بهترین میکس قهوه ترک به ۳ روش طلایی

4.7/5 - (10 امتیاز)

بهترین میکس قهوه ترک

اصطلاح دانه قهوه ترک به قهوه ترکیه (این کشور قهوه تولید نمی کند) بلکه به روش تهیه قهوه اشاره دارد.

برای تهیه قهوه سنتی ترک، اولین قدم این است که دانه‌های قهوه بو داده را ریز آسیاب کنید و آن‌ها را در یک قابلمه بجوشانید (معروف به cezve). شکر اضافه شده اختیاری است. سپس این قهوه در یک فنجان سرو می‌شود و اجازه می‌دهیم تا ته‌نشین شود.

سبک قهوه ترکی تهیه شده با قهوه در بسیاری از مناطق از جمله بالکان، قفقاز، خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار رایج است . همچنین این روش اولیه تهیه قهوه در دنیای عثمانی در دوران باستان بود، زمانی که قهوه برای اولین بار در میان مردم عمده قرار گرفت.

اصطلاح ترکی صبحانه kahvalti به معنای قبل از قهوه است. امروزه قهوه ترک به طور سنتی توسط قهوه‌های زنجیره‌ای مدرن در ترکیه از جمله قهوه‌های گلوریا ژان و استارباکس سرو می‌شود.

در ترکیب قهوه ترک معمولا نباید بیشتر از ۳۰% عربیکا استفاده کرد در حالیکه بیشتر قهوه میکس های ترک در کشور ترکیه به صورت ۱۰۰% روبوستا می باشد ولی ما برای اینکه عطر و بوی مناسب داشته باشیم تا ۳۰% عربیکا رو پیشنهاد می دهیم.

بهترین میکس قهوه ترک

بهترین میکس قهوه به ۳ روش طلایی

ترک روشن: کامل از دونه های مدیوم تشکیل شده است که ترک مدیوم هم نام گذاری می شود.

ترک تیره: که حداکثر از ۵۰% دون های دارک همراه با دیگر دانه ها ترکیب شده است که ترک دارک هم نام گذاری می شود.

ترک میانه: از ۷۵%دانه مدیوم و ۲۵% دانه های دارک استفاده می شود که ترک کلاسیک هم نام گذاری می شود.

هر سه ترکیب شامل ۷۰% روبوستا و ۳۰% عربیکا میباشد.

در مورد ترکیب ترک درجه آسیاب قهوه ها نیز اهمیت بالایی دارد که اگر آسیاب قهوه دارید کار شما بسیار راحت است وگرنه بعد از ساختن ترکیب قهوه محبوبتان آسیاب مخصوص بزنید.

تهیه قهوه میکس ترکی سنتی

دیگ جوشان معروف ظرف تهیه قهوه ترک است و دیگ های سنتی از مس ساخته شده و دسته چوبی دارند. این دیگ کوچک برای جوشاندن آب دارای سر باریکی است و به آن cezve، briki، xhezve یا kanaka می گویند. همچنین یک دستگاه گرم کننده و همچنین یک قاشق کوچک لازم است که برای اندازه گیری مقدار قهوه و شکر و همچنین برای هم زدن استفاده می شود.

علاوه بر قهوه آسیاب شده، سایر مواد ممکن است شامل شکر و هل باشد. ظرفی که قهوه ترکی در آن سرو می شود ممکن است فینکن، فلیدزانی، فیلجان یا فیلدزان نامیده شود. فنجان سنتی قهوه ترک دسته ندارد، اگرچه بسیاری از فنجان های مدرن دارای دسته هستند.

با فنجان های سنتی و بدون دسته، نوشیدنی قهوه ترک ممکن است فنجان کوچک را با یک ظرف فلزی کوچک که دارای دسته است و به نام زرف شناخته می شود، ببرد.

در حالت ایده آل، قابلمه به اندازه مقدار قهوه ترکی که ساخته می شود، نزدیک است. بزرگ بودن یک قابلمه به نسبت مقداری که آماده می شود، به دلیل چسبیدن کف های قهوه به داخل قابلمه، کیفیت کمی پایین تر دارد.

گرم کردن قهوه ترک

هنگام تهیه قهوه سنتی ترک، مخلوط را به سرعت به جوش نیاورید، زیرا قهوه زمان کافی برای استخراج طعم مناسب نخواهد داشت.

انتقال حرارت ملایم ترجیح داده می شود و منابع حرارتی سنتی، اخگرهای آتش یا سینی پر از شن و ماسه با عمق چهار اینچ است که روی مشعل قرار گرفته است. قابلمه قهوه روی ماسه داغ قرار می گیرد که گرمایش تدریجی تری را فراهم می کند که ترجیح داده می شود.

بهترین میکس قهوه ترک

آسیاب دانه های قهوه برای قهوه ترک

دانه های قهوه باید خیلی ریز آسیاب شوند تا به درستی برای قهوه ترک استفاده شوند. معمولاً یا از آسیاب فرز استفاده می‌شود یا لوبیاها مستقیماً با استفاده از ملات کوبیده می‌شوند که این روش سنتی است.

از آنجایی که دانه های قهوه پس از آسیاب کردن به سرعت طعم خود را از دست می دهند ، بهتر است دانه های قهوه را درست قبل از دم کشیدن آسیاب کنید . قهوه نباید زیاد پخته شود زیرا طعم ناخوشایندی ایجاد می کند . برای هر فنجان قهوه ترک حدود یک تا دو قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده استفاده می شود.

درجه بندی شیرینی قهوه ترک

شیرینی قهوه ترک را می توان در یکی از چهار درجه توصیف کرد . کوک سکرلی یعنی ۱٫۵ تا ۲ قاشق چایخوری شکر، اورتا سکرلی یک قاشق چایخوری شکر، آز سکرلی نصف قاشق چایخوری شکر و ساد ساده یا بدون شکر است.

هنگامی که قهوه ارگانیک ترک به جوش آمد، هیچ هم زدنی انجام نمی شود، زیرا این کار باعث حل شدن کف و قطع طعم خوب می شود و ضخیم ترین لایه کف ممکن هنر قهوه ساز را نشان می دهد. این کار با ریختن قهوه از بالاتر و بالاتر هنگام ریختن کمک می کند.

سرو قهوه ترک

اغلب یک لیوان آب سرد نیز همراه با قهوه ترک سرو می شود که به مصرف کننده اجازه می دهد تا دهان خود را تازه کند و طعم قهوه را بهتر درک کند.

قهوه ترک اغلب با شیرینی ترکی سرو می شود که به لوکوم نیز معروف است و از انواع شیرینی ها با شکر و نشاسته تشکیل شده است.

برخی از اقلام موجود در شیرینی ترکی ممکن است شامل فندق، خرمای خرد شده و مغز پسته باشد و اینها در ژل قنادی چسبانده شده اند طعم دهنده شیرینی ترکی ممکن است شامل ماستیک، گلاب یا شاید لیمو باشد

بهترین میکس قهوه ترک

چگونه قهوه را آسیاب کنیم

سنگ زنی احتمالاً پیچیده ترین بخش فرآیند است، زیرا شما به آسیاب هایی نیاز دارید که دارای فرزهای بسیار تیز باشد و کالیبره شده باشد تا امکان آسیاب بسیار ریز مورد نیاز را فراهم کند. روش سنتی به نظر من بهترین روش است.

به جای آسیاب کردن قهوه در فروشگاه مواد غذایی یا خرید قهوه ترکی از قبل آسیاب شده، یک آسیاب دستی خوب این کار را به طرز شگفت انگیزی انجام می دهد. فقط چند دقیقه طول می کشد تا مقدار قهوه مورد نیاز برای یک فنجان به دست آید و فوق العاده تازه و معطر خواهد بود.

برای اولین بار کالیبره کردن آسیاب به کمی آزمایش نیاز دارد من متوجه شده‌ام که آسیاب درست زمانی است که تقریباً هیچ نوری از سوراخ‌ها نشت نمی‌کند، زمانی که آسیاب روی نور قرار می‌گیرد فرزها باید تا حدی با هم خراشیده شوند تا دانه‌ها به اندازه کافی برای قهوه ترک مناسب آسیاب شوند تفاله قهوه را بین انگشتان خود بمالید: آنها باید مانند بهترین ماسه باشند. هرچه “پودری” و کمتر “ریگ” باشد، بهتر است.

خرید بهترین قهوه ترک

قهوه ترک عالی که از شرکت برتر قهوه ترکیه وارد شده است، باید به روش سنتی و در قهوه جوش ترکی طبخ و دم آوری شود.

برای خرید بهترین قهوه ترک با مزه و طعم اصلی و ارگانیک قهوه ترک می توانید به فروشگاه قهوه دارک مراجعه نموده و بدون تردید خرید خود را ثبت کنید.

قهوه را به روشی خوش طعم بچشید که اولین بار در زمان کشف آن در قرون وسطی ساخته شد. چگونه بهترین قهوه ترک را درست کنیم؟

استفاده از یک قاشق کامل قهوه ترک برای هر نفر استفاده از یک فنجان قهوه پر از آب برای هر نفر استفاده از شکر به سلیقه خود (نصف قاشق غذاخوری دسر در هر فنجان توصیه می شود) با اضافه کردن و مخلوط کردن قهوه، شکر و آب سرد شروع کنید.

قهوه جوش را روی اجاق گاز در دمای پایین نگه دارید تا زمانی که کف قابلمه ظاهر شود. قسمت کف دار قهوه را داخل فنجان بریزید (فنجان های مخصوص قهوه ترک توصیه می شود، به نام “فینکن”) سپس قابلمه را روی اجاق برگردانید و باقی مانده قهوه را به جوش بیاورید.

قهوه در حال جوش را تا انتها روی فنجان بریزید قهوه ترک شما اکنون آماده سرو است.

افیه اولسون (اشتهای خوب).

خرید بهترین قهوه ترک ایرانی

قهوه ترک یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی و دانه قهوه در سراسر جهان است که منشا تمام قهوه ها دانه قهوه های عربیکا و روبوستا می باشد که با ترکیبات مختلف از لوبیا های روبوستا و عربیکا و سایر گونه های قهوه در سراسر جهان، زیر شاخه قهوه های مورد نظر با مزاج های قومیت ها خاص تهیه می شود.

بهترین نوع قهوه ترک با ضمانت و گارانتی اصل بودن را فروشگاه بزرگ قهوه دارک بخواهید و بعد از ثبت سفارش در هر نقطه از ایران آن را درب منزل تحویل بگیرید.

قهوه ترک کیلویی چند

در فروشگاه قهوه دارک قیمت های مناسب قهوه را با بهترین کیفیت و بدون افزودنی ها شما مشاهده می کنید و در این مرکز قیمت های قهوه عمده و مصرف کننده مجزا بوده و شما می توانید برای تهیه هر مقدار قهوه به میزان نیاز خود سفارش خود را ثبت نمایید.

افرادی که دارای فروشگاه و یا کافی شاپ هستند برای خرید انواع قهوه ترک به با مقدار بسیار بالا و بصورت کیلویی می توانند با مشاوان و همکاران ما در ارتباط باشند و قهوه ترک درجه یک را با هر مقدار که نیاز داشته باشند تهیه کنند و درب محل تحویل بگیرند.

قیمت قهوه ترک کیلویی

در بازار امروز به علت نوسانات ارزی که روی تمامی کالا ها اعمال می شود بهتر است برای خرید قهوه ترک با حجم بالا به همکاران ما چیام و یا از طریق روی خط قیمت های قهوه را دریافت کنند، راستی قیمت هایی که در فروشگاه ما اعلام می شود با مناسب ترین و ارزانترین و کمترین سود می باشد.

مصرف کنندگان می توانند به مقدار مورد نیاز خود از ۱۰۰ گرم تا کیسه ای قهوه های اصلی ترک را با قیمت های ارزان تر از بقیه تهیه کنند.

فروشگاه قهوه دارک سعی داشته با قیمت هایی که مصفانه است در اختیار مشتریان محصولات را قرار دهد.

 

خرید دانه قهوه ترک اصل

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت