگاه اسپرسو ساز از مجموعه قهوه دارک

پورتافیلتر را تمیز کنید

ابتدا سبد پورتافیلتر را بلافاصله پس از پایان کشیدن شات تمیز کنید. لکه ها را از پورتافیلتر جدا کنید، آن را بشویید و سبد فیلتر را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

کیسه قهوه باید فوراً از بین برود زیرا اگر آن را در دستگاه یا پورتافیلتر بگذارید، روغن ها و تفاله ها به صفحه دوش و سبد فیلتر می چسبند.

از پارچه های تمیز کننده تازه نیز استفاده کنید، آنها را با مواد شوینده در دمای بالا بشویید و اگر قهوه زیاد دم می کنید روزی یک یا دو بار آنها را عوض کنید.

سر گروه را بشویید

پس از اتمام سنگ زنی، ضربه زدن و کشیدن شات، باید سر گروه را بلافاصله برای حدود ۳ ثانیه تمیز کنید. این اطمینان حاصل می کند که تمام تفاله ها و روغن های قهوه از سر خارج شده اند.

 Steam Wand را پاکسازی کنید

تمیز کردن میله بخار بسیار مهم است زیرا تجمع شیر می تواند به میله آسیب برساند. شیر داغ شده قدیمی باعث ایجاد باکتری می شود! در حالت ایده‌آل، قبل و بعد از بخارپز کردن شیر، میله بخار را تمیز کنید.

می توانید قبل از بخار دادن، چند ثانیه دسته بخار را روشن کنید. این اطمینان حاصل می کند که آب باقیمانده وارد شیر خود نمی شوید.

پس از اتمام بخارپز کردن، عصا را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و همچنین دوباره برای یک تا دو ثانیه تمیز کنید.

نوک میله بخار نیز باید تمیز شود. شیر معمولاً در نوک آن جمع می شود که سوراخ ها را مسدود می کند و فشار بخار را کاهش می دهد. نوک میله بخار را بردارید و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه در مخلوطی از آب گرم و مواد شوینده بماند.

برویل شامل یک ابزار تمیز کردن نوک چوب بخار است که دارای یک سوزن برای برداشتن و تمیز کردن میله بخار است.  ابزار تمیز کردن زیر مخزن آب قرار دارد!

روش استفاده از قهوه ساز مسافرتی

پیدا کردن یک فنجان قهوه خوب در سفر می تواند مشکل باشد. اگر به قهوه‌تان همان طور که دوست دارید نیاز دارید، چرا خودتان آن را درست نکنید؟ راه های راحت زیادی برای درست کردن قهوه صبحگاهی خود در جاده وجود دارد.

خرید دستگاه قهوه ساز از فروشگاه بزرگ قهوه دارک

قهوه ساز و اسپرسو ساز AeroPress هر چیزی است که در یک قهوه ساز مسافرتی می خواهید. بسیار سبک وزن و جمع و جور است، بنابراین فضای زیادی را در کیف شما اشغال نخواهد کرد. قهوه را سریع می کند، با کمتر از دو دقیقه دم کردن یک فنجان، که برای زمانی که در حال حرکت هستید عالی است.

استفاده از آن آسان است و به راحتی تمیز می شود و از همه بهتر، این کاملا دستی است و نیازی به برق ندارد، بنابراین فقط به آب گرم نیاز دارید. این آن را برای هر موقعیت مسافرتی ایده آل می کند: هتل ها، خانه های ساحلی، خانه دوست شما، یا حتی کمپینگ و کوله پشتی .

تنها مشکل این است که می تواند در هر بار فقط یک فنجان قهوه درست کند. اگر بیش از یک فنجان می خواهید، یا اگر می خواهید دوستان خود را با مهارت های خود در دم کردن قهوه تحت تاثیر قرار دهید، باید دوباره این روند را طی کنید.

بهترین قهوه ساز مسافرتی

 

ما پرس مسافرتی Bodum را به عنوان بهترین قهوه ساز فرنچ پرس برای سفر انتخاب کردیم، زیرا فوق العاده راحت است.

فنجان مسافرتی دارای یک پیستون و فیلتر است، بنابراین شما قهوه خود را درست در فنجان سفر خود دم کنید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید قهوه ساز یا فیلترهای کاغذی جداگانه بسته بندی کنید و فضای ارزشمندی را در چمدان خود ذخیره کنید.

این از یک طرح دو جداره استیل ضد زنگ ساخته شده است که لوله های قهوه را گرم نگه می دارد، پس مراقب باشید استفاده از آن سریع و آسان است که برای سفر عالی است، حتی در چند رنگ پررنگ نیز عرضه می شود.

قهوه ساز تک سرو قابل حمل بلک + دکر یکی دیگر از قهوه سازهای قابل حمل عالی است که درست در فنجان مسافرتی دم می کند. این یک قطره‌ساز خودکار است، اما طراحی جمع‌وجور آن را برای سفر و فضاهای کوچک ایده‌آل می‌کند. یک فیلتر دائمی در آن گنجانده شده است، بنابراین لازم نیست نگران دور انداختن یا خرید فیلترهای کاغذی باشید، همچنین بسیار ارزان است.

با این حال، چند مشکل دارد. همراه با یک فنجان مسافرتی پلاستیکی است که قهوه شما را برای مدت طولانی گرم نگه نمی دارد.

Keurig سازنده سازندگان محبوب K-Cup است، بنابراین منطقی است که راحت ترین مدل آنها را در این لیست قرار دهیم. بسیار جمع و جور و سبک است. این محصول در رنگ های متنوعی عرضه می شود و دارای محفظه ای برای ذخیره سازی K-Cup  می باشد، برای فنجان های قهوه قوی تر، گزینه دم آوری قوی دارد.

 

خرید مینی پرسو  تریم  مدل hs-8201 که  بی شک از نوع برتر میان هم خانواده های خود است.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت