طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی

5/5 - (13 امتیاز)

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه برقی

در مقاله طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه برقی تمام نکات و اقدامات احتیاطی مهم را برای عاشقان خرید قهوه ترک به طور کامل توضیح دادیم.

قهوه ساز اصل ترکی خود را ماندگار کنید قهوه ساز ترکی برقی معمولاً از پلاستیک و فلزات مرغوب ساخته می شود در حالی که قهوه ساز سنتی ترکیه از فلز مس ساخته شده است.

همچنین به حرارت کم تا متوسط ​​نیاز دارد تا بهترین نتیجه را به شما بدهد قهوه ساز با قلع پوشانده شده است که مورد علاقه ترین ظروف آشپزی است قلع را به عنوان ماده فلزی نقره ای رنگ داخل قهوه ساز خواهید دید.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه برقی

برای تمیز کردن قلع از مواد تمیزکننده موجود در بازار استفاده کنید از آنها برای تمیز کردن قهوه ساز ترکی خود استفاده کنید اجازه دهید گلدان یا دیگ شما تاریک شود به گلدان شخصیت اضافه کنید برای تمیز کردن قسمت بیرونی گلدان، بهتر است از پدهای اسفنجی یا غیر ساینده استفاده کنید.

برای تمیز کردن داخل دستگاه برقی قهوه ساز از اسفنج یا پارچه های صاف استفاده کنید این به این دلیل است که قلع یک ماده نرم است استفاده از مواد تمیز کننده خشن فقط قهوه ساز ترکی شما را خراب می کند.

پس از اتمام شستشو، مطمئن شوید که به دقت تمیز کنید همچنین قهوه ساز را خشک کنید تا لکه بینی ایجاد نشود همچنین خشک کردن از زنگ زدن گلدان جلوگیری می کند علاوه بر این، شما می خواهید بلافاصله پس از اتمام کار قهوه ساز را لکه دار کنید این اطمینان حاصل می کند که آسیاب های قهوه پس از خشک شدن سفت نمی شوند.

 

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش برقی

برای تهیه قهوه ترک با استفاده از قهوه جوش برقی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ آب را در قسمت مناسب قهوه جوش برقی ریخته و آن را روشن کنید تا آب داغ شود.

۲٫ در همان زمان که آب به جوش می‌آید، یک قاشق قهوه خوری از قهوه ترکی را به فنجان قهوه خود بریزید. توصیه می‌شود برای هر فنجان قهوه، یک قاشق قهوه خوری از قهوه استفاده کنید، اما می‌توانید میزان قهوه را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید.

۳٫ زمانی که آب به جوش رسید، آن را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا حباب‌های بیشتری از آب برود و دمای آب کمی کاهش یابد.

۴٫ آب داغ را به آرامی و بر روی قهوه خوری حاوی قهوه اضافه کنید. توجه کنید که این کار را با دقت انجام دهید تا قهوه فراگیر نشده و روی قهوه‌ها پاشیده نشود.

۵٫ پس از اضافه کردن آب، قهوه را حرارت دهید تا به طعم مطلوبی برسد. معمولاً قهوه ترک به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آماده می‌شود. در این مرحله می‌توانید با مخلوط کردن قهوه، آن را همگن کنید.

۶٫ بعد از اینکه قهوه آماده شد، آن را در فنجان‌های قهوه خود بریزید و لذت ببرید. می‌توانید قهوه را با شکر یا شیر نیز تزیین کنید، به سلیقه خودتان.

۷٫ در نهایت، بعد از استفاده از قهوه جوش برقی، آن را از برق خارج کرده و از آن استفاده کنید. ایمنی همیشه در اولویت است.

تمیز کردن دستگاه قهوه جوش برقی قبل از اولین استفاده

هنگام خرید قهوه ساز ترک باید قبل از اولین استفاده آن را در آب گرم بشویید آن را با استفاده از صابون و مایع ظرفشویی بشویید سپس آن را در آب گرم سفید کرده و خشک کنید.

قهوه قدیمی و تفاله های آن را در سبد بریزید سبد و قهوه ساز را به جای خود برگردانید.

مخزن مایع را با نصف آب داغ و نصف دیگر سرکه سفید پر کنید این دو با هم باعث شل شدن و از بین بردن رسوبات زیتون و سایر مواد عقب مانده داخل قهوه جوش می شوند.

قهوه جوش را مانند زمانی که قهوه درست می کردید روشن کنید. هنگامی که فرآیند کامل شد، آب داغ/سرکه را دوباره داخل مخزن بریزید و دوباره آن را اجرا کنید.

پس از اتمام چرخه دوم، قابلمه را خالی کنید و آن را در آب گرم و صابون بشویید تا هرگونه فیلم و لکه قهوه ای از بین برود سبد را نیز با آب گرم و صابون بشویید.

مخزن را با آب تمیز و سرد پر کنید و گلدان را روشن کنید. این چرخه را با آب تازه  دو بار تکرار کنید  تا مطمئن شوید که تمام سرکه از قهوه ساز خارج شده است.

با استفاده از یک پارچه بدون پرز آغشته به محلول ۵۰-۵۰ سرکه سفید و آب، لکه های آب را از قسمت بیرونی دستگاه پاک کنید. با یک پارچه بدون پرز خشک کنید.

اقدامات احتیاطی اصلی در تهیه قهوه ترک با دستگاه برقی

هرگز قهوه جوش ترکی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

هرگز قهوه ساز را خشک نجوشانید

هرگز از قاشق های فلزی برای هم زدن قهوه ترک استفاده نکنید.

هرگز از پارچه های ساینده یا پشم فولادی که می توانند قهوه جوش شما را خراش دهند استفاده نکنید

هرگز از آسیاب در حالی که خالی است استفاده نکنید این کار فرزها را خراب می کند.

نکاتی برای تهیه قهوه ترک

شما برای داشتن قهوه خوب با طعم عالی و بیادماندنی، قهوه ترک را پس از به جوش آمدن از روی حرارت بردارید و پس از چند ثانیه مجدد روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

این حرکت را سه بار تکرار کنید تا طعم قوی تری داشته باشید.

برای مصرف شکر باید در هنگام ترکیب و قهوه ترکیب کنید نه زمانی که میخواهید سرو کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه برقی

ظرف ایده آل برای خرید قهوه ترک  ibrikایا از دستگاه قهوه جوش برقی و یا cezve است که از مس ساخته شده و برای جلوگیری از سوختن دست ، دسته بلندی دارد.

اما اگر امکان تهیه آن را ندارید میتوانید از شیرجوش هم استفاده نمایید.

اگر تمایل دارید قهوه ترک شکلاتی هم تست کنید میتوانید آن را با روش قهوه موکا تهیه کنید.

فقط به جای اسپرسو از قهوه ترک استفاده کنید.

حجم فنجان این نوع قهوه حدود یک سوم پیمانه استاندارد است پس با ۱پیمانه آب و ۶ قاشق چایخوری پودر قهوه میتوانید سه فنجان قهوه تهیه کنید.

نکات تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی

فیلترهای کاغذی را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.

اگر حس می کنید قهوه تان سرد است یا زود سرد می شود فنجان ها، قوری و حتی فیلتر پلاستیکی را از پیش گرم کنید. کافیست اجازه دهید کمی آب (قبل از ریختن پودر قهوه) از آنها عبور کند.

فیلترهای کاغذی یک بار مصرف اند و پس از مصرف، آن را از دستگاه برداشته و دور بیاندازید.

بعضی از مدل های قهوه سازها مجهز به گرم کن قوری می باشند که می توانید قهوه تان را برای مدتی گرم نگه دارید اما بهتر است قهوه ترک را پس از این که در قوری ریخته شد استفاده کنید.

هرچه قهوه ترک و آب بیشتر کنار هم باشند قهوه کافئین بیشتر و طعم سنگین تری به خود می گیرد برای این کار می توانید دکمه دستگاه را بزنید تا آب بر روی قهوه بریزد اما قوری را در جای خود قرار ندهید تا کماکان آب و قهوه با یکدیگر هم نشین بمانند تا زمانیکه احساس کنید به نتیجه مطلوب رسیده است، پس از آن قوری را در جای خود قرار دهید.

قهوه جوش اصل را از سایت فروشگاهی قهوه دارک بخواهید، با قیمت های باورنکردنی ثبت سفارش کنید.

در حین فعالیت دستگاه درب بالای دستگاه را به دلیل جمع شدن بخار داخل آن با احتیاط باز کنید.

پس از مدت زمانی قهوه ساز شما نیاز به رسوب زدایی دارد، سه قاشق غذاخوری سرکه سفید را در مخزن پر از آب ریخته و اجازه دهید دستگاه همه آب را با عملیات دم کشی تخلیه کند.

دستگاه قهوه ساز با برند های مختلفی چون فلر، دلونگی، فیلیپس، تفال و … در بازار عرضه می شوند که کارکرد همه آنها به یک صورت است اما طعم و عطر نهایی و قابلیت های آنان (کنترل غلظت قهوه، سینی گرم کن، شستشوی اتوماتیک و…) با یکدیگر متفاوت است.

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه برقی

 

طرز تهیه قهوه ترک با چای ساز

برای تهیه قهوه ترک با استفاده از چای ساز، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ آب را در قسمت مناسب چای ساز ریخته و چای ساز را روشن کنید تا آب داغ شود. برخی از چای سازها دارای تنظیمات مخصوص قهوه هم هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۲٫ در همان زمان که آب به دمای مطلوب می‌رسد، یک قاشق قهوه خوری از قهوه ترکی را به فنجان قهوه خود بریزید. توصیه می‌شود برای هر فنجان قهوه، یک قاشق قهوه خوری از قهوه استفاده کنید.

۳٫ آب داغ را از چای ساز به آرامی و بر روی قهوه خوری حاوی قهوه اضافه کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا قهوه فراگیر نشده و روی قهوه‌ها پاشیده نشود.

۴٫ بعد از اضافه کردن آب، قهوه را حرارت دهید تا به طعم مطلوبی برسد. معمولاً قهوه ترک به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آماده می‌شود. در این مرحله می‌توانید با مخلوط کردن قهوه، آن را همگن کنید.

۵٫ بعد از اینکه قهوه آماده شد، آن را در فنجان‌های قهوه خود بریزید و لذت ببرید. می‌توانید قهوه را با شکر یا شیر نیز تزیین کنید، به سلیقه خودتان.

۶٫ در نهایت، بعد از استفاده از چای ساز، آن را از برق خارج کرده و از قهوه ترک خود لذت ببرید. اما به دقت از این که چای ساز برای استفاده از قهوه به منظور ایمنی طراحی شده است، اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت