قهوه برای دیابت ضرر دارد

3.3/5 - (23 امتیاز)

قهوه برای دیابت ضرر دارد

قهوه برای دیابت ضرر دارد

غذاها و نوشیدنی ها مستقیماً بر سطح گلوکز خون تأثیر می گذارند. این بدان معناست که انتخاب رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است.

بسیاری از مردم روز را با یک فنجان قهوه شروع می کنند، و مطالعات مختلف منبع مورد اعتمادگزارش داده اند که نوشیدن قهوه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد .

این باعث شده است که برخی از افراد مبتلا به دیابت به این فکر کنند که آیا قهوه یا احتمالاً کافئین ممکن است مفید باشد.

خرید دستگاه اسیاب قهوه خانگی یکی از بصرفه ترین و مهم ترین رکن برای طرفداران قهوه می باشند چرا که طعم واقعی قهوه را میچشند و لذت می برند.

قهوه حاوی مواد شیمیایی بسیاری فراتر از کافئین است و طبق تحقیقات فعلی، به نظر می رسد که برخی از آنها اثرات مفیدی دارند، در حالی که برخی دیگر اثرات مثبت کمتری دارند.

این مقاله به بررسی های علمی در مورد اثرات قهوه بر دیابت و خطر دیابت می پردازد.

قهوه حاوی مواد شیمیایی بسیاری است که اثرات متفاوتی بر بدن دارند، از جمله کافئین و پلی فنول ها.

پلی فنول ها مولکول هایی با خواص آنتی اکسیدانی هستند که اعتقاد بر این است که به پیشگیری از طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ها به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته هستند و خوردن مقدار زیادی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ممکن است به کاهش این خطر کمک کند. در مورد غذاهای غنی از آنتی اکسیدان اینجا بخوانید.

قهوه همچنین حاوی مواد معدنی منیزیم و کروم است. افزایش مصرف منیزیم با کاهش میزان دیابت نوع ۲ مرتبط است.

با این حال، قهوه ارگانیک حاوی مقادیر بسیار کمی از این مواد مغذی در مقایسه با سایر مواد غذایی است. به دور از قابل اعتمادترین منبع این مواد معدنی است.

بخش های زیر به طور خاص به چگونگی تأثیر اجزای قهوه بر دیابت می پردازد.

قهوه برای دیابت ضرر دارد

قهوه و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

طبق تحقیقات، نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان منبع مورد اعتماد مصرف قهوه در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افراد کمک کند.

در یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۳ ، افرادی که میزان قهوه مصرفی خود را بیش از ۱ فنجان در روز طی یک دوره ۴ ساله افزایش دادند، ۱۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به افرادی بودند که هیچ تغییری در میزان مصرف قهوه خود ایجاد نکردند.

جهت خرید دستگاه مینی پرسو به سایت بزرگ قهوه دارک مراجعه نموده و از دستگاه و قهوه های اورجینال موجود با قیمت های باورنکردنی بصورت غیرحضوری سفارش دهید.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که مصرف قهوه خود را بیش از ۱ فنجان در روز کاهش دادند، ۱۷ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

قهوه برای دیابت ضرر دارد

آیا قهوه بر گلوکز و انسولین خون تأثیر می گذارد؟

به نظر نمی رسد قهوه ساده به طور مستقیم سطح قند خون یا گلوکز خون را افزایش دهد. این خبر خوبی برای افراد دیابتی است که قهوه سیاه دوست دارند.

با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه می تواند حساسیت به انسولین را مختل کند، که برای افراد مبتلا به دیابت ایده آل نیست.

با این حال، سایر ترکیبات موجود در قهوه – به ویژه منیزیم ، کروم و پلی فنول ها – ممکن است در بهبود حساسیت به انسولین نقش داشته باشند که ممکن است اثرات کافئین را خنثی کند.

به همین دلیل، برخی از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که افراد مبتلا به دیابت قهوه بدون کافئین بنوشند تا از مزایای اجزایی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی بدون تأثیر بر حساسیت به انسولین بهره‌مند شوند.

آیا کافئین مضر است؟

کافئین محرک اصلی قهوه است. به طور طبیعی در دانه های قهوه و چای سبز وجود دارد. کافئین سیستم عصبی مرکزی را تسریع می کند و ممکن است هوشیاری ذهنی را افزایش دهد، خستگی را از بین ببرد و تمرکز را بهبود بخشد.

در جمعیت عمومی، سازمان غذا و دارو (FDA)منبع مورد اعتماد گزارش، ۴۰۰ میلی گرم کافئین – یا ۴ تا ۵ فنجان قهوه – در روز معمولاً هیچ تأثیر منفی ندارد.

با این حال، از آنجایی که تحقیقات در افراد مبتلا به دیابت متفاوت بوده است، ایده خوبی است که از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد اینکه چقدر قهوه بی خطر است، سوال کنید.

برخی از افراد نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس تر هستند. این برای افراد مبتلا به دیابت یا بدون دیابت صادق است.

برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که قهوه بدون کافئین بی خطرترین گزینه برای افراد مبتلا به دیابت است زیرا مزایای سایر اجزای قهوه را بدون خطرات احتمالی کافئین فراهم می کند.

همچنین لازم به ذکر است که افزودن شکر یا خامه به قهوه باعث افزایش سطح قند خون می شود.

افراد مبتلا به دیابت از انتخاب نوشیدنی های بدون قند اضافه سود می برند.

برخی از افراد از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند، اماپژوهش منبع مورد اعتمادنشان می دهد که برخی از این محصولات، به ویژه سوکرالوز، ممکن است سطح قند خون را به گونه ای مضر تحت تاثیر قرار دهد.

یک شیرین کننده بدون کالری مناسب دیابت مانند میوه راهب ممکن است یک سالم ترمنبع مورد اعتمادانتخاب زمانی که یک نوشیدنی نیاز به شیرین کردن دارد. ممکن است فردی سعی کند هر روز کمی کمتر از شیرین کننده ها استفاده کند تا در نهایت شیرین کننده ها را به طور کامل حذف کند.

حتما بخاطر داشته باشید با خرید دستگاه v60 سفرهای خود را با نوشیدن قهوه زیباتر و با صفا نمایید.

قهوه و دیابت در طب سنتی

قهوه اسپرسو در طب سنتی

طبع قهوه اسپرسو سرد و خشک است و یک شات اسپرسو ۸ گرمی ۵ کالری دارد.

در یک فنجان قهوه اسپرسو مقدار زیادی کافئین وجود دارد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف قهوه اسپرسو، حافظه بلندمدت را تقویت و از میزان فراموشی افراد می‌کاهد و افراد حفظیات خود را راحت‌تر به یاد می‌آورند.

مطالعات انجام شده در مدرسه پژوهشی هاروارد نشان می دهد مصرف مقدار مناسب کافئین خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد. در این مطالعه گروهی از مردان و زنان برای دوره زمانی ۴ سال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند.

تحقیقات صورت گرفته در خصوص خواص قهوه ، نشان می‌دهد که این نوشیدنی نه‌تنها

بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارد، بلکه خطر ابتلا به دیابت نوع دو را نیز، کاهش می‌دهد.

بیماری پارکینسون نوعی بیماری مربوط به سیستم عصبی می باشد، قهوه اسپرسو

با توجه به تأثیر مثبتی که بر فعالیت سلول های عصبی دارد از بروز بیماری پارکینسون جلوگیری می کند.

خواص قهوه ترک برای دیابت

خواص قهوه ترک برای دیابت

زمانی خرید قهوه ترک را به عنوان مضر برای سلامتی محکوم می کردند با این حال، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان‌ها، بیماری‌های کبدی و حتی افسردگی محافظت کند.

همچنین تحقیقات قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف قهوه خوش طعم ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد این خبر خوبی برای آن دسته از ماست که تا زمانی که به جاوا خود نرسیده‌اند، نمی‌توانیم با این روز روبرو شویم.

با این حال، برای کسانی که قبلاً دیابت نوع ۲ دارند، قهوه می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد.

چه می‌خواهید خطر ابتلا را کاهش دهید ، چه در حال حاضر دیابت دارید، یا نمی‌توانید بدون فنجان جو خود را ادامه دهید، با تأثیرات قهوه بر دیابت آشنا شوید.

خرید قهوه ترک برای افرادی که نمی توانند حضوری خرید نمانید را در فروشگاه قهوه دارک فراهم نموده ایم

دیابت چیست؟

دیابت بیماری است که بر نحوه پردازش گلوکز خون توسط بدن شما تأثیر می گذارد . گلوکز خون، که به عنوان قند خون نیز شناخته می شود، مهم است زیرا چیزی است که مغز شما را سوخت می دهد و به عضلات و بافت های شما انرژی می دهد.

اگر دیابت دارید، به این معنی است که گلوکز بیش از حد در خون شما در گردش است. این زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به انسولین مقاوم می شود و دیگر قادر به جذب موثر گلوکز به سلول ها برای انرژی نیست.

گلوکز اضافی در خون می تواند باعث نگرانی های جدی برای سلامتی شود. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث دیابت شود.

انواع دیابت مزمن نوع ۱ و نوع ۲ است. انواع دیگر عبارتند از دیابت بارداری که در دوران بارداری رخ می دهد اما پس از تولد از بین می رود.

پیش دیابت که گاهی اوقات دیابت مرزی نامیده می شود، به این معنی است که سطح گلوکز خون شما بالاتر از حد معمول است اما آنقدر بالا نیست که بتوان دیابت را تشخیص داد.

خرید آنلاین قهوه فرانسه با بهترین کیفیت و مرغوب ترین نوع قهوه را از قهوه دارک بخواهید.

برخی از علائم و نشانه های دیابت عبارتند از:

افزایش تشنگی

کاهش وزن غیر قابل توضیح

خستگی

تحریک پذیری

اگر فکر می کنید ممکن است برخی از این علائم را داشته باشید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید.

خواص قهوه ترک برای دیابت

قهوه ترک و پیشگیری احتمالی از دیابت

فواید سلامتی قهوه برای دیابت در هر مورد متفاوت است.

محققان هاروارد بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر را برای حدود ۲۰ سال ردیابی کردند. آنها بر یک دوره چهار ساله تمرکز کردند و نتایج آنها بعداً در این مطالعه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد .

آنها دریافتند افرادی  مصرف قهوه ترک را بیش از یک فنجان در روز افزایش می دهند، ۱۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

با این حال، افرادی که مصرف قهوه خود را یک فنجان در روز کاهش دادند، خطر ابتلا به دیابت را ۱۷ درصد افزایش دادند هیچ تفاوتی در نوشیدن چای نبود .

مشخص نیست که چرا قهوه چنین تأثیری بر ابتلا به دیابت دارد.

به کافئین فکر می کنید؟ ممکن است مسئول آن مزایای خوب نباشد در واقع نشان داده شده است که کافئین در کوتاه مدت باعث افزایش سطح گلوکز و انسولین می شود.

در یک مطالعه کوچک بر روی مردان، قهوه ترک بدون کافئین حتی افزایش شدید قند خون را نشان داد در حال حاضر مطالعات محدودی وجود دارد و باید تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کافئین و دیابت انجام شود.

خواص قهوه ترک برای دیابت

تاثیر قهوه بر گلوکز و انسولین

در حالی که قهوه می تواند برای محافظت از افراد در برابر دیابت مفید باشد، برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه سیاه ساده شما ممکن است برای افرادی که قبلاً دیابت نوع ۲ دارند خطراتی ایجاد کند.

برای افرادی که تمایل به لاغری و چربی سوزی هستند می توانند با خرید آنلاین قهوه سبز اصلی را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

کافئین، گلوکز خون و انسولین (قبل و بعد از غذا)

یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ نشان داد که مصرف یک کپسول کافئین قبل از غذا خوردن منجر به افزایش گلوکز خون بعد از غذا در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود همچنین افزایش مقاومت به انسولین را نشان داد .

مطابق با یک مطالعه اخیر در سال ۲۰۱۸منبع مورد اعتماد، ممکن است یک طرفدار ژنتیکی دخیل باشد ژن ها ممکن است در متابولیسم کافئین و تاثیر آن بر قند خون نقش داشته باشند در این مطالعه، افرادی که کافئین را کندتر متابولیزه می‌کنند، نسبت به افرادی که کافئین را سریع‌تر متابولیسم ژنتیکی می‌کنند، قند خون بالاتری نشان می‌دهند.

البته به غیر از کافئین، مقدار بیشتری در قهوه وجود دارد. این موارد دیگر ممکن است عامل اثر محافظتی باشد که در مطالعه ۲۰۱۴ مشاهده شد.

نوشیدن قهوه کافئین دار در مدت زمان طولانی نیز ممکن است اثر آن را بر گلوکز و حساسیت به انسولین تغییر دهد تحمل مصرف طولانی مدت ممکن است چیزی باشد که باعث اثر محافظتی می شود.

جدیدتر مطالعه منبع مورد اعتماد از سال ۲۰۱۸ نشان داد که اثرات طولانی مدت قهوه و کافئین ممکن است با کاهش خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت مرتبط باشد.

قند خون ناشتا و انسولین

مطالعه دیگری در سال ۲۰۰۴ به تأثیر “میانگین” بر روی افراد بدون دیابت پرداخت که یا ۱ لیتر قهوه معمولی کاغذی فیلتر شده در روز مصرف می کردند یا از مصرف خودداری می کردند.

در پایان مطالعه چهار هفته ای، افرادی که قهوه بیشتری مصرف کردند، مقادیر بیشتری انسولین در خونشان داشتند. حتی در زمان روزه هم اینطور بود.

اگر دیابت نوع ۲ دارید، بدن شما قادر به استفاده موثر از انسولین برای مدیریت قند خون نیست. اثر “تحمل” که در مصرف طولانی مدت قهوه مشاهده می شود، بیش از چهار هفته طول می کشد تا ایجاد شود.

نوشیدن قهوه معمولی

تفاوت آشکاری در نحوه واکنش افراد مبتلا به دیابت و افراد بدون دیابت به قهوه و کافئین وجود دارد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ ، مصرف کنندگان قهوه مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور مداوم قند خون خود را در حین انجام فعالیت‌های روزانه کنترل کردند.

در طول روز نشان داده می شد که بلافاصله پس از نوشیدن قهوه، قند خون آنها افزایش می یابد. قند خون در روزهایی که قهوه می‌نوشیدند بیشتر از روزهایی بود که قهوه نمی‌نوشیدند.

ابتلا به دیابت به این معنی است که شما باید از هر چیزی که می خورید یا می نوشید آگاه باشید. دانستن تعداد کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید و اینکه چگونه می توانند بر قند خون شما تأثیر بگذارند بسیار مهم است.

انجمن دیابت آمریکا (ADA) نوشیدنی های بدون کالری یا کم کالری را توصیه می کند دلیل اصلی جلوگیری از افزایش قند خون است.

انتخاب نوشیدنی مناسب می تواند به شما کمک کند:

از عوارض جانبی ناخوشایند مانند افزایش قند خون جلوگیری کنید

علائم خود را مدیریت کنید

حفظ وزن سالم

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت